pyhät asiat suhteessa, joita ei voi kommentoida?
Kävimme eilen mieheni kanssa turvallisen ilmapiirin keskustelun positiivisista asioista ja parannettavaa osiolla olevista asioista suhteessamme. Emme kumpikaan hermostuneet vaan puhuimme "minusta tuntuu.." alkuisesti. Otin puheeksi että kaipaisin enemmän läheisyyttä, hellyyttä ja seksiä. Kerroin kuinka olen huolissani miten nämä ovat jääneet taka-alalle viimeisen parin vuoden aikana ja että kaipaan häntä. (meillä pienet lapset 1,5v ja 6v) Sitten mies sanoi " silloin kun aloimme seurustelemaan niin muistan kuinka seksikäs kroppa sinulla oli. Olisiko hyvä aloittaa kuntoilu ja laihdutus"
Tämä lause romutti täysin illuusioni siitä, että olen ollut seksikäs ja viehättävä mieheni silmissä. Itken ja olen surullinen, koska koen että hän arvosteli minua asiasta joka on pyhää (pyhää=asioita joita ei koskaan sanota). En tiedä haluanko enää koskaan harrastaa seksiä, koska nämä sanat loukkasivat syvästi. Tähän liittyy se että sanat sanoi puolisoni, ei joku ulkopuolinen.
Olen 165cm pitkä ja painan 67 kg, olen juuri saanut raskauskilot pois, eli en ole ajatellutkaan haluavani "repsahtaa". Nuorena painoin 62kg. En ole siis lihava, en olisi tv ohjelmassa "rakas sinusta on tullut pullukka".
Ajatuksia?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi sanoi totuuden, mutta samalla paljasti itsestään ikävän puolen. Koska tärkeintä on sellainen turvallinen olo toisen ihmisen kanssa, että kävi ulkoisille asioille miten vain niin toinen pysyy rinnalla ja rakastaa sisintä. Sinä olet synnyttänyt hänelle lapsia ja laittanut oman kehosi isolle koetukselle. Kenenkään kroppa ei parane lasten saamisen jälkeen. Minun exä sanoi minulle kun lapsi oli alle vuoden, että ei tee mieli seksiä kanssani, koska olen lihonnut. Nykyinen mieheni ei ikipäivänä sanoisi vastaavaa vaan että luonne on hänelle kaikkein tärkeintä.
Minusta taas olisi kamalaa, jos mies sanoisi,että luonne on tärkeintä. Sehän tarkoittaa : " En pidä muuttuneesta kehostasi, mut ei se haittaa, luonne on tärkeintä".
Lisäksi on vaikeaa löytää miestä, joka kiihottuisi ensin nuorista naisista, sitten raskausarvista, sitten alkaisi kiinnostamaan keski-ikäiset kropat ja lopuksi olisi mummofetissi. Kyllä minä luulen, että suurin osa miehistä seksuaalisesti kiihottuu eniten siitä nuoren naisen kropasta. Mutta kun tunteet tulee peliin niin se rakastunut normimies kiihottuu edelleen siitä vaimostaan, jonka keho muuttui nuoresta naisesta. Miehillä ne muutokset tapahtuu yleensä hitaammin.
Ajattelisin, että mummokroppafetissin sijaan realistisempaa olisi ehkä toivoa, että kumppanille riittää kun on ikäisekseen suht hyvännäköinen ja pitänyt itsestään kohtuudella huolta. Ei sitä tarvitse synnyttäneenä keski-ikäisenä parikymppisten mallien kanssa kilpailla, mutta suunnilleen normaalipainossa pysyminen ja kohtuudella ulkonäköön muutenkin panostaminen lienee fiksua.
Tabu: Siskojen välistä sexiä ja "saanko mää myös?".
Vierailija kirjoitti:
Olen siksi järkyttynyt että luulin läheisyyden ongelmissa olevan jotain muuta takana (väsymys, kireys yms).
Olen normaalipainoinen, tiedän sen itsekkin. Jos katson jotain iäkkäämpiä pariskuntia, joiden välillä on arvostusta ja lempeyttä niin oletan että he ovat onnistuneet pitkän suhteen salaisuutena säilyttämään toisten kunnioituksen. Vai ovatko käyneet läpi samat myrskyt ja antaneet ne anteeksi. En yhtään tiedä mitä ajatella. Mies yrittää saada nyt sanottavansa takaisin ja on hämillään siitä että "mitä saa enää sanoa".
AP
Varmaan onkin muuttunut elämäntilanne ja myös kuluneet vuodet tilanteen takana, vaikkei mies sitä ole vielä ihan tajunnutkaan. Ja myöskin muotoili ajatuksensa tosi tyhmästi. Näin ulkopuolelta tulkitsen, että kun aloitte seurustelemaan vuosia sitten, mies oli nuori ja viriili ja innostui pelkästä sun kropan näkemisestä niin, että oli aina valmiina. Nyt on tullut lisää ikää molemmille ja myös lisää velvollisuuksia ja läheisyydentarve jää muitten asioiden jalkoihin, eikä mies oikein osaa varata sille aikaa, kun kuvittelee asioiden sujuvan yhtä spontaanisti kuin nuorena. Hän lienee hämillään, kun pelkkä sun näkeminen ei enää sytytäkään kuten ennen, eikä oikein tajua syytä sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi sanoi totuuden, mutta samalla paljasti itsestään ikävän puolen. Koska tärkeintä on sellainen turvallinen olo toisen ihmisen kanssa, että kävi ulkoisille asioille miten vain niin toinen pysyy rinnalla ja rakastaa sisintä. Sinä olet synnyttänyt hänelle lapsia ja laittanut oman kehosi isolle koetukselle. Kenenkään kroppa ei parane lasten saamisen jälkeen. Minun exä sanoi minulle kun lapsi oli alle vuoden, että ei tee mieli seksiä kanssani, koska olen lihonnut. Nykyinen mieheni ei ikipäivänä sanoisi vastaavaa vaan että luonne on hänelle kaikkein tärkeintä.
Minusta taas olisi kamalaa, jos mies sanoisi,että luonne on tärkeintä. Sehän tarkoittaa : " En pidä muuttuneesta kehostasi, mut ei se haittaa, luonne on tärkeintä".
No kun ikää tulee n
Tuohan on täysin normaali ihmisen seksuaalisuuden kehityskulku!
20-vuotiaana pidin kolmekymppisiä niin ikivanhoina että olin jopa huolissani, tulenko aina pitämään vain parikymppisistä. Nyt päälle kolmekymppisenä on kummasti alkanut nelikymppisetkin näyttämään hyvältä ja kaksikymppiset keskenkasvuisilta teineiltä. Mutta viisikymppiset saati sitä vanhemmat ei todellakaan houkuta, mutta en ole enää huolissani ettei sekin tässä ajan mittaan muuttuisi.
Jos on aina kiinnostunut vain parikymppisistä, on itse se poikkeustapus joka jäänyt jotenkin kehityksessä jälkeen. Sori nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko, että mies on suhteessa rehellinen vai haluatko valheita? Oletan, että viimeksimainittu riittää. Kerro tämä myös miehelle eli sinua loukkaa, kun mies on rehellinen, joten tästä eteenpäin toivot, että hän valehtelee, jotta sinulla on hyvä olla. Sitä kutsutaan kulissisuhteeksi.
Ja kaikille "haluan vartaloni raskauden jälkeen takaisin" -naisille neuvoksi: älä anna painosi nousta kiloakaan raskausaikana. Panosta yliterveelliseen energiattomaan ruokaan, 9 kk ajan voi välttää herkkuja. Tuloksena on nopeasti palautuva kroppa synnytyksen jälkeen eikä mitään tarvetta laihduttaa kiloakaan. Neuvolassa sanotaan, että paino voi nousta jopa 10 kiloa, mutta muista, että sinä olet se, joka ne joutuu laihduttamaan. Älä anna niiden kertyä!
Tämän täytyy olla jonkin 15v. amisjonnnen kommentti! Täysin tärähtänyttä tekstiä. Jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että jo pelkkä raskaus nostaa painoa kymmenellä kilolla. Raskauden aikana nainen kasvattaa sisällään uuden ihmisen! Kyllä siinä väkisinkin naisen paino nousee.
Jos miehelle sanoo, että seksiä on liian vähän, hän heittää juurikin tuollaisen vastakommentin, kuten avaajan tapauksessa.
Syy tähän lienee, että mies ottaa seksin vähyyden henkilökohtaisena loukkauksena miehisyyttään kohtaan. Tämän olen itsekin kokenut. Loppupeleissä minussa ei ollut mitään vikaa.
Puoliso on monasti sanonut että "ihanaa kun nykyään saa olla oma itsensä" eikä tarvitse käydä noita "turvallisen tilan keskusteluja" kuten exän kanssa. Aina sitä että miestä vaan haukutaan ja arvostellaan, jos nainen tekee jotain poikkipuolista on sekin miehen syytä jonkun mutkan kautta. Tilanteet ja sanomiset selvitetään sitä mukaa kun niitä tulee, muutamalla lauseella, ja jatketaan elämää sopuisasti. Ei taideta kumpikaan olla muodikkaasti erityisherkkiä.
Vähän ehkä ohis, mutta itsekin tapoin omat haluni kumppanin haluttomuuden vuoksi. Valitettavasti ne himot sitten muutaman vuoden talviunen jälkeen heräsivät ja kohdistuivat puolison varattuun kaveriin. Siinä touhussa ei käynyt kovin hyvin kenellekään.
En tällä kokemuksella itsekään suosittelisi kenellekään omien halujen tappamista kumppanin vuoksi. Joillain se seksuaalisuus on sellainen alkuvoima, ettei se suostu noin vain kuolemaan. Kun sitä yrittää liian sitkeästi tukahduttaa, se saattaakin räjähtää ikävästi naamalle.