Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??

Vierailija
01.09.2024 |

Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa. 

Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan. 

Kommentit (685)

Vierailija
441/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ilkeätä ja kateellista porukkaa pesiytyny aaveelle. Eikö laisillenne löydy muuta paikkaa keskustella. 🤮

Tämä ketju on kuvottava.

Vierailija
442/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla asumistuki loppuu 100 prosenttia vuodenbaihteessa eli 350 euroa kk..

Saan itse vain työmarkkinatuen ja sillä pitäisi maksaa 1500 kk menot.

Minulla on sitä laskennallista varallisuutta ja säästöjä joka tulee viemään asimistuet pois..

Pystyn maksamaan 1,5 vuotta laskut ja vuokran varoistani mutta sitten on totaalisen loppu varat ja toimeentulotuen asiakkaana ei minulla ole varaa enää nykyiseen edes nykyiseen vuokraa ja joudun kodittomaksi

Nosta tilit tyhjäksi heti ja jos kela kysyy, niin sanot, että olet peliriippuvainen ja olet pelannut rahat. Kun tästä leikkauksesta on rummutettu jo toista vuotta, niin miksi "köyhät" ei tyhjennä tilejään patjan alle. Sen ois moneen kertaan kerennyt tehdä. Jos omistaa metsää, kesämökkiä tms niin tottakai ne lasketaan omaisuudeksi. Omaisuuden voi myydä ja näin saada rahaa vuok

Ei kannata yllyttää ketään törkeään petokseen, se on laitonta. Tuo ehdottamasi menettely on törkeä petos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen, mutta en koskaan ole saanut asumistukea. Kuinka pienituloinen oikein pitää Suomessa olla, että saa asumistukea? Toivoisin asiallisia vastauksia, koska ihmettelen asiaa oikeasti. 

400 000 ihmistä on saanut asumistukea yht 1,56 miljardia. Hirveä määrä. Osa saaneista tukiammattilaisia. Jotkut nosta tukia 6000€ kuussa. 

https://tietotarjotin.fi/uutinen/591390/kela-maksoi-etuuksia-163-miljar…

200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.

jotkut pääsevät eläkkeelle jopa alle 30 vuotiaina.

Mun setä pääsi eläkkeelle 44 -vuotiaana ja eli 85-vuotiaaksi.

Miten pystyy yksin rakentamaan talon, jos on selästä työkyvyttömyyseläkkeellä, se oli kumma juttu.

Mun ukki pääsi eläkkeelle 33 vuotiaana eli 99 vuotiaaksi. Tosin oli vanginvaritja ja jäi työkyvyttömyys eläkkeelle kun vanki pahoinpiteli hänet karatessaan. Sitkee sissi oli. Perusti omena tarhan. Haki taimet fillarilla 50km matkan päästä, eli 100km per taimi, Toinen jalka ei toiminut ja painoi kävelykepillä polkimen alas. Tori kauppaa ei tarvinut ilmoittaa tai ei ainakaan ilmoittonut jotta ei menettänyt sairaseläkettään. Venäläinen saaristolainen s. 1898, eli Venäjän suurruhtinaskunnassa. 

Vierailija
444/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Riikka ja Petteri!

Viimemetreillä joku uskaltaa ryhtyä pelastamaan Suomen konkurssilta. Toivottavasti ei tullut liian myöhään nämä toimenpiteet.

Vierailija
445/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, miten meillä on ollut varaa maksaa edes asumistukea työssäkäyville. Yksi hyvä ryhmä on yh-hoitajat. Lapset kouluikäisiä, puolet ajasta isällä ja äiti tekee lyhennettyä työaikaa, koska yhteiskunta on tukenut sitä asumistuen muodossa. Ei kun täyttä työpäivää vaan. Hoitoalalla on niin kova työvoimapula, ettei ole yhtikäs yhtään syytä tukea osa-aikatyötä tukien muodossa. 

Tukijärjestelmä on viallinen, jos ihminen on kokopäivätyössä (tai mahdollisuus olla) ja saa silti asumistukea. Silloin pitää leikata tukia kaikilta. Pitää elää pienemmällä ja tietysti sitten taloudellisen hierarkian takia niiden, jotka on kokonaan tuilla, pitää elää vielä pienemmällä. Ts. työssäkäyvän pitää saada selvästi enemmän, mutta ilman yhteiskunnan kompensaatiota.

Sitäpaitsi näitä eronneita ja karanneita ei pitäisi tukea lainkaan. Järjetöntä, että maksellaan asumistukia hyvässä lykyssä kahteen asuntoon, joihin mahtuu ne lapset, kun aikuiset ihmiset eivät kykene valkkaamaan lastensa isää tai äitiä kunnolla.

Naurettavaa että joudumme maksamaan toisten huonon ihmistuntemuksen ja genitaalikutkan seurauksia.

Vierailija
446/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ilkeätä ja kateellista porukkaa pesiytyny aaveelle. Eikö laisillenne löydy muuta paikkaa keskustella. 🤮

Tämä ketju on kuvottava.

Valitettavasti liian myöhään te tuilla eläjät tajusivat mihin maa on menossa. Passivoiduitte liian pitkään . 

Joko konkurssi tai tukien leikkaus.

Äänestän leikkaukset. Se on meille edullisin.

Vierailija
447/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Rinne: rahaa on.  Ja jaettiin vappusatasia.

Rinteen-Marinin vastuuton politiikka tähän leikkausiin lopulta johti.

Vierailija
448/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos asumistuki tippuu 400 € kuussa, niin ap saa  jatkossa  400 € toimeentulotukea. Luukku vaan vaihtuu... 

Vierailija
449/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, miten meillä on ollut varaa maksaa edes asumistukea työssäkäyville. Yksi hyvä ryhmä on yh-hoitajat. Lapset kouluikäisiä, puolet ajasta isällä ja äiti tekee lyhennettyä työaikaa, koska yhteiskunta on tukenut sitä asumistuen muodossa. Ei kun täyttä työpäivää vaan. Hoitoalalla on niin kova työvoimapula, ettei ole yhtikäs yhtään syytä tukea osa-aikatyötä tukien muodossa. 

Tukijärjestelmä on viallinen, jos ihminen on kokopäivätyössä (tai mahdollisuus olla) ja saa silti asumistukea. Silloin pitää leikata tukia kaikilta. Pitää elää pienemmällä ja tietysti sitten taloudellisen hierarkian takia niiden, jotka on kokonaan tuilla, pitää elää vielä pienemmällä. Ts. työssäkäyvän pitää saada selvästi enemmän, mutta ilman yhteiskunnan kompensaatiota.

Sitäpaitsi näitä eronneita ja karanneita ei pitäisi tukea lainkaan. Järjetö

Nostetaan tukea kahdesta asunnosta ja asutaan yhdessä toisessa. Hyvin tavallista. Toinen asunto laitetaan harmaille vuokramarkkinoille, airbnb tai ulkolaiset rakennusfirmat, komennusmiehet jne. 

Vierailija
450/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Helsingissä ole halvempia asuntoja. Ainoa järkevä toimenpide olisi vuokrakatto kuten Ruotsissa, jolla puututtaisiin tähän ahneuteen. Vuokranantajat maksattavat vuokrat valtiolla. Tämä on törkeää. 

Mulla on 4 vuokra kohdetta arvo yhteensä noin 500 000€ tuotto yhtiövastikkeiden ja remonttilainojen jälkeen 7000€/a eli 1.4%

Osakkeita noin 1 000 000€ tuotto noin 100 000€/a Itse asiossa 7 viime vuoden tuotto keskimäärin 15.5%

Vuokrat on halpoja jos verokiila on näin kova. katsokaas kun taloyhtiö maksaa kanssa enemmän kun alv nousee. tää on loppujen lopuksi mitä tapahtuu

Vierailija
451/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asumistuki tippuu 400 € kuussa, niin ap saa  jatkossa  400 € toimeentulotukea. Luukku vaan vaihtuu... 

Ei vaan saa. Enää ei anneta kuin automaatista. Onneksi.

Vierailija
452/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Riikka ja Petteri!

Viimemetreillä joku uskaltaa ryhtyä pelastamaan Suomen konkurssilta. Toivottavasti ei tullut liian myöhään nämä toimenpiteet.

Riikka ja Petteri vie Suomen konkurssiin ja tuhoon.

Vierailija
453/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pelkään meillä tosin vasta ensi vuonna tuo pudotus edessä. Meillä 10hlö perhe ja joudutaan varmaan muuttamaan myös yksiöön. Se tosin aiheuttaa muita ongelmia. Taudit leviävät ja lisääntyvät kun asutaan ihan liian ahtaasti. Kämppä homehtuu, kun pyykki ei mahdu asiallisesti kuivumaan. Naapurit hermostuvat ääniin, joita varmasti tulisi jos noin ahtaasti asuisi. Tämän lisäksi pienissä asunnoissa asuu yleensä vanhempia ihmisiä, jotka eivät varmasti ilahtui suurperheestä ovinaapurissa. 

Vierailija
454/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nostetaan tukea kahdesta asunnosta ja asutaan yhdessä toisessa. Hyvin tavallista. Toinen asunto laitetaan harmaille vuokramarkkinoille, airbnb tai ulkolaiset rakennusfirmat, komennusmiehet jne. "

Verottaja ratsiassa muutama vuosi sitten lähes puolet  AIRBNB vuokranantajista jätti ilmoittamatta kokonaan tulonsa.

Tälläistä sakkia meillä on. Niin näytellään viatonta...

Vierailija
455/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan saa. Enää ei anneta kuin automaatista. Onneksi.

Kyllä se tttuki ainakin lapsiperheiden kohdalla aika hyvin kompensoi leikkauksia.

Vierailija
456/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla asumistuki loppuu 100 prosenttia vuodenbaihteessa eli 350 euroa kk..

Saan itse vain työmarkkinatuen ja sillä pitäisi maksaa 1500 kk menot.

Minulla on sitä laskennallista varallisuutta ja säästöjä joka tulee viemään asimistuet pois..

Pystyn maksamaan 1,5 vuotta laskut ja vuokran varoistani mutta sitten on totaalisen loppu varat ja toimeentulotuen asiakkaana ei minulla ole varaa enää nykyiseen edes nykyiseen vuokraa ja joudun kodittomaksi

Nosta tilit tyhjäksi heti ja jos kela kysyy, niin sanot, että olet peliriippuvainen ja olet pelannut rahat. Kun tästä leikkauksesta on rummutettu jo toista vuotta, niin miksi "köyhät" ei tyhjennä tilejään patjan alle. Sen ois moneen kertaan kerennyt tehdä. Jos omistaa metsää, kesämökkiä tms niin tottakai ne lasketaan omaisuude

Niin on OrPon hallituskin, joten samalla mitalla takaisin. 

Vierailija
457/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa pelkään meillä tosin vasta ensi vuonna tuo pudotus edessä. Meillä 10hlö perhe ja joudutaan varmaan muuttamaan myös yksiöön. Se tosin aiheuttaa muita ongelmia. Taudit leviävät ja lisääntyvät kun asutaan ihan liian ahtaasti. Kämppä homehtuu, kun pyykki ei mahdu asiallisesti kuivumaan. Naapurit hermostuvat ääniin, joita varmasti tulisi jos noin ahtaasti asuisi. Tämän lisäksi pienissä asunnoissa asuu yleensä vanhempia ihmisiä, jotka eivät varmasti ilahtui suurperheestä ovinaapurissa. 

Meidänkö vika se on? 

Vierailija
458/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Helsingissä ole halvempia asuntoja. Ainoa järkevä toimenpide olisi vuokrakatto kuten Ruotsissa, jolla puututtaisiin tähän ahneuteen. Vuokranantajat maksattavat vuokrat valtiolla. Tämä on törkeää. 

Mulla on 4 vuokra kohdetta arvo yhteensä noin 500 000€ tuotto yhtiövastikkeiden ja remonttilainojen jälkeen 7000€/a eli 1.4%

Osakkeita noin 1 000 000€ tuotto noin 100 000€/a Itse asiossa 7 viime vuoden tuotto keskimäärin 15.5%

Vuokrat on halpoja jos verokiila on näin kova. katsokaas kun taloyhtiö maksaa kanssa enemmän kun alv nousee. tää on loppujen lopuksi mitä tapahtuu

Näin juuri. Erittäin todennäköisesti vuorat tulevat nousemaan, koska kustannukset taas kohoavat alvin kohoamisen myötä.

Vierailija
459/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, pitäisi leikata lisää.

Vierailija
460/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan jakaminen elämäntapaintiaaneille on lopetettava. Antaa mokomien hankkia itse rahansa laiskotteluunsa. Veronmaksajien kusetukselle on tultava loppu. Häpeä työtön loisimistasi.