Mistä syystä lihatuotanto ei ajeta alas?
Ja myös limppareiden tuotanto ja myynti ihan idioottien touhu.
Kommentit (47)
Tyhmä on se kuka ostaa eikä se kuka myy.
Koska ne tekee rahaa sillä. Myydäänhän tupakkaakin kaupoissa edelleen.
Kaikille turhille tuotteille pitäisi asettaa kunnon lisävero. Ei ihmiset itse tajua - heitä pitää ohjata.
Kärsi niitä porkkanoitasi, mutta pidä muuten leipäläpesi ummessa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne tekee rahaa sillä. Myydäänhän tupakkaakin kaupoissa edelleen.
pois kokonaan asap
Vierailija kirjoitti:
Kärsi niitä porkkanoitasi, mutta pidä muuten leipäläpesi ummessa.
Korkeasti koulutettu varmasti olet
Suurin osa kasvien viljelyssä käytetystä lannoitteesta on tuotantoeläinten ulostetta ja virtsaa.
Ennen kuin lihantuotanto lopetetaan kokonaan, pitää tälle lannoitteelle kehittää korvaava tuote. Millainen prosessi siihen vaadittaisi, mistä siihen otettaisi raaka-aine ja kuinka paljon se kuluttaisi (tai tuottaisi) energiaa.
Suurin osa Suomen pellosta kelpaa vain heinän tai muiden rehukasvien viljelyyn. Jos lihantuotanto loppuu, niin pitäisikö ihmisten sitten alkaa syödä heinää?
Lihalle ei ole oikein terveellistä vaihtoehtoa. Se on kuitenkin tärkeä vitamiinien ja kivennäisaineiden lähde proteiinien ja hyvien rasvojen ohella.
Olen lihaa syövä äijä, silti olisi täysin valmis ajamaan lihantuotannon alas. Olen mukana kun siihen ryhdytään, muutoin en näköjän lihaa kykene jättämään.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kasvien viljelyssä käytetystä lannoitteesta on tuotantoeläinten ulostetta ja virtsaa.
Ennen kuin lihantuotanto lopetetaan kokonaan, pitää tälle lannoitteelle kehittää korvaava tuote. Millainen prosessi siihen vaadittaisi, mistä siihen otettaisi raaka-aine ja kuinka paljon se kuluttaisi (tai tuottaisi) energiaa.
Itse asiassa noi ei enää ole. Keinolannoitteiksi nimetyt ulkomaalaiset tuotteet palauttavat maaperään sen viljelykasveille luovuttamat fosforin jne.
Ihmisten lanta eli jätevedet ei kelpaa tilalle, liikaa raskasmetalleja ja luonnolle vaarallisia aineyhdisteitä.
Sekö on mielestäsi järkevää että sitten lihaa lennätetään esim Brasialasta tai Argentiinasta Suomeen, tuskin olisi ilmasto ystävällinen teko.
LIhantuotannon alasajo hävittäisi meiltä noin 50 kuoriaislajia. Oletko valmis monomuotoistamaan luontoa?
Miksi ajettaisiin alas? Liha on hyvin terveellistä ja ravitsevaa, sokerituotteet taas päinvastaista.
Koko ajanhan sitä ollaan ajamassa alas. Tuhannet tilalliset lopettavat tilanpidon joka vuosi kannattamattomana. Kauppa ottaa liian ison siivun kun tuottaja saa muutaman sentin.
Vierailija kirjoitti:
LIhantuotannon alasajo hävittäisi meiltä noin 50 kuoriaislajia. Oletko valmis monomuotoistamaan luontoa?
Karjatalouden myötä tuhotaan sademetsiä ja köyhdytetään maaperää.
Ehdottomasti kuoriasten kohtalo pienempi paha.
Mistä syystä soijatuotantoa ei ajeta alas?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008607049.html
Muissa maissa arvostetaan omavaraista ruoantuotantoa mutta ei itsetuhoisessa Suomessa. Lappeenrannassa keinolihatehdas, syöttäkää sitä sitten lapsillenne.
Jaa-a, ehkä siksi, että niille on kysyntää?