Mies valvoo iltaisin ja torkuttaa aamuisin
Tulen kohta hulluksi. Yritän pitää huolta, että menen nukkumaan ja herään sopivaan aikaan, jotta saisin vähintään 8 tuntia yössä unta.
Menen usein nukkumaan viimeistään 22 aikaan, ja mies tulee usein myös tällöin sänkyyn. Hän kuitenkin hyörii, pyörii, nousee ylös käymään vessassa, pyörii vähän lisää, nousee ylös venyttelemään tai venyttelee sängyssä. Pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi vielä viimeiseksi saada keskellä yötä. Lopulta nukutaan ehkä vasta 01-02 yöllä.
Aamulla miehen herätyskello soi 6:00. Olen pyytänyt häntä lopettamaan torkuttamisen, mutta tänään aamulla taas herätyskello soi puolen tunnin päästä ensimmäisestä herätyksestä! Mies vakuuttaa lopettaneensa torkuttamisen, *oli vain siirtänyt herätystä puoli tuntia eteenpäin*. Hän ei siis mielestään torkkuttanut, koska ei käyttänyt torkkutoimintoa vaan asetti uuden ajan herätykseen. Olen pyytänyt useasti lopettamaan torkuttamisen. Minun kelloni soi sitten usein jossakin niiden torkkujen välissä.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torkutukselle ei voi mitään, itsekin olen parantumaton torkuttaja. Onneksi mies ei nalkuta asiasta.
Todellakin voi! Kello laitetaan soimaan niin myöhään, että aikaa torkutukselle ei ole vaan on noustava heti. En tajua mikä järki on pilata arvokasta uniaikaa torkuttamalla tunninkin ajan.
Torkutus auttaa pääkoppaa heräämään pikkuhiljaa eikä shokkitilassa. Itse olen yli tunnin aivan zombi jos nousen ekasta kellonsoitosta. Torkuttamalla uni kevenee ja on helpompi nousta.
Joo, ja se, kenet torkutuksesi herättää, on loppupäivän zombi, koska on herännyt esim. tunnin aikaisemmin kuin olisi ollut pakko. Sillä monet meistä se kello herättää ja joko ei saa unta, tai sitten
No teillä toimii. Kai kuitenkin ymmärrät, että jos jonkun jokainen yö on pilalla, kun joutuu heräämään tuntia tai enemmän aikaisemmin sen vuoksi, että joku torkuttaa vieressä, se ei tee ketään uninatsiksi, että toivoo, että moinen kidutus loppuu? Se tekee torkuttajan unisadistiksi, sillä jatkuvasti väsyneenä oleminen on oikeasti helvettiä.
Joten tosiaan, turha nimitellä, kaikille ei samat tavat sovi. Ei, vaikka ne olisi sinun tapojasi.
Vierailija kirjoitti:
Tällä ketjulla mammat polkaisevat aamun miesvihat käyntiin. Hyvin te vedätte.
Sivuston nimi pitäisi olla miesviha.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä ketjulla mammat polkaisevat aamun miesvihat käyntiin. Hyvin te vedätte.
Sivuston nimi pitäisi olla miesviha.fi
Itse ajattelin valehtelijoiden klubia!
Täällä oli juuri eilen aloitus siitä, kun mies meni aikaisemmin nukkumaan ja sen aloituksen ap oli harmissaan, kun eivät mene samaan aikaan nukkumaan. Ehkä mies on jostain oppinut, että puolisoiden tulisi mennä samaan aikaa sänkyyn. Sano hänelle, että hän voi ihan hyvin mennä sinua myöhemmin nukkumaan ja, että se olisi sinusta parempikin. Jos tulee samaan aikaan nukkumaan, sinulle ei saa puhua enää sängyssä. Sinänsä kyllä ymmärrän miestäsikin, unettomuus on kauheaa ja eihän sitä jaksa aamulla herätä 4-5 tunnin unien jälkeen. Mutta välillä siihen auttaa se, että siirtyy sänkyyn vasta vähän myöhemmin. Jos unettomana pyöriminen ehtii alkaa, se kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen seksielämä? Nukkuuko mies paremmin jos saa seksiä illalla? Ehkä mies toivoo sitä, mutta pelkää tulevansa torjutuksi ja siksi tuo pyöriminen.. joskus on vaan pakko sitten kokeilla.
Muuten jos seksiä on tarpeeksi eikä se syynä levottomuuteen niin miehen kannattaa tulla pikkasen myöhemmin sänkyyn että nukahtaa sitten helpommin ja suoriltaan laittaa herätys sopivaan aikaan.
Eli siis naisen pitäisi alkaa tarjota seksiä joka ilta ennen nukkumaan menoa, mutta miehen ei tarvitse joustaa torkuttamisesta?
Eihän tuossa aiemmin puhuttu mitään jokailtaisesta seksin antamisesta? Ja torkutuksesta sen verran, että mies laittaisi suoriltaan herätyksen sopivaan aikaan
Eli mitä luetun ymmärtämisessä jää aukkoja, niin ne mielikuvituksella paikataan 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan tietysti rehellisenä myös miehellesi kertonut tuon "pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi" jne?
Tietenkään et sutkaa ja juonittele ja manipuloi miestäsi, onhan hän rakkaasi!
Onko aikuiselle ihmiselle jotenkin yllätys, että toiset eivät aina ilahdu päästessään tyydyttämään heidän tarpeitaan väsyneenä, kesken unien? Pitääkö se heille oikein erikseen kertoa, eivät älyä muuten?
Ai telepatiapakko, koska liian vaikeaa sanoa "en halua nyt" -tosi naisellista! -eli yhtäaikaa sutkia ja sekopäistä.
Jos mieheni olisi niin sekopäinen, että toistuvasti herättelisi minua/valvottaisi yöllä seksiä halutessaan, vaikka tietäisi, että aamulla on kellon soidessa noustava, on totta, että en jättäisi telepatian varaan asiaan.
Kysyisin häneltä vakavasti, miksi hän haluaa välittää niin vähän hyvinvoinnistani, että ei arvosta yöuniani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torkutukselle ei voi mitään, itsekin olen parantumaton torkuttaja. Onneksi mies ei nalkuta asiasta.
Todellakin voi! Kello laitetaan soimaan niin myöhään, että aikaa torkutukselle ei ole vaan on noustava heti. En tajua mikä järki on pilata arvokasta uniaikaa torkuttamalla tunninkin ajan.
Torkutus auttaa pääkoppaa heräämään pikkuhiljaa eikä shokkitilassa. Itse olen yli tunnin aivan zombi jos nousen ekasta kellonsoitosta. Torkuttamalla uni kevenee ja on helpompi nousta.
Ei todellakaan auta vaan vaikeuttaa heräämistä entisestään, kun joutuu heräämään monta kertaa. Yksi kerta vielä menee, mutta mitään järkeä ei ole huudattaa herätystä puolta tuntia.
Eri, mutta mikä juttu tämä on, että julistetaan omia juttuja yleispäteviksi, ihan kuin kaikki ihmiset olis samanlaisia?
Ei, torkuttaminen ei vaikeuta, vaan auttaa mun heräämistä. Se ei muutu sillä, että joku toinen väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan tietysti rehellisenä myös miehellesi kertonut tuon "pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi" jne?
Tuossa aloituksessahan se lukee, että asiasta on keskusteltu.
Myös siitä, että seksi rakkaan kanssa kuuluu kategoriaan "pahinta mitä voi tapahtua"? -Ja mies silti vieläkin haluaa? EEEEeenpä usko!
No eiköhän se ole aika epätoivottavaa kun yrittää nukkua. Haloo nyt. Kaikelle on aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja se, kenet torkutuksesi herättää, on loppupäivän zombi, koska on herännyt esim. tunnin aikaisemmin kuin olisi ollut pakko. Sillä monet meistä s
Nimenomaan, ja aapeen miehelle ei sovi aapeen tavat. Harmillista, mutta joskus esimerkiksi erilliset makkarit ovat hyvä idea.
Sen vuoksi meillä onkin yksinkertaiset säännöt: 1) jos toinen nukkuu, hänen annetaan nukkua, ei todellakaan hängitä, kääntyillä, väännellä saatika vongata seksiä, 2) jos itseä ei nukuta, sänkyyn ei jäädä sähläämään, vaan siirrytään muualle hiljaisesti puuhailemaan omiaan, ihan tätä varten varmaan on keksitty suoratoistopalvelut ja netti.
Sama. Onneksi tosin hyvin harvoin kumpikaan meistä herää kellon soittoon, eli heräämme jo vähän ennen. Minä ennen miestä, joten hipsin sängystä ylös ja menen pois makkarista, laitan kahvinkeittimen valmiiksi ja lueskelen, katselen telkkaa/suoratoistoa äänettömällä, jne. En ala kolistelemaan tiskikonetta tyhjentäessä tms. vaikka mieli tekisi, saisi sen tyhjäksi ennen töiden alkua. Mutta toisen uni on tärkeämpää.
Kun on lähtöjä, jonne mennään siten, että heräämme samoihin aikoihin (siis harvinaisen aikaisin), olen päässyt kokemaan torkuttelun autuutta ja en voi ymmärtää sen järkeä. Torkuttelijat eivät varmaan tajua, miten kamala jollekin toiselle voi olla se vihlaisu, kun kello soittaa, vaan heille se tosiaan joku lempeä kuiskaus heräämisestä. Itselle se repäisee aivoista sydämeen ja siksi sen kokeminen useasti peräkkäin on kuin joku työntäisi veitsellä kroppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös siitä, että seksi rakkaan kanssa kuuluu kategoriaan "pahinta mitä voi tapahtua"? -Ja mies silti vieläkin haluaa? EEEEeenpä usko!
No eiköhän se ole aika epätoivottavaa kun yrittää nukkua. Haloo nyt. Kaikelle on aikansa.
Onko? Minä en olisi yllättynyt, jos ap:n ja miehensä seksielämä on luokkaa harvemmin kuin kerran kuussa. Mutta sehän johtuu ihan vaan tuosta miehestä.
Eri, mutta mikä juttu tämä on, että julistetaan omia juttuja yleispäteviksi, ihan kuin kaikki ihmiset olis samanlaisia?
Ei, torkuttaminen ei vaikeuta, vaan auttaa mun heräämistä. Se ei muutu sillä, että joku toinen väittää muuta.
Ei, ei ole julistettu omia juttuja yleispäteviksi, vaan sanottu, että sulla on käynyt tuuri, kun miestäsi torkuttaminen ei haittaa. Toimii teillä.
Mutta sitten, kun jutut ei ole yleispäteviä, pariskunniksi voi muodostua myös henkilöt, joista toista se todellakin haittaa. Ja silloin varmaan olisi kiva, jos asiaa tarkasteltaisiin näiden molempien kannalta, eikä vain torkuttelijan? Toisin sanoen: se, että torkuttelija vain lakonisesti toteaa, että ei sille mitään mahda, ei taida olla kovin reilu tai hyvä ratkaisu?
Mä en yleensäkään näissä keskusteluissa ihan ymmärrä sitä, että aina esitetään erilaisia keinoja kuten korvatulpat tms. sille osapuolelle, jonka unta toinen häiritsee. Minusta on jokaisen aikuisen ihmisen velvollisuus ymmärtää, että omat unitavat eivät saa häiritä muiden nukkumista yhtään millään tavalla.
Jos tavat ovat kovin erilaiset, sitten pitää hyväksyä, että ei nukuta yhdessä. Mielestäni jos muuten suhde on hyvä ja toista rakastaa, tässä ei ole yhtään mitään vikaa. Uni on kuitenkin hyvinvoinnin kannalta niin äärettömän tärkeä tekijä, että sitä kannattaisi vaalia - lopulta kuitenkin se, että toinen tai molemmat on koko ajan väsyneitä on suhteen kannalta paljon huonompi juttu kuin erillään nukkuminen.
Ja eihän ole pakko nukkua erillään koko ajan, lomat jne. jolloin päikkärit on mahdolliset, voi tehdä toisin. Tai viikonloput tai mikä kellekin sopii.
Kiitos tästäkin ketjusta. Tällaisia lukiessa tulee hyvä olo siitä että ei ole parisuhteessa. Tuollainen olisi mulle helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kun sitä pitäisi tehdä keskellä yötä kesken omien yöunien. Paremmin se sopisi aamulla torkuttamisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Yksi järjettömimmistä jutuista mitä olen kuullut oli kum yksi kertoi laittavansa klo 4 alkaen herätyksen tunnin välein, kun on niin ihanaa sitten vielä nukkua kun ei oikeasti tarvikaan herätä. Sitten klo 7-8 välillä vielä torkuttaa. MIKSI? Tämän voi lopettaa ihan sillä että päättää lopettaa. Totta kai uuden tavan omaksuminen voi viedä hetken mutta jos tahtoa on, onnistuu se keneltä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ole julistettu omia juttuja yleispäteviksi, vaan sanottu, että sulla on käynyt tuuri, kun miestäsi torkuttaminen ei haittaa. Toimii teillä.
Mutta sitten, kun jutut ei ole yleispäteviä, pariskunniksi voi muodostua myös henkilöt, joista toista se todellakin haittaa. Ja silloin varmaan olisi kiva, jos asiaa tarkasteltaisiin näiden molempien kannalta, eikä vain torkuttelijan? Toisin sanoen: se, että torkuttelija vain lakonisesti toteaa, että ei sille mitään mahda, ei taida olla kovin reilu tai hyvä ratkaisu?
Mä en yleensäkään näissä keskusteluissa ihan ymmärrä sitä, että aina esitetään erilaisia keinoja kuten korvatulpat tms. sille osapuolelle,
Minä jonka miestä ei haittaa torkuttaminen en kirjoittanut tuota kommenttia johon vastat, mutta vastaan nyt tähän.
Totta, parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja. Siksi ihmettelen tätä keskustelua jossa miestä kutsutaan mieslapseksi siksi, että hänen unitottumuksensa ovat erilaiset kuin aapeellä. Niiden suhteen he eivät sovi yhteen (tai ainakaan samaan makuuhuoneeseen), mutta kumpikaan ei ole enempää oikeassa kuin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kun sitä pitäisi tehdä keskellä yötä kesken omien yöunien. Paremmin se sopisi aamulla torkuttamisen sijaan.
Aiemmassa suhteessa saatoin kiehnätä miehen kyljessä illan, mutta hän vain katsoi televisiota tai selasi puhelinta. Häntä seksi alkoi kiinnostaa vasta sitten kun hän oli käymässä nukkumaan, ja koska hän valvoi aamuyöhön, niin tottakai minä olin silloin parhaassa unessa. Herätys minulla saattoi soida klo 5. Aivan sairasta ja lopulta en pystynyt hänen seurassaan edes nukkumaan ilman unilääkkeitä, koska olin niin stressaantunut siitä että hän herättää minut. Kiitos luojan että ex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Yksi järjettömimmistä jutuista mitä olen kuullut oli kum yksi kertoi laittavansa klo 4 alkaen herätyksen tunnin välein, kun on niin ihanaa sitten vielä nukkua kun ei oikeasti tarvikaan herätä. Sitten klo 7-8 välillä vielä torkuttaa. MIKSI? Tämän voi lopettaa ihan sillä että päättää lopettaa. Totta kai uuden tavan omaksuminen voi viedä hetken mutta jos tahtoa on, onnistuu se keneltä tahansa.
Miksi se pitäisi lopettaa jos se toimii omalla kohdalla?
Pane ukko sohvalle vähäksi aikaa.
Ai telepatiapakko, koska liian vaikeaa sanoa "en halua nyt" -tosi naisellista! -eli yhtäaikaa sutkia ja sekopäistä.