Kun joku mies ns. vaihtoi tuttavapiirissäsi nuorempaan, kuinka paljon nuoremmasta naisesta oli näissä kyse?
Kommentit (162)
Isäni vaihtoi nelikymppisenä 20 vuotta nuorempaan naiseen, joka siis on äitini. Yhdessä ovat onnellisesti edelleen, vuosikymmenten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Töissä tiedän 6 lääkäriä jotka ovat 50-55v vaihtaneet nelikymppiseen sairaanhoitajaan. Kirurgeja enimmäkseen
Hyvin harvinaista ettei lääkärimies vaihda nuorempaan. Ensimmäinen vaimo on miltei aina lääkäri. Sitten flirttaillaan hoitsuille 50-kriisiin saakka.
Mun mies vaihtoi mut 21-vuotiaaseen, kun minä olin 42 ja mies 50. Sen 21-vuotiaan se haki Nigeriasta, ei olisi Suomessa ollut nuoriin hänen ulkonäöllä ja varakkuudella tsäänssejä.
Minun ex vaihtoi 25 vuotta nuorempaan ja 25 kiloa lihavampaan.
mieheni vaihtoi entisen naisystävänsä minuun, ikäeroa meillä on miehen kanssa 8v, exäänsä olen 5 vuotta nuorempi. Yksi merkittävä syy eronsa taustalla oli naisen yhtäkkinen, yllättävä pakkomielle nelikymppisenä saada lapsi, jonka keinohedelmöitys miehen olisi pitänyt maksaa. Siksi koska naisen "aina kaikki hylkää", tai jotain sinne päin kuului perustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttavapiirissä parikin kovalla yhteiskunnallisella statuksella olevaa miestä, jotka vaihtoivat koulutetun ja mukavanoloisen vaimon noin 20-25 vuotta nuorempaan naiseen. Vaimot olivat luonnollisesti seota järkytyksestä.
Aluksi mies on kulkenut trofeensa kanssa tyytyväisenä, mutta muutaman vuoden kuluttua on hymy hyytynyt, kun nuorikolla on täysin eri kiinnostuksen kohteet, muistot ja kaveripiiri kuin kohta kuuttakymmentä lähestyvällä miehellä. Mitä mahtavat edes puhua keskenään, jos edes yhteisiä puheenaiheita on?
Tällaiset on mun mielestä erikoisia kommentteja. Onko sun puheenaiheet pääasiassa vanhojen aikojen muistelua, ja kaikki kaverit myös tasan saman ikäisiä kuin sinä itse? Omien lasten ja vanhempienkaan kanssa ei ole muuta puhuttavaa kuin muistelua? Itse ainakin keskustelen pääosin tämän hetken tapahtumista ja kavereitakin mulla on hyvin eri ikäisiä.
Nyt kun sanoit. Omakin mies on reilusti vanhempi ja elänyt täysin erilaisen lapsuuden ja nuoruuden kuin minä. Itse lähiömuksu 90- luvulta, joka on asunut useassa eri maassa ja paikkakunnilla suomessa. Mies maaseudun lapsi 70-luvulta, joka ei ole oman maakunnan ulkopuolella kuin vähän vieraillut. Itsellä lapsia, miehellä ei. Itsellä suurperhe lapsena, miehellä ei sisaruksia. Jne jne. Kyllä meillä on riittänyt juteltavaa ja yhteisiä harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavamies vaihtoi lähes samanikäiseen, mutta lihavampaan ja nyt uusi rouva on jo noin 80 kg lihavampi kuin ex-vaimonsa ja näyttää ihan mieheltä. Mutta ilmeisesti ovat aivan onnellisia liitossaan. Sama harrastus molemmilla eli alkoholin runsas käyttö ja syöminen. Ex on liikunnallinen ja hoikka.
No sittenhän on pelkästään hyvä, että mies löysi itselleen sopivampaa ja mieluisampaa seuraa ja rouva pääsi eroon lihavasta juoposta. Tämä oli kai kommentin viesti?
Monesti on niin vaikeaa hyväksyä, että ihminen saattaa rakastua muunkin kuin ulkonäön (hoikkkuuden) pohjalta. Itse miettisin tälleen ihan nättinä naisena, että kuinka paskaa seuraa olenkaan jos tulisin jätetyksi jonkun ruman ja ilkeän ihmisen vuoksi, enkä todellakaan kokisi mitään voitonriemua, sellainen on katkerikkojen touhuja.
64-v. kollega vaihtoi itseään yli 40 v. nuorempaan naiseen ja on nyt kahden pienen lapsen isä.
Ikävä kyllä minulla ja muilla kollegoilla ei ole oikein mitään yhteistä jutunaihetta tämän nuorikon kanssa, kun yhteisissä juhlissa tavataan. No, tietysti voidaan puhua hänen lapsistaan ja meidän muiden lapsenlapsista, mutta ei siinä kovin pitkään juteltavaa riitä. Nainen opiskelee, me muut olemme siirtymässä eläkkeelle. Me matkustelemme, hän hoitaa lapsiaan.
Kuinka paljon nuorempi kuin
a) mies
b) edellinen nainen?
Vierailija kirjoitti:
64-v. kollega vaihtoi itseään yli 40 v. nuorempaan naiseen ja on nyt kahden pienen lapsen isä.
Ikävä kyllä minulla ja muilla kollegoilla ei ole oikein mitään yhteistä jutunaihetta tämän nuorikon kanssa, kun yhteisissä juhlissa tavataan. No, tietysti voidaan puhua hänen lapsistaan ja meidän muiden lapsenlapsista, mutta ei siinä kovin pitkään juteltavaa riitä. Nainen opiskelee, me muut olemme siirtymässä eläkkeelle. Me matkustelemme, hän hoitaa lapsiaan.
Tämä kertoo vaan teidän sosiaalisesta taitamattomuudesta. Kuka puhuu juhlissa lapsistaan tai vielä pahempaa lapsenlapsistaan??
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tiedän näitä aika montakin. Oma exäni mukaanlukien. Noin 55v mies vaihtanut about omanikäisen naisen 10-15 vuotta nuorempaan.
Pakostakin tulee mieleeni se, että ymmärtävätkö nuo noin paljon nuoremmat naiset, että joutuvat sitten eläkeläisinä hoivaamaan huomattavasti vanhempaa puolisoa, kun vielä itsellään olisi virtaa tehdä vaikka mitä (esim. jos nainen on 65 v, niin tuo mies on jo sitten 80 v, jos ikäeroa on 15 vuotta). 65 v on useimmiten vielä hyvissä voimissa fyysisesti ja henkisesti ja sitten on puoliso joka isolla todennäköisyydellä alkaa olla jo vanhus, huonossa lykyssä muistisairas, jonka hoitamiseen toinen käyttää sitten aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tiedän näitä aika montakin. Oma exäni mukaanlukien. Noin 55v mies vaihtanut about omanikäisen naisen 10-15 vuotta nuorempaan.
Pakostakin tulee mieleeni se, että ymmärtävätkö nuo noin paljon nuoremmat naiset, että joutuvat sitten eläkeläisinä hoivaamaan huomattavasti vanhempaa puolisoa, kun vielä itsellään olisi virtaa tehdä vaikka mitä (esim. jos nainen on 65 v, niin tuo mies on jo sitten 80 v, jos ikäeroa on 15 vuotta). 65 v on useimmiten vielä hyvissä voimissa fyysisesti ja henkisesti ja sitten on puoliso joka isolla todennäköisyydellä alkaa olla jo vanhus, huonossa lykyssä muistisairas, jonka hoitamiseen toinen käyttää sitten aikansa.
He voivat vaihtaa nuorempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä minulla ja muilla kollegoilla ei ole oikein mitään yhteistä jutunaihetta tämän nuorikon kanssa, kun yhteisissä juhlissa tavataan. No, tietysti voidaan puhua hänen lapsistaan ja meidän muiden lapsenlapsista, mutta ei siinä kovin pitkään juteltavaa riitä. Nainen opiskelee, me muut olemme siirtymässä eläkkeelle. Me matkustelemme, hän hoitaa lapsiaan.Tämä kertoo vaan teidän sosiaalisesta taitamattomuudesta. Kuka puhuu juhlissa lapsistaan tai vielä pahempaa lapsenlapsistaan??
Niinpä, ei huvittaisi, mutta kun tämän nuorikon elämä nyt pyörii lasten ympärillä eikä hänen elämänkokemuksellaan vielä paljon ole yhteisiä aihepiirejä. Minkä me sille voimme, että hänen puheensa kääntyy aina lapsiin. Emme voi puhua viimeaikaisista taidenäyttelyistä ja oopperoista, matkoista maailmanympäri, koska hänellä nyt vaan ei ole kokemusta niistä. Lähestulkoon aihe kuin aihe, hänen vastauksensa on, mutta kun on pienet lapset, tai ehkä sitten joskus vanhempana, tai ei minulla ole rahaa matkustaa, tai minua ei oikein korkeakulttuuri kiinnosta.
Ehdotapa sinä hyviä aiheita, mihin hän voi osallistua?
Mulla on pari kaveria, jotka keskimäärin seitsemän vuoden välein vaihtavat naista nuorempaan. Molemmat ovat sellaisia aikuisiän ADHD -tapauksia. Nuoret naiset tykkää ja juttu luistaa. Itse ihmettelen, että pitääkö edelleenkin mennä naimisiin sen uuden kanssa ja pyöräyttää vähintään yksi, jos ei kaksi, lasta lisää. Enemmän vakiona tuntuu olevan se, että se uusi nuorikko on aina suurin piirteen saman ikäinen, noin kolmikymppinen, vaikka miehelle on tullut taas noin 7 vuotta lisää ikää entisen vaihdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä minulla ja muilla kollegoilla ei ole oikein mitään yhteistä jutunaihetta tämän nuorikon kanssa, kun yhteisissä juhlissa tavataan. No, tietysti voidaan puhua hänen lapsistaan ja meidän muiden lapsenlapsista, mutta ei siinä kovin pitkään juteltavaa riitä. Nainen opiskelee, me muut olemme siirtymässä eläkkeelle. Me matkustelemme, hän hoitaa lapsiaan.Tämä kertoo vaan teidän sosiaalisesta taitamattomuudesta. Kuka puhuu juhlissa lapsistaan tai vielä pahempaa lapsenlapsistaan??
Niinpä, ei huvittaisi, mutta kun tämän nuorikon elämä nyt pyörii lasten ympärillä eikä hänen elämänkokemuksellaan vielä paljon ole yhteisiä aihepiirejä. Minkä me sille voimme, että hänen puheensa
Ihan kaikki mahdolliset maailman tapahtumat. Aika rajoittunut täytyy olla ihmisen ajatusmaailma, jos ei osaa mistään muusta puhua kuin korkeakulttuurista. (Tai niistä lapsenlapsista)
En ole lukenut ketjua kuin pätkän, mutta kommentoin tuohon, että mitä voi puhua niin puhun sen ainoan nuoren naisen kanssa, joka on naimisissa viisikymppisen kanssa about samoista asioista kuin lapsenikin kanssa. Nainen on siis vähän lastani vanhempi. Ei ongelmaa.
Minulla on ollut elämäni aikana itseäni vanhempia ystäviä ja tuttavia, he ovat valikoituneet samojen kiinnostusten perusteella. Keskustelunaiheet ovat kiinni persoonasta, ei iästä, ellei nyt puhuta teineistä ja eläkeläisistä tai jostain ostovaimoista, joiden kanssa sitten varmaan joutuu puhumaan niistä lapsista tai vaikka ruokakulttuurista eli sopeutetaan puhuminen toisen osapuolen mukaan niin että kaikki tuntevat olonsa tervetulleiksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut ketjua kuin pätkän, mutta kommentoin tuohon, että mitä voi puhua niin puhun sen ainoan nuoren naisen kanssa, joka on naimisissa viisikymppisen kanssa about samoista asioista kuin lapsenikin kanssa. Nainen on siis vähän lastani vanhempi. Ei ongelmaa.
Minulla on ollut elämäni aikana itseäni vanhempia ystäviä ja tuttavia, he ovat valikoituneet samojen kiinnostusten perusteella. Keskustelunaiheet ovat kiinni persoonasta, ei iästä, ellei nyt puhuta teineistä ja eläkeläisistä tai jostain ostovaimoista, joiden kanssa sitten varmaan joutuu puhumaan niistä lapsista tai vaikka ruokakulttuurista eli sopeutetaan puhuminen toisen osapuolen mukaan niin että kaikki tuntevat olonsa tervetulleiksi.
Niinhän me teemme, sopeutamme keskustelumme hänen mukaansa, koska hän haluaa puhua lapsistaan. Me puhumme sitten lapsenlapsistamme. Ihan sama mitä kuuta yritämme, koska hänen puheensa kääntyy lapsiin.
Mun lähipiirissä itseni mukaan lukien on enemminkin käynyt niin, että eron jälkeen nainen on ottanut itselleen nuoremman miehen. Mun uuden miehen exä on mua paljon nuorempi, eli mieheni vaihtoi nuoren exänsä itsensä kanssa saman ikäiseen naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni vanhemmilla on juuri tuo tilanne. Miehen isä vaihtoi aikanaan ensimmäisen vaimonsa nuorempaan naiseen (mieheni äitiin). Nyt kun ovat n. 75v ja 65v, niin tuo miehen isä on jo ihan raihnainen papparainen, liikkuu huonosti ja on kaikenlaista perussairautta. Miehen äiti on vielä hyvinkin toimintakykyinen, eikä hänellä ole mitään perussairauksia. Onhan siinä vissi ero, puhutaanko 75v miehestä, vai 65v naisesta. Nainen juuri jäänyt eläkkeelle ja mieluusti reissaisi ja tekisi kaikenlaista, mutta puolisonsa ei kyllä mihinkään aktiviteetteihin kykene ja reissuissakin on melkoinen riesa, kun liikkuminenkin niin huonoa ja vähän jo sellainen kärttyinen vanhus tuo miehen isä on nykyään.
Aika surullista jos pitäisi pelätä että mies vaihtaa. En kyllä olisi tuollaisesa suhteessa.