Kun joku mies ns. vaihtoi tuttavapiirissäsi nuorempaan, kuinka paljon nuoremmasta naisesta oli näissä kyse?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloalue, naapuri (n 45v) heitti juopottelevan vaimon (n 40v) pihalle. Kovia riitoja ollut jo vuosia. Toisaalta, joku syy naisella oli juoda, oli kyllä käynyt katkolla ja myös psykiatrisessa hoidossa, mutta ei auttanut. Erossa asunto kirjoitettiin yhteisen lapsen nimiin. Naapurin isäntä maksoi verot. Lapsi jäi asumaan isän luokse.
Tuosta kului n 4 kk kun pihalla alkoi liikkumaan nätti punainen auto ja siinä n 25-30v nätti nuori nainen. Mies tuli aina vastaan pihalle ja poskisuudelmin talutti nuoren naisen sisälle. Tänä keväänä auto alkoi olla pihalla myös yöparkissa ja jopa pari päivää liikkumatta.
Lapsi on meidän lasten kanssa samalla luokalla ja käy meillä usein, kerran toukokuussa mieheni kysyi että onko isällä uusi vaimo. Tähän 12v vastasi että ehkä, ei niitä paljoa näe. Kesän kuluessa kävi selvemmäksi että nuori nainen oli asettumassa taloksi naapuriin. Kävi juttelemassa kyllä ja elämä ulkoisesti jatkui naapuru
Ei ole uuden puolison kokkauksen puutteiden syy jos lapsi ei saa kotona ruokaa. Lapsen ruokkiminen on isän vastuulla.
40v mies odotti(muka) että mimmi täytti 18v kunnes vaihtoi. Ikäkriisihän tuo selkeästi oli. Hän nyt jo alkanut harmittelemaan sivulauseissa.
Varsinkin kun neiti on alkanut vauvakuumeiseksi.
Muttei enää jaksa miehen lapsia edellisestä suhteesta. Aluksi oli mielin kielin
Oma veli päätti hajoittaa perheensä 48v. Alkoi seurustella 33v työkaverinsa kanssa ja olivat yhdessä peräti 2kk. Että olipahan loppuun saakka mietitty se juttu. Kaiken lisäksi tunsin sen naisen ja hän oli tunnettu säätäjä. No siinä meni veljellä perhe ihan turhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Oma veli päätti hajoittaa perheensä 48v. Alkoi seurustella 33v työkaverinsa kanssa ja olivat yhdessä peräti 2kk. Että olipahan loppuun saakka mietitty se juttu. Kaiken lisäksi tunsin sen naisen ja hän oli tunnettu säätäjä. No siinä meni veljellä perhe ihan turhan takia.
Onko veljesi katunut? Miten lapset ovat suhtautuneet? Haluaako takaisin lapsiensa äidin kanssa?
Miehen yli 10 v nuorempi vaimo lähti lasten kanssa menemään ja miehelle ilmestyi myöhemmin ikäisensä nainen. Jotenkin se aiempi ikäero korostuu kun nyt tuo uusi pariskunta näyttää kuin eri sukupolven edustajilta, ex-vaimo vielä tosi nuoren näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt sitten oikeassa elämässä yleistä? Vai onko vähän kuin myytti. En itse tiedä yhtään tällaista tapausta. Kaikki on vaan julkkiksia lehtien sivuilta.
Ei ole yleistä. Lähes aina se on nainen joka lopettaa suhteen.
Suurin osa tutuistani on tapaillut eron jälkeen suunnilleen ikäisiään mutta poikkeuksia on.
Kaverin isä haki 65-vuotiaana itselleen lähes 40 vuotta nuoremman thaityttöystävän. Ei se kauhean pitkään toiminut.
Toinen tuttu on viisikymppinen ja tapailee parikymppisiä naisia. Naiset haluaisivat jotain vakavampaa, hän haluaa hauskuutta.
Yksi ikäiseni naistuttu (40+) tapailee 5-15 vuotta nuorempia miehiä. On kyllä söpö ja nuorekas tapaus.
Itse erosin vuosi sitten ja omanikäisen miehen tilalle löytyi puolta nuorempi. Ikäero oli alkuun järkytys mutta oikeasti se ei näy kuin lapsihaaveissa. Uusi mieheni on paljon kypsempi kuin exäni ja meillä on valtavasti yhteistä. Ollaan kihloissa ja rempataan uutta kotia. Kunpa olisin löytänyt tällaisen miehen jo nuorena.
Exäni kertoi, että häntä piirittävät Tinderissä ja yöelämässä hädin tuskin parikymppiset mutta ei häntä kiinnosta sitoutua. Vaikea kyllä kuvitella, että nuori nainen haluaisi kumppanikseen kärttyisän, riippuvuusongelmaisen työnvälttelijän, jos välttämättä vanhemman kumppanin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt sitten oikeassa elämässä yleistä? Vai onko vähän kuin myytti. En itse tiedä yhtään tällaista tapausta. Kaikki on vaan julkkiksia lehtien sivuilta.
Ei ole. Omassa tuttavapiirissä ei ole pahemmin puolisoita vaihdettu. Siis itse valituissa, miehen ja minun suvussa on kyllä muutama erotapaus. Kaikissa niissä se oli nainen, joka lähti, ei mies. Yhdessä tapauksessa mies petti toisessa löi, kolmannessa vellihousupoika (serkkuni) on antanut äitinsä pilata kaksi avioliittoaan.
Ystävistämme ei kukaan ole eronnut. Siis avioeronnut, nuorena tietysti ihmiset avoerosivat, mutta sen jälkeem kun on tullut lapsia tai pappi aamenensa sanonut, näytetään pysyvän yhdessä.
N47, 20 v naimisissa
Vierailija kirjoitti:
Vastaavanlaisen tapauksen tunnen minäkin, nainen ei vain ollut ihan kymmentä vuotta nuorempi. Mutta työpaikalla tapasivat, tuli ero, suhde kesti vuoden myrskyisänä, molemmat luonteeltaan säätäjiä. Alkushokin jälkeen samanikäinen vaimo on erittäin tyytyväinen kun pääsi miehestä eroon.
Miehellä on erilaisia ongelmia, epävakautta, lapsellisuutta, nyt mies seurustelee samantyyppisen itseään vanhemman naisen kanssa kuin vaimo oli. Eli nainen hoitaa asiat ja varmaan vähän elättääkin. Vaimo toivoo, että suhde kestää, koska tietää, ettei miehestä oikein ole omillaan eläjäksi. Lapsille olisi ikävä, jos isällä menee huonosti, vaikka nuoria aikuisia jo ovatkin.
Itseäni ihmetyttää naiset, jotka luulevat saavansa pettävästä miehestä elämänsä rakkauden. Joku voi sellainen ollakin, mutta moni kakku päältä kaunis. Jos mies esimerkiksi alkaisi haukkua vaimoaan, soisivat itselläni hälytyskellot välittömästi. On paljon perheitä, joissa mies on vastuuton ja lapsellinen. Paljon on myös seksiongelmia, jotka johtuvat miehestä, on addiktioita ja muita outouksia, joita ei heti huomaa peli- ja päihderiippuvuuksista puhumattakaan. Rakkauslepertelijät myös todennäköisesti ovat tehneet samat lepertelyt monille aiemminkin.
Melkein soittaisin kyllä vaimolle, jos itse rakastuisin naimisissa olevaan mieheen. Sieltä tulee se todellinen tilanne selväksi. Auto on oikeasti naisen, samoin asunto, mies voi vaikka oikeasti olla puilla paljailla ja peliriippuvainen - että sellainen saalis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, tilastot kertovat totuuden näistä asioista. Suurimman osan eroista ottaa nainen ja isot ikäerot suhteissa ovat harvinaisia keskittyen vähän koulutettujen ja ansaitsevien yhteiskuntaluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes aina? Läjdekin löytyy?
Viisikymppinen jolla oli aikuiset lapset otti 36-vuotiaan vietnamilaisen ja sai tämän kanssa vielä yhden lapsen. Tunnen tämän naisen, hän on ihan tavallinen ihminen mutta mies jotenkin ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, tilastot kertovat totuuden näistä asioista. Suurimman osan eroista ottaa nainen ja isot ikäerot suhteissa ovat harvinaisia keskittyen vähän koulutettujen ja ansaitsevien yhteiskuntaluokkaan.
Tilastot eivät kerro kuinka moni näiden naisten miehistä petti tai piti salasuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Omassa tuttavapiirissä ei ole pahemmin puolisoita vaihdettu. Siis itse valituissa, miehen ja minun suvussa on kyllä muutama erotapaus. Kaikissa niissä se oli nainen, joka lähti, ei mies. Yhdessä tapauksessa mies petti toisessa löi, kolmannessa vellihousupoika (serkkuni) on antanut äitinsä pilata kaksi avioliittoaan.
Ystävistämme ei kukaan ole eronnut. Siis avioeronnut, nuorena tietysti ihmiset avoerosivat, mutta sen jälkeem kun on tullut lapsia tai pappi aamenensa sanonut, näytetään pysyvän yhdessä.
N47, 20 v naimisissa
Sama täällä, eroaminen on harvinaista, mutta muutamissa niihin on ollut selkeä syy. Suvusta löytyy vanhemmassa sukupolvessa yksi, syynä miehen mustasukkaisuus ja väkivaltaisuus, ystävästäni puolestaan otettiin ero, mies löysi uuden, mutta suhde kesti alle vuoden. Mies oli krooninen pettäjä ym. ongelmia, joten ystäväni vapautui etsimään normaalia miestä.
Mun piireissäni ero on todella harvinaista, mikä johtuu korkeasta koulutus- ja tulotasosta, jos katsotaan asiaa tilastojen valossa. Mitä korkeampi koulutus- ja tulotaso, sitä harvinaisempaa on eroaminen. Ja ikäerosuhteet keskittyvät sinne alempiin tuloluokkin. Tietysti poikkeuksia on aina, mutta isossa kuvassa noin. Siihen nähden on hassua miten täällä aina korostetaan miten mies muka vaihtaa nuorempaan.
Vaihdetaanko muka aina nimenomaan nuorempaan eikä esim. vaan kauniimpaan ja sopivampaan?
N, jonka miehet olleet yleensä itseä nuorempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastot eivät kerro kuinka moni näiden naisten miehistä petti tai piti salasuhdetta.
Onhan pettämisistäkin tilastotietoa eli miehistä kumppaniaan on pettänyt hieman useampi (39 prosenttia) kuin naisista (30 prosenttia). Suurin osa ihmisistä ei siis ole pettänyt. Suomalaisten suhteista ja seksielämästä tiedetään länsimaidenkin mittapuulla paljon, koska täällä on vuosikymmenet tutkittu asiaa Finsex-tutkimuksessa.
Toivottavasti av-mammatkin vaihdetaan nuorempaan :)
Siinä sitten loppuelämä kissojen kanssa, miettien miten nuorempana kukaan ei ollut tarpeeksi hyvä.
Tiedän yhden, joka vaihtoi 15 vuotta nuorempaan. Menivät sittemmin naimisiin ja saivat lapsia. Ovat olleet yhdessä yli 10 vuotta.
Oliko aiemmin naisen kanssa suhteessa?