Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut sekä sossussa että te-toimistossa töissä ja huomannut, että tulia kiristäessä

Vierailija
01.09.2024 |

Ihminen vaan vetäytyy syvemmälle ja syvemmälle niihin omiin poteroihinsa. Ei puhettakaan, että tulisi jonkinlainen "minä näytän niille " tai "tästä ei voi nousta kuin ylöspäin"- asenne. Ei ollenkaan, ei minkäänlaista aktivointiumista tapahdu.

Otetaan esimerkki jo nähdyistä kiristyksistä: Suomeen otettiin suoraan Tanskasta hieno rangaistusmalli työttömille 5kk rangaistustyössäoloehto. Eli rahat poikki niin pitkäksi aikaa, että menee vaikka työkokeiluun tai tyhjänpäiväselle kurssille 5kk - taikka töihin. No, eihän tämä onnistunut niinkuin tanskassa.

Suomalainen työtön otti tämän ikuisuusrangaistuksena eikä tehnyt MITÄÄN sen eteen että rangaistus olisi poistunut! Siitä tuli ikuisuuskarenssi.

Sitten kun työkkärissä mokaneille laitetaan leikattu toimeentulotukea , tarkoituksena että "jokohan alkais työt maistuun, kun leikataan 20 - 40 %". Ei ala maistuun, nähty on. Ne vaan kaivautuu niihin omiin ympyröihinsä, kokevat että mikään ei onnistu ja päähän vaan potkitaan.

Eikä aktivoidu mihinkään yhtään sen enempää vaikka leikattais 40 % tukea. Ne vaan vähentää entisestään jostain kulutusta (yleensä ruuasta) ja toivoo, että tulispa joku ihme-haltijakummi ja veis karenssit ja leikkaukset pois.

Kutsen USA:ssa kävi: siellä laki tehtiin samalla asenteella että "jokohan alkais miettimimään tekosiaan" ja määrättiin että oli rikos mikä tahansa niin kolmas tuomio on sitten raskaimman päälle.

Eihän ihmiset alkaneet "miettimään tekosiaan " yhtään enemään. Niistä tuli vaan epätoivoisempia. Ne komannet rikokset tapahtui edelleen, mutta koska henkilö tiesi että tää on menoa sitten jos jää kiinni, niin teki vaan pahemipia ja enemmän sitten.

Että kun suunnittelette nyt näitä leikkauksia ja minimielintasoa kaikille ideologeille, persoonallisuuhäiriöisille, laiskoille ja kunnianhimottomille haahuilijoille.

Niin älkää nyt vaan kuvitelko, että mitä tiukemmalle tukiruuvia kiristetään, niin mukamas sitä ahkerammin ja sinnikkäämmin ne köyhät sieltä köyhyydestään alkais pyrkiä pois!

Nimenomaan niin ei tule taphatumaan!

En kyllä oikein usko noihin rikollisaaltoihinkaan. Ne on vaan joidenkin väkivaltahaaveilijoiden märkä uni.

Tavallinen köyhä suomalainen ei tee mitään, se lamaantuu ja vetäytyy jonnekin luolaansa.

Kommentit (491)

Vierailija
361/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, minulla ei ole koskaan ollut varaa edes ajaa ajokorttia. En voi tuosta noin vaan ostaa autoa tai työkaluja. Ensin pitäisi olla työpaikka, josta saan säästöön rahaa, jolla voin ajaa ajokortin, ostaa auton, työkalut, työtilat tms ja sitten vasta perustaa yrityksen. Lainaakaan ei tyhjätaskulle tipu.

Ymmärrätkö, että köyhillä työttömillä ei ole rahaa? Starttirahalla ei perusteta yritystä, sen tarkoitus on turvata toimeentulo hetkeksi ennen kuin yritys lähtee pyörimään kunnolla. Ja sehän ei välttämättä koskaan lähde. Eikä starttirahaa välttämättä edes saa."

On monenlaista työtä, ja suurimpaan osaan ei tarvita autoa eikä moniin työkalujakaan. Toiminimen perustaminenkaan ei maksa juuri mitään, vaikka pulloja keräämällä saa sen summan kokoon nopeasti.

Voisitko kertoa muutaman esimerkin näistä monenlaisista töistä? Mitään erityistaitojakaan niihin ei tietysti tarvita, vaan kuka vaan voi tuosta noin vaan perustaa sellaisen yrityksen? Ja tietysti se lähtee käyntiin välittömästi niin hyvin, että sillä voi maksaa vuokrat ja muun elämisen?

Toiminimen perustaminen lienee se pienin ongelma kun rahaton työtön lähtee yritystä rakentamaan.

Vierailija
362/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-oh on se niin hienoa lukea näitä kommentteja joilla on vielä ihmisyyttä jäljellä toisin kuin eräillä jotka sortavat köyhiä ja työttömiä minkä kerkiävät. Se on aika paljon työnatajasta kiinni pääseekö töihin vai ei, tiedoksi kaikille joilla on * minun aikaani' mentaliteetti nyt eletään 2024 vuotta. Ei töihin enää mennä ovesta sisään vaan kilpaillaan niin h ele vetin kovasti siitä paikasta ai niin sitähän on vanhojen ihmisten vaikea uskoa, sori siitä. Voihan siellä toki olla ihan hyviä vinkkejä mitekä päästä töihin mutta kuten sanoin aiemmin SE ON TYÖNANTAJASTA KIINNI pääseekö vai ei. Joten jospa nämä sortajat kasvattaisivat hieman empatiakykyä ja palloja että osaisivat myöntää että maailma on muuttunut. Tänkjuu and guudnight

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sää kilotat.

Vierailija
364/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein huhtikuussa päätöksen lopettaa keikkatyöt ja nyt tänään alv-uudistusten myötä sivutoimisen kevytyrittäjyyden. Sinnittelin yritystoiminnan kanssa, koska se oli mulle rakasta, mutta en vain jaksanut enää taistella muuttunutta järjestelmää vastaan. Tässä siis taustalla hallituksen päätös poistaa suojaosat ja sitten vielä nämä alv-uudistukset, joka ei kannusta minkäänlaiseen kasvuun. Nyt olen sitten vain kotona ja varmaan täytyy hakea toimeentulotukea. Minulla on siis jaksamiseen liittyviä haasteita, etten kykene täysin kokopäivätyöhön, mutta joustavampi työnteko oli mulle hyvä vaihtoehto.

Olen tuntenut oloni todella ahdistuneeksi, väsyneeksi ja epämotivoituneeksi jo huhtikuun muutosten takia. Olen kaikin tavoin pyrkinyt välttämään tt-tukea, mutta nyt on varmaan pakko taipua, kun liki kaikki kulut nousee taas.

Vierailija
365/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää jaksa näitä kokoomus/perussuomalais pölhöjä, jotka jankkaa töihin menemistä ja ruoskii työttömiä. En ole itse luullut alustakaan asti, että tämmöinen peli toimisi. Tarvittaisiin helppoa työtä hyvällä palkalla, niin ehkä joku kiinnostuisi. Lisää tehdastöitä hyvällä liksalla. Ennen näitä suomessa oli, miten lienee nykyään?

Vierailija
366/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-oh on se niin hienoa lukea näitä kommentteja joilla on vielä ihmisyyttä jäljellä toisin kuin eräillä jotka sortavat köyhiä ja työttömiä minkä kerkiävät. Se on aika paljon työnatajasta kiinni pääseekö töihin vai ei, tiedoksi kaikille joilla on * minun aikaani' mentaliteetti nyt eletään 2024 vuotta. Ei töihin enää mennä ovesta sisään vaan kilpaillaan niin h ele vetin kovasti siitä paikasta ai niin sitähän on vanhojen ihmisten vaikea uskoa, sori siitä. Voihan siellä toki olla ihan hyviä vinkkejä mitekä päästä töihin mutta kuten sanoin aiemmin SE ON TYÖNANTAJASTA KIINNI pääseekö vai ei. Joten jospa nämä sortajat kasvattaisivat hieman empatiakykyä ja palloja että osaisivat myöntää että maailma on muuttunut. Tänkjuu and guudnight

Mun kokemukset on ihan viime vuosilta, tuorein vuodenvaihteesta. Olen henkilöstövuokraamon listoilla ja kolmen vuoden aikana ollut viidessä paikassa töissä. Se henkilöstövuokraamon työhaku ja -haastattelu oli kaikkein tympein osuus tällaiselle 45 vuotiaalle tietoteknisrajoitteiselle. Piti väsätä joku hitsin video itsestä ja osata liittää se hakemukselle. No minä kävin veikonkoneessa esittämässä tyhmää ja sain ostettua ensimmäisen webbikamerani, jolla sain tehtyä ihan tyhmän videon, jossa toljotan tyhmänä kameraa, esittelen itseni ja jännityksestä jäykkänä kamerapelkoisena höpötän jotai tosi noloa työhakujuttua. Sain liitettyä sen videon hakemukseen ja hakemus sähköisenä perille. Seuraavalla viikolla olin jo töissä ikkunatehtaalla, joka ei todellakaan ole omaa alaani, mutta siellä opetettiin kaikki asiat alusta alkaen.

Sen jälkeen olen työskennellyt tehdassiivoojana, sahalla tuotantotyöntekijänä, elintarviketehtaassa pullottamassa maustekastikkeita sekä vuodenvaihteesta alkaen olen päällystänyt metallia. Ilman työkokemusta päässyt kaikkiin näihin.

Kyllä, töihin pääsee jos haluaa.

Vierailija
367/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemukset on ihan viime vuosilta, tuorein vuodenvaihteesta. Olen henkilöstövuokraamon listoilla ja kolmen vuoden aikana o

Kuulostaa siltä, että pitäisi olla auto jolla noihin kulkea. Linja-autoja ei kulje vuorotöihin ja auto vaatii vakituisen työpaikan.

Vierailija
368/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan. Rikollisuuteen siirtyy kuitenkin enemmän kuin töihin. Töitä kun ei ole.

Jos pystyy tekemään rikoksia, pystyy menemään siivoojaksikin.

Rikoksia tekemään voi kuitenkin MENNÄ kuka vaan, mutta siivoojaksi pitää ensin hakea töitä ja TULLA VALITUKSI. Siinä on se ero. Jos rahaa ei ole ja on nälkä, odotellako, että tulee valituksi työpaikkaan ja jaksaa ilman ruokaa tehdä sen verran työvuoroja, että saa palkan, vai näpistääkö lähikaupasta jotain henkensä pitimiksi.

Vierailija
369/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut PALKKAtyötä tarjota?

Vierailija
370/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat kuvan, että työttömille ei muka palkkatyö kelpaisi. Todellisuudessa heille ei kelpaa palkaton pakkotyö.

Vierailija
371/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kyllä oikein usko noihin rikollisaaltoihinkaan. Ne on vaan joidenkin väkivaltahaaveilijoiden märkä uni.

Tavallinen köyhä suomalainen ei tee mitään, se lamaantuu ja vetäytyy jonnekin luolaansa."

Sitten kun ihmisiltä loppuu ruoka ja/tai joutuvat kadulle, niin kyllä löytyy ihan uusia puolia "tavallisesta köyhästä suomalaisesta". Ei me niin erilaisia olla. Eloonjäämisvietti on vahva.

Vierailija
372/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osa on mennyt postinjakajaksi tai siivoojaksi, mutta sitten on mielenterveysongelmaiset, jotka eivät suostu tekemään töitä. Mutta ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää työstäkieltäytyjiä.

Noihinkin on nykyään yleensä satoja hakijoita/työpaikka...

Vierailija
373/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan. Rikollisuuteen siirtyy kuitenkin enemmän kuin töihin. Töitä kun ei ole.

Ihmisiä käytännössä pakotetaan siirtymään rikollisuuteen. Hyvä Suomi!

Vierailija
374/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siihen suuntaan toimisi myös esim työttömyystukien vastikkeellisuus, maassamme on niin paljon tekemätöntä työtä." 

Ei missään nimessä vastikkeellisuutta, koska siinä menetetään aina yksi oikeaa palkkaa saavan työpaikka. Palkalliset työpaikat vähenevät, kun joku tekee saman ilmaiseksi. Täysien tuntien täyden palkan työpaikat ovat niitä, joita tarvitaan elämiseen.

Täsmälleen samaa mieltä! Työstä pitää saada oikeaa palkkaa. Työttömyyskorvaus on nimensä mukaisesti korvaus siitä, että työttömälle ei ole löytynyt palkkatyötä.

Vierailija
375/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on selvää. Näistä asioista on ihan tutkimuksiakin olemassa. Ei ojassa makaava ylös nouse, jos sitä potkitaan lisää päähän. 

Nää ajautuu asunnottomuuteen, osa rikollisuuteen, lähes kaikilla jo ne olemassa olevat mielenterveys ja päihdeongelmat syvenee. 

Kaikilla ei ole VIELÄ mielenterveys- tai päihdeongelmaa. Tämän myllytyksen jälkeen luultavasti on.

Vierailija
376/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rinnastatko työttömät rikollisiin, koska mainitsit esimerkkinä miten USA:ssa tehtiin laki rikollisille?

Joo, no muistan kyllä miten minua pahimmillaan työttömänä kohdeltiin, kuin rikollista.

Vierailija
377/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voin kertoa teille, että työttömäksi jääneet esim. Vuokraavat asunnon työpaikan läheltä, jos uusi työ on eri kaupungissa. Viikonlopuksi sitten perheen luo kotiin. Ei halpaa, mutt pakko.

Vierailija
378/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mikä sinusta sitten on ratkaisu? Antaa lojua vaan loppuun saakka? Kantaa ruoka nokan eteen?

Minusta ongelma on se, että annetaan yhtään jäädä nuorena kotiin. Hetkeksikään. Kun valmistuu amiksesta tai lukiosta, niin joko suoraan seuraavaan kouluun tai töihin. Vaihtoehtona ei voi olla jäädä vaan katselemaan "välivuodelle". Jos on ns. välivuosi, se tarkoittaa työntekoa. Ei sitä, että katsellaan maailmaa pleikkaripelin takaa. Tässä on iso vastuu vanhemmilla. Ei pidä mahdollistaa oleilua lainkaan. Toisaalta oleilevat vanhemmat antavat mallia lapsille ja siksi tämä kierre pitäisi saada poikki. Työ synnyttää lisää työtä. Nuoret pääsee kyllä töihin ja pienistäkin pätkistä voi nuori aloitella. Sitä voi hyvin asua vielä kotona 19-vuotiaana ja työpätkät ja osa-aikatyöt antaa alun työelämälle, jos ei heti kunnollista kokopäivätyötä löydy. Esimerkiksi omani aloitti pikaruokapaikassa osa-aikaisena, kärkkyi lisää tunteja, vaihtoi

Tajuatko yhtään mikä kilpailu ihan kaikesta palkkatyöstä on?! Myös osa-aikatyöstä yms. Ei mihinkään vain mennä. Paitsi iskän firmaan ehkä.

Vierailija
379/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä käytännössä pakotetaan siirtymään rikollisuuteen. Hyvä Suomi!

Ei pidä olla turhan ranttu. Kun työpaikkoja on vain vähän tarjolla, on otettava vastaan mitä tahansa työtä.

Vierailija
380/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mikä sinusta sitten on ratkaisu? Antaa lojua vaan loppuun saakka? Kantaa ruoka nokan eteen?

Minusta ongelma on se, että annetaan yhtään jäädä nuorena kotiin. Hetkeksikään. Kun valmistuu amiksesta tai lukiosta, niin joko suoraan seuraavaan kouluun tai töihin. Vaihtoehtona ei voi olla jäädä vaan katselemaan "välivuodelle". Jos on ns. välivuosi, se tarkoittaa työntekoa. Ei sitä, että katsellaan maailmaa pleikkaripelin takaa. Tässä on iso vastuu vanhemmilla. Ei pidä mahdollistaa oleilua lainkaan. Toisaalta oleilevat vanhemmat antavat mallia lapsille ja siksi tämä kierre pitäisi saada poikki. Työ synnyttää lisää työtä. Nuoret pääsee kyllä töihin ja pienistäkin pätkistä voi nuori aloitella. Sitä voi hyvin asua vielä kotona 19-vuotiaana ja työpätkät ja osa-aikatyöt antaa alun työelämälle, jos ei heti kunnollista kokopäivätyötä löydy. Esimerkiksi omani aloitti pikaruokapaikassa osa-aikaisena, kärkkyi lisää tunteja, vaihtoi

jos ei heti kunnollista kokopäivätyötä löydy.

Mikä on kunnollinen kokopäivätyö? Onko se jotain syötävää?

Kyselee milleniaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän