Mies valvoo iltaisin ja torkuttaa aamuisin
Tulen kohta hulluksi. Yritän pitää huolta, että menen nukkumaan ja herään sopivaan aikaan, jotta saisin vähintään 8 tuntia yössä unta.
Menen usein nukkumaan viimeistään 22 aikaan, ja mies tulee usein myös tällöin sänkyyn. Hän kuitenkin hyörii, pyörii, nousee ylös käymään vessassa, pyörii vähän lisää, nousee ylös venyttelemään tai venyttelee sängyssä. Pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi vielä viimeiseksi saada keskellä yötä. Lopulta nukutaan ehkä vasta 01-02 yöllä.
Aamulla miehen herätyskello soi 6:00. Olen pyytänyt häntä lopettamaan torkuttamisen, mutta tänään aamulla taas herätyskello soi puolen tunnin päästä ensimmäisestä herätyksestä! Mies vakuuttaa lopettaneensa torkuttamisen, *oli vain siirtänyt herätystä puoli tuntia eteenpäin*. Hän ei siis mielestään torkkuttanut, koska ei käyttänyt torkkutoimintoa vaan asetti uuden ajan herätykseen. Olen pyytänyt useasti lopettamaan torkuttamisen. Minun kelloni soi sitten usein jossakin niiden torkkujen välissä.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies tulee niin aikaisin sänkyyn jos ei häntä nukuta kuitenkaan pariin tuntiin? Sano ettei tule häiritsemään sinun uniasi vaan tulee myöhemmin petiin.
Torkutukselle ei voi mitään, itsekin olen parantumaton torkuttaja. Onneksi mies ei nalkuta asiasta.
Totta kai torkuttamiselle "voi mitään" niin kuin mille hyvänsä opitulle tavalle, mutta teillä ei tarvitse, koska ilmeisesti miestäsi ei häiritse ainakaan liikaa. Itseäni häiritsee todellakin, sillä on varsin vttumaista herätä toisen torkuttamiseen, kun tietää, että unta ei enää itse saa, mutta toinen nukkua kohottaa. Eli kyllä meille sille voitiin jotain, mies yksinkertaisesti lopetti torkumattasta ja laittoi kellon soimaan myöhemmin. Nousee, kun kello soittaa. Ihmiset kykenevät lopettamaan tupakanpolton, joten eiköhän myös torkuttamisen.
En ymmärrä minäkään, miksi miehen on tultava sänkyyn sähläämään, miksi ei katsele telkkaa tms. muualla ja tule sänkyyn sitten, kun oikeasti nukahtaa. Toisaalta itse olen jo aikaa käsittänyt, että harvoinpa ihmiskroppa oikeasti toimii niin, että olisi joku ideaali 22-07 unirytmi. Yhtenä yönä nukkuu paremmin ja pidempään, toisena lyhyemmin ja huonommin.
Sen vuoksi meillä onkin yksinkertaiset säännöt: 1) jos toinen nukkuu, hänen annetaan nukkua, ei todellakaan hängitä, kääntyillä, väännellä saatika vongata seksiä, 2) jos itseä ei nukuta, sänkyyn ei jäädä sähläämään, vaan siirrytään muualle hiljaisesti puuhailemaan omiaan, ihan tätä varten varmaan on keksitty suoratoistopalvelut ja netti.
Olethan tietysti rehellisenä myös miehellesi kertonut tuon "pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi" jne?
Tietenkään et sutkaa ja juonittele ja manipuloi miestäsi, onhan hän rakkaasi!
Vierailija kirjoitti:
Millainen seksielämä? Nukkuuko mies paremmin jos saa seksiä illalla? Ehkä mies toivoo sitä, mutta pelkää tulevansa torjutuksi ja siksi tuo pyöriminen.. joskus on vaan pakko sitten kokeilla.
Muuten jos seksiä on tarpeeksi eikä se syynä levottomuuteen niin miehen kannattaa tulla pikkasen myöhemmin sänkyyn että nukahtaa sitten helpommin ja suoriltaan laittaa herätys sopivaan aikaan.
Paljonko on tarpeeksi? Toisilla nälkä kasvaa syödessä, eikä mikään riitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torkutukselle ei voi mitään, itsekin olen parantumaton torkuttaja. Onneksi mies ei nalkuta asiasta.
Todellakin voi! Kello laitetaan soimaan niin myöhään, että aikaa torkutukselle ei ole vaan on noustava heti. En tajua mikä järki on pilata arvokasta uniaikaa torkuttamalla tunninkin ajan.
Torkutus auttaa pääkoppaa heräämään pikkuhiljaa eikä shokkitilassa. Itse olen yli tunnin aivan zombi jos nousen ekasta kellonsoitosta. Torkuttamalla uni kevenee ja on helpompi nousta.
Joo, ja se, kenet torkutuksesi herättää, on loppupäivän zombi, koska on herännyt esim. tunnin aikaisemmin kuin olisi ollut pakko. Sillä monet meistä se kello herättää ja joko ei saa unta, tai sitten tosiaankin torkkuu huonoa unta, josta tulee huonompi olo kuin heräämisestä.
Mutta mitäs sillä sulle väliä, kunhan saat sitä kelloa huudattaa 5-15 min välein!
Nainen valittaa aamuisin ja iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voi! Kello laitetaan soimaan niin myöhään, että aikaa torkutukselle ei ole vaan on noustava heti. En tajua mikä järki on pilata arvokasta uniaikaa torkuttamalla tunninkin ajan.
Torkutus auttaa pääkoppaa heräämään pikkuhiljaa eikä shokkitilassa. Itse olen yli tunnin aivan zombi jos nousen ekasta kellonsoitosta. Torkuttamalla uni kevenee ja on helpompi nousta.
Joo, ja se, kenet torkutuksesi herättää, on loppupäivän zombi, koska on herännyt esim. tunnin aikaisemmin kuin olisi ollut pakko. Sillä monet meistä se kello herättää ja joko ei saa unta, tai sitten tosiaankin torkkuu huonoa unta, josta tulee huonompi
No, 10 vuotta on mies ilmeisen tyytyväisenä nukkunut vieressä että ei hätää toistaiseksi. Ja jos alkaisi aapeen kaltaiseksi uninatsiksi niin lähtisin itse kävelemään. Aina oma tapa ei ole se paras tapa.
Mun miehellä oli joku vaihe, että torkutti tämän tästäkin. Koetin olla hiljaa, koska toisaalta ymmärsin että teki varmaan mieli nukkua. Lopulta sain kuitenkin suuni auki ja sanoin, että nukun muutenkin pätkissä eikä tuo torkuttelu auta yhtään asiaa. Mies ymmärsi yskän, eikä oo sen koommin torkuttanut kuin satunnaisesti.
Miksi kehoitus rehellisyyteen omaa rakastaan kohtaan poikii alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Olethan tietysti rehellisenä myös miehellesi kertonut tuon "pahimmassa tapauksessa seksiäkin pitäisi" jne?
Tuossa aloituksessahan se lukee, että asiasta on keskusteltu.
Mies on illanvirkku ja sinä herkkäuninen. Kokeile korvatulppia, ettet herää toisen kyljenkääntämiseen. Selvästi sillä on nukahtamisvaikeuksia. Nukkuisiko paremmin, jos kävisi myöhemmin sänkyyn vai siirtyisikö vielä eteenpäin?
Itse asiassa on tutkittu, että torkuttamalla tarjoat elimistöllesi vain uusia shokkeja herätyksen muodossa. Yksikin olisi tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös siitä, että seksi rakkaan kanssa kuuluu kategoriaan "pahinta mitä voi tapahtua"? -Ja mies silti vieläkin haluaa? EEEEeenpä usko!
Ap, miksi miehen pitää elää sinun rytmisi mukaan? Miksi sinä et elä miehen rytmin mukaan?
Meillä jokaisella on oma luontainen unirytmimme joka saattaa erota huomattavastikin toisista. Jotkut pystyvät muuttamaan sitä, jotkut eivät.
Millainen seksielämä? Nukkuuko mies paremmin jos saa seksiä illalla? Ehkä mies toivoo sitä, mutta pelkää tulevansa torjutuksi ja siksi tuo pyöriminen.. joskus on vaan pakko sitten kokeilla.
No voi. Kenties tosiaan ensin seksiä, sitten pisulla käyttö ja hammaspesu ja lämmintä maitoa tuttipullossa viekkuun, niin jospa aikuinen mies sitten saisi unenpäästä kiinni. Ehkä joku kiva iltasatu myös ja vaikka laulukin.
Ihanneseksielämää naiselle, miehen unileluna. Semmoista spontaania ja villiä, mitä kaikki toivoo: klo 22 meillä on miehen uniseksi, jotta mies tulisi uniseksi!
Miten vaikeaa aikuisten ihmisten on elää siten, että oma unirytmi ei häiritse muita talossa nukkuvia??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin torkutuksesta, mutta ovela väistöliike!
Vierailija kirjoitti:
Onko aikuiselle ihmiselle jotenkin yllätys, että toiset eivät aina ilahdu päästessään tyydyttämään heidän tarpeitaan väsyneenä, kesken unien? Pitääkö se heille oikein erikseen kertoa, eivät älyä muuten?
Jos menen ennen kymmentä nukkumaan, olen jo ennen kuutta hereillä.
Tällä ketjulla mammat polkaisevat aamun miesvihat käyntiin. Hyvin te vedätte.
Miksi taas pelkkää sutkeilua selvään ja asialliseen kysymykseen?
Eikö teille ole jo kehitetty jotakin korvanappia, joka pilputtaisi pelkästään sen herätystä tarvitsevan korvaan eikä koko kulmakunnalle?