Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut haluavat ajatella että heillä olisi ollut vaikeampi elämä kuin muilla ihmisillä?

Vierailija
02.09.2024 |

Eihän ole olemassa mitään yleistä vertailukohtaa.

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä rankka elämä tyyppejä yhdistää vain perseaukisuus ja laiskuus.

Vierailija
102/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea elämä? 

Yh äippä joka on tekaissut lapsia neljän eri miehen kanssa ja kouluttautumattomana on joutunut elämään valtion kustannuksella jo heti siitä lähtien kun lopetti vanhempien kustannuksella elämisen.  Juu se se on kovaa elämää se 👍

Sinulla on ollut vähän liian hyvä elämä jos kuvittelet tuollaisia. 

Kolukaverini isä kuoli kun hän oli 8 äiti kuoli kun oltiin lukion toisella. 4pienempää sisarusta eikä muuta sukua. Kaveri jätti koulun kesken siitä paikasta ja meni töihin ettei sisarukset joudu lastenkotiin ja itse kodittomaksi. 

Hienosti hoiti hommansa, kodin ja sisarukset siinä samalla. Painaa edelleen kovaa duunia, mutta hänen päällään ja sinnikkyydellään hänestä olisi voinut tulla mitä tahansa.

Mutta sinulla on varmasti ollut rankempaa?

Kaverillasi ei ole siitä huolimatta mitään hätää, mutta sinä näköjään uhriudut hänenkin puolestaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten ihmisten vastoinkäymisten vähättely -siinäpä tosioikeistolaisen harrastus!

Tais osua - ei ole ainakaan tullut yksikään vähättelijä kieltämään oikeistolaisuuttaan.

tää sopii vielä tähänkin

Vierailija
104/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea elämä? 

Yh äippä joka on tekaissut lapsia neljän eri miehen kanssa ja kouluttautumattomana on joutunut elämään valtion kustannuksella jo heti siitä lähtien kun lopetti vanhempien kustannuksella elämisen.  Juu se se on kovaa elämää se 👍

Kolukaverini isä kuoli kun hän oli 8 äiti kuoli kun oltiin lukion toisella. 4pienempää sisarusta eikä muuta sukua. Kaveri jätti koulun kesken siitä paikasta ja meni töihin ettei sisarukset joudu lastenkotiin ja itse kodittomaksi. 

Hienosti hoiti hommansa, kodin ja sisarukset siinä samalla. Painaa edelleen kovaa duunia, mutta hänen päällään ja sinnikkyydellään hänestä olisi voinut tulla mitä tahansa.

Etkö lukenut loppuun vai ymmärtänyt? Elettiin 90-lukua. Sossu ottaa vastuun ja toimittaa lapset lastenkotiin. Niin sinä olisit tehnyt omille sisaruksillesi?

Kuka oli lasten huoltaja? Alaikäinen tarvii aina huoltajan, myös teini.

Vierailija
105/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta..

Miltä se tuntuu..

Olla marttyyri?

Olla vähän niinkuin jeesus johon kukaan ei usko, eikä luota?

Vierailija
106/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea elämä? 

Olen eri, mutta ihmettelen tosiaan tuota kilpailevaa asennetta kärsimyksissä. Miksi kärsimyksillä pitäisi kilpailla ja niitä vertailla?

Esimerkkisi on sikäli osuva, kun oma mies on hoitanut isänsä kuoltua sekä lievästi kehitysvammaisen äitinsä asiat, elannon  ja oman elantonsa 12-vuoden iästä asti. Ei hän ole koskaan siitä sen enempää puhunut saati uhriutunut. Ja äidin laskujen maksu ja asioiden hoitaminen jatkuu edelleen, siis yli 50 vuotta huolehtinyt äidistään, jolla on myös pahoja mt-ongelmia.

Eihän tuo vielä mitään, minunpa mies tienasi itse omat vaippansa ja hankki oman elantonsa vauvasta asti.

Vierailija
107/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea elämä? 

Niin se kilpaileva asennehan tulee yleensä niiden puolelta kenellä ei ole ollut oikeita pahoja vastoinkäymisiä ja paremmat lähtökohdat. He yleensä alkavat vertaamaan, "kyllä minullakin on ollut ihan rankkaa" kuin  sinulla. Samoin kuin rikkaaksi syntyneet ovat omien juttujensa mukaan "ansainneet kaiken omalla kovalla työllä".

Ehkä heille tulee etuoikeutettu olo ja siksi pitää alkaa kilpailemaan?

Vierailija
108/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minun 18vuotias kaverini sai heidän huoltajuuden koska ei halunnut että sisarukset sijoitetaan.

Vierailija
109/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea elämä? 

Niin se kilpaileva asennehan tulee yleensä niiden puolelta kenellä ei ole ollut oikeita pahoja vastoinkäymisiä ja paremmat lähtökohdat. He yleensä alkavat vertaamaan, "kyllä minullakin on ollut ihan rankkaa" kuin  sinulla. Samoin kuin rikkaaksi syntyneet ovat omien juttujensa mukaan "ansainneet kaiken omalla kovalla työllä".

Ehkä heille tulee etuoikeutettu olo ja siksi pitää alkaa kilpailemaan?

Tai sitten kaikki eivät kerro kaikille vastoinkäymisistään.

Vierailija
110/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

68: kai ymmärrät että ihminen voi traumatisoitua paljon vähemmästäkin, sinun termeilläsi normaaliin elämään kuuluvista asioista? Miksi vähättelet näiden ihmisten traumoja?

En mä vähättele. Olen kokenut niitä "normaaleja" vastoinkäymisiä ja ollut ihan rikki niistä. Sitten olen kokenut sen "virallisesti" traumatisoivan kokemuksen, ja kyllä se on ihan eri asia. 

Vierailija
111/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka oli lasten huoltaja? Alaikäinen tarvii aina huoltajan, myös teini."

Tämä minun 18vuotias kaverini sai heidän huoltajuuden koska ei halunnut että sisarukset sijoitetaan.

Vierailija
112/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteilla?

Ei ole mikään ihan normaalitilanne, että nipinnapin yksinäinen sisarus saa useamman pikkusisaruksen huoltajuuden. Jos saakin, niin yleensä ovat tekemisissä vähintään sossun kanssa.

Vierailija
113/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tai sitten kaikki eivät kerro kaikille vastoinkäymisistään."

Etkö ymmärrä lukemaasi? Miten he kilpailevat jos eivät kerro? Siinä kohtaahan he juuri kertovat kun alkavat kilpailemaan kenellä ollut kurjinta.

Vierailija
114/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

68: kai ymmärrät että ihminen voi traumatisoitua paljon vähemmästäkin, sinun termeilläsi normaaliin elämään kuuluvista asioista? Miksi vähättelet näiden ihmisten traumoja?

En mä vähättele. Olen kokenut niitä "normaaleja" vastoinkäymisiä ja ollut ihan rikki niistä. Sitten olen kokenut sen "virallisesti" traumatisoivan kokemuksen, ja kyllä se on ihan eri asia. 

Millainen on virallisesti traumatisoiva kokemus?

Vierailija
115/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa paskaa kuin ne 10-30 vuotta sitten koulussa " kiusatut" joiden elämä pysähtyi sinne ala-asteen kolmannelle kun pojat veti kerran letistä.😂 Vttu mitä paskaa. Raffi elämä tosiaan 👍

Tämä. Ja sitten nämä ravaavat Kelan rahoilla traumaterapiassa. HUOH!

Vierailija
116/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tai sitten kaikki eivät kerro kaikille vastoinkäymisistään."

Etkö ymmärrä lukemaasi? Miten he kilpailevat jos eivät kerro? Siinä kohtaahan he juuri kertovat kun alkavat kilpailemaan kenellä ollut kurjinta.

Eivät ehkä kerro kaikkea. Ymmärrätkö?

Vierailija
117/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta..

Miltä se tuntuu..

Olla marttyyri?

Olla vähän niinkuin jeesus johon kukaan ei usko, eikä luota?

Lopulta ihmiset kaikkoaa ympäriltä, koska kukaan ei jaksa kuunnella sitä loputonta märinaa ja uhriutuja joutuu jatkuvasti etsimään itselleen uutta yleisöä 

Vierailija
118/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olit kun kissa kuoli?

Vierailija
119/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän tuo vielä mitään, minunpa mies tienasi itse omat vaippansa ja hankki oman elantonsa vauvasta asti."

No niinpä. Tuollaiset ihmiset ovat raskaita ja kun yksi tällainen tuttavapiiriin kuului, niin kieltämättä alkoi silmät aueta tuossa kohtaa, kun hänen vanhempansa kuolema (sairaana ja vanhana) aloitti valtaisan draaman. Vieressä kuuntelee ihminen, jonka vanhemman kuolema oikeasti oli aikamoista.

Vierailija
120/237 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä hainkin huoltajuuden jo kolme vuotiaana ja samantein lähdin rakennuksille töihin. Rankkaa oli