Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pyhät asiat suhteessa, joita ei voi kommentoida?

Vierailija
07.09.2024 |

Kävimme eilen mieheni kanssa turvallisen ilmapiirin keskustelun positiivisista asioista ja parannettavaa osiolla olevista asioista suhteessamme. Emme kumpikaan hermostuneet vaan puhuimme "minusta tuntuu.." alkuisesti. Otin puheeksi että kaipaisin enemmän läheisyyttä, hellyyttä ja seksiä. Kerroin kuinka olen huolissani miten nämä ovat jääneet taka-alalle viimeisen parin vuoden aikana ja että kaipaan häntä. (meillä pienet lapset 1,5v ja 6v) Sitten mies sanoi " silloin kun aloimme seurustelemaan niin muistan kuinka seksikäs kroppa sinulla oli. Olisiko hyvä aloittaa kuntoilu ja laihdutus"

Tämä lause romutti täysin illuusioni siitä, että olen ollut seksikäs ja viehättävä mieheni silmissä. Itken ja olen surullinen, koska koen että hän arvosteli minua asiasta joka on pyhää (pyhää=asioita joita ei koskaan sanota). En tiedä haluanko enää koskaan harrastaa seksiä, koska nämä sanat loukkasivat syvästi. Tähän liittyy se että sanat sanoi puolisoni, ei joku ulkopuolinen. 

Olen 165cm pitkä ja painan 67 kg, olen juuri saanut raskauskilot pois, eli en ole ajatellutkaan haluavani "repsahtaa". Nuorena painoin 62kg. En ole siis lihava, en olisi tv ohjelmassa "rakas sinusta on tullut pullukka".

Ajatuksia?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ja surettaa ap:n puolesta. Miehesi kommentti kertoi ennemminkin hänestä itsestään kuin sinusta. Maailma on täynnä miehiä, joille sinä riität sellaisena kuin olet.

Vierailija
42/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta päätellen olette aloittamassa eroprosessin ja valitettavasti se on ihan oma vikasi!

Älä aloita tuhoisaa keskustelua, jos et ole valmis hyväksymään sen lopputulosta.

Jos miehen seksuaalinen halua AP:ta kohtaan on noin riippuvainen ulkonäöstä, niin suuntahan on kohti seksitöntä suhdetta. Ehkä parempi päättää suhde aiemmin? On kuitenkin miehiä, jotka haluaa seksuaalisesti naisia, joiden kehoa elämä on muuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän mies ole spontaanisti haukkunut ketään lihavaksi. Vaan nainen on valittanut seksin ja läheisyyden puutetta ja mies on vastannut rehellisesti. Seksuaalinen halu on valitettavasti sellainen asia, ettei sen syttymiseen tai sammumiseen voi aina itse vaikuttaa läheskään niin paljon kuin haluaisi. Täällä haukutaan miestä pinnalliseksi, mutta tuskin mies on itse valinnut, että hänen halunsa hiipuu kumppanin vartalon muuttuessa. Valitettavasti joillekin käy niin. Monilla naisillakin halut hiipuu kumppanin muuttuessa. Jos ei halut kestä kumppanin vanhenemista, niin vaihtoehdot on valitettavasti ero, seksitön liitto tai avoin suhde. Se on surullista, mutta haluttoman syyllistäminen harvoin ratkaisee mitään.

Miehenä en usko, että mies oli oikeasti rehellinen, vaan tölväisi naista, koska aihe ahdisti. Olen tuntenut koko elämäni aikana ehkä pari miestä, jotka tosiaan uskon niin pinnallis

Minä luulen, että sekä halujen riippuminen parista kilosta että niiden täysi irrallisuus toisen ulkomuodosta ovat molemmat harvinaisia ääripäitä, ja useimmille ihmisille ulkonäöllä on pitkässäkin suhteessa merkitystä. Jos ei muuten, niin juuri seksuaalisen vetovoiman kannalta. Monethan ratkaisevat asian niin, että pysytään kumppaneina yhdessä mutta seksielämä hiipuu. Tuskin näistä kylillä huudellaan, monelle se tuntuu olevan suhteen luonnollinen kulku. Niinhän Ap:n mieskin on näemmä ajatellut, että ollaan nyt yhdessä vaikkei intohimon liekki enää niin leiskuisikaan. Luultavasti olisi pysynyt tyytyväisenä hiljaa ellei Ap itse olisi nostanut kissaa pöydälle.

Pinnallisuus on minusta seksuaalisten halujen yhteydessä vähän hankala käsite. Se ääripää, jossa ihminen on kykenemätön kiihottumaan tavallisesta ikääntyvästä vartalosta on ihmiselle itselleenkin usein tragedia, kenelläkään kun ei ole ikuisesti saumoja niihin nuoriin timmeihin kumppaneihin.

Epäilen, ettei suurin osa minunkaan tuntemistani miehistä ihan muutaman kilon takia halujaan menetä, mutta harvempi niistä muista menisi näin edes sanomaan. Siitä pienestä vähemmistöstä, jotka a) ylipäänsä on haluttomia (suurin osa miehistä ei ole) ja b) sanoo vielä itse kumppanin kilot tähän syyksi varmaan kohtalaisen iso osa todella on niitä pienemmästä ulkoisesta muutoksesta häiriintyviä ääripään edustajia.

Vierailija
44/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mies ole spontaanisti haukkunut ketään lihavaksi. Vaan nainen on valittanut seksin ja läheisyyden puutetta ja mies on vastannut rehellisesti. Seksuaalinen halu on valitettavasti sellainen asia, ettei sen syttymiseen tai sammumiseen voi aina itse vaikuttaa läheskään niin paljon kuin haluaisi. Täällä haukutaan miestä pinnalliseksi, mutta tuskin mies on itse valinnut, että hänen halunsa hiipuu kumppanin vartalon muuttuessa. Valitettavasti joillekin käy niin. Monilla naisillakin halut hiipuu kumppanin muuttuessa. Jos ei halut kestä kumppanin vanhenemista, niin vaihtoehdot on valitettavasti ero, seksitön liitto tai avoin suhde. Se on surullista, mutta haluttoman syyllistäminen harvoin ratkaisee mitään.

Painoero entiseen ap:lla on 3kg. 2 lapsen jälkeen se on tosi vähän. Lisäksi voi toki olla, että vartalo muuttuu muutenkin, mutta se muuttuu kaikilla lasten myötä. Ap on myös tilanteessa juuri laihduttanut, mutta sekään ei tainnut auttaa. Ihme kun mies ei sanonut, että kiihotun vain 20v lapsettomista blondeista, muutu sellaiseksi? Miehen tulisi hyväksyä se, että vanhenet ja vartalo muuttuu. Muutem ei suhde toimi.

Vierailija
45/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mies oli rehellinen. Ikävä kyllä hänellä sattuu olemaan pinnallinen, lapsellinen ja naiselle täysin kohtuuton mieltymys. Naisen keho lähes aina muuttuu raskauksista ja synnytyksistä, ja valitettavasti nykyisiä kauneusihanteita vastakkaiseen suuntaan. Minä olisin asemassasi erittäin pettynyt miehen arvomaailmaan; siihen, ettei hän pitkän ihmissuhteen aikana olisi oppinut rakastamaan minua ihmisenä ja kiihottuisi minusta henkilönä. Mitä sitten tapahtuu, jos nainen vammautuu tai sairastuu?

Tämä oli se asia, jonka osasit pukea sanoiksi. 

-AP

No jopas sanot noin miehellesi ja jatkatte keskustelua?

Vierailija
46/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoero entiseen ap:lla on 3kg. 2 lapsen jälkeen se on tosi vähän. Lisäksi voi toki olla, että vartalo muuttuu muutenkin, mutta se muuttuu kaikilla lasten myötä. Ap on myös tilant

Sori 5kg ero, en jaksanut tarkistaa.

Vierailija
47/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mies oli rehellinen. Ikävä kyllä hänellä sattuu olemaan pinnallinen, lapsellinen ja naiselle täysin kohtuuton mieltymys. Naisen keho lähes aina muuttuu raskauksista ja synnytyksistä, ja valitettavasti nykyisiä kauneusihanteita vastakkaiseen suuntaan. Minä olisin asemassasi erittäin pettynyt miehen arvomaailmaan; siihen, ettei hän pitkän ihmissuhteen aikana olisi oppinut rakastamaan minua ihmisenä ja kiihottuisi minusta henkilönä. Mitä sitten tapahtuu, jos nainen vammautuu tai sairastuu?

Tämä. Valitettavasti mies on erilainen korvienvälistä kuin mitä olet luullut.

Tuollaisen kommentoinnin jälkeen suhde ei valitettavasti enää palaa entiselleen, kerron kokemuksesta. Hukkaat varmaan vuosia elämästäsi siihen, että yrität päästä sen yli, mutta se ei luultavasti onnistu. Ainakin minulle on olennaista se, että koen miehen pitävän minua viehättävänä ja vetävänä, ilman sitä tunnetta en olisi edes aloittanut parisuhdetta. Olen pahoillani, mutta kun mies vielä vilpittömästi tarkoitti sitä, ettei pidä sinua puoleensavetävänä enää ja että hänelle tärkeintä on pinta ja ulkonäkö, niin ei sitä taida voida unohtaa. 

Vierailija
48/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko, että mies on suhteessa rehellinen vai haluatko valheita? Oletan, että viimeksimainittu riittää. Kerro tämä myös miehelle eli sinua loukkaa, kun mies on rehellinen, joten tästä eteenpäin toivot, että hän valehtelee, jotta sinulla on hyvä olla. Sitä kutsutaan kulissisuhteeksi.

!

Hyvin kirjoitettu!

Vierailija
49/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. tuo ei tule muuttumaan. hae eroa ajoissa, minä en niin tehnyt. Meillä ei ole lapsia, mutta mies sanoi haluttomuuden syyksi että häntä oksettaa. Minä olen 163 ja painoin tuolloin 57 ja oikeasti kaunis. Monet miehet kuolaavat perääni, mutta oma mies ei halua, absurdi tilanne. Silti olen tähän jäänyt huonon itsetuntoni ja hylkäämisen pelon vuoksi. Mies ei uskalla tunnustaa ja ottaa vastuuta omista tunteistaan ja syyttää siitä sinua, koska se on helpompaa, kun ei tarvitse kohdata omia tunteitaan.Kunpa saisin rohkeutta lähteä.

Moni nainen luulee, että pelkän kauneuden pitäisi riittää. Mitenhän ne perääsi *kuolaavat* miehet (vai olivatko keh*reita hehän usein kuolaavat) olisivat tuumanneet suhteen edetessä? Usein on, mitä rumempi naama, sitä parempi *viiva*.

Vierailija
50/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko, että mies on suhteessa rehellinen vai haluatko valheita? Oletan, että viimeksimainittu riittää. Kerro tämä myös miehelle eli sinua loukkaa, kun mies on rehellinen, joten tästä eteenpäin toivot, että hän valehtelee, jotta sinulla on hyvä olla. Sitä kutsutaan kulissisuhteeksi.

!

Hyvin kirjoitettu!

Rehellisyys ei tarkoita oikeaa rehellisyyttä vaan toinen odottaa tietynlaista vastausta. Tämä on huomattu.

Vierailija
51/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä ratkaisi asian sitten niin että kulki maksullisissa. Jäi kiinni ja ero tuli. Oli kuulemma joutunut menemään maksullisiin, koska minulle jäi raskauksien jälkeen roikkuva vatsa ja arpia. Painoa ei jäänyt. En näyttänyt enää 33 -vuotiaana samalta kuin 18 -vuotiaana.

Vierailija
52/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä väitän, ettei tuo ollut miehen puolesta rehellisyyttä, jos kyse ei ole lähes fetissi tasolla olevasta timmin ja hoikan naisvartalon ihannoinnista, joka toki on mahdollista.

Luulen, että miehesi oikeasti ei ole kiinnostunut seksistä mainitsemistasi, väsymyksestä jne johtuen, syistä, mutta tuntee keskustelun ahdistavaksi. Jos miehellä ei koko ajan  haluta se on kova paikka mieheydelle. 

Tuliko tuo vastaus äkkiä suusta, kun nostit aiheen esille? Veikkaan, että kyse oli puolustaudu hyökkäämällä - reaktiosta ja defenssistä. Kun syyttää seksin puutteesta vaimon pientä pyöristymistä, ei tarvitse kohdata vaikeita, jopa koko omaa eksistenssiä uhkaavia pelkoja miesvoiman menetyksestä ja riittämättömyydestä.

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi, olen melkein satavarma, että kyse on defenssistä ja siitä että mieheen sattui, kun pakotti hänet kohtaamaan

Ymmärrän hyvin mitä haet takaa. Tätä kysyinkin, ja hän sanoi että oli koko päivän miettinyt asiaa että sanooko tämän. Eli halusi asian sanoa ja oli vielä ulkopuoliseltakin kysynyt "voisko tämän sanoa" johon toinen ei ollut kommentoinut mitään. Kerrotko mitä tässä pitäisi nyt minun ajatella? kiitos, näkökulmastasi, odotan kommentointiasi.

-ap 

Vierailija
53/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sanoi totuuden, mutta samalla paljasti itsestään ikävän puolen. Koska tärkeintä on sellainen turvallinen olo toisen ihmisen kanssa, että kävi ulkoisille asioille miten vain niin toinen pysyy rinnalla ja rakastaa sisintä. Sinä olet synnyttänyt hänelle lapsia ja laittanut oman kehosi isolle koetukselle. Kenenkään kroppa ei parane lasten saamisen jälkeen. Minun exä sanoi minulle kun lapsi oli alle vuoden, että ei tee mieli seksiä kanssani, koska olen lihonnut. Nykyinen mieheni ei ikipäivänä sanoisi vastaavaa vaan että luonne on hänelle kaikkein tärkeintä.

Minusta taas olisi kamalaa,  jos mies sanoisi,että luonne on tärkeintä. Sehän tarkoittaa : " En pidä muuttuneesta kehostasi, mut ei se haittaa, luonne on tärkeintä".

Vierailija
54/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. tuo ei tule muuttumaan. hae eroa ajoissa, minä en niin tehnyt. Meillä ei ole lapsia, mutta mies sanoi haluttomuuden syyksi että häntä oksettaa. Minä olen 163 ja painoin tuolloin 57 ja oikeasti kaunis. Monet miehet kuolaavat perääni, mutta oma mies ei halua, absurdi tilanne. Silti olen tähän jäänyt huonon itsetuntoni ja hylkäämisen pelon vuoksi. Mies ei uskalla tunnustaa ja ottaa vastuuta omista tunteistaan ja syyttää siitä sinua, koska se on helpompaa, kun ei tarvitse kohdata omia tunteitaan.Kunpa saisin rohkeutta lähteä.

Moni nainen luulee, että pelkän kauneuden pitäisi riittää. Mitenhän ne perääsi *kuolaavat* miehet (vai olivatko keh*reita hehän usein kuolaavat) olisivat tuumanneet suhteen edetessä? Usein on, mitä rumempi naama, sitä parempi *viiva*.

Ap:n aloituksessa kirjoitettiin juuri ulkoisista seikoista, koska lukemisen ymmärtäminen ei ilmeisesti ole sinulle kovin helppoa, tulee mieleen oletko itse mainitsemasi keha-ri?

Vierailija
55/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kävimme eilen mieheni kanssa turvallisen ilmapiirin keskustelun positiivisista asioista ja parannettavaa osiolla olevista asioista suhteessamme. Emme kumpikaan hermostuneet vaan puhuimme "minusta tuntuu.." alkuisesti."

Kyllähän tästä ap:n aloituksesta jo lukee rivien välistä että hänen toimeenpanemassaan keskustelussa pitää vain hymistellä, mies ei saa ottaa epäkohtia esille - voiko muuten kuvitella että kukaan mies ilmaisisi asioita noin, "turvallisen ilmapiirin keskustelu". 

Vierailija
56/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä väitän, ettei tuo ollut miehen puolesta rehellisyyttä, jos kyse ei ole lähes fetissi tasolla olevasta timmin ja hoikan naisvartalon ihannoinnista, joka toki on mahdollista.

Luulen, että miehesi oikeasti ei ole kiinnostunut seksistä mainitsemistasi, väsymyksestä jne johtuen, syistä, mutta tuntee keskustelun ahdistavaksi. Jos miehellä ei koko ajan haluta se on kova paikka mieheydelle. 

Tuliko tuo vastaus äkkiä suusta, kun nostit aiheen esille? Veikkaan, että kyse oli puolustaudu hyökkäämällä - reaktiosta ja defenssistä. Kun syyttää seksin puutteesta vaimon pientä pyöristymistä, ei tarvitse kohdata vaikeita, jopa koko omaa eksistenssiä uhkaavia pelkoja miesvoiman menetyksestä ja riittämättömyydestä.

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi, olen melkein satavarma, että kyse on defenssistä

Tämä on esimerkki siitä, mihin ei pidä lähteä. Eli ei pidä alkaa selitellä törkeiden miesten puheita parhain päin ja uskotella itselleen, ettei mies tarkoittanut, mitä sanoi. Pitää päinvastoin alkaa kuunnella, mitä mies sanoo, ja uskoa sitä. Kun nyt tuo mies sanoi niin kuin ap kertoi, niin kannattaa lähteä siitä, että sitä se mies oikeasti myös tarkoitti.

Vierailija
57/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehesi on ihan järjetön ja itsekeskeinen törppö. Sinä olet kasvattanut sisälläsi hänelle kaksi ihanaa lasta, ja nyt tuo kiittämätön lurjus kommentoi raskaan kokemuksen läpikäynyttä kehoasi noin. Hyi hemmetti, vastenmielinen ja keskenkasvuinen ukko.

Kävittekö tuon "turvallisen ilmapiirin" keskustelun sinun aloitteestasi? Eli mies vain  suostui tuohon keskusteluun ja sitten sopivan tilaisuuden tullen päätti tahalleen töksäyttää sinulle noin, vaikka takuulla tiesi loukkaavansa sinua?

Vaikuttaa siltä, että mies pitää sinua itsestäänselvyytenä eikä kunnioita sinua ja tunteitasi tippaakaan. Eikä osaa arvostaa sitä työtä ja vaivaa, mitä sinä olet nähnyt hänen lastensa eteen.

Vaikuttaa myös siltä, että mies ei ole kovin sitoutunut teidän suhteeseenne, ja ainakin jollain tasolla haikailee muiden naisten ja menneen elämänsä perään.

Vierailija
58/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sanoi totuuden, mutta samalla paljasti itsestään ikävän puolen. Koska tärkeintä on sellainen turvallinen olo toisen ihmisen kanssa, että kävi ulkoisille asioille miten vain niin toinen pysyy rinnalla ja rakastaa sisintä. Sinä olet synnyttänyt hänelle lapsia ja laittanut oman kehosi isolle koetukselle. Kenenkään kroppa ei parane lasten saamisen jälkeen. Minun exä sanoi minulle kun lapsi oli alle vuoden, että ei tee mieli seksiä kanssani, koska olen lihonnut. Nykyinen mieheni ei ikipäivänä sanoisi vastaavaa vaan että luonne on hänelle kaikkein tärkeintä.

Minusta taas olisi kamalaa,  jos mies sanoisi,että luonne on tärkeintä. Sehän tarkoittaa : " En pidä muuttuneesta kehostasi, mut ei se haittaa, luonne on tärkeintä".

No kun ikää tulee niin jäljelle ei oikein jää muuta kuin se luonne.

Vierailija
59/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä luulen, että sekä halujen riippuminen parista kilosta että niiden täysi irrallisuus toisen ulkomuodosta ovat molemmat harvinaisia ääripäitä, ja useimmille ihmisille ulkonäöllä on pitkässäkin suhteessa merkitystä. Jos ei muuten, niin juuri seksuaalisen vetovoiman kannalta. Monethan ratkaisevat asian niin, että pysytään kumppaneina yhdessä mutta seksielämä hiipuu. Tuskin näistä kylillä huudellaan, monelle se tuntuu olevan suhteen luonnollinen kulku. Niinhän Ap:n mieskin on näemmä ajatellut, että ollaan nyt yhdessä vaikkei intohimon liekki enää niin leiskuisikaan. Luultavasti olisi pysynyt tyytyväisenä hiljaa ellei Ap itse olisi nostanut kissaa pöydälle.

Pinnallisuus on minusta seksuaalisten halujen yhteydessä vähän hankala käsite. Se ääripää, jossa ihminen on kykenemätön kiihottumaan tavallisesta ikääntyvästä vartalosta on ihmiselle itselleenkin usein tragedia, kenelläkään kun ei ole ikuisesti saumoja niihin nuoriin timmeihin kumppaneihin.

Epäilen, ettei suurin osa minunkaan tuntemistani miehistä ihan muutaman kilon takia halujaan menetä, mutta harvempi niistä muista menisi näin edes sanomaan. Siitä pienestä vähemmistöstä, jotka a) ylipäänsä on haluttomia (suurin osa miehistä ei ole) ja b) sanoo vielä itse kumppanin kilot tähän syyksi varmaan kohtalaisen iso osa todella on niitä pienemmästä ulkoisesta muutoksesta häiriintyviä ääripään edustajia."

Kiitos näistä älykkäistä pohdinnoista, juuri tällaista syvällistä pohdintaa ja ajatuksia kaipaan. 

-AP

Vierailija
60/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt siihen, joka ehti jo kommentoimaan pitkään viestiin,että jos miehen tölväisyssä oli kyse defenssistä, niin mies on epäkypsä:

Ei ole, meillä kaikilla on ihan samat psykologiset defenssit, omia ei vaan huomaa. Ehkä 5% ihmisistä pystyy sukupuolesta riippumatta reflektoimaan omia kipukohtiaan, ei ole merkki epäkypsyydestä, jos siihen ei kykene heti, etenkään seksuaalisuuteen liittyvien asioiden kohdalla.

Uskon, että aloittaja voi hyötyä siitä, jos ymmärtää, että todennäköisesti mies ei ollut rehellinen, vaan vastasi eksistentiaaliseen uhkaan miehuudelleen siirtämällä vian naiseen. Jos nainen kysyisi mieheltä painostamatta, eikö tämä oikeasti halua tätä parin lisäkilon vuoksi, vastaus voisi olla eri.

Moni nainen reagoisi samoin kuin aloittajan mies, jos mies toivoisi esimerkiksi parempaa ja innokkaampaa suuseksiä. Ensireaktio olisi ihan todella monella naisella loukkaus miestä kohtaan, esimerkiksi tyyliin: ei kukaan sun kusikeppiä halua suuhunsa. Somessa nähtyä....Eikä tuossa esimerkissä naisen puolelta ole välttämättä kyse rehellisyydestä, vaan loukattujen tunteiden lietsomasta hyökkäysreaktiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme