Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten miesten mielipide kauneudesta parisuhteessa kiinnostaa

Vierailija
04.09.2024 |

Mikä merkitys vaimon kauneudella on pitkässä parisuhteessa: siis sillä, että mies pitää vaimoaan kaunottarena?

Mun mies pitää minua, vaikka olen jo 50+. Hän luulee, että kaikki muutkin miehet pitävät minua kuumana ja katsovat sen takia, mutta mustasukkaisuudesta ei ole kyse. Eli vähän ylimitoitettu käsitys minusta, mutta varmasti se on vaikuttanut hyvin positiivisesti suhteeseemme. Mutta millä kaikilla tavoilla miehen näkökulmasta katsottuna?

Ei tarvitse sanoa, että muilla asioilla voi olla isompikin merkitys, totta kai on, haluaisin kysyä nyt pelkästään kauneuden merkityksestä. 

Ja todettakoon, että mun mies on oikeasti todella komea. Pitkä, raamikas, ihanteelliset kehon mittasuhteet jne. Minä sen sijaan olen jo vanha. Nuorempana toki olin aika kuuma varmaan monenkin mielestä palautteesta päätellen.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä kauneudella kauheasti ole merkitystä. Minä en saanut kaunista naista, jonka olisin halunnut. Niinpä tyydyin sitten vaatimattomamman näköiseen. Oikein hyvä avioliitto on kestänyt jo 24 vuotta. Uskoisin, että se kauniskin nainen on tällä välin jo rupsahtanut, enkä usko että elämä hänen kanssaan olisi ollut ainakaan seesteisempää.

Vierailija
42/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt säälittävää jos on vain kaueneuden takia parisuhteessa. Kauneus on katoavaista ja on ihan varma, ettei nainen ole yhtä kaunis 60v ikäisenä kuin oli 20v  ikäisenä. Mitä siinä käy jos parisuhteen perusteet lahoo käsiin vaimon vanhetessa. Sen sijaan henkinen kaunus ja hyvyys ei vanhene, eikä sielunkumppanuus. Silloin kaikku muu on tärkeämpää ja pitää parisuhteen elossa. Silloin se sama tyttö pysyy nuorena ja ihana vaikka ulkoinen kauneus rapistuu. Rakkaus on sokea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehesi on synnynnäinen diplomaatti ja olet vain taviksen näköinen?

Kurjaa sekin toisaalta, jos täyspäisen kirjoissa olevaa aikuista pitää mielistellä tullakseen toimeen.

Mutta olenkin mies.

Onhan sekin mahdollista, että olen todella kurjassa tilanteessa miehestäni puhumattakaan :)  Ap

Sinähän olet tuossa oikein hyvässä tilanteessa. Pidät aidosti miestäsi komeana ja käyt kuumana häneen. Hän taas on niin huomaavainen, että muistaa kehua sinuakin usein, vaikka oletkin vain tavis persjalkainen pyykkärieukko.

-eri-

Joo-o. On huomaavaisia ja komeita miehiä, ja sitten niitä muita, joista olen ymmärtänyt pysyä erossa. Ap

Vierailija
44/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on nuorena työskennellyt mallina. Just siinä Anttilan kuvastossa, mitä nuoret pojat kuolasivat aikoinaan. Hän on edelleen kaunis ja huolioteltu ja pukeutuu hyvin En valita.

Vieläkö auttaa nuorempia miehiä laukeamaan?

Ei ainakaan Anttilan kuvastossa.

Vierailija
45/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen itsestään huolta pitävä nainen on paras. Se ylimääräinen kauneus on yleensä peräisin pakkelipurkista. Pakkelit pestään aikanaan pois, tärkeää on se mitä pesun jälkeen jää jäljelle.

Terve nainen on aina kaunis.

Vierailija
46/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kivaa, jos nainen olisi alkujaan hyvännäköinen ja kestäisikin sellaisena mahdollisimman pitkään.

Reaaliteetti on se, että kauneus on katoavaista. En minä näe hirveästi arvoa siinä, että sen faktan jotenkin torjuu ja itsepintaisesti toitottaa puolisonsa (tai itsensä) kestävän aina vain kauniina.

Tietysti päinvastainen toiminta se vasta typerää olisikin. Puolisonsa ulkonäön arvosteleminen negatiivisesti.

Eli vaimosi ei ole kaunis, joten et "toitota" sitä? Ideani oli kysyä miehiltä, jotka pitävät vaimoaan kauniina. Ap

Kauneus on kiva plussa. Sen sijaan tyhmyys on ehdoton deal-breaker. Jos ei osaa kirjoittaa yksinkertaistakaan asiaa ymmärrettävästi, niin minun kanssani ei parisuhdetta synny. Eli ap joutaisi armotta romukoppaan, vaikka olisi millainen kaunotar

Hienoa. Ap

Vierailija
47/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön kysymys, kauneinkin kaunotar rusinoituu vanhetessaan.  Kun hoikka kaunotar, jonka valitsen peuhaamaan kanssani, säilyttää libidonsa, hoikan ulkomuotonsa, ja huolehtii jaloistaan (känsät, syylät, elefantinnahka), hän on minulle kaunotar.

Vaikka kysymys olikin järjestön, osasit antaa siihen järkevän vastauksen, kiitos. Ap

Tulkitsin omakohtaisesti niin, että "aikuinen mies" tarkoittaa miestä alkaen  13v jolloin valloitin ensimmäisen exäni, aina tähän päivään asti kun olen 67v. Luulen että 10-20 vuoden päästä ajattelen aivan samoin.

Avaajavanhus varmaan tarkoittaa "aikuisella miehellä" jotain ihan muuta.

Vierailija
48/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt säälittävää jos on vain kaueneuden takia parisuhteessa. Kauneus on katoavaista ja on ihan varma, ettei nainen ole yhtä kaunis 60v ikäisenä kuin oli 20v  ikäisenä. Mitä siinä käy jos parisuhteen perusteet lahoo käsiin vaimon vanhetessa. Sen sijaan henkinen kaunus ja hyvyys ei vanhene, eikä sielunkumppanuus. Silloin kaikku muu on tärkeämpää ja pitää parisuhteen elossa. Silloin se sama tyttö pysyy nuorena ja ihana vaikka ulkoinen kauneus rapistuu. Rakkaus on sokea. 

En itse jaksa uskoa, että kukaan on parisuhteessa vain kauneuden takia. Ap

Vierailija
49/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sillä kauneudella kauheasti ole merkitystä. Minä en saanut kaunista naista, jonka olisin halunnut. Niinpä tyydyin sitten vaatimattomamman näköiseen. Oikein hyvä avioliitto on kestänyt jo 24 vuotta. Uskoisin, että se kauniskin nainen on tällä välin jo rupsahtanut, enkä usko että elämä hänen kanssaan olisi ollut ainakaan seesteisempää.

Joo, ei minustakaan ulkonäöllä ole mitään merkitystä siihen kuinka onnellinen avioliitto on. Kauneus ja komeus kun eivät kerro yhtään mitään kenenkään luonteesta, arvoista tai paljon muustakaan. Ulkonäkö vaikuttaa palautteeseen, jonka muulta maailmalta saa, siinä sen vaikutus. Ap

Vierailija
50/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on nuorena työskennellyt mallina. Just siinä Anttilan kuvastossa, mitä nuoret pojat kuolasivat aikoinaan. Hän on edelleen kaunis ja huolioteltu ja pukeutuu hyvin En valita.

Vieläkö auttaa nuorempia miehiä laukeamaan?

Ei ainakaan Anttilan kuvastossa.

Livenä ja omin käsin se mukavampaakin on vaimolle

Vierailija
51/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen itsestään huolta pitävä nainen on paras. Se ylimääräinen kauneus on yleensä peräisin pakkelipurkista. Pakkelit pestään aikanaan pois, tärkeää on se mitä pesun jälkeen jää jäljelle.

Terve nainen on aina kaunis.

Hauska mielipide, en ole ennen törmännyt juuri tuollaiseen, jossa terveyttä korostettaisiin. Aika harva tosin on täysin terve, joten ehkä tuossa asetetaan rima paljon ylemmäs kuin kauneuden suhteen, kauniitahan on kumminkin jonkun verran. 

Etkö ole koskaan missään nähnyt kaunista naista? Olen täysin eri mieltä siitä, että ylimääräinen kauneus olisi peräisin pakkelipurkistä. Eihän esimerkiksi kehon mittasuhteita voi meikata, vaikka vaatteilla voi ehkä vähän hämätä. Ap

Vierailija
52/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön kysymys, kauneinkin kaunotar rusinoituu vanhetessaan.  Kun hoikka kaunotar, jonka valitsen peuhaamaan kanssani, säilyttää libidonsa, hoikan ulkomuotonsa, ja huolehtii jaloistaan (känsät, syylät, elefantinnahka), hän on minulle kaunotar.

Vaikka kysymys olikin järjestön, osasit antaa siihen järkevän vastauksen, kiitos. Ap

Tulkitsin omakohtaisesti niin, että "aikuinen mies" tarkoittaa miestä alkaen  13v jolloin valloitin ensimmäisen exäni, aina tähän päivään asti kun olen 67v. Luulen että 10-20 vuoden päästä ajattelen aivan samoin.

Avaajavanhus varmaan tarkoittaa "aikuisella miehellä" jotain ihan muuta.

Kerroin jo aiemmassa viestissä mihin viittasin aikuisella miehellä eli sellaista miestä, jolla on asiaan muutakin sanottavaa kuin naisten solvaaminen eri tavoin oman itsetuntonsa pönkittämiseksi. Ap

Vierailija
53/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että kukaan pystyisi olemaan täysin itselle vastenmielisen näköisen ihmisen kanssa. Kyllä joku viehätys pitää olla läpi elämän, tai siis että pitää toisen ulkomuotoa tai jotain piirrettä ulkonäössä edes jollain tasolla kauniina / komeana.

Tässä on varmaan paljonkin eroa ihmisten välillä. Esimerkiksi itse pidän melkein kaikkia ihmisiä kivannäköisinä. Poikkeuksia ovat vain jotkut persoonaltaan tai luonteeltaan kaameat tyypit, jotka ovat iljettäviä vaikka ulkonäkö olisi hyväkin. Toinen asia mikä ilkeyden lisäksi sumentaa komeimmankin on tyhmyys. Jotenkin komeus suorastaan korostaa tyhmyyttä niin että tulee mieleen onko tuo kehitysvammaisen tasolla - olen huomannut kerran miettiväni tällaista eli ristiriita on niin suuri, että se suurentaa tyhmyyden merkitystä.

Joku yleisen mittapuun mukaisesti ruma mies voi minun silmääni vastaavasti olla aivan ihana minun silmääni, jos hän on mukava, älykäs ja tasapainoisen oloinen. Olen yhden kerran elämäni aikana tavannut tuollaisen miehen, josta ajattelin, että hän on kolmas mies elämäni aikana, jonka kanssa olisin voinut ajatella avioliittoa. Koska hän oli niin mieletön tyyppi, älykäs, lukenut, sivistynyt, kaikkea (hän kuoli nuorena). 

Mutta vaikka pidän melkein kaikkia viehättävinä, ajattelen kutakuinkin samoin kuin starttimoottorista kertonut mies ketjussa. Eli se ensimmäinen sytyke tulee ulkonäöstä. En ole ikinä seurustellut kuin tosi komeiden miesten kanssa, siis objektiivisesti ottaen ovat olleet komeita. Mutta olen silti varma, että tuo mainitsemani mies, jota ei millään mittarilla voinut komeana pitää, olisi ylittänyt ulkonäön aiheuttaman starttimoottorin tarpeen, jos olisimme tutustuneet ensin muuta kautta ja jos olisin ollut sinkku, joka kaipaa suhdetta. Hän oli nimittäin hyvin samanlainen kuin isäni. Vasta vanhemmiten olen ymmärtänyt, että se on ollut tiedostamatta suhteen jatkumisen ehto. Turvallinen, kannustava, miehekäs, toimelias ja älykäs mies kuten isäni on miesmakuni pähkinänkuoressa. Ap

Vierailija
54/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelin tänä aamuna pitkään isäni kanssa puhelimessa. Hän on jo iäkäs, ei pätkääkään dementoitunut,  ja taas kerran totesin, miten viisas ja järkevä suhtautuminen hänellä on kaikkeen. Hän on hyvin tasapuolinen ja oikeudenmukainen. Toivottavasti olen perinyt edes puolet kaikesta tuosta.

Minusta sillä on suuri merkitys parisuhteessa voiko ihailla puolisoaan. Ainakin näin naisen näkökulmasta sanoisin, että jos menettäisin kunnioituksen miestäni kohtaan, olisi suhde lopussa. Ei sitä enää kannattaisi jatkaa, ei se olisi edes oikein häntä kohtaan, koska arvostuksen ja kunnioituksen puute kyllä näkyisi arjessa. Ap

Vierailija
55/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukavaa jos on kaunis vaimo. Oma vaimoni on kaunis, huoliteltu, pukeutuu hyvin jne, erittäin naisellinen. Vaikka pitkässä parisuhteessa myös muut ominaisuudet nousevat tärkeäksi, niin mukava tuota on katsella, kun se tuossa venyttelee. 

Vierailija
56/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kivaa, jos nainen olisi alkujaan hyvännäköinen ja kestäisikin sellaisena mahdollisimman pitkään.

Reaaliteetti on se, että kauneus on katoavaista. En minä näe hirveästi arvoa siinä, että sen faktan jotenkin torjuu ja itsepintaisesti toitottaa puolisonsa (tai itsensä) kestävän aina vain kauniina.

Tietysti päinvastainen toiminta se vasta typerää olisikin. Puolisonsa ulkonäön arvosteleminen negatiivisesti.

Eli vaimosi ei ole kaunis, joten et "toitota" sitä? Ideani oli kysyä miehiltä, jotka pitävät vaimoaan kauniina. Ap

Puolisoni on hyvännäköinen, vaikka onkin jo 55 - itse olen yli 6-kymppinen. Olemme molemmat nuorekkaita ja hyvin säilyneitä

Vierailija
57/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallinen puoli kauniissa vaimossa on se, että miehet tujottavat häntä, kun ollaan julkisilla paikoilla. Toki vaimoni tuo isoja tissejään ja pyöreää peppuaan esille pukeutumisellaan. Joskus se vaan häiritsee. Tunnen myös ylpeyttä hänestä ja onhan tuo jotenkin kiihottavaakin.

Vierailija
58/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauneus on kiva plussa. Sen sijaan tyhmyys on ehdoton deal-breaker. Jos ei osaa kirjoittaa yksinkertaistakaan asiaa ymmärrettävästi, niin minun kanssani ei parisuhdetta synny. Eli ap joutaisi armotta romukoppaan, vaikka olisi millainen kaunotar

juuri näin

Vierailija
59/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä merkitys sillä on mielestäsi suhteessanne ollut, että hän on muiden mielestä kaunis? Ja sinäkään "et valita", tuskin valittaisit, vaikka hän ei enää kaunis olisikaan, vai valittaisitko? Entä jos hän joku päivä ei mielestäsi enää olisikaan kaunis (siis omissa silmissäsi)?

Koska otat esille sen, että hän on ollut muiden mielestä ja yleisesti käsitettynä kaunis, niin onko sillä ollut jotain merkitystä sinulle? Mietin tätä puolta just myös, sillä ihan äskettäin, ehkä vuosi sitten mieheni sanoi, että "olen ylpeä susta, kun olet niin kaunis". Sitten hän vähän hätkähti sitä itsekin, kun minäkin näytin hämmästyneeltä. En

Mäpä käännän sun ukon lauseen ymmärrettävään muotoon "olen ylpeä susta, kun olet niin kaunis" = "ei viddu mä oon kova panomies kun tollanen misukka antaa mulle"

Miten kukaan antaa tälle kommentille alapeukkua? Tottahan tuo on

Vierailija
60/85 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten kukaan antaa tälle kommentille alapeukkua? Tottahan tuo on"

Alapeukkujen antamisen logiikka on niin monimutkainen, etten enää seuraa ja mieti niitä. Jos teen tänne aloituksen, se saa paljon alapeukkuja oli aihe mikä tahansa. Ja niin saavat monet muutkin aivan asialliset ketjut ja kommentit. Ehkä sillä ilmoitetaan olevansa eri mieltä, mutta ei sitten kuitenkaan jakseta perustella miksi. 

Nettikeskustelujen tyylilaji on monesti se, ettei kukaan puutu alatyyliseen kirjoitteluun tai haukkumiseen. Tosielämässä siihen puututtaisiin, mutta täällä se menee kirjoittelijan omaan piikkiin eikä siitä toivottavasti kukaan sen enempää ota itseensä. Ja sitten on paljon niitäkin, jotka eivät osaa keskustella normaalisti muita haukkumatta. Ei sitäkään taitoa itsekseen opi, vaan vaatii harjaannusta. Monilla vakiokävijöillä tuntuu olevan jokin sanoma, jota he toistavat ketjusta ja aiheesta toiseen. Kuten nyt tämä naisten haukkuminen eri tavoin. On täällä kyllä jonkun verran vastaavia miestenkin haukkujia. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi