Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??

Vierailija
01.09.2024 |

Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa. 

Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan. 

Kommentit (685)

Vierailija
361/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sairastut syöpään niin sairaspäiväraha on puolet palkasta ja sitä leikataan ensi vuonna.

Et saa omistusasuntoon asumistukea.

Mitä joit alkoholia ja sait syövän?

Poltit tupakkaa ja sait aivoinfarktin, oma syy.

Et ole ansainnut tukia. 

50-vuotias ja asuntosi menee ulosottovirastolle, jos ei ole säästöjä.

Mitä matkustelit ulkomailla?

Vierailija
362/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten ollut edes mahdollista asua noin ylikalliissa asunnossa, että on saanut yli 500€ asumistukea.

Näin veronmaksajana ja myös sinun asumiskulujen maksajana vaikea ymmärtää.

Ahneet vuokraisännät, niille se raha menee.

Työpaikan kahvitauoilla puhutaan tästä lähtien ahneista sijoitusasunnon omistajista.

kenenkään ei ole velovollisuus vuokrata ala hintaab asuntoa jonka ostanut tai maksaaa siitä. Kulunki, remontit. Mieti tie ostat asunnon,, kuinka halvalla annat sen vuokraan. Vuokratuotto,kulut menot jne. Hanki oma,ota laina ja  asu omassassa

Noi pyytää isoja vuokria, ahneet ja ilkeät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa. 

Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena."

Olet yyhhoo, et tavallinen ihminen.

Tavallisella ihmisellä ei ole aviottomia lapsia. Tavallisella ihmisellä on perhe jossa on isä, äiti ja kaksi lasta. Molemmat vanhemmat käyvät työssä ja yhdessä kasvattavat ja elättävät sekä lapsensa, että itsensä.

SINÄ et ole tavallinen ihminen. Olet yyhhoo lunttu. 

En nyt Huøraksi sanoisi..mutta huolimaton Nainen?

Vierailija
364/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sairastut syöpään niin sairaspäiväraha on puolet palkasta ja sitä leikataan ensi vuonna.

Et saa omistusasuntoon asumistukea.

Mitä joit alkoholia ja sait syövän?

Poltit tupakkaa ja sait aivoinfarktin, oma syy.

Et ole ansainnut tukia. 

50-vuotias ja asuntosi menee ulosottovirastolle, jos ei ole säästöjä.

Mitä matkustelit ulkomailla?

Me haukutaan sitä sitten sossupummiksi.

Vierailija
365/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä yksi nainen oli sydänvaivojen takia puoli vuotta pois. Sossupummi.

Vierailija
366/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa asua asunnossa, on valittava halvempi asumismuoto. Miksi yhteiskunnan ja muiden veronmaksajien pitäisi kustantaa joillekin kämppiä, joihin näillä ei tosiallisesti ole varaa. Suomen tukijärjestelmä on ylipöhöttynyt ja outo.

Asumistuet on töissäköyvien osalta yritystukea. Esimerkiksi kaupan alalla on tuhansittain työntekijöitä, jotka ei halustaan huolimatta saa kokoaikaista työaikaa. Tämä siksi, että kauppa maksimoi voittonsa. Osa-aikaisen välilliset kulut ja lomaoikeudet on heikommat, eikä taukoja ole vastaavalla tavalla kuin täyttä päivää tekevällä. Esim. 8 tunnin päivässä on 2x kahvitauko ja ruokatunti. Täyspäiväisen edut ja kulut yönantajalle. 7 tunnin päivässä on kaksi kahvitaukoa. Joten täyspäiväinen tekee tosiasiallisesti työtä vain puoli tuntia enemmän. 6 tunnin päivässä on yksi kahvitauko. Osa-aikaisille ei myöskään kerry lomaa yhtä paljon.

Ja se on vale, että markkinat määräisi vuokrien hinnan. Ei määrää. Joku aiemmin ketjussa kirjoittikin, että vuokranantaja saa vuokraamattomasta asunnosta tulonmenetysvähennyksen omaan verotukseensa. Asuntosijoittajat siis vetää verorahoja itselleen oli asunto vuokrattuna, tai ei. Se vääristää vuokrien hinnoittelua jo yksistäänkin. Miksi heidän varallisuuttaan pitää kasvattaa verokirstusta?

Yksi iso vuokra-asuntomistajataho on säätiöt. Ruotsalaisella säätiölläkin on Helsingissä satoja asuntoja pahimmillaan tyhjinä. Ne majoittavat esim. suuria määriä maaha ntulijoita, joiden kulut menee verorahoista. Säätiöt ei maksa veroa.

Vierailija
367/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä yksi nainen oli sydänvaivojen takia puoli vuotta pois. Sossupummi.

Sellasta se on kun on epäterveelliset elämäntavat ja sitten ollaan sossupummeina toisten rasitteena.

Vierailija
368/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy persettä ihan niinkuin äitisi, isoäitisi ja sisaresikin ovat tehneet jo vuosisatojen ajan. Tai voit sinä kysellä jos isukki maksaisi välillä. Hon kan betala. 

Pitäisköhän sun aloittaa ruotsin kielen opiskelu vaikka kansalaisopistossa? 

Vierailija
369/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika karmeeta lukea miten ihmisiltä viedään nykyään kaikki.

Minun mielestäni se on myös karmeeta, että tuilla eletään eikä mennä töihin. 

Jos ap on töissä, niin on ilmeisesti aika kehno palkka, kun saa asumistukea noin paljon. Onko yh vai puoliso työtön? 

Koskaan ei ole asumistukea saatu, ei yh poikanikaan ole saanut, vaikka hänellä lapsi ja palkka kehno. Miten ihmeessä toiset sitä ovat saaneet?  Miten on omistusasuntoonkin maksettu asumistukea, ei käy järkeen se? Saisivat maksaa tuet takaisin, kun päättävät asuntonsa myydä. 

Vierailija
370/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkulla oli syöpä ja kävi silti töissä.

Ahkera ihminen eikä sellanen mikä jää saikulle toisten elätettäväksi.

Vierailija
371/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet perus toimeentulotukea tarvittaessa. Erona se että saadaksesi entisen summan toimitat myös 2kk tiliotteet

Vierailija
372/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten ollut edes mahdollista asua noin ylikalliissa asunnossa, että on saanut yli 500€ asumistukea.

Näin veronmaksajana ja myös sinun asumiskulujen maksajana vaikea ymmärtää.

Ahneet vuokraisännät, niille se raha menee.

Työpaikan kahvitauoilla puhutaan tästä lähtien ahneista sijoitusasunnon omistajista.

kenenkään ei ole velovollisuus vuokrata ala hintaab asuntoa jonka ostanut tai maksaaa siitä. Kulunki, remontit. Mieti tie ostat asunnon,, kuinka halvalla annat sen vuokraan. Vuokratuotto,kulut menot jne. Hanki oma,ota laina ja  asu omassassa

Noi pyytää isoja vuokria, ahneet ja ilkeät.

Ahne ja ilkeä on se joka vaatii saada asua lähes ilmaiseksi toisen asunnossa. Minulla on kolme kaksiota joista perin vuokraa 890€ kuukaudessa. Vuokrasta 206€ menee yhtiövastikkeeseen ja lopusta maksan 30% veroja joten eipä tuosta kovinkaan paljoa voi vuokrahintaa laskea tai ei jää itselleni mitään. 

Vierailija
373/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et pysty itse maksamaan vuokraa? Mä olen työtön enkä edes saa asumistukea. 

Saat ilmeisesti ansiosidonnaista. Et tarvitse asumistukea jos niin hyvä työttömyysturva että pärjää. Tiedoksesi että hallitus leikkasi osa-aikaisten työntekijöiden asumistukia joka tarkoittaa että isolla osalla tuki loppuu kokonaan mutta palkka ei nouse. Lähtö edessä.

Vierailija
374/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy persettä ihan niinkuin äitisi, isoäitisi ja sisaresikin ovat tehneet jo vuosisatojen ajan. Tai voit sinä kysellä jos isukki maksaisi välillä. Hon kan betala. 

Tuosta edellisestä kommentista " myy perhettä..." voisi ap tienata käräjillä sievoisen summan. Rikosilmoitusta vaan vetämään. 

Vierailija
375/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä juoksussa hyvä asia. Joko vuokrat laskevat tai asunnon hinnat halpenevat. Jos halpenevat kannattaa ostaa jo oma asunto. Vastike meillä 358€/kk 84m2 4h+k. Mikä vuokra markkinoilla 1200-1400€ väliin Espoossa. Oman ostamalla lopuilla lyhentää asuntolainaa.

Vierailija
376/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika karmeeta lukea miten ihmisiltä viedään nykyään kaikki.

Aika karmeeta lukea muten ihmisille on vuosikausia maksettu kaikki verovaroista. Ei mitään järkeä, että ihmiset on opetettu tukieläteiksi. Vika ei ole ihmisissä vaan systeemissä, joka olisi pitänyt korjata jo aikaa sitten.

Vierailija
377/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama. Ihan kokopäivätyössä olen myös ja koulutettu työhöni.

Meillä laskee 380 euroa. Ainoa vaihtoehto on kai sitten siirtyä asumaan ja töihin halvempaan kaupunkiin. Ei ole varaa olla töissä pk-seudulla enää.

Toisaalta olen miettinytkin muuttoa johonkin pikkukaupunkiin, joten nyt se on pakko toteuttaa joka tapauksessa! Työtä saan ihan mistä kunnasta tahansa, se ei onneksi ole mikään ongelma. Helsinki ei minua näköjään tarvitse.

Oikein, meille vanhemmille koulutetuille ihmisille oli päivänselvää, että töihin mennään sille paikkakunnalle jossa on töitä. Kulaan ei jäänyt tukien varaan minnekään. Se oli tuntematon toimintamalli. Kun oli opintolainaa, oli pakko mennä vaikka Peräpohjolaan töihin. Hyvin se sujui. 

Tässä on nyt vain se, että samanaikasesti itketä

Eikö tästä sitten tulisi seurata, että vuokrat ja asuntojen hinnat laskevat, kun väki eli kysyntä vähenee ja palkat nousevat, kun väki vähenee ja tekijöiden kysyntä kasvaa?

Vierailija
378/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen isä oli alun perin han mutta nykyään hon.

Vierailija
379/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et pysty itse maksamaan vuokraa? Mä olen työtön enkä edes saa asumistukea. 

Saat ilmeisesti ansiosidonnaista. Et tarvitse asumistukea jos niin hyvä työttömyysturva että pärjää. Tiedoksesi että hallitus leikkasi osa-aikaisten työntekijöiden asumistukia joka tarkoittaa että isolla osalla tuki loppuu kokonaan mutta palkka ei nouse. Lähtö edessä.

Saan työmarkkinatukea joten en ymmärrä miten palkkaa saava ihminen ei voi muka maksaa vuokraa.

Vierailija
380/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät voi muuttaa asumaan soluasuntoihin kuten tekevät ihmiset muissakin maissa. On aivan järjetöntä tukea yhteiskunnan varoin sellaista elämistä mihin köyhillä ei ole varaa.