Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä sinkku ihminen. Miten pärjäät kun kaikki kallista ja rahat eivät tahdo riittää välttämättömiin menoihin.

Vierailija
12.09.2024 |

Miten sinkku voi pärjätä kun kaikki nykyään kallista. Hinnat nousevat entisestään ja vielä ALV nousi 25,5%:iin. 

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka on aika hyvä, mutta velaksi pitää elää, kun exä on keplotellut sikamaiset elarit. En tiedä kauanko jaksan tai pystyn tähän. Nyt syön jo itse halpaa ja huonoa ruokaa, mut pian en voi syödä ollenkaan.

Sikamaiset elarit? Ovathan ne lapset sinunkin, ääliö.

Sinä se ääliö olet. Se määrä mitä maksan, ei millään mene lapseen. Jostain kumman syystä työttömällä YH:lla varaa käydä juhlimassa ja lomamatkoilla, kun lapsi kulkee kirppisvaatteissa. Taidat itse olla lastasi vihaava vieraannuttaja, joka tuhlaa elarit huvituksiin.

Haista paska. Miksi sinä et osta lapsellesi vaatteita? Lakkasiko hän olemasta sinä? Minä en koskaan saanut eksältä elareita. Hän joi ja sitten hän kuoli.

Vierailija
82/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käymällä töissä! Kuten kaikki muutkin normaalit ihmiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka on aika hyvä, mutta velaksi pitää elää, kun exä on keplotellut sikamaiset elarit. En tiedä kauanko jaksan tai pystyn tähän. Nyt syön jo itse halpaa ja huonoa ruokaa, mut pian en voi syödä ollenkaan.

Sinä se ääliö olet. Se määrä mitä maksan, ei millään mene lapseen. Jostain kumman syystä työttömällä YH:lla varaa käydä juhlimassa ja lomamatkoilla, kun lapsi kulkee kirppisvaatteissa. Taidat itse olla lastasi vihaava vieraannuttaja, joka tuhlaa elarit huvituksiin.

Haista paska. Miksi sinä et osta lapsellesi vaatteita? Lakkasiko hän olemasta sinä? Minä en koskaan saanut eksältä elareita. Hän joi ja sitten hän kuoli.

Ostin vaatteita 1000 € ja leluja 1000 € ne jäi sille tielle ja suurin osa taisi mennä synnyttäjän kautta toriin myyntiin. Nyt ei ole rahaa ostaa enää vaatteita tai leluja, kun ei saa enää luottoa enempää. Luulisi sen ostavan, jonka tilille elarit menee, koska summa vastaa reippaasti yhden asunnon kuukausittaista lainanmaksuerää. Itse en pysty edes lyhentää omaa asuntolainaani, vaan pelkät korot.

Vierailija
84/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paska. Miksi sinä et osta lapsellesi vaatteita? Lakkasiko hän olemasta sinä? Minä en koskaan saanut eksältä elareita. Hän joi ja sitten hän k

Sen lisäksi vieraannuttaja yrittänyt vieraannuttamista käräjiä myöten, joihin uponnut arviolta 30 000 €

Vierailija
85/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Pärjäisin hyvin, jos lapset eivät tulisi joka viikonloppu mun luokse loisimaan. Muuttivat syksyllä omilleen, mutta kun toisella on työt täällä lapsuuskodin suunnilla, niin usein tulevat molemmat tänne ja ruokaa kuluu. Mulla ei olisi rahaa kuin omiin menoihini.

Kyllä sinun täytyy ehdottomasti päästä eroon lapsistasi. Kehtaavatkin käydä luonasi. Olet ansainnut täydellisen yksinäisyyden. Miten voisit käskeä heitä painumaan lopullisesti helvettiin?

Elän toimeentulotuella. Se on laskettu yhdelle ihmiselle. Laskennallinen ruoan osuus päivää kohti on noin 8-9 euroa. Nyt tilanne on se, että luonani on joka viikonloppu kaksi ylimääräistä suuta eli 128 euroa kuukaudessa. Rahani eivät riitä. Lapseni ovat opiskelijoita ja toinen lisäksi tekee vuoroja kaupassa. 

Vierailija
86/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja elän nyt myös aiemmin säästämillä varoillani. Ei juhlaa, mutta ihan hyvää eloa.

Vierailija
87/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miksi pariskunnat, joilla on siis kahdet tulot, valittaa elämän kallistumisesta. Heillähän on millä mällätä. Sinkku maksaa kaiken yksin, saa olla melko hulppeat tulot jos haluaa saman elintason kuin pariskunnilla.

Omassa lähipiirissä pariskunnat, joilla on lapsia, halpa vastike, auto ovat ne, joilla on aina rahat tiukilla. Eivät koskaan käy missään ravintolassa (korkeintaan kerran vuodessa), matkoilla yms. Minä taas sinkku, vuokralla, kuljen julkisissa, minulla on rahaa kaikkeen mitä haluan: voin tilata ruokaa kotiin vaikka joka päivä (vihaan ruoanlaittoa ja kotiruokaa), käyn matkoilla vaikka 3 kertaa vuodessa, voin laittaa rahaa kalliisiin harrastuksiin yms. Viekö sitten heillä lapset tai auto kaikki rahat?

Lapset ovat kasvavia ihmisiä ja autossa on kaikenmaailman maksuja, vaikka omistaisit auton. Esimerkiksi vakuutukset, verot, polttoaine..

Vierailija
88/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon paremmin kuin miestä elättäessä.

Sama täällä. Mies on harrastus mihin ei ole varaa eikä mielenkiintoakaan.

Juuri näin. Päälle vuosi sitten erosin, nyt ilman miestä elintarvikekustannukset sun muut pienemmät ja asumiskustannukset suuremmat, talous samalla tolalla. Säästöön tosin jää enemmän yksin. Eli mihinkään 50-50 suhteeseen miehen kanssa ei ainakaan kannata alkaa. 

Vierailija
89/93 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvin. Ainakin niin kauan, kun ei potkuja tule. Olen hyväpalkkaisessa asiantuntija-asemassa.

Niin kuin minä lähes vuosi sitten. Minut headhuntattiin uuteen työpaikkaan vuoden vaihteessa ja kehuttiin maasta taivaaseen.... no, totuus siinä yrityksessä olikin kuin paluu viime vuosituhannelle. Työsuhteeni päätettiin koeaikapurkuun ja olen ollut nyt keväästä asti työttömänä. Henkisesti ja fyysisesti voin ja jaksan nyt paljon paremmin, mutta eipä se uuden työpaikan löytyminen näin työttömänä olekaan enää ihan niin helppoa. Taloudellisesti minulla ei ole vielä mitään hätää ansiosidonnaisella, kun ei ole isoja lainoja eikä lapsia elätettävänä. Minulla on ollut pitkään kaksi korkeakorkoista säästötiliä (toinen äkillisiä menoja varten ja toinen on matkakassa) ja olen säästänyt vanhuuden varalle myös indeksirahastoihin. 

Vierailija
90/93 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai, hyvä ihminen, voi ajatella, että sinkkuus on vapauttanut sinut omien lastesi elättämisestä? Olet eronnut ex-puolisostasi, mutta et ole antanut lapsiasi adoptioon. Elarit on lapsille - ja kustannukset kasvaa lasten myötä.

Vierailija
91/93 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään, kun ostan koko ajan vähemmän. Ruokaan menee vielä liikaa, täytyisi nipistää vielä jostain pois. Myyn tavaroitani pois, väsyttää tämä jäätävä tavaramäärä isossa asunnossa. Haluan selkeän tilavan asunnon en tavarakaaosta. Kaikki pois!

Vierailija
92/93 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää kun ostaa vain ruokaa alennuksesta. Ei mitään muuta. Hintojen nousun välttää kun ei osta tuotteita tai käytä palveluja.

Vierailija
93/93 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan seurustellut eli olen koko elämäni ollut sinkku. Pärjään ihan hyvin, saan säästöön ja saan laitettua myös sijoituksiin rahaa. 

Palkka bruttona noin 3500e/kk ja nettona 2300e/kk.

Oma pieni asunto minulle on jonka olen kohta maksanut pois ja on oma auto myös. 

Hyvin pärjään kun en laita rahaa turhuuteen eli en käy esim ravintoloissa,baareissa tai yleisötapahtumissa. Päihteitä en käytä. 

Ruokaa kun ostan kaupasta niin en katsele hintoja, tässä voisin säästää mutta ostan kaupasta sitä mistä tykkään.

Ei siis ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

M33

Miten sulla on noin iso veroprosentti, itse saan bruttona vähän alle 3500 euroa ja nettona vajaa 2600. Pidätkö tarkoituksella korkeaa veroprosenttia? Minun veronpalautukseni ovat aina vain kymp

Helsinki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi