Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pyhät asiat suhteessa, joita ei voi kommentoida?

Vierailija
07.09.2024 |

Kävimme eilen mieheni kanssa turvallisen ilmapiirin keskustelun positiivisista asioista ja parannettavaa osiolla olevista asioista suhteessamme. Emme kumpikaan hermostuneet vaan puhuimme "minusta tuntuu.." alkuisesti. Otin puheeksi että kaipaisin enemmän läheisyyttä, hellyyttä ja seksiä. Kerroin kuinka olen huolissani miten nämä ovat jääneet taka-alalle viimeisen parin vuoden aikana ja että kaipaan häntä. (meillä pienet lapset 1,5v ja 6v) Sitten mies sanoi " silloin kun aloimme seurustelemaan niin muistan kuinka seksikäs kroppa sinulla oli. Olisiko hyvä aloittaa kuntoilu ja laihdutus"

Tämä lause romutti täysin illuusioni siitä, että olen ollut seksikäs ja viehättävä mieheni silmissä. Itken ja olen surullinen, koska koen että hän arvosteli minua asiasta joka on pyhää (pyhää=asioita joita ei koskaan sanota). En tiedä haluanko enää koskaan harrastaa seksiä, koska nämä sanat loukkasivat syvästi. Tähän liittyy se että sanat sanoi puolisoni, ei joku ulkopuolinen. 

Olen 165cm pitkä ja painan 67 kg, olen juuri saanut raskauskilot pois, eli en ole ajatellutkaan haluavani "repsahtaa". Nuorena painoin 62kg. En ole siis lihava, en olisi tv ohjelmassa "rakas sinusta on tullut pullukka".

Ajatuksia?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä sellainen asia lisätä että olemme yhdessä laihduttaneet viimeisen vuoden aikana. Se tapahtui niin että molemmat totesivat "minulla itselläni on kiloja jotka haluan pois". Yhdessä laihdutimme, mutta arvostelu oli molemmilla itseä kohtaan, ei toista kohtaan. 

-ap

Vierailija
22/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies olisi sanonut, että suhteessa on huonolaatuista seksiä, olisitko vastannut jotain ympäripyöreää vai sanonut, että mies on pervo (jota todellisuudessa ajattelisit)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillekin tulee yllätyksenä se, että naama tai keho ei pysy muuttumattomana (varsinkaan synnytyksien yhteydessä/jälkeen) koko elämää? Realiteetit kuntoon. Samallahan sitä voisi kysyä mieheltä, miksi hiusrajasi vetäytyy, miksi mahasi kasvaa, vaikket ole raskaana, miksi sitä ja tätä, vaikka kaikki se on vaan semi normaalia ikääntymistä.

Toki, jos miehellesi painosi on ongelma, ehkä hän voisi ottaa enemmän vastuuta lapsista ja antaa sinulle aikaa liikkua yhdessä ja erikseen + saat enemmän omaa aikaa. Osalla on hassu kuvitelma, että unelmakroppa pitäisi olla ja pysyä, mutta sen eteen ei saa kuluttaa aikaa ja rahaa. 

Vierailija
24/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mies oli rehellinen. Ikävä kyllä hänellä sattuu olemaan pinnallinen, lapsellinen ja naiselle täysin kohtuuton mieltymys. Naisen keho lähes aina muuttuu raskauksista ja synnytyksistä, ja valitettavasti nykyisiä kauneusihanteita vastakkaiseen suuntaan. Minä olisin asemassasi erittäin pettynyt miehen arvomaailmaan; siihen, ettei hän pitkän ihmissuhteen aikana olisi oppinut rakastamaan minua ihmisenä ja kiihottuisi minusta henkilönä. Mitä sitten tapahtuu, jos nainen vammautuu tai sairastuu?

Tämä oli se asia, jonka osasit pukea sanoiksi. 

-AP

Vierailija
25/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mies ole spontaanisti haukkunut ketään lihavaksi. Vaan nainen on valittanut seksin ja läheisyyden puutetta ja mies on vastannut rehellisesti. Seksuaalinen halu on valitettavasti sellainen asia, ettei sen syttymiseen tai sammumiseen voi aina itse vaikuttaa läheskään niin paljon kuin haluaisi. Täällä haukutaan miestä pinnalliseksi, mutta tuskin mies on itse valinnut, että hänen halunsa hiipuu kumppanin vartalon muuttuessa. Valitettavasti joillekin käy niin. Monilla naisillakin halut hiipuu kumppanin muuttuessa. Jos ei halut kestä kumppanin vanhenemista, niin vaihtoehdot on valitettavasti ero, seksitön liitto tai avoin suhde. Se on surullista, mutta haluttoman syyllistäminen harvoin ratkaisee mitään.

Vierailija
26/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä väitän, ettei tuo ollut miehen puolesta rehellisyyttä, jos kyse ei ole lähes fetissi tasolla olevasta timmin ja hoikan naisvartalon ihannoinnista, joka toki on mahdollista.

Luulen, että miehesi oikeasti ei ole kiinnostunut seksistä mainitsemistasi, väsymyksestä jne johtuen, syistä, mutta tuntee keskustelun ahdistavaksi. Jos miehellä ei koko ajan  haluta se on kova paikka mieheydelle. 

Tuliko tuo vastaus äkkiä suusta, kun nostit aiheen esille? Veikkaan, että kyse oli puolustaudu hyökkäämällä - reaktiosta ja defenssistä. Kun syyttää seksin puutteesta vaimon pientä pyöristymistä, ei tarvitse kohdata vaikeita, jopa koko omaa eksistenssiä uhkaavia pelkoja miesvoiman menetyksestä ja riittämättömyydestä.

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi, olen melkein satavarma, että kyse on defenssistä ja siitä että mieheen sattui, kun pakotti hänet kohtaamaan sen, että teillä ei ole paljon seksiä tai läheisyyttä.

Toivottavasti tähän ei tule yhtään kommenttia, jossa miehiä syytetään pikkulapsiksi. Nuo samat defenssit on meillä kaikilla ja 95% naisista ja miehistä ei osaa käsitellä niitä sukupuolesta riippumatta. Aiheet vaan voi olla erit, mistä triggeröityy. Jokainen voi itse pohtia, mikä saisi taistele tai pakene -reaktion napsahtamaan päälle, nämä on myös monesti niitä aiheita, joista syntyvät eeppiset parisuhderoidat ja katkeruus.

Vierailija
27/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mies ole spontaanisti haukkunut ketään lihavaksi. Vaan nainen on valittanut seksin ja läheisyyden puutetta ja mies on vastannut rehellisesti. Seksuaalinen halu on valitettavasti sellainen asia, ettei sen syttymiseen tai sammumiseen voi aina itse vaikuttaa läheskään niin paljon kuin haluaisi. Täällä haukutaan miestä pinnalliseksi, mutta tuskin mies on itse valinnut, että hänen halunsa hiipuu kumppanin vartalon muuttuessa. Valitettavasti joillekin käy niin. Monilla naisillakin halut hiipuu kumppanin muuttuessa. Jos ei halut kestä kumppanin vanhenemista, niin vaihtoehdot on valitettavasti ero, seksitön liitto tai avoin suhde. Se on surullista, mutta haluttoman syyllistäminen harvoin ratkaisee mitään.

Miehenä en usko, että mies oli oikeasti rehellinen, vaan tölväisi naista, koska aihe ahdisti. Olen tuntenut koko elämäni aikana ehkä pari miestä, jotka tosiaan uskon niin pinnalliseksi, että pieni pyöristyminen vaikuttaisi haluihin.

Vierailija
28/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi sanoi totuuden, mutta samalla paljasti itsestään ikävän puolen. Koska tärkeintä on sellainen turvallinen olo toisen ihmisen kanssa, että kävi ulkoisille asioille miten vain niin toinen pysyy rinnalla ja rakastaa sisintä. Sinä olet synnyttänyt hänelle lapsia ja laittanut oman kehosi isolle koetukselle. Kenenkään kroppa ei parane lasten saamisen jälkeen. Minun exä sanoi minulle kun lapsi oli alle vuoden, että ei tee mieli seksiä kanssani, koska olen lihonnut. Nykyinen mieheni ei ikipäivänä sanoisi vastaavaa vaan että luonne on hänelle kaikkein tärkeintä.

Vierailija
29/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikkelin koko on Pyhä Asia.

Mies murtuu ja luhistuu jos sitä arvostelee.  Se on viimeinen asia mitä saa sanoa.

Miehuus asuu jalkojen välissä.  Jos sanot että olisipa sulla isompi vehje,  tuhoat miehisyyden.  Näin se voin on.

On myös  todella tehokas ase! :D

Jep, eihän siitä nyt saa puhua! Vaikka olisi kuinka onneton nakki niin pitää vaan teeskennellä että ooh ahh, onpa sinulla ihana. Samaten miehen onnettomat seksitaidot on tabu. Kuvittelee että raju rintojen kourinta tuntuu naisesta kivalta ja kiihottaa varmaan. Sormia tungetaan suoraan kuivaan **ttimeen, ei alkeellisiakaan taitoja nuolla, lurputetaan kovalla kielellä niin että se sattuu. Tämän takia olen luopunut miehistä ja seksistä. Omin käsin onneen.

Vierailija
30/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tissien koosta ei puhuta

Paitsi myönteisesti.

Vierailija
31/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sanoi totuuden, mutta samalla paljasti itsestään ikävän puolen. Koska tärkeintä on sellainen turvallinen olo toisen ihmisen kanssa, että kävi ulkoisille asioille miten vain niin toinen pysyy rinnalla ja rakastaa sisintä. Sinä olet synnyttänyt hänelle lapsia ja laittanut oman kehosi isolle koetukselle. Kenenkään kroppa ei parane lasten saamisen jälkeen. Minun exä sanoi minulle kun lapsi oli alle vuoden, että ei tee mieli seksiä kanssani, koska olen lihonnut. Nykyinen mieheni ei ikipäivänä sanoisi vastaavaa vaan että luonne on hänelle kaikkein tärkeintä.

Mä en miehenä usko, että mies sanoi totuuden, vaan reagoi loukkauksella, kun vaimon tyytymättömyys seksiin loukkasi. Katso viestini tuosta ylempää.

Vierailija
32/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mies oli rehellinen. Ikävä kyllä hänellä sattuu olemaan pinnallinen, lapsellinen ja naiselle täysin kohtuuton mieltymys. Naisen keho lähes aina muuttuu raskauksista ja synnytyksistä, ja valitettavasti nykyisiä kauneusihanteita vastakkaiseen suuntaan. Minä olisin asemassasi erittäin pettynyt miehen arvomaailmaan; siihen, ettei hän pitkän ihmissuhteen aikana olisi oppinut rakastamaan minua ihmisenä ja kiihottuisi minusta henkilönä. Mitä sitten tapahtuu, jos nainen vammautuu tai sairastuu?

Tämä oli se asia, jonka osasit pukea sanoiksi. 

-AP

Mies oli törppö, mutta nainenkin lähti asenteella, että mies kertoisi omasta mielestään itsessään olevan syyn seksin vähyyteen. Muutenkin tällaisissa avoimissa keskusteluissa toinen odottaa tietynlaista vastausta, rehellinen vastaus saa yleensä riidan aikaan. Sen olen oppinut vuosien varrella. 

Vierailija
33/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä väitän, ettei tuo ollut miehen puolesta rehellisyyttä, jos kyse ei ole lähes fetissi tasolla olevasta timmin ja hoikan naisvartalon ihannoinnista, joka toki on mahdollista.

Luulen, että miehesi oikeasti ei ole kiinnostunut seksistä mainitsemistasi, väsymyksestä jne johtuen, syistä, mutta tuntee keskustelun ahdistavaksi. Jos miehellä ei koko ajan  haluta se on kova paikka mieheydelle. 

Tuliko tuo vastaus äkkiä suusta, kun nostit aiheen esille? Veikkaan, että kyse oli puolustaudu hyökkäämällä - reaktiosta ja defenssistä. Kun syyttää seksin puutteesta vaimon pientä pyöristymistä, ei tarvitse kohdata vaikeita, jopa koko omaa eksistenssiä uhkaavia pelkoja miesvoiman menetyksestä ja riittämättömyydestä.

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi, olen melkein satavarma, että kyse on defenssistä ja siitä että mieheen sattui, kun pakotti hänet kohtaamaan

Jos on tuollaisesta kyse, että ihminen ei voi myöntää itsessään olevan ikinä vikaa vaan aina kääntää kaiken muiden syyksi tahtomattaan tai tietoisesti ja osoittaa kaiken huipuksi täydellistä empatakyvyttömyyttä niin silloin paras olisi tunnistaa ja tunnustaa omat puutteet ja hakea apua. Suhteessa tuollainen toimintamalli on lopun alkua.

Vierailija
34/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. tuo ei tule muuttumaan. hae eroa ajoissa, minä en niin tehnyt. Meillä ei ole lapsia, mutta mies sanoi haluttomuuden syyksi että häntä oksettaa. Minä olen 163 ja painoin tuolloin 57 ja oikeasti kaunis. Monet miehet kuolaavat perääni, mutta oma mies ei halua, absurdi tilanne. Silti olen tähän jäänyt huonon itsetuntoni ja hylkäämisen pelon vuoksi. Mies ei uskalla tunnustaa ja ottaa vastuuta omista tunteistaan ja syyttää siitä sinua, koska se on helpompaa, kun ei tarvitse kohdata omia tunteitaan.Kunpa saisin rohkeutta lähteä.

Vierailija
35/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monetkin ihmiset ripustavat seksuaalisuutensa pelkästään näön varaan. Jos eroottisen halun herättävät ärsykkeet ovat ainoastaan visuaalisia, kyllä, luvassa on pettymystä toisen perään, vuodet eivät loputtomiin anna armoa kenellekään. Valitkaa kumppani, joka rakastaa myös kosketusta, tuoksua, ääntä ja persoonaa, koko pakettia, ja kiihottuu siitä, että juuri sinä olet siinä. Ei tule vastaavia ongelmia.

Vierailija
36/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kertoi rehellisesti asian , mikä vaivaa häntä ja on hänelle tärkeä. Teillä on vuosikymmeniä edessä hyvää avioliittoa ja perhe-elämää. Aika korjaa synnyttäjän vartalon. Leuka pystyyn ja kohti liikuntaharrastuksia. Ne antavat energiaa ja iloa. Hyvin se menee.

Mun mielestä on todella kummallista että tuosta lihomisesta tai itsensä hoitamattomuudesta ei sais ikinä (naiselle) sanoa. Naisethan toki saa huomautella korvakarvoista, nenäkarvoista, möhömahasta jne.

Me ainakin odotetaan toisiltamme että pysytään kondiksessa, vanhetaan samaa tahtia tietysti, mutta ei katsella jos toinen viitsimättömyyttään antaa itsensä repsahtaa. Pitäähän sen puolison silmääkin miellyttää käsittääkseni. 

Vierailija
37/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tavallaan aika kaksipiippuinen asia sanoa, että suhteessa on asioista joista on kiellettyä puhua. Tietysti esimerkiksi ylipainon ?jota sinulla ei kylläkään ole) tai mieskunnon kritisointi satuttaa syvästi, mutta entä jos se todella on toiselle ongelma? Pitäisikö olla hiljaa, erota ilman selitystä vai kuitenkin pohtia yhdessä ratkaisua?

Jos miehelläsi on fetissi alipainon rajalla keikkuviin laihoihin naisiin, eikä kykene kiihottumaan normaalipainoisista, niin 1) kyllä ongelma on juuri hänellä eikä sinulla MUTTA 2) jos tämä mieltymys vaikuttaa seksielämäänne, niin eikö siitä saisi puhua?

Ei minulla ole näihin oikeaa vastausta. Itse olen joskus lopettanut suhteen ennemmin kuin ottanut liian arkaluontoiset asiat puheeksi. Mutta jos kyse on lapsiperheestä, niin ehkä mieluummin kuitenkin edes yrittäisi asioista keskustelua.

Tässä oli kypsä ja aikuinen vastaus. 

Vierailija
38/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko, että mies on suhteessa rehellinen vai haluatko valheita? Oletan, että viimeksimainittu riittää. Kerro tämä myös miehelle eli sinua loukkaa, kun mies on rehellinen, joten tästä eteenpäin toivot, että hän valehtelee, jotta sinulla on hyvä olla. Sitä kutsutaan kulissisuhteeksi.

Ja kaikille "haluan vartaloni raskauden jälkeen takaisin" -naisille neuvoksi: älä anna painosi nousta kiloakaan raskausaikana. Panosta yliterveelliseen energiattomaan ruokaan, 9 kk ajan voi välttää herkkuja. Tuloksena on nopeasti palautuva kroppa synnytyksen jälkeen eikä mitään tarvetta laihduttaa kiloakaan. Neuvolassa sanotaan, että paino voi nousta jopa 10 kiloa, mutta muista, että sinä olet se, joka ne joutuu laihduttamaan. Älä anna niiden kertyä!

Minkään ukon takia tarvitse kärvistellä! Nauttikaa elämästä mielummin.

Mitähän mies tekee sen eteen, että itse pysyy hyvännäköisenä? Annas kun veikkaan, että samat naisia arvostelevat äijät kulkevat virttyneissä t-paidoissa ja samoissa vaatteissa ja kuluneissa kengissään vuodesta toiseen. Vaikka naisella olisi muutama kilo tullut lisää, yleensä nainen panostaa silti ulkonäköön vaatteilla, meikeillä, hiuksilla ym. 

Yksikään mies ei ole minkään nälkäkuurin väärti. Jos miehen pitäminen sen vaatii, saa ukko lähteä ihan vapaasti.

Vierailija
39/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikkelin koko on Pyhä Asia.

Mies murtuu ja luhistuu jos sitä arvostelee.  Se on viimeinen asia mitä saa sanoa.

Miehuus asuu jalkojen välissä.  Jos sanot että olisipa sulla isompi vehje,  tuhoat miehisyyden.  Näin se voin on.

On myös  todella tehokas ase! :D

Eipä väljyydestäkään saa mainita. Jokainen nainen on mielestään keskivertoa tiukempi.

Vierailija
40/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että miehesi oikeasti ei ole kiinnostunut seksistä mainitsemistasi, väsymyksestä jne johtuen, syistä, mutta tuntee keskustelun ahdistavaksi. Jos miehellä ei koko ajan haluta se on kova paikka mieheydelle. 

Jos siis tuo kommentti tuli äkkiä ja ajattelematta reaktiona sinun juttuihisi, olen melkein satavarma, että kyse on defenssistä ja siitä että mieheen sattui, kun pakotti hänet kohtaamaan sen, että teillä ei ole paljon seksiä tai läheisyyttä.

Toivottavasti tähän ei tule yhtään kommenttia, jossa miehiä syytetään pikkulapsiksi. Nuo samat defenssit on meillä kaikilla ja 95% naisista ja miehistä ei osaa käsitellä niitä sukupuolesta riippumatta. Aiheet vaan voi olla erit, mistä triggeröityy. Jokainen voi itse pohtia, mikä saisi taistele tai pakene -reaktion napsahtamaan päälle, nämä on myös monesti niitä aiheita, joista syntyvät eeppiset parisuhderiidat ja katkeruutta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi