Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valvoo iltaisin ja torkuttaa aamuisin

Vierailija
10.09.2024 |

Tulen kohta hulluksi. Yritän pitää huolta, että menen nukkumaan ja herään sopivaan aikaan, jotta saisin vähintään 8 tuntia yössä unta.

Menen usein nukkumaan viimeistään 22 aikaan, ja mies tulee usein myös tällöin sänkyyn. Hän kuitenkin hyörii, pyörii, nousee ylös käymään vessassa, pyörii vähän lisää, nousee ylös venyttelemään tai venyttelee sängyssä. Pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi vielä viimeiseksi saada keskellä yötä. Lopulta nukutaan ehkä vasta 01-02 yöllä.

Aamulla miehen herätyskello soi 6:00. Olen pyytänyt häntä lopettamaan torkuttamisen, mutta tänään aamulla taas herätyskello soi puolen tunnin päästä ensimmäisestä herätyksestä! Mies vakuuttaa lopettaneensa torkuttamisen, *oli vain siirtänyt herätystä puoli tuntia eteenpäin*. Hän ei siis mielestään torkkuttanut, koska ei käyttänyt torkkutoimintoa vaan asetti uuden ajan herätykseen. Olen pyytänyt useasti lopettamaan torkuttamisen. Minun kelloni soi sitten usein jossakin niiden torkkujen välissä.

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti miksi helvetissä teillä on noin paskoja miehiä? Ei niiden kanssa ole pakko olla yhdessä.

Juuri noin. En p*rkele ymmärrä miksi ihmiset alkavat seurustelemaan sellaisen kanssa joka ei selvästikään sovi itselle. Onko kumppani varakas? Hyvännäköinen? Onko hänellä kenties "jänniä" paheita?

Vierailija
102/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies tulee niin aikaisin sänkyyn jos ei häntä nukuta kuitenkaan pariin tuntiin? Sano ettei tule häiritsemään sinun uniasi vaan tulee myöhemmin petiin.

Torkutukselle ei voi mitään, itsekin olen parantumaton torkuttaja. Onneksi mies ei nalkuta asiasta.

Jos torkutukselle ei voi mitään, voisiko ne aamun ensimmäiset herätykset jättää pois ja asettaa kello soimaan lähelle aikaa , kun on viimeistään noustava? Törkeää katkoa puolison unta turhaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä on, että jokainen käy nukkumaan silloin kun haluaa. Ei todellakaan kannata yrittää väkisin käydä yhtä aikaa nukkumaan.

Tuli heti sellainen tunne, että ap on vaatinut että mies käy nukkumaan samaan aikaan kuin hän. Miehen oma rytmi ei kuitenkaan ap:n rytmiin sovi ja siitä tulee tietenkin ongelmia.

Vierailija
104/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies tulee niin aikaisin sänkyyn jos ei häntä nukuta kuitenkaan pariin tuntiin? Sano ettei tule häiritsemään sinun uniasi vaan tulee myöhemmin petiin.

Torkutukselle ei voi mitään, itsekin olen parantumaton torkuttaja. Onneksi mies ei nalkuta asiasta.

Jos torkutukselle ei voi mitään, voisiko ne aamun ensimmäiset herätykset jättää pois ja asettaa kello soimaan lähelle aikaa , kun on viimeistään noustava? Törkeää katkoa puolison unta turhaan. 

Siis mitä?

-Torkutukselle ei voi mitään

-Lopeta torkuttaminen

Ok. :D

Vierailija
105/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä on murheet. Mulla on työ minkä takia pitää herätä kolmen aikaan, eli nukkumassa on oltava jo klo 20 illalla. Koko muu perhe elää aivan toista rytmiä. Huudetaan, riidellään, kuunnellaa musiikkia yms. Meillä ratkaisuksi tuli se että tein autotalliin sängyn ja tein äänieristyksen. Ongelmat tulee vapaapäivinä. Mä toki tietenkin herään klo 03 ja keittelen aamukaffet. Siinä kohtaa kun muu perhe ja etenkin esiteinit on valveilla, niin se on pitkällä iltapäivää mun vinkkelistä. En mä siinä kohtaa enää halua lähteä Caruselliin leivoskahveille. Heidän päivänsä on mulle jo vähintään alkuiltaa.

Vierailija
106/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat nukkua myös eri huoneissa.

Vierailija
107/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki torkuttajat ovat huonoja ihmisiä. Ei poikkeuksia.

Aamuvirkut ovat kaavoihinsa kangistuneita, itsekeskeisiä mulk kuja. Ei poikkeuksia.

Aamuvirkkuus ja torkuttaminen eivät liity mitenkään toisiinsa.

108/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erirytmisille ihmisille ainoa vaihtoehto sovun säilymiselle on erilliset makuuhuoneet. Näin meilläkin on toiminut hyvin kun toinen on iltavirkku, toinen aamuvirkku, rytmi on synnynnäinen ominaisuus.

Vierailija
109/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan tietysti rehellisenä myös miehellesi kertonut tuon "pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi" jne?

Tietenkään et sutkaa ja juonittele ja manipuloi miestäsi, onhan hän rakkaasi!

Tuossa aloituksessahan se lukee, että asiasta on keskusteltu. 

Myös siitä, että seksi rakkaan kanssa kuuluu kategoriaan "pahinta mitä voi tapahtua"? -Ja mies silti vieläkin haluaa? EEEEeenpä usko!

No eiköhän se ole aika epätoivottavaa kun yrittää nukkua. Haloo nyt. Kaikelle on aikansa.

Onko? Minä en olisi yllättynyt, jos ap:n ja miehensä seksielämä on luokkaa harvemmin kuin kerran kuussa. Mutta sehän johtuu ihan vaan tuosta miehestä.

AP tässä hei, meillä on seksiä kyllä yleensä ihan viikottain. Usein vasta nukkumaan mentyä, koska lapsi. Se, mitä en tähän asiaan liittyen ymmärrä (ja josta olen miehellekkin sanonut), on, että jos hänen nyt jonain päivänä tekee niin paljon mieli, että yöunetkin menee, niin miksei siitä voi kertoa jo ennen, kuin puolen yön jälkeen? Minä en osaa lukea ajatuksia. Eikä tämä kai liity torkuttamiseen mitenkään?

Vierailija
110/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täällä on juuri esitetty, että tuosta tavasta torkuttaa pitäisi päästä eroon silloinkin, kun ei ole kyse puolison nukkumisen häiritsemisestä 

Tietenkin yksin nukkuva saa tehdä mitä haluaa, mutta onhan se aivan järjetöntä aloittaa torkuttaminen neljältä. Väitän että 100% varmuudella tuokin ihminen nukkuisi paremmin kun vaan opettelisi nukkumaan yhtäjaksoisesti heräämisaikaan asti. Miksi ihmeessä herättää itseään tunnin välein keskellä yötä jos ei ole esim vauvaa herättämässä?? Jokin psykologinen lukko tai pelko pommiin nukkumisesta vai mitä? 

Ja siis kyseisellä henkilöllä oli puoliso eli silloin kyllä aiheuttaa paljonkin haittaa tuolla käytöksellä.

Vierailija
111/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 0/5 . 

Vierailija
112/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on torkutus?

Kellon soidessa voi painaa nappia torkutus, jolloin kello soi esim 5 min päästä uudelleen. 

Vierailija
113/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkut ovat kaavoihinsa kangistuneita, itsekeskeisiä mulk kuja. Ei poikkeuksia.

Liittyy, kun aamuvirkut vinkuvat iltavirkkujen torkutuksista.

Vierailija
114/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy, kun aamuvirkut vinkuvat iltavirkkujen torkutuksista.

Vinkuvat he aamuvirkkujenkin torkutuksista, jos toisen kello soittaa aikaisemmin kuin oma.

Vierailija
115/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen vähän samaa, koska mulla on töissä vapaat työajat. Tulen nukkumaan ehkä 1-2 aikaan yöllä ja sitten laitan kellon soimaan esim. puoli kympiksi. Vaimolla ei ole samaa vapautta (en ymmärrä, koska voisi olla) ja häntä tämä minun rytmini ärsyttää. Mun työssä pystyy sanomaan vaikka ettei tee jonain päivänä töitä ollenkaan, seon 100% tietokoneella tehtävää ja ei mitenkään aikasidonnaista. Nyt tuo kuulostaa että tekisin jotenkin vasemmalla kädellä, niin siitä ei ole kyse. Kaikki tulostavoitteet tulee aina täyteen ja joskus notkun myöhään yöhön töitä tehden.

Silti tiedän että hyvin erilaiset työaikatottumukset stressaa etenkin naisia. Tiedän kaveripiiristä vastaavia. En mä vaimoani yöllä häiriköi, ei se sellaista ole. Ihan hyvin hän nukkuu. Ja on meillä yhteistäkin aikaa, ei sekään jää paitsioon. Mutta se varmaan näyttää niin laiskalta ulospäin.

Meillä on molemmilla joustava työaika. Miten voisin tätä työn suomaa mahdollisuutta käyttää, saadakseni tarpeeksi unta? Kun mies valvottaa illalla ja herään hänen torkkuihinsa aamulla? Siinä olette oikeassa, että olen herkkäuninen. En haluaisi olla. Huoneita ja sänkyjä meillä ei ole niin paljon, että voitaisiin nukkua eri huoneissa, valitettavasti.. AP

Vierailija
116/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä tosiaan sitten pitää alkaa etsiä isompaa taloa, jotta saadaan molemmille aikuisille omat makuuhuoneet.

Vierailija
117/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä?

-Torkutukselle ei voi mitään

-Lopeta torkuttaminen

Ok. :D

Tein näin ja myöhästyin töistä. Olen ollut äitini mukaan vauvasta asti huono nukahtamaan iltaisin/öisin. Ala-asteella tuli myöhästeltyä aika reilustikin. Opiskelin lopulta itselleni ammatin, jossa on mahdollisuus liukuvaan työaikaan. Nyt ei haittaa myöhästelyt. Torkutinpa tai en, tai vaikka mulla ois vekkari huoneen toisella puolen, en muista sitä että olen sen lyönyt kiinni (se sekoittuu uneen ja unissakävelen). Ainoa keino ehtiä töihin aamusta edes jossainmäärin on torkutus. Riittävän monta kertaa kun kello pirisee niin herään pikkuhiljaa. 

Opiskelijaterveydenhuollosta ja työterveyshuollosta olen saanut ohjeeksi unihygieniaa ja melatoniinia. Ei toimi mun kohdalla, kokeiltu on vuosikaudet.

Alle 25v ikäisenä iltaisin valvotti kaikenlaiset huolet ja murheet, nykyään mukavan palkan myötä olen iltaisin innostunut ja mieleni tulvii kaikenlaisia harrasteluprojekteja. Ja ikää siis 33v. Tosin viime yön minua valvotti PMS oireet (kaikilla meidän suvun naisilla on tätä että 3 yötä ennen kuukautisten alkamista nukahtamista ei vain tapahdu)

Saatan mennä viikon ajan aivan zombina 3h yöunilla päiväsaikaan, mutta kun ilta tulee ja pimeä laskeutuu niin silloin vasta alkaa tuntua olo virkeältä.

Ei voi mitään, olen yökyöpeliksi syntynyt. Mies ei ole valittanut torkuttelustani vaikka hänellä on usein tunnin myöhempään herätys. Toisinaan tunti ennen minua. Hänkin torkuttelee. Olemme sovussa asian suhteen.

Vierailija
118/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä yritti samaa kunnes vetäsin sellaset apeshit-raivarit että meni perille se mikä ei nätimmin sanomalla rekisteröitynyt, Yhtälöön liittyi myös kattilankannet ja viikonlppuisin pitkään nukkuva eksä XD

Vierailija
119/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri makuuhuoneet! Toisen unta ei saa häiritä. Jos törppö mies ei sitä tajua, niin kylmästi vaan eri huoneisiin nukkumaan. 

Kokemusta on. Mies menee sänkyyn ajoissa. Haluaa aina nukahtaa tv:n katseluun. Jos olin vieressä, niin sitten myös kähmi ja herätteli kesken unien seksiin. Jaksoin 20v. sitten riitti. Nyt kumpikin nukkuu paremmin. Seksiä ja läheisyyttä on vähemmän. Mutta ei juurikaan haittaa.

Vierailija
120/172 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä yritti samaa kunnes vetäsin sellaset apeshit-raivarit että meni perille se mikä ei nätimmin sanomalla rekisteröitynyt, Yhtälöön liittyi myös kattilankannet ja viikonlppuisin pitkään nukkuva eksä XD

Ei ihme että on eksä. Olet hirviö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän