Alkaisitko suhteeseen sellaisen kanssa, jolla ollut paljon seksikumppaneita?
Uskotko, että paljon kokenut ja usean henkilön kanssa seksiä harrastanut pystyisi sitoutumaan ja tyytymään yhteen kumppaniin loppuiäkseen?
Kommentit (255)
Kaksinaismoralistin mielestä nainen menee aina "rikki" vapaasta seksistä 😅 Ja hyvin usein näin väittävät olivat miehiä, jotka itse harrastavat ns vapaata seksiä. Onpa jännä... En ole koskaan naisena ymmärtänyt, miksi vapaan seksin harrastaminen olisi jotain psyykeä "rikkovaa." Minä naisena tarvitsen seksiä siinä missä miehetkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hitosta minä tietäisin kuinka paljon seksikumppaneita jollakin on ollut? Ja miksi kysyisin asiaa? Eivät ne seksikumppanit ole mukana meidän suhteessamme.
Kyllä ne ovat. Kaikki entiset seksikumppanit vaikuttavat mielenterveyteen. Sinäkin korjaat jonkin toisen tekemiä virheitä.
Olen pahoillani että olet saanut niin huono seksiä, että se on vaikuttanut mielenterveyteesi. Minulla vanhoista poikaystävistä vain ihania muistoja, ai että miten oli hauskaa tutustua toisiimme.
Mulla on ollut tosi paljon hyvää seksiä. Ei me miehet yleensä kaduta niin paljon entisiä säätöjä kuin te naiset. Sen huomaa siitä kuinka rikki +30v naiset on ja yllättäen suurin syy siihen heidän mielestään ovat miehet.
No juurihan minä sanoin, etten kadu. Miten ihmeessä olisin tullut mielenterveysongelmaiseksi siitä, että olen saanut hyvää seksiä luotettavien ihmisten kanssa, vain siksi koska sinä niin päätit?
Vierailija kirjoitti:
en, mutta ei johtuisi pelkästään siitä, vaan yleensä sen tyyppiset ei muutenkaan kiinnosta muiltakaan ominaisuuksiltaan
Mielestäni olet asian ytimessä. Se on ihmisen ominaisuus ja tietty tyyppi. Tunnistan sen itsessäni. Olen yrittänyt suhteita, mutta huomaan kaipaavani sitä, että on useita erilaisia kumppaneita ja seksin hakeminen on jännä harrastus. Kun suhteessa tuo elementti puuttuu elämästä, niin olen onneton. En pysty muuttumaan parisuhdeihmiseksi vain haluamalla, koska olen luonteeltani mikä olen.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ollut useita kymmeniä kumppaneita, mutta olen ollut kolmesti vakavassa suhteessa. Huomaan, että suhteet eivät ole minua varten, ja suhteissa ollessani kaipaan säätöä ja lyhyempiä seksisuhteita. Olen koukussa siihen "metsästysviettiin".
-AP
No se taas on täysin asia erikseen, ja sitä sinä et kysynyt.
No juuri sitä kysyin. Uskotko että sellainen henkilö osaisi sitoutua, eli ottaisitko riskin. -AP
Se että lyhyitä suhteita on ollut ei aina tarkoita, että kyseessä olisi joku tavoitetila. Silti voisi olla mieluummin suhteessa, jos löytyisi sopiva.
Aina voi selitellä ja harrastaa itsepetosta. Ei niitä lyhyitä juttuja ker
Ei tarvitse itsepetosta. On mullakin lyhyitä juttuja paljon. Paljon parempaa on hyvä ihmissuhde, seksikin on siinä monin verroin tyydyttävämpää.
Mut tietty mä oonkin aikuinen jolla on itsetunto kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksinaismoralistin mielestä nainen menee aina "rikki" vapaasta seksistä 😅 Ja hyvin usein näin väittävät olivat miehiä, jotka itse harrastavat ns vapaata seksiä. Onpa jännä... En ole koskaan naisena ymmärtänyt, miksi vapaan seksin harrastaminen olisi jotain psyykeä "rikkovaa." Minä naisena tarvitsen seksiä siinä missä miehetkin
Tällaista en ole väittänyt. Pidän itse naisista, jotka harrastavat lyhyitä suhteita. En vain yleisesti halua parisuhteeseen, heidän tai kenenkään muunkaan kanssa. Toisaalta siinä olet väärässä, etteikö nainen voisi mennä rikki. Fakta on että niitä miehiin pettyneitä, rikkinäisiä naisia on tinder pullollaan. Enkä tarkoita fyysisesti rikki, vaan nimenomaan henkisesti.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en, mutta ei johtuisi pelkästään siitä, vaan yleensä sen tyyppiset ei muutenkaan kiinnosta muiltakaan ominaisuuksiltaan
Mielestäni olet asian ytimessä. Se on ihmisen ominaisuus ja tietty tyyppi. Tunnistan sen itsessäni. Olen yrittänyt suhteita, mutta huomaan kaipaavani sitä, että on useita erilaisia kumppaneita ja seksin hakeminen on jännä harrastus. Kun suhteessa tuo elementti puuttuu elämästä, niin olen onneton. En pysty muuttumaan parisuhdeihmiseksi vain haluamalla, koska olen luonteeltani mikä olen.
-AP
Sen kun olet ihan rauhassa. Moni muu kuitenkin elämässä kasvaa ja kypsyy vaikka sinä olisitkin jäänyt teiniksi henkisesti. Se se taitaakin ahdistaa, kun pitää kieltää koko asian olemassaolo 😘
Huvittavaa kuinka joku mies täällä taas valistamassa naisia siitä että nämä muka rikkovat itsensä jotenkin ei-parisuhdeseksissä. Ja samat miehet antavat itse munaa jopa kymmenille eri naisille 😏
Sovinistisikoja on niin moneen lähtöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hitosta minä tietäisin kuinka paljon seksikumppaneita jollakin on ollut? Ja miksi kysyisin asiaa? Eivät ne seksikumppanit ole mukana meidän suhteessamme.
Kyllä ne ovat. Kaikki entiset seksikumppanit vaikuttavat mielenterveyteen. Sinäkin korjaat jonkin toisen tekemiä virheitä.
En nyt sanois ja yleistäisi näinkään. Mulla on ollu yhteensä 10 kumppania (4 pitkää suhdetta) ja sanoisin et ne irtonumerot noista tai sellaiset muutaman tapailun/seksikerran/seksisuhteen miehet niin ihan on mun mielenterveyttä nekin kohentaneet jos jotakin. Kivoja siistejä hyväkäytöksisiä miehiä, tutuntuttuja, töiden kautta tavattuja vastaavia eikä mitään ikävää tai moitittavaa ole heissä ollut. Osan kanssa kuitenkin ollu vähän sellasta huonoa se seksi tai kokemus yleensä ja en ole sitten innostunut enempään mutta ei näistä mulle tavalliselle herkällekin naiselle minkäännäkösiä traumoja ole tullu. Päinvastoin! Olen halunnut ja tullut halutuksi, eiköhän se ole osa ihmisen elämää!
N46
Vierailija kirjoitti:
No juurihan minä sanoin, etten kadu. Miten ihmeessä olisin tullut mielenterveysongelmaiseksi siitä, että olen saanut hyvää seksiä luotettavien ihmisten kanssa, vain siksi koska sinä niin päätit?
Millä valtuuksilla puhut kaikkien muiden naisten puolesta? Väitätkö että kellään naisella ei ole mitään traumoja? Eli kaikki miesten haukkuminen on pelkkää satua?
Minullakin on ollut useita kymmeniä kumppaneita, mutta ei minkäänlaista ongelmaa olla uskollinen jo toista kymmentä vuotta kestäneessä parisuhteessa. Ja kyllä, ihan sormia napsauttamalla tämä "muutos" tapahtui. Tai sitten kyseessä ei koskaan ollut mikään pakon omainen tarve löytää jotain tuoretta, vaan niitä potentiaalisia miehiä ei vain kasvanut joka oksalla, ja niitä odotellessa oli kiva leikkiä muiden kanssa.
Sen sijaan karsastin jo sinkkuaikoina sarjaseurustelijoita ja -rakastujia. Ei kukaan voi löytää kerta toisensa jälkeen välittömästi eron jälkeen uutta rakkautta, tai ainakaan rima ei silloin ole kovin korkealla. Liikenteessä ollaan joko leikkimielellä tai tosissaan, mutta ei lupailemassa jotain, mitä ei luultavasti edes aio pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista en ole väittänyt. Pidän itse naisista, jotka harrastavat lyhyitä suhteita. En vain yleisesti halua parisuhteeseen, heidän tai kenenkään muunkaan kanssa. Toisaalta siinä olet väärässä, etteikö nainen voisi mennä rikki. Fakta on että niitä miehiin pettyneitä, rikkinäisiä naisia on tinder pullollaan. Enkä tarkoita fyysisesti rikki, vaan nimenomaan henkisesti.
-AP
Sehän on sitten hyvä että tunnistat heidät ja pysyt erossa. Itse voisin seurustella runsaasti lyhyitä suhteita harrastaneen kanssa, etenkin jos sillä hetkellä hakisin lyhyttä suhdetta ja jos olisi puhtaat sp-testit. Se on mukavampaa kun molempien tarpeet ja toiveet kohtaavat. Joskus olen siinä tilanteessa saanut kumppaniksi jonkun joka etsii vakavaa suhdetta ja se on kyllä ollut raskasta, etenkin jos toinen ei ole ollut rehellinen toiveestaan.
"Tekisit paljonkin sillä tiedolla. Kokenut nainen tuskin jaksaisi olla suhteessa kokemattoman miehen kanssa. Naisen tyydyttäminen vaatii taitoa, joka kasvaa harjoitellessa. -AP"
Näin toki saattaa olla, - Omaa kokemattomuuttani kuvastaa paljon se, että olen jokaiseen seksikumppaniini suhatutunut toistaiseksi aina avoimesti ja varistaen mielestäni aina aiemmat kokemukseni ja kuvitelmani siitä, että naisen nyt täytyy ehdottomasti tykätä tästä tai tuosta mitä teen, koska joku toinenkin on pitänyt.
Olisin varmasti heti paljon vähemmällä, jos olsin tajunnut, että esimerkiksi toinen seksikumppanini varmasti vain teeskenteli kun hän ei selvästikkään pitänyt siitä, mistä ensimmäien seksikumppanini nautti ilmeisien paljon. kolmas seksikumppanini ei ehkä niin paljon kuin ensimmäien mutta selvästi nautti.
Mutta joo. Kai sitä sitä täytyisi uskaltaustau harrastamaan seksiä ja hakea aktiivisesti yhden yön suhteita niin ei menisi sitten -riittääkö kymmenen eri seksikumppania. jotta voi saada tiedon, että tämän ja tuon kun osaan ja taidan niin naisen nautinto on taattu ja jos vaikuttaa ettei ole, niin hän vain teeskentelee, - Ja aktiivisesti kun jatkaisin toimintaani niin taitoni pysyisi yllä. Kun nyt kun olen ollut harrastamatta seksiä pitkään aikaan niin varmasti seuraavalla kerralla joudun vähän hapuilemaan ja hakemaan kuullostelemaan ja aitimaan ehkä jopa ääneen kysymään, mistä nainen haluaisi tai toivosi minun tekevän. - Kysymään ääneen silläkin riskillä, että näin pilaan koko yhteisen juttumme siihen paikkaan koska kyllähän miehen pitäsi osata nähdä naisen pään sisälle ja tai olla jo minun iässäni niin kokenut ettei pitäsi kysyä enää mitään nainen alkeellsita tai olla tuntosarvet åystyssä ja yrittää aistia sitä mistä toinen saattasii mahd. pitää vaan ryhtyä ns. suora toimimaan ja tuottamaan nautintoa tosielle tai edes itselle koska voihan olla jokin toinenkin syy miksi nainen ei enää yhteisen seksikerran jälkeen haluakaan jatkaa yhdessä.
Tässä on ap se ero, että ihmisellä voi olla paljon juttuja, koska haluaa sinkkunakin seksiä. Jos saa suhteessa hyvää seksiä, niin suhde on silloin parempi kuin pikajutut.
Sulla taas ei selvästi ole siitä kiinni, vaan kaipaat "metsästystä", eli huomiota ja egon pönkitystä. Silloin ei tilanne parane ennenkuin saat jollain itsetuntosi kuntoon. Ei siis välttämättä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kuinka joku mies täällä taas valistamassa naisia siitä että nämä muka rikkovat itsensä jotenkin ei-parisuhdeseksissä. Ja samat miehet antavat itse munaa jopa kymmenille eri naisille 😏
Sovinistisikoja on niin moneen lähtöön
Huvittavaa kun kommentoit lukematta yhtään kirjoittamaani kommenttia, tai ainakaan ymmärtämättä niitä. Mutta kiva että vahvistat sen todeksi että miehet ovat mahtavia, ja kaikki naisten huonot kokemukset ovat pelkkää valhetta. Oot muuten v*tun tyhmä ihminen. :)
Joo, eiköhän aika monilla ole ollut vähän villimpää aikaa esim. parikymppisenä opiskelijana tms. Siinä äkkiä kertyy sitten niitä lukuja. Sitten n. 25v vakiinnutaan jonkun kanssa, mutta se suhde saattaa mennä vielä poikki muutaman vuoden päästä. Sitten ehkä n. 30v löytyy se lopullinen kumppani, jonka kanssa perustaa perheen. Lähipiirissäni aika tyypillinen tapahtumien kulku. Että voi olla että seksikumppaneita on ollut vaikkapa 15, mutta ne on yhtä tai kahta viimeistä lukuunottamatta kaikki olleet välillä 17-25v.
Toki se joillakin jää päälle, ja he ei sitten ehkä koskaan osaa sitoutua.
En. Haluaisin mieluiten suhteeseen henkilön kanssa, jolla ei ole minkäänlaisia seksuaalisia tarpeita. Toisin sanoen, kumppani olisi aseksuaali kuten itsekin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Sehän on sitten hyvä että tunnistat heidät ja pysyt erossa. Itse voisin seurustella r
Lue ne kommentit ennen kuin kommentoit itse. Minusta kevytkenkäiset naiset ovat ihania. Jos ei ekoilla treffeillä ole seksiä, niin toisia ei tule. Vaikea ymmärtää?
-AP
Kyllä huomaa että ap on mies. Yrittää yleistää miten naiset menevät henkisesti rikki normaalista seksistä (myös irtoseksiä on normaalia) eikä ymmärrä että naisetkin ovat yksilöitä. Joku menee, joku ei. Jos itse ei enää osaa sitoutua niin ei tarkoita että kaikista irtoseksiä harrastajista tulisi samanlaisia sitoutumiskyvyttömiä itsensäjakajia
Nojoo, itselleni on kumppaneita hieman kertynyt, sillä pysyvää suhdetta ei ole sen toisen puolesta löytynyt. Muutaman viikon tapaillaan, sitten tulee seksi kuvioihin, ja yhtäkkiä mies alkaa panostamaan vähemmän ja vähemmän kunnes "ei olekaan valmis sitoutumaan". Näitä pari kpl vuoteen niin kyllähän niitä kertyy. Irtisuhteita en ole koskaan harrastanut, pitkässä parisuhteessa en edes ajattele muita miehiä siinä mielessä.
Eli miten tämä liittyy siihen, alkaisiko joku suhteeseen tuollaisen kanssa? Eihän sitä suhdetta joka tapauksessa synny jos toisen tavoitetila on sinkkuus? Vai kuvitteletko että perään jäädään kyynelehtimään parin panokerran jälkeen :D