Mies valvoo iltaisin ja torkuttaa aamuisin
Tulen kohta hulluksi. Yritän pitää huolta, että menen nukkumaan ja herään sopivaan aikaan, jotta saisin vähintään 8 tuntia yössä unta.
Menen usein nukkumaan viimeistään 22 aikaan, ja mies tulee usein myös tällöin sänkyyn. Hän kuitenkin hyörii, pyörii, nousee ylös käymään vessassa, pyörii vähän lisää, nousee ylös venyttelemään tai venyttelee sängyssä. Pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi vielä viimeiseksi saada keskellä yötä. Lopulta nukutaan ehkä vasta 01-02 yöllä.
Aamulla miehen herätyskello soi 6:00. Olen pyytänyt häntä lopettamaan torkuttamisen, mutta tänään aamulla taas herätyskello soi puolen tunnin päästä ensimmäisestä herätyksestä! Mies vakuuttaa lopettaneensa torkuttamisen, *oli vain siirtänyt herätystä puoli tuntia eteenpäin*. Hän ei siis mielestään torkkuttanut, koska ei käyttänyt torkkutoimintoa vaan asetti uuden ajan herätykseen. Olen pyytänyt useasti lopettamaan torkuttamisen. Minun kelloni soi sitten usein jossakin niiden torkkujen välissä.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan tietysti rehellisenä myös miehellesi kertonut tuon "pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi" jne?
Tietenkään et sutkaa ja juonittele ja manipuloi miestäsi, onhan hän rakkaasi!
Onko aikuiselle ihmiselle jotenkin yllätys, että toiset eivät aina ilahdu päästessään tyydyttämään heidän tarpeitaan väsyneenä, kesken unien? Pitääkö se heille oikein erikseen kertoa, eivät älyä muuten?
Ai telepatiapakko, koska liian vaikeaa sanoa "en halua nyt" -tosi naisellista! -eli yhtäaikaa sutkia ja sekopäistä.
Jos mieheni olisi niin sekopäinen, että toistuvasti herättelisi minua/valvottaisi yöllä seksiä halutessaan, vaikka tietäisi, että aamulla on kellon soidessa noustava, on totta, että en jättäisi
Jos miehesi olisi niin sekopäinen, ettei tiedä, oletko nukahtamassa vai odottamassa aloitetta niin telepatialla sitten vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torkutukselle ei voi mitään, itsekin olen parantumaton torkuttaja. Onneksi mies ei nalkuta asiasta.
Todellakin voi! Kello laitetaan soimaan niin myöhään, että aikaa torkutukselle ei ole vaan on noustava heti. En tajua mikä järki on pilata arvokasta uniaikaa torkuttamalla tunninkin ajan.
Tämä. Yksi järjettömimmistä jutuista mitä olen kuullut oli kum yksi kertoi laittavansa klo 4 alkaen herätyksen tunnin välein, kun on niin ihanaa sitten vielä nukkua kun ei oikeasti tarvikaan herätä. Sitten klo 7-8 välillä vielä torkuttaa. MIKSI? Tämän voi lopettaa ihan sillä että päättää lopettaa. Totta kai uuden tavan omaksuminen voi viedä hetken mutta jos tahtoa on, onnistuu se keneltä tahansa.
Miksi se pit
Jos kumppanisi häiriintyy siitä, et voi jatkaa sitä. Uni on yksi tärkeimpiä asioita hyvinvoinnille ja ihan sama mikä ero nukkumis- ja heräämistyyleissä pariskunnalla on, tärkeintä on että molemmat saavat nukkua rauhassa. Esim. aamuvirkku ei voi alkaa imuroida klo 6 vaikka kuinka haluaisi, ja iltavirkku ei voi huudattaa telkkaria klo 1. Ja torkuttaja ei voi torkuttaa klo 4 alkaen jos kumppani haluaa nukkua keskeytyksettä.
Sinkut ja yksinasujat voivat herätä vaikka 10 min välein läpi yön jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torkutukselle ei voi mitään, itsekin olen parantumaton torkuttaja. Onneksi mies ei nalkuta asiasta.
Todellakin voi! Kello laitetaan soimaan niin myöhään, että aikaa torkutukselle ei ole vaan on noustava heti. En tajua mikä järki on pilata arvokasta uniaikaa torkuttamalla tunninkin ajan.
Torkutus auttaa pääkoppaa heräämään pikkuhiljaa eikä shokkitilassa. Itse olen yli tunnin aivan zombi jos nousen ekasta kellonsoitosta. Torkuttamalla uni kevenee ja on helpompi nousta.
Eikö teille ole jo kehitetty jotakin korvanappia, joka pilputtaisi pelkästään sen herätystä tarvitsevan korvaan eikä koko kulmakunnalle?
Googletin vastauksen omaan kysymykseeni, ja itse asiassa näyttää olevan. Herätyksen voi laittaa tulevan kuulokkeeseen, ja sitten on myös älykelloja jotka herättävät värinällä. Eikö torkuttaja voisi kokeilla tällaista? Jostakin syystä aina on helpompi ehdottaa vain sitä, että se torkuttamisesta häiriintyvä laittaa tulpat korviin, mutta kyllä se herätyskellon kilkatus kuuluu läpi niistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Yksi järjettömimmistä jutuista mitä olen kuullut oli kum yksi kertoi laittavansa klo 4 alkaen herätyksen tunnin välein, kun on niin ihanaa sitten vielä nukkua kun ei oikeasti tarvikaan herätä. Sitten klo 7-8 välillä vielä torkuttaa. MIKSI? Tämän voi lopettaa ihan sillä että päättää lopettaa. Totta kai uuden tavan omaksuminen voi viedä hetken mutta jos tahtoa on, onnistuu se keneltä tahansa.
Kumman uni on tärkeämpää? Kumman unitottumuksia ei saa jatkaa?
Ei voi siis nukkumaan mennessään jo sanoa nainen että nyt haluan vain nukkua? Että telepatiapakko voimassa?
Sitten kun mies ei tiedä hän himoissaan kokeilee "kepillä jäätä" (tulipa sattumalta osuva vertaus) niin tapahtuu pahin mahdollinen- oma rakas haluaa naistaan! Yäk miten hitveää!
Hulluja ootte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torkutus auttaa pääkoppaa heräämään pikkuhiljaa eikä shokkitilassa. Itse olen yli tunnin aivan zombi jos nousen ekasta kellonsoitosta. Torkuttamalla uni kevenee ja on helpompi nousta.
Eikö teille ole jo kehitetty jotakin korvanappia, joka pilputtaisi pelkästään sen herätystä tarvitsevan korvaan eikä koko kulmakunnalle?
Itse asiassa on, mulla herätyskellona toimii aktiivisuusranneke, joka vain värisee, ääntä ei kuulu. Toki herkin voi herätä vierestä tähänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi siis nukkumaan mennessään jo sanoa nainen että nyt haluan vain nukkua? Että telepatiapakko voimassa?
Sitten kun mies ei tiedä hän himoissaan kokeilee "kepillä jäätä" (tulipa sattumalta osuva vertaus) niin tapahtuu pahin mahdollinen- oma rakas haluaa naistaan! Yäk miten hitveää!
Hulluja ootte.
Miten yksinkertainen täytyy miehen olla, ettei hän tajua että tosi harva haluaa tulla herätetyksi keskellä yötä seksin takia? Jos saman naisen kanssa ei tähän mennessä ole aamuyöstä natsannut, niin miksi joka yö pitää koittaa uudestaan?
Totta, parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja. Siksi ihmettelen tätä keskustelua jossa miestä kutsutaan mieslapseksi siksi, että hänen unitottumuksensa ovat erilaiset kuin aapeellä.
Ei kutsuta mieslapseksi sen vuoksi, että hänen unitottumuksensa ovat erilaiset kuin apn, vaan kutsutaan sen vuoksi, että unitottumuksiensa vuoksi hän käyttäytyy kuin lapsi: valvottaa apta vaatimalla huomiota ja häsläämällä kuin viisivuotias.
Vierailija kirjoitti:
Totta, parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja. Siksi ihmettelen tätä keskustelua jossa miestä kutsutaan mieslapseksi siksi, että hänen unitottumuksensa ovat erilaiset kuin aapeellä.
Ei kutsuta mieslapseksi sen vuoksi, että hänen unitottumuksensa ovat erilaiset kuin apn, vaan kutsutaan sen vuoksi, että unitottumuksiensa vuoksi hän käyttäytyy kuin lapsi: valvottaa apta vaatimalla huomiota ja häsläämällä kuin viisivuotias.
Eli siis kääntyilee sängyssä ja käy välillä vessassa kun ei saa unta?
Nukkukaa eri huoneissa. Meillä myös hyvin erilaiset rytmit, mies menee nukkumaan 22:30 kympin uutisten jälkeen, ninä klo 2-3 välillä, mies herää klo 6 ja minä 8:45 kun aloitan (etä)työni klo 9... Ei haittaa, kun mies nukkuu eri huoneessa, ja kömpii alakertaan sieltä omia aikojaan ja minä jatkan unia. Samoin illalla minä voin rauhassa jatkaa yökukkumistani häiritsemättä miestä.
Taas yksi syy miksi olen onnellinen, että olen "vanhapiika". Saa mennä nukkumaan tai olla menemättä juuri niin kuin itsestä tuntuu. Olisi se aika raskasta, jos näin ei saisi tehdä. Itse olen aina ollut ja olen vielä keski-iässäkin yövirkku ja aamun torkku. Olisi hirveää joutua sopeutumaan jonkun aamuihmisen aikatauluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan tietysti rehellisenä myös miehellesi kertonut tuon "pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi" jne?
Tietenkään et sutkaa ja juonittele ja manipuloi miestäsi, onhan hän rakkaasi!
Onko aikuiselle ihmiselle jotenkin yllätys, että toiset eivät aina ilahdu päästessään tyydyttämään heidän tarpeitaan väsyneenä, kesken unien? Pitääkö se heille oikein erikseen kertoa, eivät älyä muuten?
Ai telepatiapakko, koska liian vaikeaa sanoa "en halua nyt" -tosi naisellista! -eli yhtäaikaa sutkia ja sekopäistä.
Jos mieheni olisi niin sekopäinen, että toistuvasti herättelisi minua/valvottaisi yöllä seksiä halutessaan, vaikka tietäisi, että aamulla on kell
Jos mieheni olisi niin sekopäinen, että ei näe minusta, kumpaa olen tekemässä, nukahtamassa vai haluamassa seksiä, en usko, että mikään auttaisi. Olisimme liian erilaiset toisillemme: toinen kykenevä normaaliin kommunikaatioon parisuhteessa ja toinen ei. Voin kertoa, että normisti naisen kehonkieli on aika erilaista silloin, kun hän haluaa seksiä kuin silloin kun hän on nukahtamassa.
Tosin aloitetta odottamassa en ole ollut koskaan. Jos haluan seksiä, teen itse aloitteen, en odota, että toinen sitä tekee. Mieheni on kyllin tervejärkinen tietääkseen tämän myös.
Kumman uni on tärkeämpää? Kumman unitottumuksia ei saa jatkaa?
Kummankin uni on tärkeää ja kummankin tulee saada nukkua haluamallaan tavalla. Jotkut ihmiset eivät sovi tässä suhteessa lainkaan yhteen eivätkä pysty kompromisseihin. Jotkut löytävät sen yhteisen sävelen suurista eroista huolimatta. Jotkut nukkuvat eri huoneissa, toiset pärjäävät ihan vain toisen huomioon ottamalla.
Mies ei tee kuten minä haluan, osa 231583972593457982395812.
Vierailija kirjoitti:
Hulluja ootte.
Siis meinaat että joka yö pitää erikseen ennen nukkumaanmenoa sanoa että hei älä herätä minua kolmen tunnin päästä kesken unieni koska haluat seksiä? Just, sehän ei hullua olisikaan.
Meillä on ihan jatkuvasti tiedossa että toista ei herätetä ellei ole jokin oikea hätätila menossa. Siitä ei tarvitse erikseen joka ilta muistuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kääntyilee sängyssä ja käy välillä vessassa kun ei saa unta?
Juuri niin. Ja nousee venyttelemään ja venyttelee sängyssä ja haluaa seksiä kaiken tämän häsläämisen päälle yhden, kahden aikaan yöllä. Minullekin tulee joskus univaikeuksia, herään yöllä ja en saa unta. Kun käännyn kolmatta, neljättä kertaa parempaan asentoon, totean, että uni ei nyt tule ja lähden sängystä pois häiritsemästä toisen unta kääntyilyilläni.
Usein sitten nukahdan sohvalle tunnin, parin päästä. Sohvalle mielestäni siirtyy se, joka ei unta saa ja sänkyyn jää nukkumaan se, joka jo siellä nukkuu.
Sanot sille et saatananvittu, lopeta tuo säheltäminen ja perseily.
Miksi pariskunnilla on pinttynyt käsitys siitä, että on pakko nukkua samassa sängyssä? Nukkukaa erillään, jos molempien lepääminen on hankalaa vierekkäin.
Siis meinaat että joka yö pitää erikseen ennen nukkumaanmenoa sanoa että hei älä herätä minua kolmen tunnin päästä kesken unieni koska haluat seksiä? Just, sehän ei hullua olisikaan.
No totta kai pitää. Eihän sitä voi muistaa, että tästä on otettu kunnon riidat, toinen on kulkenut zombiena silmänaluset mustana viikkokaupalla. Jos tekee mieli omalta (huom: omalta!) naiselta seksiä, niin kyllä pitää olla hyvät syyt, miksi ei menisi heti sitä hakemaan.
Se oman naisen hyvinvointi ei ole sellainen.
Tai aapee voi siirtyä sohvalle nukkumaan jos ei muuten saa unta.