Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??

Vierailija
01.09.2024 |

Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa. 

Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan. 

Kommentit (685)

Vierailija
401/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et pysty itse maksamaan vuokraa? Mä olen työtön enkä edes saa asumistukea. 

Saat ilmeisesti ansiosidonnaista. Et tarvitse asumistukea jos niin hyvä työttömyysturva että pärjää. Tiedoksesi että hallitus leikkasi osa-aikaisten työntekijöiden asumistukia joka tarkoittaa että isolla osalla tuki loppuu kokonaan mutta palkka ei nouse. Lähtö edessä.

Saan työmarkkinatukea joten en ymmärrä miten palkkaa saava ihminen ei voi muka maksaa vuokraa.

Työmarkkinatuki on noin 500 e/kk verojen jälkeen. Etkä siis tarvitse asumistukeakaan? 🤨 Eli puolisoko makselee asumismenosi vai valehteletko täällä huviksesi?

Ihan itse olen lainani maksanut. Pointti on nyt se että pitää asua siellä mihin on varaa ilman mitään asumistukea. 

Vierailija
402/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et pysty itse maksamaan vuokraa? Mä olen työtön enkä edes saa asumistukea. 

Saat ilmeisesti ansiosidonnaista. Et tarvitse asumistukea jos niin hyvä työttömyysturva että pärjää. Tiedoksesi että hallitus leikkasi osa-aikaisten työntekijöiden asumistukia joka tarkoittaa että isolla osalla tuki loppuu kokonaan mutta palkka ei nouse. Lähtö edessä.

Saan työmarkkinatukea joten en ymmärrä miten palkkaa saava ihminen ei voi muka maksaa vuokraa.

Tämä. Miten töissä käyvä ei muka saa asumistaan maksettua?? Ihan on mysteeri mullekin.

Hyvä, että leikkaavat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole hakenut ikinä asumistukea mutta olen joutunut asumaan kaikenlaisissa halvoissa murjoissa läpi elämäni.

400 € kuussa oli semmoinen summa jolla tuli sinne edelleen mainiosti toimi joka päivä.

Ihmisen täytyy oppia elämään sen mukaan kun työt maittaa. LosElosta pitää tehdä vähän vastenmielisempää.

Muuten Suomen taloutta ei saada kuntoon.

Vierailija
404/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten ollut edes mahdollista asua noin ylikalliissa asunnossa, että on saanut yli 500€ asumistukea.

Näin veronmaksajana ja myös sinun asumiskulujen maksajana vaikea ymmärtää.

Ahneet vuokraisännät, niille se raha menee.

Työpaikan kahvitauoilla puhutaan tästä lähtien ahneista sijoitusasunnon omistajista.

Vai ahneet, itsellä on pieni yksiö jota joskus vuokrasin. Siitä jäi verojen ja vastikkeen jälkeen nettona käteen satanen kuussa kun vuokra oli alle 400€. Nykyään en enää viitsi vuokrata,pidän itsellä "varakotina". Joskus tuli vielä mätkyjä verotuksessa ,kun kokonaisvarotus tuli.

&nbs

Se on maksettu jo aikoja sitten,oli halpa joten lainaa ei tarvittu. Sijainti tuolla jossain "maalla". 

Vierailija
405/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiude kerran elämässäsi rehellisen työhön.

Vierailija
406/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitu loinen

Vierailija
407/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni valittaa nyt mutta ei ajateltu vaaleissa mitään. 

Vierailija
408/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras leikkaus ikinä ettei omistusasuntoon saa asumistukea. Tuet niille jotka sitä oikeasti tarvitsee ja heillä ei ole sitä omaisuutta.

Monethan kertoo asuvansa vuokralla ihan vain siitä syystä, että silloin on saanut tukia. Voi sitten säästää kunnolla toiselle tilille tai osakkeisiin. Ja varsinkin nyt korkeiden korkojen aikaan ilman korkovähennyksiä tästä jää usein enemmän varallisuutta itselle.

Vierailija
409/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen, mutta en koskaan ole saanut asumistukea. Kuinka pienituloinen oikein pitää Suomessa olla, että saa asumistukea? Toivoisin asiallisia vastauksia, koska ihmettelen asiaa oikeasti. 

Vierailija
410/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika karmeeta lukea miten ihmisiltä viedään nykyään kaikki.

Aika karmeeta on tietää miten ihmiset ovat eläneet toisten rahoilla!

Miksi Suomi on korviaan myöten veloissa ja joutuu tänäänkin ottamaan 50 miljoonaa lisää velkaa, että jonkun vuokrat saadaan maksettua. Koska edes meidän veronmaksajien rahat eivät riitä elättämään lähes puoltamiljoonaa (yli miljoona asukasta, kun perhe lasketaan) asumistukien saajia. 

Niin, edes veronmaksajien rahat eivät riitä. Elämme velaksi. Ei ole helppo rasti tätä korjata. Mutta velkaantuminen loppuu, kun IMF tai EU puuttuu tai emme saa enää rahoitusta.

Luuletko että sossupummi näitä suuria kokonaisuuksia miettii? Päivä kerrallaan, eletään kuin ellun kanat.

Vierailija
411/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kolmiot Oulussa maksaa 850-1200 e. Terv. Oululainen

Eivät maksa ellei tuon hintaisia erityisesti hae. Oikotiellä on nytkin useita kolmioita alle 700 euroa, jopa

omakotitalokolmio maaseutualueella 490 eur/kk ja tähän aikaan vuodesta on tarjonta vähäisintä. Oulussa on yksityisten lisäksi monia muitakin tahoja jotka vuokraavat kohtuuhintaisia asuntoja, Kodisto, ta-asunnot. Turhaan tuota uhriutujaa puolustelet. 

Vierailija
412/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten ollut edes mahdollista asua noin ylikalliissa asunnossa, että on saanut yli 500€ asumistukea.

Näin veronmaksajana ja myös sinun asumiskulujen maksajana vaikea ymmärtää.

Ahneet vuokraisännät, niille se raha menee.

Työpaikan kahvitauoilla puhutaan tästä lähtien ahneista sijoitusasunnon omistajista.

Meillä kyllä puhutaan enemmän niistä omista sijoitusasunnoista.. 

Vierailija
413/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä näyttää olevan lukutaidottomia ja omia päätelmiä tekeviä, niin sanottakoon vielä tässä selvällä suomen kielellä, että minä, ap., olen siis työssäkäyvä ihminen. Ollut samassa työpaikassa 5v. Minkäs minä sille teen, että palkka on huono. Eikä me asuta pk-seudulla. Vuokrat on korkeita jo muuallakin. 

Onhan toi tosi iso pudotus, mutta toisaalta ihmettelen, miten kukaan voi tai on voinut saada noin älyttömän suuren asumistuen. Kerrot ettette asu pk- seudulla ja asutte ahtaasti. Miten hirveä vuokra pitää olla, että saa tukea siihen yhteiskunnalta 500 e. Ehkä saat lapsilisiä tai muita tukia, kai ne jotenkin laskee, kuinka paljon ihmiselle pitää jäädä käteen. Kurja juttu sulle, mut jotain järkeä tohon tukien jakamiseen pitää tulla.

Vierailija
414/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni valittaa nyt mutta ei ajateltu vaaleissa mitään. 

Kyllä. Oli väärin äänestää morinin-ohosalo (nimet muutettu moden poistoskannauksen vuoksi) viherholhous hallitusta valtaan. Siksi olemme tässä tilanteessa.

Vierailija
415/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen, mutta en koskaan ole saanut asumistukea. Kuinka pienituloinen oikein pitää Suomessa olla, että saa asumistukea? Toivoisin asiallisia vastauksia, koska ihmettelen asiaa oikeasti. 

400 000 ihmistä on saanut asumistukea yht 1,56 miljardia. Hirveä määrä. Osa saaneista tukiammattilaisia. Jotkut nosta tukia 6000€ kuussa. 

https://tietotarjotin.fi/uutinen/591390/kela-maksoi-etuuksia-163-miljar…

Vierailija
416/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400 000 ihmistä on saanut asumistukea yht 1,56 miljardia. Hirveä määrä. Osa saaneista tukiammattilaisia. Jotkut nosta tukia 6000€ kuussa. 

https://tietotarjotin.fi/uutinen/591390/kela-maksoi-etuuksia-163-miljar…

200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.

Vierailija
417/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on noin 500 e/kk verojen jälkeen. Etkä siis tarvitse asumistukeakaan? 🤨 Eli puolisoko makselee asumismenosi vai valehteletko täällä huviksesi?

Sinähän se valehtelet. Työmarkkinatuki on isompi verojen jälkeen. Mulla noin 590 euroa netto.

Vierailija
418/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika karmeeta lukea miten ihmisiltä viedään nykyään kaikki.

Aika karmeeta lukea muten ihmisille on vuosikausia maksettu kaikki verovaroista. Ei mitään järkeä, että ihmiset on opetettu tukieläteiksi. Vika ei ole ihmisissä vaan systeemissä, joka olisi pitänyt korjata jo aikaa sitten.

Kyllä se vika on myös ihmisissä. Sitä laiskistuu, eikä enää viitsi kantaa korteaan kekoon. Kyllä sitä useampi laski kotona olo versus työnteko +/- nolla. Ainakin matala palkka aloilla. Edelleen ne kenellä ei mitään omaisuutta siirtyy vain toimeentulon piiriin. 

Vierailija
419/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä näyttää olevan lukutaidottomia ja omia päätelmiä tekeviä, niin sanottakoon vielä tässä selvällä suomen kielellä, että minä, ap., olen siis työssäkäyvä ihminen. Ollut samassa työpaikassa 5v. Minkäs minä sille teen, että palkka on huono. Eikä me asuta pk-seudulla. Vuokrat on korkeita jo muuallakin. 

Onhan toi tosi iso pudotus, mutta toisaalta ihmettelen, miten kukaan voi tai on voinut saada noin älyttömän suuren asumistuen. Kerrot ettette asu pk- seudulla ja asutte ahtaasti. Miten hirveä vuokra pitää olla, että saa tukea siihen yhteiskunnalta 500 e. Ehkä saat lapsilisiä tai muita tukia, kai ne jotenkin laskee, kuinka paljon ihmiselle pitää jäädä käteen. Kurja juttu sulle, mut jotain järkeä tohon tukien jakamiseen pitää tulla.

Uskon, että myös eläkeläisiltä tullaan poistamaan asumistuki omistusasunnosta lähitulevaisuudessa.

Rahat on loppu.

Vierailija
420/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1974 syntyneet ja vanhemmat saa leskeneläkettä loppuelämänsä. Sen voisi poistaa kokonaan.