Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä sinkku ihminen. Miten pärjäät kun kaikki kallista ja rahat eivät tahdo riittää välttämättömiin menoihin.

Vierailija
12.09.2024 |

Miten sinkku voi pärjätä kun kaikki nykyään kallista. Hinnat nousevat entisestään ja vielä ALV nousi 25,5%:iin. 

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonosti kun jäin työttömäksi.

Vierailija
2/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmin kuin miestä elättäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ostettua kaiken tarvittavan. Ja maksettua laskut. Olen elänyt omillani jo kohta 15v.  

Vierailija
4/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Mies on harrastus mihin ei ole varaa eikä mielenkiintoakaan.

Vierailija
5/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostoitumalla. Yritän etsiä ihmisiä, joiden kanssa voin pärjätä eli vaihtokaupalla. Jos minulla on paljon jotain, mitä jollain toisella ei ole, se toinen voi antaa minulle jotain, mitä hänellä on paljon.

Vierailija
6/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, on hyvät tulot ja pienet menot, esim asun yksiössä koska en tarvitse paljon tilaa, ja en omista autoa kun en moista tarvitse. 

Vierailija
7/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-työkyvyttömyyseläkkeellä. En tarvitse enää autoa tai mitään muutakaan "ylimääräistä", joten kyllä tässä ihan ok menee.

Sitäpaitsi viimeisin lääkärilasku oli 150€, niin sain siihen satkun TTT.

Normitilanteessa en saa TTT. En voi mennä edes leikkimään töitä, kun en ole oikeutettu siihen kuuluisaan 9€/päivä.

Alkuperäisessä työssäni tehtaalla en enää onnettomuuden jälkeen kyennyt jatkamaan.

Vierailija
8/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä. Just heinäkuussa oli asuntolainan korontarkistuspäivä ja maksuerä pieneni. Muuten toki joo on kallistunut monikin asia, mutta ihan hyvin vielä tulen toimeen ja joka kuukausi jääkin vielä säästöön rahaa. Vaatteita toki hankin enimmäkseen kirppareilta, mutta tämä myös ekologisista syistä.

Vierailija
9/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkostoitumalla. Yritän etsiä ihmisiä, joiden kanssa voin pärjätä eli vaihtokaupalla. Jos minulla on paljon jotain, mitä jollain toisella ei ole, se toinen voi antaa minulle jotain, mitä hänellä on paljon.

Kuulostaa huijaukselta. 

Vierailija
10/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kallista kun ei tarvitse miesta tai pentuja elattaa. Omiin menoihin riittaa vallan hyvin.

Vierailija
11/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa huijaukselta. 

Siis jos minulla on paljon omenoita ja annan niitä sellaiselle, jolla ei ole yhtään ja tämä taas antaa minulle perunoita, joita hänellä on paljon tilalle. Kumpi sinusta huijasi toista?

Vierailija
12/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää mitään ylimääräistä. Vältän kaikkia maksullisia palveluja. Säästän kaikki liikenevät varani pahan päivän ja työttömyyden varalle.

Vierailija
13/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää normaalipalkasta 2600 € nettona, se on yhdelle ihmiselle ihan riittävä summa elämiseen. Jos teen ylitöitä netto voi olla jopa 5600 €, eli hyvin pärjään.

t. nainen 34 v.

Vierailija
14/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan seurustellut eli olen koko elämäni ollut sinkku. Pärjään ihan hyvin, saan säästöön ja saan laitettua myös sijoituksiin rahaa. 

Palkka bruttona noin 3500e/kk ja nettona 2300e/kk.

Oma pieni asunto minulle on jonka olen kohta maksanut pois ja on oma auto myös. 

Hyvin pärjään kun en laita rahaa turhuuteen eli en käy esim ravintoloissa,baareissa tai yleisötapahtumissa. Päihteitä en käytä. 

Ruokaa kun ostan kaupasta niin en katsele hintoja, tässä voisin säästää mutta ostan kaupasta sitä mistä tykkään.

Ei siis ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

M33

Vierailija
15/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliimmaksi tulee kyllä puoliso ja lapset. Toisaalta, olen osani valinnut.

Vierailija
16/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjään. Ei ongelmia. Osa-aikatyön palkka+tuet. Saan ostettua kaiken mitä haluan ja mentyä mihin haluan kuten nyt tulevana lauantaina ajan omalla autolla 3 tuntia /suunta powerparkin päättäjäisiin  huvittelemaan.

Vierailija
17/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainiosti. Pärjään varmasti paremmin kuin moni perheellinen.  

Vierailija
18/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiukkaahan se on, mutta kun karsii oikeasti menot minimiin niin kyllä sitä aina jotenkin pärjää. Toisekseen ei se miehen kanssa asuessa ollut sen helpompaa, koska ainakin se silloinen kumppani oli enemmänkin elämässä mun siivellä ja kukkarolla eli nyt ei mun rahojen tarvitse riittääkään kuin yhdelle ihmiselle.

Vierailija
19/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä ajattelen naisten suhteen. Naista en tarvitse mihinkään. Mutta niinhän se menee et kaikki asiat pätee puolin ja toisin joidenkin kohdalla.

Vierailija
20/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna on kuitenkin helpompi lähteä sniidaamaan, kun ei tarvitse suostutella muita siihen hommaan. Harva asia maksaa kahdella sen saman kuin yhdellä (asuminen joo, mutta on ne perheasunnot kuitenkin kalliimpia kuin yksiöt)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi