Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuinko miehelle syystä vai turhaan?

Vierailija
07.09.2024 |

Mentiin miehen kanssa ravintolaan syömään. Olin sinne mennessä nälkäinen ja iloinen, olin jo päättänyt etukäteen minkä ruuan otan. Kun ravintolassa kerroin miehelle ottavani ruuan A, hän yhtäkkiä tokaisikin, ettei mun pitäisi ottaa sitä, koska mulla kestää sen syömisessä kuulemma helvetin kauan, ja ehdotti mua ottamaan sen sijaan vaikka ruuan B tai C. Meillä ei siis ollut mitään suunniteltuna ravintolan jälkeen, ei kiirettä mihinkään. Ahdistuin miehen sanoista ja sanoin, että ottaisin sitten vain jotain pientä, mihin mies totesi, että ota nyt vaan mitä haluat, vaikka se A sitten jonka halusit. Tilasin sitten A, mutta fiilis oli tosi huono loppuillan ja sanoin miehelle, että tuli paha mieli. Tähän mies totesi, että olen myrkyllinen ja pahantuulinen ihminen. Mitä mieltä olette tästä tilanteesta? 

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehellä oli kakkahätä.

Ehkä mies tahtoi nähdä jonkun ottelun tai kilpailun telkkarista.

Ehkä miehen kaveri oli kysynyt ehtiikö nähdä illalla.

Ehkä miehellä oli jokin työ tai asia kesken.

Ehkä mies oli ajattelematon törppö.

Vierailija
62/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä erikoinen kommentti. Ymmärtäisin jos on kiire ja molemmat tietää sen. Silloin yritetään ottaa jotain nopeasti saatavaa ja syötävää.

Onko miehellä halua kontrolloida syömisiäsi esim. et kai nyt tuollaista isoa pihviä ota, eikö kanasalaatti olisi parempi?

Onko miehellä muuten tapana (tahalleen) pilata sinulle kivoja asioita haastamalla riitaa ja aiheuttaa pahaa mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu skeidaa, tämä tilanne todella tapahtui. Lähinnä mietin, ylireagoinko itse kun harmistuin miehen kommentista. Meillä kummallakaan ei siis ollut kiire mihinkään. Miten olisitte itse tehneet tuossa tilanteessa? 

Olisin suuttunut ja häipynyt tieheni.

Onko nyt pikkasen ylireagointia.

Vierailija
64/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pitäisi nyt tietää, kuinka tuore suhde on kyseessä. Jos oikeasti pitkä, puhutaan nyt vaikka lähemmäs 10 vuodesta tai yli, niin vaihtoehtoja on useita. Mutta jos muutama vuosi tai alle, niin olehan varovainen. Tämä on selkeä red flag. 

Ilman tuota loppukommenttia myrkyllisyydestä tämän voisi vielä ohittaa, mutta nyt tuo vaikuttaa kyllä kaasuvalotukselta. Ja sinä vieläpä käyttäydyit kuin uhri, joten hän onnistui kontrolloimaan sinua. Ei kannata pahoittaa mieltä, vaan herätä todellisuuteen ja arvioida koko mies ja suhteenne uusiksi. Onko vastaavia merkkejä näkynyt aiemmin? Kehittyikö suhde nopeasti? Oliko alussa rakkauspommitusta? 

Jos suhde on pitkäaikainen ja olet varma, ettei kyseessä ole narsisti tai muu pershärö, niin löytyykö pettämisen merkkejä? Usein pettämisen aiheuttama syyllisyys tekee sen, että kaikki käännetään kumppanin syyksi. Sillä sitten "oikeutetaan" se pettäminen. Silloin myös ärsyttää, jos kumppaniin kuluu liikaa aikaa ja huomiota. 

Vierailija
65/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu skeidaa, tämä tilanne todella tapahtui. Lähinnä mietin, ylireagoinko itse kun harmistuin miehen kommentista. Meillä kummallakaan ei siis ollut kiire mihinkään. Miten olisitte itse tehneet tuossa tilanteessa? 

Joo, vois vain naurahtaa, että mitä se sammakoita se toinen möläyttelee. Kyllä on herkkähipiäistä porukkaa. 

Vierailija
66/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielipide on asia erikseen. Vastasin rehellisesti Ap:n esittämään kysymykseen, miten olisin itse tilanteessa toiminut. 😘

Vierailija
67/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuisit noin pienestä asiasta? 

Vierailija
68/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mustakin tuntunut pahalta tuo. 

Eri asia, jos on varattu rajattu aika syömiselle (esim. kiireinen lounas) ja siltikin asian voi esittää kauniimmin.  

Miehen jälkikommentit kuullosti myös ikäviltä.

Vierailija
69/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ilmaisi asian tökerösti ja toisaalta ihmettelen, miksei ole puhunut asiasta aiemmin tai suunnitellut toisenlaisia treffejä. Minulla on yksi ystävä joka syö tosi hitaasti. Jos menemme yhdessä syömään, tilan ruoan hieman myöhemmin kuin hän mikäli se on mahdollista. 

Vierailija
70/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vois vain naurahtaa, että mitä se sammakoita se toinen möläyttelee. Kyllä on herkkähipiäistä porukkaa. 

Edessä on pitkä ja kuluttava tie, jos kaikenlainen alistaminen pitää kuitata naurahtamisella. Eräs mies piiritti mua ihan hulluna. Lopulta sovimme treffit ja aloimme tapailla. Jonkin ajan kuluttua hän alkoi vähätellä mua tyyliin, että sulla on varmaan hyllyt täynnä joitain Harlekiineja. Sanoin heipat. 😄

Vierailija
71/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! En alkaisi kantaa pahaa mieltä sisälläni. 

Vierailija
72/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! En alkaisi kantaa pahaa mieltä sisälläni. 

Ja mitä pahaa mieltä kantaa itsessään, heittää hatulla tuommoiset jutut ja sanoo, että lopeta tyhmän puhumiset. 

Vierailija
73/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asia on totta ja näin tapahtui, tai miksei vaikka olisi kuviteltukin tilanne, niin...

Ei ole hyvä asia, kun mies noin määräilee ja mollaa ensin sun syomistapaa (liian hidas?!) ja sitten sun luonnetta laajemminkin.

Sunkaan käytös ei ole ihan normaalia, kun heti olit taipumassa kontrolloitavaksi, olit jo vaihtamassa annostasi ihan turhaan. Oletko luonteeltasi ollut aina tuollainen ylimiellyttäjä, vai oletko muuttunut tuollaiseksi teidän suhteessanne? Puhuuko mies useinkin ikävästi sinulle ja arvostelee (perusteetta)?

Kerrohan vähän lisää tuosta teidän dynamiikasta ja suhteesta? Onko miehellä taipumus ja halu konrtolloida useinkin kaikenlaista, eikä kunnioita sua ja sun asioita ja päätoksiä yleisesti ottaen? Vai oliko tämä ravintolatilanne poikkeus?

Suosittelen googlettamaan ja ottamaan selvää henkisestä väkivallasta, jotta osaat tunnistaa sellaisen suhteessasi, jos siinä sellaista on. Kertomasi tilanne kuulosta omaan korvaani hälytysmerkiltä. Mies itse on mahdollisesti myrkyllinen, jos tuollainen on hänen tavallista käytöstään. Miehen käytös oli sinua alentavaa ja lyttäävää, hän itse käyttäytyi huonosti.

Et ylireagoinut, mutta olisit voinut heti pitää rajasi ja puolesi paremmin. On huolestuttavaa, ettet tunnista tarpeeksi selvästi miehen kontrolloivaa, huonoa ja alentavaa käytostä sinua kohtaan. Oli sitten yksittäistilanne, tai miehen tapa toimia laajemminkin. Toki jälkimmäisessä vaihtoehdossa suosittelen pelastamaan itsesi pois tuollaisesta suhteesta, varsinkaan jos asiasta sanomalla ja puhumalla mies ei muuta käytöstään. Käytös ei muutu, jos sellainen istuu syvällä luonteessa, jos on pinnallisempia opittuja huonoja malleja, niin voi ehkä muuttua.

Vierailija
74/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuminen ei ehkä ole oikea sana, mutta kyllä minä olisin kysynyt kummastuneena, että mitä v ittua tuo tarkoitti ja mihin tässä muka kiire on ja todellakin tilannut sen mitä haluan ja syönyt rauhassa.

-eri

Vierailija
75/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa jo se on moro ja näkemiin.

Vierailija
76/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuminen ei ehkä ole oikea sana, mutta kyllä minä olisin kysynyt kummastuneena, että mitä v ittua tuo tarkoitti ja mihin tässä muka kiire on ja todellakin tilannut sen mitä haluan ja syönyt rauhassa.

-eri

MInä olisin sanonut sille miehelle, että voisitko nyt poistua paikalta häiritsemästä ruokarauhaani. 

Vierailija
77/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan viiteen vuoteen ei käyty syömässä, elokuvissa, teatterissa, näyttelyissä, kirjamessuilla, missään tapahtumissa, mökillä vaik oli kutsuttu useaan kertaan.

Narkkihan se oli. 

Ex.

Vierailija
78/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Niin-niin, mutta et olisi häipynyt paikalta. Siitä tässä puhuttiin.

Vierailija
79/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette sovi yhteen. Olet ihan liian herkkä tuollaiselle ihmiselle. Joku toinen nainen olisi sanonut, että älä arvostele ja pidä nyt se isos suus kiinni, ja molemmat olivat tyytyväisenä syöneet ruokansa. 

Vierailija
80/112 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen on valmis muuttamaan etukäteen miettimäänsä annostaan kumppaninsa vuoksi? Ei olisi itsellä edes käynyt mielessä annoksen vaihtaminen pienempään jos olisin ollut samassa tilanteessa. Enkä olisi edes pahoittanut tuosta mieltäni, etenkään jos tiedostan olevani hidas syöjä. Silti olisin tilannut sen mitä jo etukäteen himoitsen ja olisin syönyt sen kaikessa rauhassa nautinnolla. Ei kaikkea kannata ottaa itseensä, mutta puolensa on hyviä oppia pitämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi