Suutuinko miehelle syystä vai turhaan?
Mentiin miehen kanssa ravintolaan syömään. Olin sinne mennessä nälkäinen ja iloinen, olin jo päättänyt etukäteen minkä ruuan otan. Kun ravintolassa kerroin miehelle ottavani ruuan A, hän yhtäkkiä tokaisikin, ettei mun pitäisi ottaa sitä, koska mulla kestää sen syömisessä kuulemma helvetin kauan, ja ehdotti mua ottamaan sen sijaan vaikka ruuan B tai C. Meillä ei siis ollut mitään suunniteltuna ravintolan jälkeen, ei kiirettä mihinkään. Ahdistuin miehen sanoista ja sanoin, että ottaisin sitten vain jotain pientä, mihin mies totesi, että ota nyt vaan mitä haluat, vaikka se A sitten jonka halusit. Tilasin sitten A, mutta fiilis oli tosi huono loppuillan ja sanoin miehelle, että tuli paha mieli. Tähän mies totesi, että olen myrkyllinen ja pahantuulinen ihminen. Mitä mieltä olette tästä tilanteesta?
Kommentit (112)
Tämä on jotenkin ihan käsittämätöntä. Kaikesta ihmiset nykyään näköjään ahdistuu. Ja tulee oikein paha mieli, pitää oikein tänne kirjoittaa. Mitä se nyt sitten auttaa et anonyymilla palstalla itkee? Mä en vaan ymmärrä.
Vaikuttaa myös vähän siltä, että tulitte ravintolaan ihan eri tunnelmissa, toinen innoissaan ja toinen jo vähän kyllästyneenä ja kiukuissaan. Ehkä tapanne toimia saa kiukun nousemaan, ajattelette ravintolaruokailustakin aivan eri tavoin, sinulle se on fiilistelyä, herkkuhetki, mahdollisesti romanttinenkin, johon pukeudutaan ja valmistaudutaan pitkään ja hartaasti? Toinen olisi valmis lähtemään ruokailemaan hetkessä ja "toimimaan järkevästi", nopeasti ja tehokkaasti, kuten kavereiden kanssa. Huomasi itsekin kyllä mokanneensa, kun kerran perui sanomansa.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tietenkin voit tehdä tästä draamaa loputtomiin tai vain antaa väärinkäsitykset, rumat puheet ja toisen ärtymyksen anteeksi, ihan miten vain. Kaikki kiukkuavat ja mokailevat joskus, mutta eihän niihin pidä jäädä jumittamaan tai muistella niitä ikuisesti, ja pilata suhdetta tai nöyryyttää puolisoa loputtomiin, se ei ole tervettä.
Miksi menet ravintolaan syömään tuollaisen miehen kanssa? Miksi mies viitsii haaskata aikaansa noin myrkyllisen ihmisen kuin sinun kanssasi?
Ei muuta kysyttävää ja selitykseksi ei kelpaa se, että mies maksaa. Jaa että harmistuminen ylireagointia? Eniten ihmettelen sitä, että et reagoinut tuohon muuten kuin harmistumalla. Itse olisin hyvin suorasanaisesti ilmoittanut, että minä syön mitä haluan ja niin pitkään kuin tahdon - mutta maksan myös itse ateriani.
Aloituksen tekstistä päätellen et suinkaan suuttunut vaan ahdistuit ja pahoitit mielesi.
Vierailija kirjoitti:
En puhu skeidaa, tämä tilanne todella tapahtui. Lähinnä mietin, ylireagoinko itse kun harmistuin miehen kommentista. Meillä kummallakaan ei siis ollut kiire mihinkään. Miten olisitte itse tehneet tuossa tilanteessa?
Ukko kaasuvalottaa sua.
No en olisi ahdistunut vaan kysynyt mihin tässä nyt kiire on. Minä syön ja nautin ruoasta ihan rauhassa. Herra voi lähteä aiemmin kotiin, jos on jonnekin niin kiire. Miksi ihmeessä edes harkitsit ruoan vaihtamista?
Olet vähän liian herkkä. Tuollaisiin möläytyksiin pitää vastata takaisin eikä alkaa mielistellä.
Vierailija kirjoitti:
En puhu skeidaa, tämä tilanne todella tapahtui. Lähinnä mietin, ylireagoinko itse kun harmistuin miehen kommentista. Meillä kummallakaan ei siis ollut kiire mihinkään. Miten olisitte itse tehneet tuossa tilanteessa?
Ylireagoit. Elämässä ei muutenkaan kannata hirveesti sanoihin perustaa ku leipäläpestä nyt tahtoo tulla mitä vaan. Toisaalta pitäs olla myös sanavalmis vastailemaan eli olisit vaan sanonu että mihin tässä kiire on..
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Pointtina tässä oli lähinnä se, että fiilis ravintolaan mennessä oli tosi hyvä ja innostunutkin tulevasta illasta. Niin eikö teillä moinen kommentti olisi mitenkään vaikuttanut mielialaan? Jotenkin itse ajattelen, etten voisi ikinä laukaista moista kommenttia seuralaiselle, joka hyvillä mielin katsoo ruokalistaa, kun tosiaan kiirekään ei mihinkään ollut. Ap
"Älä ota sitä, sulla kestää sen syömisessä helvetin kauan"
No olisi vaikuttanut. Kuka sanoo toiselle noin? Minusta oman kullan pitäisi olla myös ystävä, sanoisiko ystävä noin? Sanoisitko sinä ystävälle noin? Entäs omalle lapsellesi?!?
Onko miehen käytöksessä muutakin epäkunnioitusta?
Oli aika törkeästi tehty. Ihan kuin olisi vaan halunnut pilata sun iloisen fiiliksen. Meillä kanssa mieheltä pääsee näitä välillä, yritän unohtaa sillä niiden esiin ottaminen johtaa aina pitkään ja ylimitoitettuun riitaan. Ei myönnä sanoneensa ikävästi, eikä varsinkaan pyydä anteeksi. Jos haluan että pyytää anteeksi niin saan riidellä asiasta huutamalla useamman tunnin ennenkuin saan sen anteeksipyynnön. Ja riidan jälkeen tunnen itseni vielä pahemmin loukatuksi.
Muuten suht hyvä mies, niin yritän olla välittämättä. Kaikilla meillä on omat sokeat pisteemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Pointtina tässä oli lähinnä se, että fiilis ravintolaan mennessä oli tosi hyvä ja innostunutkin tulevasta illasta. Niin eikö teillä moinen kommentti olisi mitenkään vaikuttanut mielialaan? Jotenkin itse ajattelen, etten voisi ikinä laukaista moista kommenttia seuralaiselle, joka hyvillä mielin katsoo ruokalistaa, kun tosiaan kiirekään ei mihinkään ollut. Ap
"Älä ota sitä, sulla kestää sen syömisessä helvetin kauan"
No olisi vaikuttanut. Kuka sanoo toiselle noin? Minusta oman kullan pitäisi olla myös ystävä, sanoisiko ystävä noin? Sanoisitko sinä ystävälle noin? Entäs omalle lapsellesi?!?
Onko miehen käytöksessä muutakin epäkunnioitusta?
No ei tuosta nyt tarvitse kuitenkaan ahdistua yhdestä sanomisesta. Pitää sanoa samalla mitalla takaisin tai kysyä, että miksi nyt noin sanot eikä alkaa madella, että minä nyt otan sitten jotain nopeata syömistä. Tosi epätasapainonen pariskunta, kun toinen ahdistuu tuollaisesta ja koko illallinen menee pieleen, sen sijaan, että sanoo, että miksi sinä nyt yrität minun ruokahetkeä pilata.
MIksi koet tarvetta olla ukolle mieliksi ja vaihtaisit ruuan toiseen vain siksi, että hän mutisi siitä?
Mistä sinä oikeastaan harmistuit? Siitä että mies ehdotti toista ruokaa vai siitä, että mies sanoi sinun olevan myrkyllinen ja pahantuulinen? Ehkä ilmaisit tyytymättömyytesi miehen ehdotukseen kovin pahantuulisesti ja myrkyllisesti. Olisit voinut ihan vaan ystävällisesti sanoa, että olen nyt päättänyt syödä tämän ja päättää keskustelun siihen.
Mun veli sanoi, että välttelee puhumasta yhtään mitään vaimonsa kanssa. Tavallisin kuulemani lause onkin, että "mitä mieltä sinä Laura olet", koska sillä tavalla riitaa ei oikein saa syntymään tyhjästä.
Miksi osa naisista ottaa tavallisen rupattelun henkilökohtaisena loukkauksena? Jos annoksen A syömiseen menee aika ja ikuisuus ja mies joutuu vieressä katsomaan, kun toinen nyhertää annostaan, niin eikö sitä saa sanoa ääneen?
Ei varmaan ole valtionsalaisuus, niin kerro minkä ruuan syöminen sinulla hänen mielestään kestää liian kauan?
Ihme päsmäröijä sun puolisosi. Kaikkeen pitää kommentida ja vielä negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jotenkin ihan käsittämätöntä. Kaikesta ihmiset nykyään näköjään ahdistuu. Ja tulee oikein paha mieli, pitää oikein tänne kirjoittaa. Mitä se nyt sitten auttaa et anonyymilla palstalla itkee? Mä en vaan ymmärrä.
Niinpä vaan sinäkin osallistuit keskusteluun, kuten aika moni muukin täällä. Etkö tajua, että arkisten ongelmien vatvominen on tämän palstan suosion perusjuttu.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä se jaksat kaikkeen sanoa, ettet ymmärrä. Sanon tän vielä kerran sullekin, tämä on keskustelupalta ja tänne saa vuodattaa pikkumurheensa vaikka muilla olisikin isompia. Eikä ole kohteliasta valittaa aiheista, kun itsellä ei ole mitään tähdellistä sanottavaa. ei ap.
Tulee mielikuva, että mies ei halunnut oikeasti viettää sinun kanssasi aikaa, vaan lähti ravintolaan vastentahtoisesti. Siksi häntä harmitti ajatus, että pitäisi viettää siellä minuuttiakaan pidempään kuin on minimissään ehdoton pakko ja yritti saada sinut syömään mahdollisimman nopeasti.
Eli ei kuulosta hyvältä parisuhteelta lainkaan. Mies ei taida rakastaa ja arvostaa sinua.
140 kg tarkoittaa 16 tuntia palstalla!