Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun joku mies ns. vaihtoi tuttavapiirissäsi nuorempaan, kuinka paljon nuoremmasta naisesta oli näissä kyse?

Vierailija
03.09.2024 |

Kiinnostaa

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä saattaa olla sivuseikka, uusi nainen voi olla hoikempi ja paremmin itsestään huolta pitänyt?

Ehei se aina ole näin. Luin Suomessa tehdystä pettämistutkimuksesta ja joskus se nuorempi nainen oli paksumman puoleinen ja jätetty vanhempi nainen oli itsestään huolehtiva ja hoikka. 

Vierailija
142/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt sitten oikeassa elämässä yleistä? Vai onko vähän kuin myytti. En itse tiedä yhtään tällaista tapausta. Kaikki on vaan julkkiksia lehtien sivuilta.

Ei ole. Omassa tuttavapiirissä ei ole pahemmin puolisoita vaihdettu. Siis itse valituissa, miehen ja minun suvussa on kyllä muutama erotapaus. Kaikissa niissä se oli nainen, joka lähti, ei mies. Yhdessä tapauksessa mies petti toisessa löi, kolmannessa vellihousupoika (serkkuni) on antanut äitinsä pilata kaksi avioliittoaan. 

Ystävistämme ei kukaan ole eronnut. Siis avioeronnut, nuorena tietysti ihmiset avoerosivat, mutta sen jälkeem kun on tullut lapsia tai pappi aamenensa sanonut, näytetään pysyvän yhdessä. 

N47, 20 v naimisissa 

Mun piireissäni ero on todella harvinaista, mikä johtuu korkeasta koulutus- ja tulotasosta, jos katsotaan asiaa tilastojen valossa. Mitä korkeampi koulutus- ja tulotaso, sitä harvinaisempaa on eroaminen. Ja ikäerosuhteet keskittyvät sinne alempiin tuloluokkin. Tietysti poikkeuksia on aina, mutta isossa kuvassa noin. Siihen nähden on hassua miten täällä aina korostetaan miten mies muka vaihtaa nuorempaan. 

Meillä sama, isohkosta lähipiiristä todella harva eronnut. Yksi on ja syynä oli se, että mies meni aikoinaan naimisiin sellaisen taiteilijaluonteisen naisen kanssa, jolle alkoi ehkä tulla hieman henkisiä ongelmia sitten suhteen loppupuolella. Ja nainen itse päätti lähteä. Sekin ero meni todella sopuisasti. Jotenkin seesteistä on ollut, eikä kukaan ole esitellyt lähipiiristä uutta kumppania sitten 90-luvun lopun. Ollaan nyt siis viisikymppisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä saattaa olla sivuseikka, uusi nainen voi olla hoikempi ja paremmin itsestään huolta pitänyt?

Ehei se aina ole näin. Luin Suomessa tehdystä pettämistutkimuksesta ja joskus se nuorempi nainen oli paksumman puoleinen ja jätetty vanhempi nainen oli itsestään huolehtiva ja hoikka. 

Noissa voi olla, että on haettu hauskaa seuraa. Sellainen hieman pulska nainen voi olla iloluonteinen ja entinen vanha kuiva ja keski-ikäistynyt.

Vierailija
144/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti av-mammatkin vaihdetaan nuorempaan :)

Siinä sitten loppuelämä kissojen kanssa, miettien miten nuorempana kukaan ei ollut tarpeeksi hyvä.

Mä itse heivasin miehen pois ja elän tyytyväisenä kissan kanssa. Sitten kun alan katselemaan uutta suhdetta niin saatan hyvinkin ottaa itseäni nuoremman miehen. Tarjolla olisi jo ehdokkaita. 

Vierailija
145/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tykkää aina vaihtelusta. Lihavien naisten kanssa olevat pettää laihan naisen kanssa ja päinvastoin. 

Vierailija
146/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma veli päätti hajoittaa perheensä 48v. Alkoi seurustella 33v työkaverinsa kanssa ja olivat yhdessä peräti 2kk. Että olipahan loppuun saakka mietitty se juttu. Kaiken lisäksi tunsin sen naisen ja hän oli tunnettu säätäjä. No siinä meni veljellä perhe ihan turhan takia. 

Aika usein tällaisissa tapauksissa juuriongelma ei ole se uusi ihastus, vaan tyytymättömyys omaan parisuhteeseen. Halutaan lähteä, muttei uskalleta ennenkuin on uusi kainalossa. Sitten jos se uusi karahtaa kiville, ei edelleenkään osata olla yksin vaan itketään exän perään. Oikeasti pitäisi vaan katsoa peiliin ja tajuta, että joku syy siihen oli miksi siitä alkuperäisestä suhteesta pyristeltiin niin kovasti pois, että piti ihan kolmaskin osapuoli siihen sotkea. Opettelee ensin elämään omillaan, käy terapiassa ja lopulta ehkä tajuaa, ettei kumpikaan niistä suhteista ollut itselle sopiva.

Vierailija
147/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tällainen vaihtaja. Ikä ei ollut tosiaankaan missään roolissa, vaan uuden kumppanin luonne, ulkonäkö, äly ja tyyli ratkaisivat. Hän sattuu olemaan 9 vuotta nuorempi kuin eksäni, mutta ikä voisi tosiaan olla mitä tahansa, hänet olisin ottanut joka tapauksessa.

M47

Vierailija
148/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies löysi vajaa viisikymppisenä itseään 25 vuotta nuoremman naisen ja kaikki entinen sai jäädä. Elin siinä uskossa, että hän on tyytyväinen suhteeseemme ja siinä vallitsevaan toveruuteen. Sellaiseen kämppismäiseen yhdessäoloon eläkepäiviä odotellessa. Vähän sitä toista tuntee, se on jälkikäteen sanottava. 

Seksiä on jossain, joko kotona tai muualla. Turha ihmetellä, jos tilanne on mennyt kämppismäiseen olotilaan. Meillä on vähän sama tilanne, ja ilmoitin vaimolle, että seksiä on joko kotona tai muualla. Nyt sitä on muualla.

Mitä sitten, jos mies ei enää kykene, pitääkö hänet sen takia jättää? Hurjan hyvää seksiä ollut kymmeniä vuosia, ja jo muistoilla elää loppuelämän. Rakkaus ja yhteenkuuluvuus on voimakkaampi liima, kuin seksi. 

Vierailija
149/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt näin päin: mieheni vaihtoi vanhempaan.  Olen hänen eksäänsä kolme vuotta vanhempi.

Vierailija
150/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies löysi vajaa viisikymppisenä itseään 25 vuotta nuoremman naisen ja kaikki entinen sai jäädä. Elin siinä uskossa, että hän on tyytyväinen suhteeseemme ja siinä vallitsevaan toveruuteen. Sellaiseen kämppismäiseen yhdessäoloon eläkepäiviä odotellessa. Vähän sitä toista tuntee, se on jälkikäteen sanottava. 

Seksiä on jossain, joko kotona tai muualla. Turha ihmetellä, jos tilanne on mennyt kämppismäiseen olotilaan. Meillä on vähän sama tilanne, ja ilmoitin vaimolle, että seksiä on joko kotona tai muualla. Nyt sitä on muualla.

Mitä sitten, jos mies ei enää kykene, pitääkö hänet sen takia jättää? Hurjan hyvää seksiä ollut kymmeniä vuosia, ja jo muistoilla elää loppuelämän. Rakkaus ja yhteenkuuluvuus on voimakkaampi liima, kuin seksi. 

Ei tietenkään pidä. Eihän tuo kommentoimasi henkilökään puhunut mitään vaimonsa jättämisestä. Jos itse tarvitset seksiä, etkä sitä enää puolisoltasi saa, hankit seksin muualta. Jos taas hyvät muistot riittävät sinulle, niin sittenhän kaikki on hyvin. Kuiinka vaikeaa voi luetunymmärtäminen olla? 

Vierailija
151/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jänskättää milloin mies jättää, koska on n. kymmenen vuotta nuorempi ja yhdessä oltu 40 vuotta. 

Vierailija
152/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jää se vaimo katsomaan, kun mies kulkee kuin kiimainen koira kylillä hakemaasa panokumppania. Kotona vaimolle annettu uhkavaatimus, että jos ei kotona, niin sitten muualla. 

Vierailija
153/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt sitten oikeassa elämässä yleistä? Vai onko vähän kuin myytti. En itse tiedä yhtään tällaista tapausta. Kaikki on vaan julkkiksia lehtien sivuilta.

Ei ole yleistä. Lähes aina se on nainen joka lopettaa suhteen.

Lähes aina? Läjdekin löytyy?

Noin 80% taitaa olla. En jaksa etsiä, etsi ite. Naiset eivät kykene sitoutumaan tai rakkaus vaan loppuu jostain syystä tai ilman syytä.

Vierailija
154/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä ikäeroa ei vaihtaessa juuri ole ollut, mutta luonne-eroa kyllä. Uusi kumppani on ollut järestään leppoisampi, iloisempi ja sydämellisempi. Ja vaihtaja onnellisempi. Puolitutuista tiedän miehen jolla on lapsia useamman kanssa ja vaihtaa aina nuorempaan, mutta on aika erikoistapaus, ja päihteetkin taitaa maistua. 

Vierailija
155/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Omassa tuttavapiirissä ei ole pahemmin puolisoita vaihdettu. Siis itse valituissa, miehen ja minun suvussa on kyllä muutama erotapaus. Kaikissa niissä se oli nainen, joka lähti, ei mies. Yhdessä tapauksessa mies petti toisessa löi, kolmannessa vellihousupoika (serkkuni) on antanut äitinsä pilata kaksi avioliittoaan. 

Ystävistämme ei kukaan ole eronnut. Siis avioeronnut, nuorena tietysti ihmiset avoerosivat, mutta sen jälkeem kun on tullut lapsia tai pappi aamenensa sanonut, näytetään pysyvän yhdessä. 

N47, 20 v naimisissa 

Mun piireissäni ero on todell

No meillä on ainakin niin paljon omaisuutta, että ero jonkun rakastumisen takia tuntuisi typerältä. 

Vierailija
156/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa voi olla, että on haettu hauskaa seuraa. Sellainen hieman pulska nainen voi olla iloluonteinen ja entinen vanha kuiva ja keski-ikäistynyt.

Ilmeisesti nuoremman naisen kanssa oli tilaa hengittää ja ihastusta oli molemmin puolin. Ei tarvinnut esittää tuttaville kuinka hienoa ja kallista elämää vietetään.  

Vierailija
157/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleistä. Lähes aina se on nainen joka lopettaa suhteen.

Lähes aina? Läjdekin löytyy?

Noin 80% taitaa olla. En jaksa etsiä, etsi ite. Naiset eivät kykene sitoutumaan tai rakkaus vaan loppuu jostain syystä tai ilman syytä.

70 prosenttia, tässä linkki:

https://yle.fi/a/3-11471013

Vierailija
158/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eroaminen on tyhjätaskuille helpompaa, sillä jos on paljon yhteistä omaisuutta, niin sen jakaminen ja selvittäminen voi olla työlästä. Tietenkin toisilla on korkeampi moraali, eivätkä herkästi lähde rikkomaan avioliittoa, varsinkin jos on pieniä lapsia. Aina on niitä kärvikoiria, jotka kulkevat etsimässä seuraavaa panoa, vietit ohjaa ja määrää.

Vierailija
159/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eroaminen on tyhjätaskuille helpompaa, sillä jos on paljon yhteistä omaisuutta, niin sen jakaminen ja selvittäminen voi olla työlästä. Tietenkin toisilla on korkeampi moraali, eivätkä herkästi lähde rikkomaan avioliittoa, varsinkin jos on pieniä lapsia. Aina on niitä kärvikoiria, jotka kulkevat etsimässä seuraavaa panoa, vietit ohjaa ja määrää.

Niin nämä korkeamoraaliset lasten takia kärvistelijät pitävät sivistyneesti salasuhteita. 

Vierailija
160/162 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä korkeamoraaliset lasten takia kärvistelijät pitävät sivistyneesti salasuhteita. 

Ei silloin ole korkeammasta moraalista kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi