Mitä hyötyä on siitä, että "hankkii itsetunnon"?
Kun maailman viesti mulle on tähän mennessä aina ollut se, että en kelpaa. En töihin, en ystäväksi enkä parisuhteeseen.
Kommentit (47)
Opit olemaan uskomatta maailman ääniin ja niiden sijaan itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuo ruikuttamisesi todennäköisesti vähenisi.
Epäilen että se vaan lisääntyisi ja lisäisi katkeruutta. "Olen niin hyvä ja siltikään tämä typerä maailma ei mua halua."
Ainakin se vähentää kateellisuutta, katkeruutta ja kaikkien muiden syyttelyä.
Olisi onnellisempi niin ettei se ole muiden sanoista tai teoista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Enhän mä syytä muita, en todellakaan. Itsehän tässä olen huono.
Ap
Koska silloin elämä on mukavampaa.
Mä hain töihin paikkaan, jota rakastan yli kaiken, ja pääsin sinne 🤩 Sieltä se itsetuntokin löytyi
Itsetunnottomat ihmiset ovat äärimmäisen rasittavia kivirekiä. Pitäisi antaa sakot jokaiselle ruikuttajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et millään voi olla joka kohdassa huono. Itsetunto rakentuu, ei sitä aina voi hankkia. Sitten tietää mitä tahtoo eikä kukaan voi kävellä yli. Et tarvitse lyttääviä ihmisiä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et millään voi olla joka kohdassa huono. Itsetunto rakentuu, ei sitä aina voi hankkia. Sitten tietää mitä tahtoo eikä kukaan voi kävellä yli. Et tarvitse lyttääviä ihmisiä mihinkään.
Olen mä. Miksen muka voisi olla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rakasta itseäsi ja elämää.
Mitä hyötyä siitä on?
Ap
Voit ajatella, että et ole löytänyt tarpeeksi kiinnostavaa työtä, ystävää tai parisuhdetta. Tuntuu paremmalta ja ihmisetkin arvostavat enemmän. Pyytelevät arasti kaikkiin mielenkiintoisiin hommiin, tuppautuvat ystäväksi ja yrittävät parisuhteeseenkin vokotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että se vaan lisääntyisi ja lisäisi katkeruutta. "Olen niin hyvä ja siltikään tämä typerä maailma ei mua halua."
No näinpä, tulisi vielä ego-ongelmia siihen kaupan päälle
Ainakin jos pari suhteessa toisella on huono itsetunto, eikä henkilö ole siis tyytyväinen itseensä, niin kyseinen henkilö tuppaa hyvin usein myös pistämään kaiken sen puolison syyksi, eikä ole tyytyväinen myöskään siihen puolisoon. Suhde päättyy eroon.
Hyvin hankalia tapauksia sosiaalisessa mielessä ovat henkilöt, joilla on huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jos pari suhteessa toisella on huono itsetunto, eikä henkilö ole siis tyytyväinen itseensä, niin kyseinen henkilö tuppaa hyvin usein myös pistämään kaiken sen puolison syyksi, eikä ole tyytyväinen myöskään siihen puolisoon. Suhde päättyy eroon.
Hyvin hankalia tapauksia sosiaalisessa mielessä ovat henkilöt, joilla on huono itsetunto.
Enää pitäisi vaan päästä parisuhteeseen, jotta voisi olla siellä hyväitsetuntoinen.
Ap
Tunne itsesi, tunne muut. Itsetuntemusta opettelemaan.
Ainakin mulla on parempi olo, kun luotan itseeni kelpasin muille tai en. Jaksan etsiä polkuani elämässä torjunnasta huolimatta. Alkaa myös löytyä ne "omat ihmiset", kun on anteeksi pyytelemättä oma itsensä eikä hajoa torjunnasta. Ottakaa tai jättäkää. Ja elän omaa elämääni, otitte tai jätitte. Se on voimaa ja valtaa, kun ei ole muiden vietävissä.
Ei tarvi lässyttää netin runkkuringissä laatikkoleuoista yms