Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pyhät asiat suhteessa, joita ei voi kommentoida?

Vierailija
07.09.2024 |

Kävimme eilen mieheni kanssa turvallisen ilmapiirin keskustelun positiivisista asioista ja parannettavaa osiolla olevista asioista suhteessamme. Emme kumpikaan hermostuneet vaan puhuimme "minusta tuntuu.." alkuisesti. Otin puheeksi että kaipaisin enemmän läheisyyttä, hellyyttä ja seksiä. Kerroin kuinka olen huolissani miten nämä ovat jääneet taka-alalle viimeisen parin vuoden aikana ja että kaipaan häntä. (meillä pienet lapset 1,5v ja 6v) Sitten mies sanoi " silloin kun aloimme seurustelemaan niin muistan kuinka seksikäs kroppa sinulla oli. Olisiko hyvä aloittaa kuntoilu ja laihdutus"

Tämä lause romutti täysin illuusioni siitä, että olen ollut seksikäs ja viehättävä mieheni silmissä. Itken ja olen surullinen, koska koen että hän arvosteli minua asiasta joka on pyhää (pyhää=asioita joita ei koskaan sanota). En tiedä haluanko enää koskaan harrastaa seksiä, koska nämä sanat loukkasivat syvästi. Tähän liittyy se että sanat sanoi puolisoni, ei joku ulkopuolinen. 

Olen 165cm pitkä ja painan 67 kg, olen juuri saanut raskauskilot pois, eli en ole ajatellutkaan haluavani "repsahtaa". Nuorena painoin 62kg. En ole siis lihava, en olisi tv ohjelmassa "rakas sinusta on tullut pullukka".

Ajatuksia?

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelun ja pullan syönnin sijaan ala käydä salilla ja jumpassa säännöllisesti. Mies hoitaa lapset. Omakin itsetuntosi nousee kun näytät taas samalta kuin silloin nuorena.

Ja kaikki tuollaisen juntin takia🤭

Vierailija
82/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron nyt omasta kokemuksesta, että mies lopetti seksin ja lopulta kysyttyäni ilmoitti, että olen niin ruma ja lihava, että hän ei enää halua minua. Painoni oli silloin 63 kg /168 cm. 

Olin niin tyhmä, etten eronnut. Siitä on jo vuosia ja suhteemme ei ole parantunut yhtään, se on kämppissuhde, jossa mies on tulkintani vuoksi siksi, että teen kotityöt. Minäkään en ole kyennyt eroamaan, enkä enää tiedä miksi, rahasta se ei johdu, rahat ovat minun ja jopa säästäisin yksinasuessa tähän nykyiseen verrattuna. Kai ajattelen, että eron seurauksena muut pitäisivät minua epäonnistuneena ihmisenä, ja niin itsekin ajattelen. Itsetuntoni on laskenut ja ajattelen, etten ansaitse parempaa ja että ero paljastaisi kaikille, miten huono olen. Seksiä en ole saanut mistään vuosiin. En tiedä, onko miehellä seksiä jonkun muun kanssa. En haluaisi kuluttaa näin loppuelämää, mutten ymmärrä, miten eroaminen voikin olla niin vaikeaa.

Kuulos

Ihmeellistä, että ihan sama tilanne on jollakulla toisellakin! En tiedä, miksi mies jäi olemaan minun kanssani, hän tekee kyllä kotitöitäkin. Rahat ovat meilläkin minun ja säästäisin yksin asuessa nykyiseen verrattuna! Jännä, että meitä muitakin on: naisia, joilla on (lähes) elätettävänään miehiä, jotka ovat ajaneet suhteen kämppissuhteeksi, koska eivät "enää halua naista, joka on lihonut".

Mainittakoon muuten, että nykyään olen takaisin samoissa mitoissa kuin kaksikymppisenä. Kämppissuhde kuitenkin on ja pysyy. En enää koskaan halua seksiä, kenenkään kanssa, ja sen tajuaminen on aika vapauttavaa! Terv. viesti 76, N50+.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siksi järkyttynyt että luulin läheisyyden ongelmissa olevan jotain muuta takana (väsymys, kireys yms). 

Olen normaalipainoinen, tiedän sen itsekkin. Jos katson jotain iäkkäämpiä pariskuntia, joiden välillä on arvostusta ja lempeyttä niin oletan että he ovat onnistuneet pitkän suhteen salaisuutena säilyttämään toisten kunnioituksen. Vai ovatko käyneet läpi samat myrskyt ja antaneet ne anteeksi. En yhtään tiedä mitä ajatella. Mies yrittää saada nyt sanottavansa takaisin ja on hämillään siitä että "mitä saa enää sanoa". 

AP

"Jos katson jotain iäkkäämpiä pariskuntia, joiden välillä on arvostusta ja lempeyttä niin oletan että he ovat onnistuneet pitkän suhteen salaisuutena säilyttämään toisten kunnioituksen."

Olen ehkä väärä vastaamaan, kun ikää on vasta 50+, mutta minulla on myös kokemus, jossa mies kommentoi muut

Tämä kuulostaa painajaisesta.

Ap lue se ja mieti, haluatko elämäsi menevän noin.

Mieti myös sitä, että lähtisitkö edes treffeille miehen kanssa, joka kertoo, että ei pidä.ulkonäöstäsi, eikä halua sinua seksuaalisesti.

On nimittäin joitain naisia, jotka lähtisivät sinne treffeille. Sellaisia naisia, jotka miettivät, miten voivat muuttaa itseään kelvatakseen jollekin miehelle.

Sitten on terveen itsetunnon naisia, jotka miettivät, että onko joku mies tai parisuhde hyväksi heille itselleen, ja jos ei ole, jatkavat matkaa.

Vierailija
84/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron nyt omasta kokemuksesta, että mies lopetti seksin ja lopulta kysyttyäni ilmoitti, että olen niin ruma ja lihava, että hän ei enää halua minua. Painoni oli silloin 63 kg /168 cm. 

Olin niin tyhmä, etten eronnut. Siitä on jo vuosia ja suhteemme ei ole parantunut yhtään, se on kämppissuhde, jossa mies on tulkintani vuoksi siksi, että teen kotityöt. Minäkään en ole kyennyt eroamaan, enkä enää tiedä miksi, rahasta se ei johdu, rahat ovat minun ja jopa säästäisin yksinasuessa tähän nykyiseen verrattuna. Kai ajattelen, että eron seurauksena muut pitäisivät minua epäonnistuneena ihmisenä, ja niin itsekin ajattelen. Itsetuntoni on laskenut ja ajattelen, etten ansaitse parempaa ja että ero paljastaisi kaikille, miten huono olen. Seksiä en ole saanut mistään vuosiin. En tiedä, onko miehellä seksiä jonkun muun kanssa. En haluaisi kuluttaa näin loppuelämää, mutten ymmärrä, miten

No Meillä on se ero ilmeisesti, että en halua kämppissuhdetta. Kärsin siitä. Minä todella haluaisin erota, mutta en ole kyennyt.

Olen minäkin muuten n50+. 

Vierailija
85/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa parisuhteessani toisen kehon negatiivinen arvostelu on asia, jota ei vain tehdä. Ei etenkään niin, että antaisi ymmärtää toisen kropan olevan vastenmielinen tai vajavainen, vähemmän kelpaava. 

Vierailija
86/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siksi järkyttynyt että luulin läheisyyden ongelmissa olevan jotain muuta takana (väsymys, kireys yms). 

Olen normaalipainoinen, tiedän sen itsekkin. Jos katson jotain iäkkäämpiä pariskuntia, joiden välillä on arvostusta ja lempeyttä niin oletan että he ovat onnistuneet pitkän suhteen salaisuutena säilyttämään toisten kunnioituksen. Vai ovatko käyneet läpi samat myrskyt ja antaneet ne anteeksi. En yhtään tiedä mitä ajatella. Mies yrittää saada nyt sanottavansa takaisin ja on hämillään siitä että "mitä saa enää sanoa". 

AP

"Jos katson jotain iäkkäämpiä pariskuntia, joiden välillä on arvostusta ja lempeyttä niin oletan että he ovat onnistuneet pitkän suhteen salaisuutena säilyttämään toisten kunnioituksen."

Olen ehkä väärä vastaamaan, kun ikää on vasta 50+, mutta

Tämä kuulostaa painajaisesta.

Ap lue se ja mieti, haluatko elämäsi menevän noin.

Juuri niin, minusta ap:n kannattaa lukea tuo viestini ja miettiä, haluaako omalle kohdalleen samaa. Minä en suostunut muuttamaan itseäni haluttavaksi miehen silmissä, mutta muutin itseäni toisella tapaa eli opettelin aseksuaaliksi. En suosittele sitä kenellekään, suosittelen ap:lle eroa - ja mitä nopeammin, sen parempi. Mies ei siitä muutu miksikään, hänen arvostuksensa lähtee ulkoisista seikoista. Terv. tuo "painaijaisviestin" kirjoittaja.

Vierailija
87/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli, miksi mies on naisen kanssa, jota ei halua enää tämän muuttuneen ulkomuodon vuoksi?

No yksi selitys voi olla, että mies todella rakastaa sitä naista.

Toki mies ei silloin tarkoituksella loukkaa tai satuta olemalla "rehellinen" siitä, että "muija on ällö läski". Siinä on myös iso ero, haukkuuko nainen miehen pippelin pieneksi vai ehdottaako, että voisiko mies ostaa käsivarren paksuisen dildon hänelle ja heille yhteisiin hetkiin, jos ymmärrätte?

On eri asia tunnustaa, niin kuin ap:n mies, että seksi ei kiinnosta ulkonäön muutoksen vuoksi, kuin ivallisesti ja ilkeästi pilkata toisen ulkonäköä loukkaavin termein, kuten harmillisen monelle ketjun naisista on käynyt.

Ketjussa kyllä osalla defenssit jyllää täysillä 🤣

Tulkitsi AP:n tilannetta niin, että hän tykkää miehestä ja mies hänestä, ongelmia on seksissä ja läheisyydessä. Silloin eron sijasta kannattaa ratkaisukeskeisyys, johon voi kuulua myös se, että mies pohtii, miten haluja voisi lisätä ilmankin naisen laihdutuskuuria ja treeniä

-t. Defenssihullu

Vierailija
88/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmetteli, miksi mies on naisen kanssa, jota ei halua enää tämän muuttuneen ulkomuodon vuoksi?

Toki mies ei silloin tarkoituksella loukkaa tai satuta olemalla "rehellinen" siitä, että "muija on ällö läski". Siinä on myös iso ero, haukkuuko nainen miehen pippelin pieneksi vai ehdottaako, että voisiko mies ostaa käsivarren paksuisen dildon hänelle ja heille yhteisiin hetkiin, jos ymmärrätte?

On eri asia tunnustaa, niin kuin ap:n mies, että seksi ei kiinnosta ulkonäön muutoksen vuoksi, kuin ivallisesti ja ilkeästi pilkata toisen ulkonäköä loukkaavin termein, kuten harmillisen monelle ketjun naisista on käynyt.

Tulkitsi AP:n tilannetta niin, että hän tykkää miehestä ja mies hänestä, ongelmia on seksissä ja läh

Eiköhän se selitys ole, että miehelle on helpompaa, kun on kotona nainen, joka tekee kotityöt, hoitaa lapsia ja jakaa kustannuksia. Mies saattaa hyvinkin hankkia seksin muilta naisilta. Ei tietenkään kerro sitä vaimolle, koska ei ole valmis antamaan samaa oikeuttaa vaimolleen. Näillä miehillä on kaksiisstandardit eli eri säännöt itselle ja vaimolle.

Vierailija
89/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa parisuhteessani toisen kehon negatiivinen arvostelu on asia, jota ei vain tehdä. Ei etenkään niin, että antaisi ymmärtää toisen kropan olevan vastenmielinen tai vajavainen, vähemmän kelpaava. 

Juuri näin. En osaa kuvitellakaan, että tekisin niin puolisolleni. 

Vierailija
90/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsi AP:n tilannetta niin, että hän tykkää miehestä ja mies hänestä, ongelmia on seksissä ja läh

Tossa vain on se, että tuon sanomisen jälkeen (eikä sillä ole tässä väliä, oliko totta vai defenssi) AP: n kuva miehestään on muuttunut (huonompaan suuntaan).

Vierailija
91/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olen ehkä väärä vastaamaan, kun ikää on vasta 50+, mutta minulla on myös kokemus, jossa mies kommentoi muut

Tapoit siis naisen itsessäsi miehen vuoksi. Miten saatoit olla niin julma itsellesi jonkun äijän tähden?

Vierailija
92/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan tabu, että suomalaisissa parisuhteissa naisen rahat on naisen rahoja, ja miehen rahat on yhteisiä.

Vierailija
93/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saimme asian puhuttua läpi nyt aamusta. Läheisyyden ja rakkauden osoittamiseksi päätimme tehdä jotain. Lisäksi haluamme kokea olevamme yhdessä intiimisti enemmän eikä sitä pidä piilottaa "väsymyksen" taakse joka on mielestämme kuitenkin tekosyy. Aika raadollisen rehellistä menoa, mutta oli tarpeellista käydä tälläinenkin "rehellinen" vaihe. Päätimme molemmat aloittaa vatsajumpat :)

kiitos kaikille kommenteista.

-AP

Vierailija
94/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsi AP:n tilannetta niin, että hän tykkää miehes

Hohhoi. Surkea päätös provoksi osoittautuneelle aloitukselle.

Vierailija
95/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kuulla, että AP on saanut juteltua miehen kanssa 😊 Onnea teille jatkon kanssa

- t. Defenssihullu

Vierailija
96/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olen ehkä väärä vastaamaan, kun ikää on vasta 50+, mutta

Tapoit siis naisen itsessäsi miehen vuoksi. Miten saatoit olla niin julma itsellesi jonkun äijän tähden?

Sanopa se. Jos osaisin tuohon vastata, vastaisin. Ilmeisesti se usein naisilla monissa asioissa menee niin päin, että julmuus kohdistetaan sisään päin, miehillä taas itsestä ulos. Naiset sairastuvat syömishäiriöihin siinä missä miehet käyttävät väkivaltaa muita kohtaan. Johonkin se kurjuus puretaan, minä toimin näin.

Jälkikäteen ajateltuna olisin todella tehnyt viisaammin, jos olisin jo nuorena eronnut. Paljon viisaammin. Nyt elämässäni ovat toiset arvot voitolla, ja seksi ei kuulu tärkeisiin asioihin, se on häntäpäässä tai oikeastaan olematon.

Terv. tuo, jolle vastasit

Vierailija
97/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa kuulla, että AP on saanut juteltua miehen kanssa 😊 Onnea teille jatkon kanssa

- t. Defenssihullu

Tais olla sun keksimä aloitus. Onnea sinulle, ensi kerralla pitkitä provoa, kirjoittajat lähti mukavasti mukaan. 8/10.

Vierailija
98/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joille (nykyään onneksi ex-) mies aiheutti todella huonon itsetunnon vastaavilla tölväisyillä. Hyvä sentään Ap, ettet ottanut vain purematta vastaan tuota kommenttia. 

Hän kuuli lihomissyyttelyä kun ei ollut enää 20-vuotiaan superhoikka vartalo ja on kertonut miten häpesi ja syytti itseään, olisi halunnut "kelvata" miehelleen, joten näännytti itseään kaiken maailman dieeteillä vuosikaudet.

Mutta eihän se mies siitä mihinkään muuttunut, jotkut haikailevat 20v pimuja koko ikänsä. Yksi asia mikä tuli myös mieleen, on mahdollinen p0rn0riippuvuus. Monilla tietynlaiseen naismalliin fiksoituneilla on kyseinen ongelma, ja jos kerran on ongelmia seksin harrastamisessa niin en olisi yllättynyt. 

Vierailija
99/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sanoi totuuden, mutta samalla paljasti itsestään ikävän puolen. Koska tärkeintä on sellainen turvallinen olo toisen ihmisen kanssa, että kävi ulkoisille asioille miten vain niin toinen pysyy rinnalla ja rakastaa sisintä. Sinä olet synnyttänyt hänelle lapsia ja laittanut oman kehosi isolle koetukselle. Kenenkään kroppa ei parane lasten saamisen jälkeen. Minun exä sanoi minulle kun lapsi oli alle vuoden, että ei tee mieli seksiä kanssani, koska olen lihonnut. Nykyinen mieheni ei ikipäivänä sanoisi vastaavaa vaan että luonne on hänelle kaikkein tärkeintä.

Minusta taas olisi kamalaa,  jos mies sanoisi,että luonne on tärkeintä. Sehän tarkoittaa : " En pidä muuttuneesta kehostasi, mut ei se haittaa, luonne on tärkeintä".

No kun ikää tulee niin jäljelle ei oikein jää muuta kuin se luonne.<

Lisäksi on vaikeaa löytää miestä, joka kiihottuisi ensin nuorista naisista, sitten  raskausarvista, sitten alkaisi kiinnostamaan keski-ikäiset kropat ja lopuksi olisi mummofetissi. Kyllä minä luulen, että suurin osa miehistä seksuaalisesti kiihottuu eniten siitä nuoren naisen kropasta. Mutta kun tunteet tulee peliin niin se rakastunut normimies kiihottuu edelleen siitä vaimostaan, jonka keho muuttui nuoresta naisesta. Miehillä ne muutokset tapahtuu yleensä hitaammin.

Vierailija
100/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelun ja pullan syönnin sijaan ala käydä salilla ja jumpassa säännöllisesti. Mies hoitaa lapset. Omakin itsetuntosi nousee kun näytät taas samalta kuin silloin nuorena.

Ja kaikki tuollaisen juntin takia🤭

Ei ap: n tarvi, hän laihdutti jo normipainoon. 5 kg on aika vähän eroa nuoruuden painoon. Minäkin painan 5kg enemmän ilman lapsia kuin 10v sitten. Silti ei kelpaa miehelleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi