Sinä sinkku ihminen. Miten pärjäät kun kaikki kallista ja rahat eivät tahdo riittää välttämättömiin menoihin.
Miten sinkku voi pärjätä kun kaikki nykyään kallista. Hinnat nousevat entisestään ja vielä ALV nousi 25,5%:iin.
Kommentit (93)
Elämällä suu säkkiä myöten. En pyöri baareissa enkä käytä alkoholia kotonakaan enkä tietenkään polta tupakkaa. Eikä ole autoa, lemmikkejä eikä edes tapailumiestä kuppaamassa rahaa. Lehdet luen netissä ja mitä en ilmaiseksi saa lukea niin olen lukematta tai menen kirjastoon. En myöskään jaarittele puhelimessa eikä mulla ole suoratoistopalveluita ja telkkaristakin luovun viimeistään sitten kun nämä taviskanavat lakkaa näkymästä vissiin joskus vuoden päästä. Uutta en ole ostamassa, koska katsottavaa on hyvin vähänlaisesti.
Muutenkin pidän huolta tavaroistani ja vaatteistani enkä osta, silloin harvoin kun jotain ostan halvinta, koska siihen ei köyhällä ole tunnetusti varaa eikä määrä korvaa laatua. Lisäksi pysyttelen normaalipainossani jolloin vaatteita ei siksikään tarvitse olla alvariinsa uusimassa ettei ne menisi enää päälle tai olisivat kuin telttoja. En myöskään haali kotiini tavaraa ja itselle mieluisa sisustus kelpaa vuodesta toiseen kun vaihtaa kaapista toiset tekstiilit sesongin mukaan.
Itse en edes ole huomannut tuota alvin korotusta toisin kuin niitä hinnannousuja mitä tuli vuosi kaksi sitten kun kaikki tuntui kallistuvan aivan älyttömästi ja joka kauppareissulla oli edellistä kalliimmat hinnat.
Palkka on aika hyvä, mutta velaksi pitää elää, kun exä on keplotellut sikamaiset elarit. En tiedä kauanko jaksan tai pystyn tähän. Nyt syön jo itse halpaa ja huonoa ruokaa, mut pian en voi syödä ollenkaan.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Pärjäisin hyvin, jos lapset eivät tulisi joka viikonloppu mun luokse loisimaan. Muuttivat syksyllä omilleen, mutta kun toisella on työt täällä lapsuuskodin suunnilla, niin usein tulevat molemmat tänne ja ruokaa kuluu. Mulla ei olisi rahaa kuin omiin menoihini.
Vierailija kirjoitti:
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Pärjäisin hyvin, jos lapset eivät tulisi joka viikonloppu mun luokse loisimaan. Muuttivat syksyllä omilleen, mutta kun toisella on työt täällä lapsuuskodin suunnilla, niin usein tulevat molemmat tänne ja ruokaa kuluu. Mulla ei olisi rahaa kuin omiin menoihini.
Kyllä sinun täytyy ehdottomasti päästä eroon lapsistasi. Kehtaavatkin käydä luonasi. Olet ansainnut täydellisen yksinäisyyden. Miten voisit käskeä heitä painumaan lopullisesti helvettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon paremmin kuin miestä elättäessä.
Sinkkumiehenkin on helpompi suunnitella omaa talouttaan, kun riittää että elättää itsensä. Semmoinen kahden asunnon suhde on ihanteellinen ratkaisu, jolloin molemmilla on omat erilliset taloudet ja yhdessäolo on ns. laatuaikaa, josta sovitaan erikseen.
Ruuanlaitossa on helppo tehdä yhdellä kertaa kahden päivän ruuat, niin että sen seuraavan päivän aterian voi lämmittää suoraan lautasella mikroaaltouunissa. Jääkaapista ja ruokakaapista löytyy juuri tasan tarkkaan sitä ruokaa mitä sinne on itse ostanut eikä sitä katoa salaperäisesti minnekään.
Tuollaisessa kahden talouden parisuhteessakin tuppaa kokemukseni mukaan käymään niin, että mies on herkästi naisen jääkaapilla syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Palkka on aika hyvä, mutta velaksi pitää elää, kun exä on keplotellut sikamaiset elarit. En tiedä kauanko jaksan tai pystyn tähän. Nyt syön jo itse halpaa ja huonoa ruokaa, mut pian en voi syödä ollenkaan.
Sikamaiset elarit? Ovathan ne lapset sinunkin, ääliö.
Jouduin työttömäksi, asun omassa yksiössäni. En pärjäisi, ellei isäni avustaisi minua.
Todella hyvin. Rahaa jää enemmän säästöön kuin parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikamaiset elarit? Ovathan ne lapset sinunkin, ääliö.
Sinä se ääliö olet. Se määrä mitä maksan, ei millään mene lapseen. Jostain kumman syystä työttömällä YH:lla varaa käydä juhlimassa ja lomamatkoilla, kun lapsi kulkee kirppisvaatteissa. Taidat itse olla lastasi vihaava vieraannuttaja, joka tuhlaa elarit huvituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkostoitumalla. Yritän etsiä ihmisiä, joiden kanssa voin pärjätä eli vaihtokaupalla. Jos minulla on paljon jotain, mitä jollain toisella ei ole, se toinen voi antaa minulle jotain, mitä hänellä on paljon.
Kuulostaa huijaukselta.
Minusta se kuulosti ystävän avulta.
Minä osaan kutoa sukkia, sinä osaat leipoa ja Maija osaa leikata hiuksia. Laittomaksi (veronkierto) menee vasta, jos sovitaan, että kudon sukat, jos leikkaat hiukseni. Mutta jos teen sen hyvän hyvyyttäni ystävälleni, kaikki ok
Otan niiltä kenellä on. Tähän mennessä ei vielä sitä olla edes huomattu mutta minä olen saanut ruokaa ja pidettyä katon pään päällä. Rikkailta on helppo ottaa kun ei ne edes huomaa sitä että niiltä on otettu
Pienet tulot t. koko aikuisikä toimeentulotuella
Vierailija kirjoitti:
Pienet tulot t. koko aikuisikä toimeentulotuella
pienet menot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon paremmin kuin miestä elättäessä.
Sama täällä. Mies on harrastus mihin ei ole varaa eikä mielenkiintoakaan.
Itse harrastan miestä vain pari kertaa viikossa, tähän rahat riittää hyvin.
Oon aika hyvä elämään tilanteen mukaan, elämä on opettanut. Myös usko huomiseen on aina ollut vahva.
Ihan töitä tekemällä. Olen vuosien saatossa myös kerännyt jonkinmoisen osakesalkun. Myös velaton sijoitusasunto löytyy. Käteen jää ansiotuloista n 4000e/kk ja pääomatuloista n 1500e/kk. Mulle riittää ihan loistavasti koska asun keskustassa enkä tarvitse autoa. Myöskään huollettavia ei ole eikä kalliita harrastuksia (paitsi matkustelu)
Täältä miestä ilmaiseksi, mut yläikäraja on 29.
M40
Oon vaan töissä, ni ei ehi kuluttaa mihkään muuhun ku sapuskaan. Tosi juttu :D
N32
Vierailija kirjoitti:
Kait aikuiset voi tuoda ruokia tullessaan, jos tiukkaa sinulla. Tai käydä yhdessä kaupassa.
Ei minulla ole mitään hätää. Olen eläkkeellä. Aikuiset lapset. Ei lainoja. Asun vuokralla Helsingin kantakaupungissa enkä omista edes autoa.