Syön 1500 kcal päivässä ja laihtuminen pysähtyi. Mitäs nyt?
2 viikkoa pysynyt paikallaan
Kenenkään miehen kulutus ei voi olla noin vähän
Kommentit (83)
Kerro lähtöpainosi 30:llä niin saat sun kropan päivittäiset ylläpitokalorit, eli mitä se vaatii pysyäkseen sellaisen kuin on. Jos syöt päivittäin vähemmän kuin tuo kalorimäärä, niin sun on pakko laihtua. Liikuntaa voit lisätä myös, ihan vaan kävelyä vaikka. Kalorivaje on kalorivaje, ja elimistön on lopulta pakko alkaa ottaa rasvavarastoista.
Onhan tässä ollut juttua että nämä super laihduttajien vesikuurit pysäyttää ja sekoittaa kehon aineenvaihdunnan ja aineenvaihdunta menee säästötilaan..
Keho ei kuluta energiaa vaikka syö vähän ei laihdu..
Sitten tapahtuu sama ilmiö.kun tehokkaalla autolla yrittää ajaa laivalla bensiinillä ..kun kaasua yrittää painaa niin alkaa auto yskimään eiikä mene mihinkään.
Sama juttu ihmisellä jonka aineenvaihdunta on säästöliekillä ..esim treenaamisen ja raskaan työn tekeminen ei onnistu kun keho ei pysty käyttämään energiaa
Vierailija kirjoitti:
Itellä lihon jo 1300 kcal päivänä. 1200 ei laihuta kai sekään. Paino sama.Nainen 50+
Lihaksia ja aktiivikulutusta ei taida sitten olla lainkaan.
Paino voi junnata pitkään samoissa lukemissa. Jatka vaan samaan malliin, niin laihtuminen jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lähtöpainosi 30:llä niin saat sun kropan päivittäiset ylläpitokalorit, eli mitä se vaatii pysyäkseen sellaisen kuin on. Jos syöt päivittäin vähemmän kuin tuo kalorimäärä, niin sun on pakko laihtua. Liikuntaa voit lisätä myös, ihan vaan kävelyä vaikka. Kalorivaje on kalorivaje, ja elimistön on lopulta pakko alkaa ottaa rasvavarastoista.
Ei nyt ihan noin yksinkertaista, mutta antaa suuntaa. Ja nuo arviokalorit sisältävät kohtuullisen kulutuksen, jota kaikilla ei ole.
Liiku enemmän ja juo paljon vettä 2-3 litraa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran puoli vuotta 1000 kaloria päivässä dieetillä. Oli koko ajan nälkä, ajattelin vain ruokaa ja dieetin jälkeen lihoin kilot heti takaisin korkojen kera. En voi suositella.
Mutta laihduit kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Itellä lihon jo 1300 kcal päivänä. 1200 ei laihuta kai sekään. Paino sama.Nainen 50+
Älä valehtele, edes itsellesi. Tutkittu fakta on että ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan tarkistaa kun en ole aiemmin tuota laksukaavaa kuullut mitä tuo antaa itselle ja samaa minun kello tarjoaa kevyellä liikunnalla (n. 10000 askelta päivässä).
Vierailija kirjoitti:
Koita olla syömättä mitään 4 vrk niin alat polttaa varastorasvaa. Treenaa vatsalihaksia. Sitten otat omenan ja vesilasin. Keität hitaasti pitkään kaalikeiton missä selleriä ja vihreää paprikaa eikä suolaa. Syöt sitä. Kaloriton lihaton keitto. Pari viikkoa ja alkaa nälän tunne poistua pääset tasapainoon. Et ota mitään karkkia et mitään mistään. Sitten vasta kun juot vihreää teetä huomaat että nesteet tasoittuu ja omena virkistää ihmeellisesti. Se korvaa jäätelöt ja patukat.
Lehdissä sanotaan usein, että monien laihdutuskuurit epäonnistuvat, kun palataan takaisin normaaliin ruokavalioon. Ja olen aina miettinyt, että mitä sillä tarkoitetaan, kun painoa pudottaessahan ruokavalio on terveellinen eikä ole tarkoituskaan ikinä palata siihen vanhaan jolla on lihottu. Mutta jotain tällaista se ilmeisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan tarkistaa kun en ole aiemmin tuota laksukaavaa kuullut mitä tuo antaa itselle ja samaa minun kello tarjoaa kevyellä liikunnalla (n. 10000 askelta päivässä).
Joo tämä on ihan pätevä yleiskaava.
Mulla toimii parhaiten se, että syön suurimman osan ajasta säntillisesti, mutta välillä sitten reilummin. En pidä mitään säännöllistä "cheat daytä", vaan seurailen oloani. Kun joko fyysinen olo alkaa tuntua heikolta tai henkisesti vaan kaloripiheily alkaa ärsyttää, syön ihan tietoisesti vaikka hampurilaisaterian tai muuta mättöä. Kohtuudella kuitenkin eli esim. hampparin lisukkeeksi ranskalaisten sijaan salaatti ja juomaksi ihan vaan vesi.
Yllättäen tuosta pienestä mässäilystä seuraa usein painon notkahtaminen alaspäin. Olen tulkinnut sen niin, että kroppa uskaltaa päästää kiloista irti, kun saa signaalin, ettei tässä ollakaan nälänhädässä. Mutta tämä toki vain oma kokemukseni. Koen kuitenkin myös henkisesti helpottavana, että laihduttaessakin saa välillä herkutella. Uskon, että tällaista elämäntapaa on mahdollista jatkaa laihduttelun jälkeenkin: enimmäkseen terveellistä ja laadukasta ruokaa maltillisilla annoksilla, välillä herkuttelua ja nautiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii parhaiten se, että syön suurimman osan ajasta säntillisesti, mutta välillä sitten reilummin. En pidä mitään säännöllistä "cheat daytä", vaan seurailen oloani. Kun joko fyysinen olo alkaa tuntua heikolta tai henkisesti vaan kaloripiheily alkaa ärsyttää, syön ihan tietoisesti vaikka hampurilaisaterian tai muuta mättöä. Kohtuudella kuitenkin eli esim. hampparin lisukkeeksi ranskalaisten sijaan salaatti ja juomaksi ihan vaan vesi.
Yllättäen tuosta pienestä mässäilystä seuraa usein painon notkahtaminen alaspäin. Olen tulkinnut sen niin, että kroppa uskaltaa päästää kiloista irti, kun saa signaalin, ettei tässä ollakaan nälänhädässä. Mutta tämä toki vain oma kokemukseni. Koen kuitenkin myös henkisesti helpottavana, että laihduttaessakin saa välillä herkutella. Uskon, että tällaista elämäntapaa on mahdollista jatkaa laihduttelun jälkeenkin: enimmäkseen terveellistä ja laadukasta ruokaa maltillisilla
Ei tarvitse herkutella, ellei pää tarvitse sitä. Ihan vaan esimerkiksi ruisleipä juustolla tai enemmän mitä tahansa normaalia ruokaa ajaa saman asian. Keho tuntee vaan kaloreita tulevan enemmän, sen ei tarvitse / pitäisi olla automaattisesti epäterveellistä ruokaa.
Ei se kalorien vähennys, vaan se kulutuksen nosto. Yritin minäkin ennen kituuttaa aina vain alhaisemmilla kaloreilla ihmetellen kun en laihtunut. Muutaman kilon ehkä ja aina homma tyssäsi ja lopulta kiloja tuli takaisinkin. Koska määräänsä enempää ei kaloreista voi nipistää tajusin viimeinkin että avain on kulutuksen nosto.
Maltillinen mutta nousujohteinen treeni painoilla oli kaiken avain. 3 kertaa viikossa painoilla treenaten + muina päivinä kävellen laihdutin 15 kg syömällä 1800-2200 kcal päivässä, kun ennen yritin jollain 1200 kcal hinkuttaa edes viittä kiloa pois. Bonuksena kroppakin 10 kertaa paremman näköinen nyt.
Siis, jos haluat laihtua ja syödä - nosta kulutusta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laihtuminen tehostuu vielä. Kannattaa vaikka välillä vähän muuttaa sitä mistä kalorit koostuu. Itse tykkään laihduttaa proteiini ja rasvapitoisella ruokavaliolla. Hiilareilla sitten välillä tehistan aineenvaihduntaa jos jumittaa pidempään
Tämä tapa sopii myös itselleni.
Miten teillä toimii vatsa? Mun on pakko syödä hiilareita tai tulee ummetusta tai ripulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laihtuminen tehostuu vielä. Kannattaa vaikka välillä vähän muuttaa sitä mistä kalorit koostuu. Itse tykkään laihduttaa proteiini ja rasvapitoisella ruokavaliolla. Hiilareilla sitten välillä tehistan aineenvaihduntaa jos jumittaa pidempään
Miten teillä toimii vatsa? Mun on pakko syödä hiilareita tai tulee ummetusta tai ripulia.
Kun syön tarpeeksi kasviksia ja rasvaa, vatsa toimii täydellisesti. Kerran päivässä ja tuotos on siisti.
Tuo on yleistä että pudotus tyssää hyvinkin tuo pari viikkoa. Kärsivällisesti jatka, tosin elimistö on voinut vaihtaa säästämoodiin, mutta kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syön tarpeeksi kasviksia ja rasvaa, vatsa toimii täydellisesti. Kerran päivässä ja tuotos on siisti.
Mulla myös toimii vatsa aamuisin. Eikä ole ilmavaivoja yhtään, toisin kuin hiilareita syödessä.