Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pyhät asiat suhteessa, joita ei voi kommentoida?

Vierailija
07.09.2024 |

Kävimme eilen mieheni kanssa turvallisen ilmapiirin keskustelun positiivisista asioista ja parannettavaa osiolla olevista asioista suhteessamme. Emme kumpikaan hermostuneet vaan puhuimme "minusta tuntuu.." alkuisesti. Otin puheeksi että kaipaisin enemmän läheisyyttä, hellyyttä ja seksiä. Kerroin kuinka olen huolissani miten nämä ovat jääneet taka-alalle viimeisen parin vuoden aikana ja että kaipaan häntä. (meillä pienet lapset 1,5v ja 6v) Sitten mies sanoi " silloin kun aloimme seurustelemaan niin muistan kuinka seksikäs kroppa sinulla oli. Olisiko hyvä aloittaa kuntoilu ja laihdutus"

Tämä lause romutti täysin illuusioni siitä, että olen ollut seksikäs ja viehättävä mieheni silmissä. Itken ja olen surullinen, koska koen että hän arvosteli minua asiasta joka on pyhää (pyhää=asioita joita ei koskaan sanota). En tiedä haluanko enää koskaan harrastaa seksiä, koska nämä sanat loukkasivat syvästi. Tähän liittyy se että sanat sanoi puolisoni, ei joku ulkopuolinen. 

Olen 165cm pitkä ja painan 67 kg, olen juuri saanut raskauskilot pois, eli en ole ajatellutkaan haluavani "repsahtaa". Nuorena painoin 62kg. En ole siis lihava, en olisi tv ohjelmassa "rakas sinusta on tullut pullukka".

Ajatuksia?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kertoi rehellisesti asian , mikä vaivaa häntä ja on hänelle tärkeä. Teillä on vuosikymmeniä edessä hyvää avioliittoa ja perhe-elämää. Aika korjaa synnyttäjän vartalon. Leuka pystyyn ja kohti liikuntaharrastuksia. Ne antavat energiaa ja iloa. Hyvin se menee.

Mun mielestä on todella kummallista että tuosta lihomisesta tai itsensä hoitamattomuudesta ei sais ikinä (naiselle) sanoa. Naisethan toki saa huomautella korvakarvoista, nenäkarvoista, möhömahasta jne.

Me ainakin odotetaan toisiltamme että pysytään kondiksessa, vanhetaan samaa tahtia tietysti, mutta ei katsella jos toinen viitsimättömyyttään antaa itsensä repsahtaa. Pitäähän sen puolison silmääkin miellyttää käsittääkseni. 

Jokainen elää omanlaisessaan suhteessa ja etsii omiin kriitereihin sopivaa kumppania. Itsekään en ymmärrä puhumattomuusvaatimusta, mutta en myöskään ex syömishäiriöisenä (ja nykyisin normaalipainoisena treenaavana) ikinä kykenisi tuollaiseen suhteeseen kuin teillä. Minä tarvitsen kumppanin, jonka rakkaus ja halu ei riipu noin paljon ulkonäöstä. Sisäinen paine on näissä asioissa jo niin kova, etten pysty tai suostu enää vastaanottamaan lisäpaineita kumppaniltakin. Sellainen ajoittain keskusteluissa viljelty ajatus, että "jos rakastaisit pysyisit laihana" on minulle tällä taustalla äärimmäisen vastenmielinen ja jopa rikkova.

En silti kannata puhumattomuutta, vaan sitä, että jos toinen haluaa ehdottomasti timmin kumppanin ja toinen sellaisen jonka halut ja rakkaus ei riipu kiloista, niin silloin toiveissa on yhteensovittamaton ristiriita ja ero kenties ainut vaihtoehto.

Vierailija
62/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä väitän, ettei tuo ollut miehen puolesta rehellisyyttä, jos kyse ei ole lähes fetissi tasolla olevasta timmin ja hoikan naisvartalon ihannoinnista, joka toki on mahdollista.

Luulen, että miehesi oikeasti ei ole kiinnostunut seksistä mainitsemistasi, väsymyksestä jne johtuen, syistä, mutta tuntee keskustelun ahdistavaksi. Jos miehellä ei koko ajan  haluta se on kova paikka mieheydelle. 

Tuliko tuo vastaus äkkiä suusta, kun nostit aiheen esille? Veikkaan, että kyse oli puolustaudu hyökkäämällä - reaktiosta ja defenssistä. Kun syyttää seksin puutteesta vaimon pientä pyöristymistä, ei tarvitse kohdata vaikeita, jopa koko omaa eksistenssiä uhkaavia pelkoja miesvoiman menetyksestä ja riittämättömyydestä.

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi, olen melkein satavarma, että kyse on defenssistä ja siitä

Mies tarkoitti sitä siis aidosti ja todella. Siitä pitää lähteä, että miehen mielestä sinä et ole kaunis etkä seksuaalisesti haluttavaksi. Sen jälkeen sinun pitää miettiä, että haluatko olla parisuhteessa miehen kanssa, joka ajattelee sinusta niin. Olisitko lähtenyt edes tokille treffeille miehen kanssa, joka kertoo eroilla treffeillä, että pitää sinua niin rumana, ettei voi ajatella seksiä kanssasi ulkonäkösi takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä väitän, ettei tuo ollut miehen puolesta rehellisyyttä, jos kyse ei ole lähes fetissi tasolla olevasta timmin ja hoikan naisvartalon ihannoinnista, joka toki on mahdollista.

Luulen, että miehesi oikeasti ei ole kiinnostunut seksistä mainitsemistasi, väsymyksestä jne johtuen, syistä, mutta tuntee keskustelun ahdistavaksi. Jos miehellä ei koko ajan  haluta se on kova paikka mieheydelle. 

Tuliko tuo vastaus äkkiä suusta, kun nostit aiheen esille? Veikkaan, että kyse oli puolustaudu hyökkäämällä - reaktiosta ja defenssistä. Kun syyttää seksin puutteesta vaimon pientä pyöristymistä, ei tarvitse kohdata vaikeita, jopa koko omaa eksistenssiä uhkaavia pelkoja miesvoiman menetyksestä ja riittämättömyydestä.

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi, olen melkein satavarma, että kyse on defenssistä ja siitä että mieheen sattui, kun pakotti hänet kohtaamaan

Komppaan tätä kirjoittajaa, vaikka olenkin nainen. 

Vierailija
64/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, uskallapas mennä arvostelemaan miestäsi🤭 ei taitaisi nousta enää😁

Vierailija
65/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko, että mies on suhteessa rehellinen vai haluatko valheita? Oletan, että viimeksimainittu riittää. Kerro tämä myös miehelle eli sinua loukkaa, kun mies on rehellinen, joten tästä eteenpäin toivot, että hän valehtelee, jotta sinulla on hyvä olla. Sitä kutsutaan kulissisuhteeksi.

!

Hyvin kirjoitettu!

Rehellisyys ei tarkoita oikeaa rehellisyyttä vaan toinen odottaa tietynlaista vastausta. Tämä on huomattu.

Totuuden voi sanoa monella tavalla Se vaatii tunneälyä. Vain junt-ti pamauttaa raa`an totuuden päin toisen naamaa. Kertoo alhaisesta älykkyydestä.  Ap:n mies olisi voinut ilmaista asian, vaikka näin, vaikka tuollaisia asioita ei koskaan toiselle pitäisi sanoa, se jättää ikuisen haavan : "Rakas, minulla kestää aikaa sopeutua muuttuneeseen kehoosi, koska et näytä naiselta johon olen tottunut ja jonka tunnistan tutuksi puolisokseni"

Vierailija
66/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikkelin koko on Pyhä Asia.

Mies murtuu ja luhistuu jos sitä arvostelee.  Se on viimeinen asia mitä saa sanoa.

Miehuus asuu jalkojen välissä.  Jos sanot että olisipa sulla isompi vehje,  tuhoat miehisyyden.  Näin se voin on.

On myös  todella tehokas ase! :D

Ihmisen miehisyyden ja naiseuden satuttaminen on helppoa ja kaikista helpointa se on puolisolta, johon luottaa ja jota rakastaa. Kun niin läheinen ihminen antaa ymmärtää, että et ole haluttava tai viehättävä tai riittävä, se satuttaa hyvin syvältä. Tuskin kukaan mies hyväksyisi vaimoltaan sellaista, että tämä toteaisi, että puolison penis ei ole kelvollinen, että se on ruma, liian pieni ja mies ei osaa käyttää sitä. Sellaista ei yksinkertaisesti sanota toiselle. Täällä on kommentoijia, jotka peräänkuuluttavat rehellisyyttä kovasti, kun puhutaan naisen vartalosta. Mitä hyötyä miehelle on siitä, että hän sanoo naiselleen, että raskauden vuoksi venynyt vatsanahka on epämiellyttävä, raskausaikana tulleet suonikohjut ovat rumia tai raskauarvet ovat ällöttäviä? Nainen ei niitä millään maailman jumpalla saa pois. Täysin turhaa loukata toista. Moni antaa täällä aloittajalle jumppaohjeita ja kehottaa varomaan syömisiä, vaikka aloittaja ei ole ylipainoinen. Aloittajan keho ei ole tässä ongelma, vaan ongelmaon hänen puolisonsa vaatimus siitä, että naisen kehon tulee olla raskauksien jälkeen täysin samanlainen kuin ennen raskauksia. Raskaus tuo mukanaan muutoksia kehoon, vaikka raskauskiloja ei tulisi yhtäkään. Miehillä ei ole mitään oikeutta vaatia naisilta jotain niin mahdotonta kuin kehoa, joka ei muutu raskauden myötä lainkaan. Rakkaudelliseen suhteeseen kuuluu toisen kehon muutosten hyväksyminen. Kun rakastaa toista, rakastaa myös tämän kehoa, vaikka se muuttuu ja rapistuu. 

Vierailija
67/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt siihen, joka ehti jo kommentoimaan pitkään viestiin,että jos miehen tölväisyssä oli kyse defenssistä, niin mies on epäkypsä:

Ei ole, meillä kaikilla on ihan samat psykologiset defenssit, omia ei vaan huomaa. Ehkä 5% ihmisistä pystyy sukupuolesta riippumatta reflektoimaan omia kipukohtiaan, ei ole merkki epäkypsyydestä, jos siihen ei kykene heti, etenkään seksuaalisuuteen liittyvien asioiden kohdalla.

Uskon, että aloittaja voi hyötyä siitä, jos ymmärtää, että todennäköisesti mies ei ollut rehellinen, vaan vastasi eksistentiaaliseen uhkaan miehuudelleen siirtämällä vian naiseen. Jos nainen kysyisi mieheltä painostamatta, eikö tämä oikeasti halua tätä parin lisäkilon vuoksi, vastaus voisi olla eri.

Moni nainen reagoisi samoin kuin aloittajan mies, jos mies toivoisi esimerkiksi parempaa ja innokkaampaa suuseksiä. Ensireaktio olisi ihan todella monella naisella loukkaus miestä kohtaan, esimer

Mietinkin tässä että olenko epäkypsä itse kun en voi ottaa vastaan tämmöistä informaatiota. Osui ja upposi, kun ollut itselläkin epävarma olo, johtuen vanhenemisesta, kiloista jne. Jos olisin 100% varma itsestäni niin silloinhan toisen sanat ei sitä voi horjuttaa (?) 

-ap

Vierailija
68/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelun ja pullan syönnin sijaan ala käydä salilla ja jumpassa säännöllisesti. Mies hoitaa lapset. Omakin itsetuntosi nousee kun näytät taas samalta kuin silloin nuorena.

Vierailija
69/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sanoi totuuden, mutta samalla paljasti itsestään ikävän puolen. Koska tärkeintä on sellainen turvallinen olo toisen ihmisen kanssa, että kävi ulkoisille asioille miten vain niin toinen pysyy rinnalla ja rakastaa sisintä. Sinä olet synnyttänyt hänelle lapsia ja laittanut oman kehosi isolle koetukselle. Kenenkään kroppa ei parane lasten saamisen jälkeen. Minun exä sanoi minulle kun lapsi oli alle vuoden, että ei tee mieli seksiä kanssani, koska olen lihonnut. Nykyinen mieheni ei ikipäivänä sanoisi vastaavaa vaan että luonne on hänelle kaikkein tärkeintä.

Minusta taas olisi kamalaa,  jos mies sanoisi,että luonne on tärkeintä. Sehän tarkoittaa : " En pidä muuttuneesta kehostasi, mut ei se haittaa, luonne on tärkeintä".

No kun ikää tulee niin jäljelle ei oikein jää muuta kuin se luonne.<

Kyllä mä tunnen iäkkäitä ihmisiä, jotka on kauniita. Plus mulla menee myös niin,  että rakas ihminen näyttää silmissäni hyvältä.

Vierailija
70/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos mies tosiaan on harkinnut asiaa ja jopa keskustellut siitä kaverin kanssa, niin vaikuttaa siltä, että hänelle tosiaan on tärkeää, että olisit hoikka. 

Siinä tapauksessahan asua on toisaalta helppo: joko laihdutat, tyydyt vähempään seksiin suhteessa tai alat pohtia muita vaihtoehtoja. Voipi olla hyvä keskustella miehen kanssa, että nämä ovat nyt vaihtoehdot, jos hän on tosissaan näkemystensä kanssa.

Mitenhän mies reagoisi, jos tosiaan yhdessä treenaisitte unelmakuntoon? Häneltä voisi kysyä tätä ja tehdä selväksi, että toista ei voi painostaa treenaamaan tai seksiin kumpaankaan suuntaan, vaan tämä yritys on molemmille ihan vapaaehtoinen.

Vierailija
71/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän mies ole spontaanisti haukkunut ketään lihavaksi. Vaan nainen on valittanut seksin ja läheisyyden puutetta ja mies on vastannut rehellisesti. Seksuaalinen halu on valitettavasti sellainen asia, ettei sen syttymiseen tai sammumiseen voi aina itse vaikuttaa läheskään niin paljon kuin haluaisi. Täällä haukutaan miestä pinnalliseksi, mutta tuskin mies on itse valinnut, että hänen halunsa hiipuu kumppanin vartalon muuttuessa. Valitettavasti joillekin käy niin. Monilla naisillakin halut hiipuu kumppanin muuttuessa. Jos ei halut kestä kumppanin vanhenemista, niin vaihtoehdot on valitettavasti ero, seksitön liitto tai avoin suhde. Se on surullista, mutta haluttoman syyllistäminen harvoin ratkaisee mitään.

Painoero entiseen ap:lla on 3kg. 2 lapsen jälkeen se on tosi vähän. Lisäksi voi toki olla, että vartalo muuttuu muutenkin, mutta se muuttuu kaikilla lasten myötä. Ap on myös tilant

Joo, siis en minä väittänytkään että Ap:n pitäisi tämä asia korjata. Muutos kuulostaa kiloissa vähäiseltä, toki emme tiedä miten paljon esimerkiksi vatsanahka on muuttunut. Pointti oli siinä, että jos kumppani ei halua enää Ap:n kroppaa, niin ei ne halut sillä herää että täällä kuorossa huudetaan kuinka mies on kohtuuton ja kyllä pitäisi haluta. Jotkut ihmiset ovat valitettavasti visuaalisempia ja myös mieltymyksiltään jäykempiä kuin toiset. Usein lopulta suuri kärsijä on se ihminen itse. Ap voi vielä löytää jonkun joka haluaa häntä, mutta vanheneva mies tuskin löytää niitä haaveilemiaan timmejä nuoria naisia rinnalleen.

Vierailija
72/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi tuota niin vakavasti, vaikka mies asian törpösti esittikin. Ottaisin sinuna nyt salikortin ja omaa aikaa 4 - 5 iltaa viikossa. Mies hoitakoon yksin lapset sillä aikaa. Ja voit pyytää miestä laittamaan terveellisen ruoan valmiiksi, kun tulet salilta. Minusta tuo olisi upea mahdollisuus saada omaa laatuaikaa. Sitä minulla ei ollut, kun lapset olivat pieniä. Eikä liittokaan kestänyt, vaikka BMI olikin jotain 21 - 22.

Vierailija
73/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikkelin koko on Pyhä Asia.

Mies murtuu ja luhistuu jos sitä arvostelee.  Se on viimeinen asia mitä saa sanoa.

Miehuus asuu jalkojen välissä.  Jos sanot että olisipa sulla isompi vehje,  tuhoat miehisyyden.  Näin se voin on.

On myös  todella tehokas ase! :D

Ihmisen miehisyyden ja naiseuden satuttaminen on helppoa ja kaikista helpointa se on puolisolta, johon luottaa ja jota rakastaa. Kun niin läheinen ihminen antaa ymmärtää, että et ole haluttava tai viehättävä tai riittävä, se satuttaa hyvin syvältä. Tuskin kukaan mies hyväksyisi vaimoltaan sellaista, että tämä toteaisi, että puolison penis ei ole kelvollinen, että se on ruma, liian pieni ja mies ei osaa käyttää sitä. Sellaista ei yksinkertaisesti sanota toiselle. Täällä on kommentoijia, jotka peräänkuuluttavat rehellisyyttä kovasti, kun puhutaan naisen vartalosta. M

Tätä itsekkin mietin, missä se rajaa menee?

-ap

Vierailija
74/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän teidän pitää puhua vielä uudestaa tästä asiasta. Älä ainakaan lähde eroa hakemaan täällä tulleiden ohjeiden takia. 

Vierailija
75/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt omasta kokemuksesta, että mies lopetti seksin ja lopulta kysyttyäni ilmoitti, että olen niin ruma ja lihava, että hän ei enää halua minua. Painoni oli silloin 63 kg /168 cm. 

Olin niin tyhmä, etten eronnut. Siitä on jo vuosia ja suhteemme ei ole parantunut yhtään, se on kämppissuhde, jossa mies on tulkintani vuoksi siksi, että teen kotityöt. Minäkään en ole kyennyt eroamaan, enkä enää tiedä miksi, rahasta se ei johdu, rahat ovat minun ja jopa säästäisin yksinasuessa tähän nykyiseen verrattuna. Kai ajattelen, että eron seurauksena muut pitäisivät minua epäonnistuneena ihmisenä, ja niin itsekin ajattelen. Itsetuntoni on laskenut ja ajattelen, etten ansaitse parempaa ja että ero paljastaisi kaikille, miten huono olen. Seksiä en ole saanut mistään vuosiin. En tiedä, onko miehellä seksiä jonkun muun kanssa. En haluaisi kuluttaa näin loppuelämää, mutten ymmärrä, miten eroaminen voikin olla niin vaikeaa.

Kuulostaako tuo sellaiselta elämältä, minkä ap haluaa?

Vierailija
76/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siksi järkyttynyt että luulin läheisyyden ongelmissa olevan jotain muuta takana (väsymys, kireys yms). 

Olen normaalipainoinen, tiedän sen itsekkin. Jos katson jotain iäkkäämpiä pariskuntia, joiden välillä on arvostusta ja lempeyttä niin oletan että he ovat onnistuneet pitkän suhteen salaisuutena säilyttämään toisten kunnioituksen. Vai ovatko käyneet läpi samat myrskyt ja antaneet ne anteeksi. En yhtään tiedä mitä ajatella. Mies yrittää saada nyt sanottavansa takaisin ja on hämillään siitä että "mitä saa enää sanoa". 

AP

"Jos katson jotain iäkkäämpiä pariskuntia, joiden välillä on arvostusta ja lempeyttä niin oletan että he ovat onnistuneet pitkän suhteen salaisuutena säilyttämään toisten kunnioituksen."

Olen ehkä väärä vastaamaan, kun ikää on vasta 50+, mutta minulla on myös kokemus, jossa mies kommentoi muuttunutta vartaloani. Oltiin tosi nuoria, kun tavattiin, silloin tietenkin olin myös hyvin hoikka. Kun vuodet toivat kiloja, mies ei enää halunnut minua, ja vaikka hän ei noin suoraan sanonut, hän sanoi piikitellen ja ilkeästi ja katseellaan ihan saman asian. Lopputulos oli se, että seksi loppui väliltämme tyystin ja opettelin aseksuaaliksi. Miehen tilanteesta en tiedä sen enempää, aiheesta ei ole koskaan puhuttu. Ollaan kavereita ja sellaisina välillämme on vielä jotain arvostusta ja lempeyttäkin.

Jos seksi itsellesi on tärkeää etkä halua siitä luopua, on parempi vaihtaa miestä. Mitä nopeammin pääset nykyisestä eroon, sitä parempi. Kun se pitkittyy, se mutkistuu! Nopea ero on helpompi kuin ero vuoden, kahden, viiden tai kymmenen vuoden päästä.

Meillä kunnioitus säilyi siis sillä keinolla, että minä tapoin itseltäni kaikki halut, jossa onnekseni auttoi hormonikierukka hyvin suuressa määrin. Se vei halut ja tunteet ihan kokonaan! Aivan mahtava kapistus siis! Jäljelle jäi vain kaveruus ja arki. Ihan "jees", en osaa kaivata enää muuta!

Vierailija
77/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi, olen melk

"Mies tarkoitti sitä siis aidosti ja todella. Siitä pitää lähteä, että miehen mielestä sinä et ole kaunis etkä seksuaalisesti haluttavaksi. Sen jälkeen sinun pitää miettiä, että haluatko olla parisuhteessa miehen kanssa, joka ajattelee sinusta niin. Olisitko lähtenyt edes tokille treffeille miehen kanssa, joka kertoo eroilla treffeillä, että pitää sinua niin rumana, ettei voi ajatella seksiä kanssasi ulkonäkösi takia."

Olen oikeasti kaunis nainen, ja kroppani on naisellinen ja kaunis. Ongelma on nimenomaan nuo jenkkikahvat, jotka kyllä saa jumppaamalla pois. Rinnat ei roiku, mikä on ihme. Siksi olen järkyttynyt. Luulin että on varaa olla "rumenpikin" jotta saa silti rakkautta ja hyväksyntää. Tässähän vain vanhenee, mitä jää jäljelle.

-ap

Vierailija
78/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että miehesi oikeasti ei ole kiinnostunut seksistä mainitsemistasi, väsymyksestä jne johtuen, syistä, mutta tuntee keskustelun ahdistavaksi. Jos miehellä ei koko ajan haluta se on kova paikka mieheydelle. 

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi,

Näin on. Tuttua lipsauttelua.

Vierailija
79/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi, olen melkein satavarma, että kyse on defenssistä ja siitä

Naiset käyttää hirveesti aikaa siihen, että ymmärtää ja selittelee pois miehen "mokia".

Jos vaikka olisikin noin, että kyse oli defenssistä ja oikea syy haluttomuuteen on muu, niin entäs sitten? 

Jos mies ei ole valmis kohtaamaan oikeita syitä, ei siihen kukaan voi pakottaa. AP: n alunperin puheeksi ottama ongelma, seksin ja läheisyyden puute, ei sillä poistu.

Vierailija
80/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt siihen, joka ehti jo kommentoimaan pitkään viestiin,että jos miehen tölväisyssä oli kyse defenssistä, niin mies on epäkypsä:

Ei ole, meillä kaikilla on ihan samat psykologiset defenssit, omia ei vaan huomaa. Ehkä 5% ihmisistä pystyy sukupuolesta riippumatta reflektoimaan omia kipukohtiaan, ei ole merkki epäkypsyydestä, jos siihen ei kykene heti, etenkään seksuaalisuuteen liittyvien asioiden kohdalla.

Uskon, että aloittaja voi hyötyä siitä, jos ymmärtää, että todennäköisesti mies ei ollut rehellinen, vaan vastasi eksistentiaaliseen uhkaan miehuudelleen siirtämällä vian naiseen. Jos nainen kysyisi mieheltä painostamatta, eikö tämä oikeasti halua tätä parin lisäkilon vuoksi, vastaus voisi olla eri.

Moni nainen reagoisi samoin kuin aloittajan mies, jos mies toivoisi esimerkiksi parempaa ja innokkaampaa suuseksiä. Ensireaktio olisi ihan todel

Nyt olet jo kaltevalla tiellä, kun mietit, että oletko epäkypsä ja viallinen, kun loukkaannuit miehen törkeistä sanoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä