Miksi niin moni mies ymmärtää tasa-arvon väärin?
Yhteiskunnallinen tasa-arvo tarkoittaa sellaisia asioita, kuten että naisella on ihan yhtäläinen oikeus opiskella, tehdä uraa tai päättää mitä elämällään tekee kuin miehelläkin. Oikeus päättää omasta kehosta, omasta parisuhteestaan, omasta omaisuudestaan, omasta lisääntymisestään jne. Sen sijaan se ei ole sitä, että luovuttaisiin käytöstavoista tai tehtäisiin pariutumiskäyttäytymisestä sukupuolineutraalia. Mies ja nainen ovat erilaisia ja toimivat eri tavalla, mutta kumpikin on saman arvoinen.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Sanoin, että nainen ei voi koskaan voittaa. Huomaa lainausmerkit. Tällä tarkoitetaan sitä, että on ihan sama mitä nainen tekee, ja miehet pitävät häntä silti alempiarvoisena kuin miehiä.
Ei tekstissäsi ollut lainausmerkkejä. Ja olet todellakin onnistunut maalaamaan huvittavan stereotypian. Luuletko, etteivät naiset sitä paitsi pidä miehiä aivan samaan tyyliin, sikoina, vauvoina, manipuloijina, vonkaajina ja milloin minäkin, eli itseään alempiarvoisina?
Ota laput silmiltä. Todellisuus on paljon diversimpi kuin annat itsesi ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei maininnut aloituksessaan mitään asevelvollisuudesta.
Turha marista asevelvollisuudesta, kun miehet eivät naisia sinne halua.
Mikseivät muka halua. Ite olisin halunnu vaihtaa kaikki muut kasarmin miehet naisiksi. Olis ollu aika mukava armeija kokemus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja annas kun arvaan: naisten ei tarvi kuitenkaan puolustaa maata?
Tietenkin tarvitsee. Lakikin sen määrää.
Okei. Missä Sanna Marin ja Li Andersson kävi intin?
Missä sinä olet puolustanut maatasi?
Vekaralla 2/08
Makasit tuvassa vemputtamassa. Suuri kiitos.
En ollu vupissa muistaakseni kertaakaan sen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep
Kyselyiden mukaan nimenomaan NAISEt vastustaa tasa-arvoista asevelvollisuutta. Ja miehet haluaa sitä.
Ei sit kuitenkaan se tasa-arvo kelpaakaan 😃
Suurin osa naisista ei halua pakollista asevelvollisuutta kenellekään.
Se olisi Suomen tuho.
Monessa muussa maassa ei ole pakollista asevelvollisuutta, ja silti hommat toimii. Armeijaan menee siitä kiinnostuneet.
Suomessa aina kehutaan kansan maanpuolustustahtoa, joten ei luulisi olevan vapaaehtoisita pulaa?
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt on tunnetusti provosoivia ja hitaita. Pojat on poikia ei ole turha sanonta.
Onko tuo kommenttisi mielestäsi tasa-arvoa edistävää, ei provosoivaa käytöstä? Ei mitenkään mustamaalaa sukupuolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin, että nainen ei voi koskaan voittaa. Huomaa lainausmerkit. Tällä tarkoitetaan sitä, että on ihan sama mitä nainen tekee, ja miehet pitävät häntä silti alempiarvoisena kuin miehiä.
Ei tekstissäsi ollut lainausmerkkejä. Ja olet todellakin onnistunut maalaamaan huvittavan stereotypian. Luuletko, etteivät naiset sitä paitsi pidä miehiä aivan samaan tyyliin, sikoina, vauvoina, manipuloijina, vonkaajina ja milloin minäkin, eli itseään alempiarvoisina?
Ota laput silmiltä. Todellisuus on paljon diversimpi kuin annat itsesi ymmärtää
On siinä, mutta jos olet puhelimella niin vauva ei aina näytä niitä. En tiedä minä naiset pitävät miehiä, meitä on moneen junaan. Minun kokemukseni mukaan miehet haluavat naisten olevan feminiinisiä, mutta he halveksivat feminiinisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vekaralla 2/08
Sinä jonne et nyt ole mikään urhea sotaveteraani, joka on verta vuodattanut maansa puolesta. Muualla kuin harhoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät muka halua. Ite olisin halunnu vaihtaa kaikki muut kasarmin miehet naisiksi. Olis ollu aika mukava armeija kokemus
Puhu mattakaan yhdys sana koke muksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep
Kyselyiden mukaan nimenomaan NAISEt vastustaa tasa-arvoista asevelvollisuutta. Ja miehet haluaa sitä.
Ei sit kuitenkaan se tasa-arvo kelpaakaan 😃
Suurin osa naisista ei halua pakollista asevelvollisuutta kenellekään.
Se olisi Suomen tuho.
Monessa muussa maassa ei ole pakollista asevelvollisuutta, ja silti hommat toimii. Armeijaan menee siitä kiinnostuneet.
Suomessa aina kehutaan kansan maanpuolustustahtoa, joten ei luulisi olevan vapaaehtoisita pulaa?
No naisista ei oo tunkua sinne ku se on muutaman prosentin luokkaa ikäluokasta joka vapaaehtosen varusmiespalveluksen käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tasa-arvo" on nykyään pelkkiä naisten oikeuksia ja etuja, kiitos feminismin.
Oikea tasa-arvo hyödyttäisi kaikkia, mutta se ei feministeille sovi, ei sitten millään.
T. Nainen, tasa-arvon kannattaja, ei siis feministi
Jos kannatat sukupuolen välistä tasa-arvoa, olet feministi.
Et nähtävästi tiedä alkuunkaan mikä on feministi. Feminismi ajaa naisten etua. Egalitaristi tasa-arvoa.
"On siinä, mutta jos olet puhelimella niin vauva ei aina näytä niitä. En tiedä minä naiset pitävät miehiä, meitä on moneen junaan. Minun kokemukseni mukaan miehet haluavat naisten olevan feminiinisiä, mutta he halveksivat feminiinisiä asioita. "
Ei kyllä näy lainausmerkkejä läppärilläkään. Ihme venkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matta ei puhu mutta kokee mukset yhtymällä sanoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sujuisi ne yhdys sanatkin paremmin jos olisi ollut enemmän naisia tuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei ole oleellinen asia, kun puhutaan tasa-arvosta.
Jälleen on syytä muistuttaa että vain miehille suunnattua asevelvollisiuteen perustuvaa armeijaa kannattavat tiukimmin vaanhat, oikeistolaiset miehet. Lakatkaa äänestämästä niitä jos haluatte muutosta.
Miksi niin moni nainen ymmärtää tasa-arvon väärin?
Naisille lisää ja kiintiöitä ja jos miehet kärsii niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vekaralla 2/08
Sinä jonne et nyt ole mikään urhea sotaveteraani, joka on verta vuodattanut maansa puolesta. Muualla kuin harhoissasi.
Ensinnäki voisit laskea mun iän tosta et jos oon astunu palvelukseen 2008 niin minkähän ikänen voisin olla nyt. Toiseksi Mä oon käyny vuoden asepalveluksen 3-9€ päivärahalla ja mulla on sa-sijotus edelleenki ja sä ja kaikki muut lierot jotka ette armeijaa oo käyny ootte mulle siitä 40000€ velkaa (en ala ees ahneeksi enkä pyydä sitä mitä tienaan nykyään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sujuisi ne yhdys sanatkin paremmin jos olisi ollut enemmän naisia tuvassa.
Tuskin toivoa tähän tuolla tyypillä.
Vierailija kirjoitti:
"On siinä, mutta jos olet puhelimella niin vauva ei aina näytä niitä. En tiedä minä naiset pitävät miehiä, meitä on moneen junaan. Minun kokemukseni mukaan miehet haluavat naisten olevan feminiinisiä, mutta he halveksivat feminiinisiä asioita. "
Ei kyllä näy lainausmerkkejä läppärilläkään. Ihme venkoilua.
Outoa, käytin kyllä lainausmerkkejä. Tuo olisi nyt viimeinen asia mistä jaksan venkoilla :D Mutta toivottavasti pointtini meni perille.
Te naiset tunnutte keksivän tekosyitä vaikka mistä siihen että 1/3 suomalaisista (joista 2% on naisia) hoitas ilmaseksi maanpuolustuksen.