Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun joku mies ns. vaihtoi tuttavapiirissäsi nuorempaan, kuinka paljon nuoremmasta naisesta oli näissä kyse?

Vierailija
03.09.2024 |

Kiinnostaa

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävän exä oli samanikäinen (25) hänen kanssaan. Nyt on minun, 8 vuotta vanhemman naisen kanssa parisuhteessa.

Olen hänen mukaansa söpöin ja kaunein tyttö. Vanhempansa myös pitävät minusta, joskin heille oli hieman järkytys, että olen vanhempi, kun luulivat minun olevan saman ikäinen hänen pikkusiskonsa kanssa.

Hänen kaverinsa myös luulivat mun olevan heidän kanssaan samaa ikää.

Vierailija
102/162 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut ketjua kuin pätkän, mutta kommentoin tuohon, että mitä voi puhua niin puhun sen ainoan nuoren naisen kanssa, joka on naimisissa viisikymppisen kanssa about samoista asioista kuin lapsenikin kanssa. Nainen on siis vähän lastani vanhempi. Ei ongelmaa.

Minulla on ollut elämäni aikana itseäni vanhempia ystäviä ja tuttavia, he ovat valikoituneet samojen kiinnostusten perusteella. Keskustelunaiheet ovat kiinni persoonasta, ei iästä, ellei nyt puhuta teineistä ja eläkeläisistä tai jostain ostovaimoista, joiden kanssa sitten varmaan joutuu puhumaan niistä lapsista tai vaikka ruokakulttuurista eli sopeutetaan puhuminen toisen osapuolen mukaan niin että kaikki tuntevat olonsa tervetulleiksi. 

Niinhän me teemme, sopeutamme keskustelumme hänen mukaansa, koska hän haluaa puhua lapsistaan. Me puhumme sitten lapsenlapsistamme. Ihan sama mitä kuuta yritämme, koska häne

Onko hän jostain kehitysmaasta tai kehittyvästä maasta oleva nainen? 40v ikäero on hyvin poikkeuksellinen, harvemmin tapaa muissa kuin monikulttuurisissa suhteissa. Jos vielä koulutustasossakin on suuri ero (usein ei ilmeisesti ole) niin väkisinkin tulee ihmetelleeksi mikä on homman nimi. Tosin tuollaisia olen nähnyt vain telkkarista. Homman nimi on niissä kyllä selvinnytkin.

Mutta joo, nainen varmaan kokee lapset turvallisena puheenaiheena. Ja ovathan ne hänelle ajankohtainenkin asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

64-v. kollega vaihtoi itseään yli 40 v. nuorempaan naiseen ja on nyt kahden pienen lapsen isä. 

Ikävä kyllä minulla ja muilla kollegoilla ei ole oikein mitään yhteistä jutunaihetta tämän nuorikon kanssa, kun yhteisissä juhlissa tavataan. No, tietysti voidaan puhua hänen lapsistaan ja meidän muiden lapsenlapsista, mutta ei siinä kovin pitkään juteltavaa riitä. Nainen opiskelee, me muut olemme siirtymässä eläkkeelle. Me matkustelemme, hän hoitaa lapsiaan. 

Tämä kertoo vaan teidän sosiaalisesta taitamattomuudesta. Kuka puhuu juhlissa lapsistaan tai vielä pahempaa lapsenlapsistaan??

Niinpä, ei huvittaisi, mutta kun tämän nuorikon elämä nyt pyörii lasten ympärillä eikä hänen elämänkokemuksellaan vielä paljon ole yhteisiä aihepiirejä. Minkä me sille voimme, että hänen puheensa

Minä voin ihan sujuvasti kuunnella ja kysellä asioista joista mulla ei ole kokemusta. Sehän on mukavaa, sitä kutsutaan oppimiseksi :)

Ajankohtaisia tapahtumia seuraako teistä kukaan?

Vierailija
104/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tällaisia tapauksia. 

Vierailija
105/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mieheni vaihtoi entisen naisystävänsä minuun, ikäeroa meillä on miehen kanssa 8v, exäänsä olen 5 vuotta nuorempi. Yksi merkittävä syy eronsa taustalla oli naisen yhtäkkinen, yllättävä pakkomielle nelikymppisenä saada lapsi, jonka keinohedelmöitys miehen olisi pitänyt maksaa. Siksi koska naisen "aina kaikki hylkää", tai jotain sinne päin kuului perustelu.

Mitähän varten tämäkin kommentti on kolmea lukijaa ärsyttänyt? Jos seurustelu aloitetaan niillä puhein, ettei kummallakaan ole lapsihaaveita eikä tule, niin onko ihme, että toinen haluaa päättää suhteen jos tämä sopimus yksipuolisesti rikotaan? Ja vielä niin, että hirveä paine kun on viimeiset ajat käsillä, että se on yleensä mahdollista ja siihenkin tarvitaan miehen rahoitus. Miehen pitäisi siis kolmen henkilön mielestä maksaa kymmenia tuhansia lapsesta, jota ei koskaan halunnut, naisen kanssa jonka kanssa ei edes ole koskaan muuttanut saman katon alle..?

Vierailija
106/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoi jotain 10 vuotta nuorempaan ja puolen vuoden päästä tää 10 vuotta nuorempi nainen vaihtoikin sitten sen miehen nuorempaan mieheen.

Vierailija
107/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tarkkaa ikää, mutta yksi miespuolinen tuttava erosi noin 10-vuoden pituisesta suhteesta omanikäisen naisen kanssa. Tämän jälkeen otti itseään ainakin 7 vuotta nuoremman ja menivät naimisiin.

Mikäs siinä, jos tuli nuoremman kanssa paremmin juttuun. Olivat siis eronneet jo edellisen kanssa. 

Syitä en tiedä, mutta tätähän sinä kysyit :)

Vierailija
108/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 -luvulla syntynyt mies vaihtoi saman ikäisen vaimonsa ja perheensä äidin 90 -luvulla syntyneeseen naiseen. :) 

Vierailija
109/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävän exä oli samanikäinen (25) hänen kanssaan. Nyt on minun, 8 vuotta vanhemman naisen kanssa parisuhteessa.

Olen hänen mukaansa söpöin ja kaunein tyttö. Vanhempansa myös pitävät minusta, joskin heille oli hieman järkytys, että olen vanhempi, kun luulivat minun olevan saman ikäinen hänen pikkusiskonsa kanssa.

Ja kukaan ei olisi järkyttynyt, jos ikäero olisi toisinpäin..

Vierailija
110/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä saattaa olla sivuseikka, uusi nainen voi olla hoikempi ja paremmin itsestään huolta pitänyt?

Tää tarkoittaa usein lapsetonta.

Vierailija
111/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista jos pitäisi pelätä että mies vaihtaa. En kyllä olisi tuollaisesa suhteessa. 

No, minä en pelännyt, asia tuli aika lailla puskista. Yhtenä viikkona oltiin suunniteltu seuraavaa lomareissua hyvässä hengessä, mutta seuraavalla viikolla ex salamarakastui noin 10 vuotta itseään nuorempaan naiseen ja oli kuulemma tajunnut, kuinka onnetonta ja tyhjää meidän elämämme oli. Jotkut ihmiset - useammin miehet - ovat niin pihalla omasta tunne-elämästään, että eivät osaa käsitellä parisuhteen hankalia puolia (joita meilläkin kyllä oli ja joiden tiimoilta olin toivonut hakeutumista pariterapiaan), kunnes tulee jokin ulkoinen tekijä, joka saa heidät havahtumaan. Ja sen sijaan että tämä nostaisi pinnalle tarpeen ryhtyä käsittelemään näitä juttuja, he luulevat, että "vaihtamalla paranee". Ehkä paranikin. En tiedä, en ole yhteydessä exään enää millään tavalla. Mutta pointtini oli, että eipä näitä aina osaa pelätä. 

Vierailija
112/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mieheni vaihtoi entisen naisystävänsä minuun, ikäeroa meillä on miehen kanssa 8v, exäänsä olen 5 vuotta nuorempi. Yksi merkittävä syy eronsa taustalla oli naisen yhtäkkinen, yllättävä pakkomielle nelikymppisenä saada lapsi, jonka keinohedelmöitys miehen olisi pitänyt maksaa. Siksi koska naisen "aina kaikki hylkää", tai jotain sinne päin kuului perustelu.

Mitähän varten tämäkin kommentti on kolmea lukijaa ärsyttänyt? Jos seurustelu aloitetaan niillä puhein, ettei kummallakaan ole lapsihaaveita eikä tule, niin onko ihme, että toinen haluaa päättää suhteen jos tämä sopimus yksipuolisesti rikotaan? Ja vielä niin, että hirveä paine kun on viimeiset ajat käsillä, että se on yleensä mahdollista ja siihenkin tarvitaan miehen rahoitus. Miehen pitäisi siis kolmen henkilön mielestä maksaa kymmenia tuhansia lapsesta, jota ei koskaan halunnut, naisen kanssa jonka kanssa ei ed

No tämä. Tajuaakohan ihmiset, että kuinka kalliita lapsettomuushoidot ovat. Hyvässä lykyssä omakotitalon/mökin verran maksavat. Eikä lapsia lähdetä hankkimaan sen vuoksi, kun vain toinen haluaa. Ei lapsi ole mikään jokamiehenoikeus, johon toisen osapuolen olisi auliisti suostuttava. 

Näin esimerkkinä, minäkin olen miehen kanssa keskustellut, ennen kuin olen koiria hankkinut. Ja kun mies on ollut suopuvainen, niin minä olen ihan omalla rahalla ne koirat hankkinut, maksanut ruuat, eläinlääkärikäynnit yms.

Ei tulisi pieneen mieleenkään maksattaa koiraa toisella, saatika monien kymmenien tuhansien hoitoja ja loppuelämän vastuuta.

Vierailija
113/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tiedän näitä aika montakin. Oma exäni mukaanlukien. Noin 55v mies vaihtanut about omanikäisen naisen 10-15 vuotta nuorempaan. 

Nämä ovat hyvin tavallisia tilanteita.

Vierailija
114/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään tuolla tavalla toimineita. Oma exäni alkoi meidän suhteen jälkeen kolmekymppisenä seurustella kaksikymppisen kanssa. Hän kuulemma halusi jonkun nuoren ja naiivin, jolle voi sanella ehtoja, ja joka ei halua lapsia vielä pitkään pitkään aikaan. Varmasti ovat toisilleen sopivampi pari kuin mitä me oltiin. 

Vierailija
115/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisenä eronneita miehiä tiedän, jotka ovat ottaneet peräti itseään vanhemman naisen. Ei nyt mitään harmaata mummelia, mutta silti lähemmäs kymmenen vuoden ikäerosta puhutaan. 

Vierailija
116/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpöt ovat usein nuoren näköisiä

Vierailija
117/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ap harhaa. Oikeassa elämässä ei näin käy. On TODELLA harvinaista.

Näihin ketjuihin tulee aina vanhoja katkeria tanttoja hokemaan tätä samaa mantraa 😂

Vierailija
118/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70 -luvulla syntynyt mies vaihtoi saman ikäisen vaimonsa ja perheensä äidin 90 -luvulla syntyneeseen naiseen. :) 

Viisas päätös 👍

Vierailija
119/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitutun pariskunnan 43v mies vaihtoi vähän reilu parikymppiseen. Mutta ei naiseen, vaan työpaikallensa tulleeseen mieheen.

Vierailija
120/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään tuolla tavalla toimineita. Oma exäni alkoi meidän suhteen jälkeen kolmekymppisenä seurustella kaksikymppisen kanssa. Hän kuulemma halusi jonkun nuoren ja naiivin, jolle voi sanella ehtoja, ja joka ei halua lapsia vielä pitkään pitkään aikaan. Varmasti ovat toisilleen sopivampi pari kuin mitä me oltiin. 

Ai niin, hänen veljensä myös erosi pitkäaikaisesta kumppanistaan samoihin aikoihin ja vaihtoi lennosta 15 vuotta nuorempaan. Eli joo, yhden tällaisen tapauksen tunnen sittenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän