Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön 1500 kcal päivässä ja laihtuminen pysähtyi. Mitäs nyt?

Vierailija
04.09.2024 |

2 viikkoa pysynyt paikallaan

Kenenkään miehen kulutus ei voi olla noin vähän

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö mennyt säästötilaan ja ottaa kilot takaisin fysiologisilla prosesseilla vuoden sisällä. 

Älä hommaa itsellesi jojoilun ongelmaa, koska sen jälkeen laihduttaminen on paljon vaikeampaa.

Nosta kalorimäärää ja varioi sitä, jos laihdutat kaloreita laskemalla, sinun tulee vaihdella päivittäin saadun kalorimäärän määrään tai muuten elimistö menee säästötilaan.

Kaloreilla laihduttaminen on järkevää, jos pidät huolta, että syöt lautasmallin mukaisesti, syöt kasviksia kilon päivässä ja liikut kohtuudella. Sohvaperuna liikkuu alle 5000 askelta päivässä eli 8000 olisi alkuun hyvä tavoite, jos liikut vain vähän. Noin pienellä kalorimäärällä et jaksa liikkua.  Aiheutat kehollesi sen, että laihduttaminen on jatkossa paljon vaikeampaa.

Hanki kirjastosta oikeaa tietoa painon pudottamisesta. Esim. Patrik Borgin ja Pertti Mustajoen kirjat.

Vierailija
22/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin yhteensä 50 kg, ja mä vaan vedin kalorit alemmas jos paino lakkasi laskemasta. Joskus tilapäisesti, joskus pysyvästi. Esim. 4 päivän lentoemäntädieetti oli usein mun sellainen spurtti, jolla saada painojumi pois päältä. Pari kertaa Nutrilettiakin viikon verran. TÄytyi vaan keho säikäyttää taas laihtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa ja eläinrasvaa niin laihdut.

Vierailija
24/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se laihtuminen tehostuu vielä. Kannattaa vaikka välillä vähän muuttaa sitä mistä kalorit koostuu. Itse tykkään laihduttaa proteiini ja rasvapitoisella ruokavaliolla. Hiilareilla sitten välillä tehistan aineenvaihduntaa jos jumittaa pidempään 

Vierailija
25/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää on just se virhe mikä tehdään: tiputetaan heti kalorit alas ja kun kroppa tottuu siihen, ihmetellään että mitäs nyt. Aineenvaihdunta pitäisi saada toimimaan mahd suurilla kaloreilla, jotta niistä voi sitten pikkuhiljaa nipistää

Pidän tätä viestiä outona.

Ap

Siinä varmaan kannustettiin liikkumaan.

Vierailija
26/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 kcal on sitten liikaa sinulle ja nykyiselle painollesi, jos sitä edelleen haluat pudottaa. Kilojen vähennyttyä kalorien kulutus pienenee myös. Itsekään en laihtuisi tuolla päivittäisellä kalorimäärällä yhtään, alle tuhannen pitää mennä, jotta minulla kilot tippuisivat. 

Monilla on väärä käsitys ruuan määrästä, sitähän voi syödä runsaastikin, kun katsoo mitä sinne suuhun laittaa.

Vierailija
27/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai voisi mainita, montako viikkoa kuukautta tai vuotta on laihduttanut.  Eräs väitti jossain ketjussa että elimistön hiilihydraatti varastot tuovat painoa 2-3 kg ja kun laihduttaa, paino lähtee ensin hiilihydraatti varastoista ja nesteestä.  Kun ravintoa ei tule vähäisen syömisen vuoksi ja suolan saanti on samalla vähäisempi aiempaan, lähtee nestettä.  Edellämainittu "laihdutus" loppuu nopeasti kun hiilihydraatti varastot ja neste varastot on laskettu minimiin ja sitten täytyy kuluttaa oikeasti 7000 kcal että saa kilon pois (kilo rasvaa vie myös nestettä, muuten olisi 9000 kcal puhdasta rasvaa).

-> laihtuminen tapahtuu tuskastuttavan hitaasti jollain 300 kcal vajeella / päivä. ( 24 päivää per kilo) -> pienellä liikunnalla voi kuluttaa 300 kcal ja puolittaa laihtumisajan.

On tosiaan myös usein esitetty väite että liikkumattomuus ja syömättömyys vie elimistön säästöliekillä, mutta kuinka paljon elimistö säästäisi riippuu varmaan siitä, onko liikkunut ennen laihdutus kuuria ja miten on syönyt, mutta ei se väitetty elimistön säästöliekki voi kaikkea selittää.  Sairaalassa on väitetystä 1600 kcal päiväannos ja ihmiset laihtuvat sillä iästä painosta ja sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
28/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sairaalaruuassa luki muistaakseni 1800kcal/vrk. Olin 3 viikkoa vuodepotilaana ja laihduin 4 kiloa normaalipainon sisällä. Varmasti lähti myös lihaksista painoa. Ihan jokaista puuroa en tosin saanut syötyä.

Vierailija
29/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki tulee siitä että syö liian usein ja hiilareita. Insuliinit ovat tapissaan ja aiheuttavat kehon menon säästöliekille. Paastoamalla tai vhh:lla ei säästöliekki iske koska insuliinit pysyvät alhaalla ja keho polttaa rasvaa.

Vierailija
30/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös jatkuva laihdutus estää normaalielämän. Töissä on pakko vähän syödä ettei pyörry kiireessä. Jos syö 1500 niin paino alkaa heti nousta. 7000 kalorivaje laihduttaa kilon ja sitä ei juoksemalla tai salilla saa aikaan. Mutta kaikki tietää miten kuluttavaa laihdutus on. Yrittäkääpä saada koira laihtumaan kilon. Ei onnistu.

Vierailija
31/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös jatkuva laihdutus estää normaalielämän. Töissä on pakko vähän syödä ettei pyörry kiireessä. Jos syö 1500 niin paino alkaa heti nousta. 7000 kalorivaje laihduttaa kilon ja sitä ei juoksemalla tai salilla saa aikaan. Mutta kaikki tietää miten kuluttavaa laihdutus on. Yrittäkääpä saada koira laihtumaan kilon. Ei onnistu.

Ei kuluta kun syö lihaa ja eläinrasvaa. Nälkä ei vaivaa ja parin päivän paasto on helppoa rasva-adaptoituneena.

Vierailija
32/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin juoksulenkki 4 kertaa viikossa kuluttaa yhteensä n. 3000kcal. Loput kun vähentää ruuasta niin helposti laihtuu. Nimimerkillä kokemusta on. 

Vierailija
33/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäinen av-mamma ei ole jumala eikä voi rikkoa fysiikan lakeja.

Kalorit sisään < kalorit ulos ja on pakko laihtua ajan mittaan.

onko ap:kin av-mamma, vaikka on ilmeisesti mies?

Vierailija
34/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pudottaa 800 kaloriin, jos sinun ei tarvitse tehdä fyysistä duunia.

Vierailija
35/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöliekki tulee siitä että syö liian usein ja hiilareita. Insuliinit ovat tapissaan ja aiheuttavat kehon menon säästöliekille. Paastoamalla tai vhh:lla ei säästöliekki iske koska insuliinit pysyvät alhaalla ja keho polttaa rasvaa.

"Säästöliekki" on todellinen mutta sen vaikutus on oikeasti hyvin minimaalinen. Kyllä se paino putoaa kunhan vain syö vähemmän kuin kuluttaa. Fysiikan peruslakeja, joita ei yksikään ihminen pysty mihinkään muuttamaan vaikka mitä täällä väittäisi.

Vierailija
36/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pudottaa 800 kaloriin, jos sinun ei tarvitse tehdä fyysistä duunia.

Ei itseään kannata kituuttamalla näännyttää. Lihaa ja eläinrasvaa peliin niin nälkä ei vaivaa ja paino laskee.

Vierailija
37/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön lounaaksi 150g lihaa/kanaa/kalaa + vähän rasvaa n. 300-400 kcal kasvisten kanssa.

Sama satsi päivällisellä

Iltapaksi 3-4 kananmunaa. 

Laihdun vauhdilla ja ei ole nälkä ketoosi saa, oikeassa tekee tiukkaa syödä 3 ateriaa päivässä 

Vierailija
38/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Säästöliekki" on todellinen mutta sen vaikutus on oikeasti hyvin minimaalinen. Kyllä se paino putoaa kunhan vain syö vähemmän kuin kuluttaa. Fysiikan peruslakeja, joita ei yksikään ihminen pysty mihinkään muuttamaan vaikka mitä täällä väittäisi.

Vaikutus on sellainen että onnistuu torppaamaan useimpien laihduttamisen.

Vierailija
39/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön lounaaksi 150g lihaa/kanaa/kalaa + vähän rasvaa n. 300-400 kcal kasvisten kanssa.

Sama satsi päivällisellä

Laihdun vauhdilla ja ei ole nälkä ketoosi saa, oikeassa tekee tiukkaa syödä 3 ateriaa päivässä 

Ei vähän vaan paljon rasvaa. Vähärasvainen ruokavalio on epäterveellinen.

Vierailija
40/83 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama satsi päivällisellä

Ei vähän vaan paljon rasvaa. Vähärasvainen ruokavalio on epäterveellinen.

Tiedän, mutta valitsen rasvaiset lihat/kalat/kanat ja siis siihen kasviksiin päälle lorautan öljyä vähän.