Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut sekä sossussa että te-toimistossa töissä ja huomannut, että tulia kiristäessä

Vierailija
01.09.2024 |

Ihminen vaan vetäytyy syvemmälle ja syvemmälle niihin omiin poteroihinsa. Ei puhettakaan, että tulisi jonkinlainen "minä näytän niille " tai "tästä ei voi nousta kuin ylöspäin"- asenne. Ei ollenkaan, ei minkäänlaista aktivointiumista tapahdu.

Otetaan esimerkki jo nähdyistä kiristyksistä: Suomeen otettiin suoraan Tanskasta hieno rangaistusmalli työttömille 5kk rangaistustyössäoloehto. Eli rahat poikki niin pitkäksi aikaa, että menee vaikka työkokeiluun tai tyhjänpäiväselle kurssille 5kk - taikka töihin. No, eihän tämä onnistunut niinkuin tanskassa.

Suomalainen työtön otti tämän ikuisuusrangaistuksena eikä tehnyt MITÄÄN sen eteen että rangaistus olisi poistunut! Siitä tuli ikuisuuskarenssi.

Sitten kun työkkärissä mokaneille laitetaan leikattu toimeentulotukea , tarkoituksena että "jokohan alkais työt maistuun, kun leikataan 20 - 40 %". Ei ala maistuun, nähty on. Ne vaan kaivautuu niihin omiin ympyröihinsä, kokevat että mikään ei onnistu ja päähän vaan potkitaan.

Eikä aktivoidu mihinkään yhtään sen enempää vaikka leikattais 40 % tukea. Ne vaan vähentää entisestään jostain kulutusta (yleensä ruuasta) ja toivoo, että tulispa joku ihme-haltijakummi ja veis karenssit ja leikkaukset pois.

Kutsen USA:ssa kävi: siellä laki tehtiin samalla asenteella että "jokohan alkais miettimimään tekosiaan" ja määrättiin että oli rikos mikä tahansa niin kolmas tuomio on sitten raskaimman päälle.

Eihän ihmiset alkaneet "miettimään tekosiaan " yhtään enemään. Niistä tuli vaan epätoivoisempia. Ne komannet rikokset tapahtui edelleen, mutta koska henkilö tiesi että tää on menoa sitten jos jää kiinni, niin teki vaan pahemipia ja enemmän sitten.

Että kun suunnittelette nyt näitä leikkauksia ja minimielintasoa kaikille ideologeille, persoonallisuuhäiriöisille, laiskoille ja kunnianhimottomille haahuilijoille.

Niin älkää nyt vaan kuvitelko, että mitä tiukemmalle tukiruuvia kiristetään, niin mukamas sitä ahkerammin ja sinnikkäämmin ne köyhät sieltä köyhyydestään alkais pyrkiä pois!

Nimenomaan niin ei tule taphatumaan!

En kyllä oikein usko noihin rikollisaaltoihinkaan. Ne on vaan joidenkin väkivaltahaaveilijoiden märkä uni.

Tavallinen köyhä suomalainen ei tee mitään, se lamaantuu ja vetäytyy jonnekin luolaansa.

Kommentit (491)

Vierailija
281/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä valkoisena suomalaisena heterona hakea mitään työtä? Jos hakijoiden joukossa on muita kuin valkoisia suomalaisia heteroseksuaaleja, niin työt pitää lain mukaan antaa niille muille. 

Kirjoitat hakemukseen, että olet homoseksuaali transgender cisafgaani, joka on samalla heteronormatiivinen polyfluidi, ja teet syytteen syrjinnästä, jos eivät palkkaa?

Vierailija
282/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisi irtisanoa, mutta kun ei irtisanota. Minulla on varma työpaikka, koska tiedän etten ole ensimmäinen joka osastoltani lähtisi. Kun teet työsi kunnolla niin ei ole pelkoa irtisanomisesta kun firmalla ei mene huonosti. Olen ollut työttömänä oman valintani seurauksena, mutta sain uuden työpaikan alle 3 kuukauden kuluttua. Silloin karenssi oli 90 päivää niin en ehtinyt saada päivääkään työttömyyskorvausta. 

Työttömyys ei olisi minulle mikään ongelma. Velaton omakotitalo ei menisi ulosottoviranomaisille kun saisin ansiosidonnaista ja uusi työpaikka löytyisi tälläkin kertaa aivan

Positiivisuus ruusunpunaisten lasien ollessa päässä on hieno asia, se auttaa jaksamaan.  Reaalimaailma onkin sitten eriasia.

Ymmärrän että joillekin voi ottaa todella koville jos kaikki eivät yhdykään samaan valituskerhoon, jossa nähdään vain kaikki surkeat asiat. Yllättäen, isolla osalla asiat ovat edelleen hyvin ellei jopa loistavasti. Ei ole mitään syytä negatiivisuuteen ja uhkakuvien maalaamiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osa on mennyt postinjakajaksi tai siivoojaksi, mutta sitten on mielenterveysongelmaiset, jotka eivät suostu tekemään töitä. Mutta ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää työstäkieltäytyjiä.

Ei ole aina siitä kiinni, ettei suostuta tekemään töitä. Jos ihmisellä on sosiaalinen fobia ja ahdistushäiriö, niin siihen auttaa terveydenhuolto, joka maassamme on nykyään melko olematon. 

Ymmärrettävää jos miettii miten paljon työpaikkakiusaamista esiintyy. 

Vierailija
284/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

Vierailija
285/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan vaan tiedoksi kaikille teille työn tekoa niiiiiiiiin rakastaville: työn teosta ilman palkkaa ei ole minkäänlaista hyötyä. Työn teosta palkalla, jolla ei tule toimeen, ei myöskään ole minkäänlaista hyötyä.

Joten se, että voidaan maksaa alle TES ilman rajoja, ei tule tilannetta parantamaan kuin suuryritysten osalta, jotka voi siten leikata palkkakuluja, kasvattaa tulosta ja maksaa isompaa osinkoa. Tavallinen duunari ei siitä hyödy että saa raataa pää kainalossa 5 euron tuntipalkalla ilman oikeuksia.

No, siksi tuet leikattiin. Työmarkkinatuki 595 ei riitä mihinkään. Jos asuu puolison kanssa ei saa muita tukia.

Haluan ostaa vaatteita joten tarjoudun töihin alle tes-palkan, kun se tulee mahdolliseksi.

Sulla on iso asuntolaina ja sut voidaan irtisanoa, mutta sua ei kiinnosta työttömät eikä tukien leikkaus eikä minua kiinnosta miten pärjäät, kun sinut irtisanotaan ison asuntovelkasi kanssa.

Vierailija
286/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asuntovelkaiset tulevat pärjäämään tulevissa palkan alennus kisoissa?

Paljonko pystytte laskemaan palkkaanne?

Vierailija
287/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä valkoisena suomalaisena heterona hakea mitään työtä? Jos hakijoiden joukossa on muita kuin valkoisia suomalaisia heteroseksuaaleja, niin työt pitää lain mukaan antaa niille muille. 

Kirjoitat hakemukseen, että olet homoseksuaali transgender cisafgaani, joka on samalla heteronormatiivinen polyfluidi, ja teet syytteen syrjinnästä, jos eivät palkkaa?

Laitat hakemukseen vielä kuvan missä olet kauttaaltaan tatuoitu sekä täynnä lävistyksiä.

Vierailija
288/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli edellisen hallituksen aikaan kun tollanen höpö höpö meni meni läpi. Todellisuus on kuitenkin ettei tollasilla ole mitään etua tuovaa vaikutusta. Olit mikä keksitty fluidi tahansa.

Vierailija
289/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisi irtisanoa, mutta kun ei irtisanota. Minulla on varma työpaikka, koska tiedän etten ole ensimmäinen joka osastoltani lähtisi. Kun teet työsi kunnolla niin ei ole pelkoa irtisanomisesta kun firmalla ei mene huonosti. Olen ollut työttömänä oman valintani seurauksena, mutta sain uuden työpaikan alle 3 kuukauden kuluttua. Silloin karenssi oli 90 päivää niin en ehtinyt saada päivääkään työttömyyskorvausta. 

Työttömyys ei olisi minulle mikään ongelma. Velaton omakotitalo ei menisi ulosottoviranomaisille kun saisin ansiosidonnaista ja uusi työpaikka löytyisi tälläkin kertaa aivan

Voi sua viaton kesälapsi, tohon ikään kerinnyt, eikä vieläkään aavistusta millaisia pelejä konttoreissa pelataan. Sillä ei ole mitään väliä kuinka hyvin t

Vaikutat pikemminkin inhotulta työpaikallasi.

Vierailija
290/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisuus ruusunpunaisten lasien ollessa päässä on hieno asia, se auttaa jaksamaan.  Reaalimaailma onkin sitten eriasia.

Ymmärrän että joillekin voi ottaa todella koville jos kaikki eivät yhdykään samaan valituskerhoon, jossa nähdään vain kaikki surkeat asiat. Yllättäen, isolla osalla asiat ovat edelleen hyvin ellei jopa loistavasti. Ei ole mitään syytä negatiivisuuteen ja uhkakuvien maalaamiseen. 

Olet todella naiivi, jos kuvittelet, että elämässä asiat menevät aina niin kuin kuvittelet. Realismi ei ole negatiivisuutta!

Vierailija
291/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tuet leikataan, että ihmiset menevät pienemmillä palkoilla töihin ja siksi tulee myös paikallinen sopiminen.

Asun halvassa vuokraläävässä ja tykkään ostella halpavaatteita.

Sitä en tiedä miten asuntovelkaiset päjää meidän kanssa palkan alennus kisoissa.

Vierailija
292/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi tuet leikataan, että ihmiset menevät pienemmillä palkoilla töihin ja siksi tulee myös paikallinen sopiminen.

Sitä en tiedä miten asuntovelkaiset päjää meidän kanssa palkan alennus kisoissa.

Tykkään mielettömästi vaatteista ja niitä saa halpakaupoista.

Vaate tykkääjät pärjää paremmin tulevaisuudessa kuin asuntovelka omistusasunto tykkääjät.

Minulle riittää pienempi palkka. Olen tottunut jo, että viikonloppuna ollaan vain kotona eikä matkustella.

Vierailija
293/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaate tykkääjät pärjää paremmin tulevaisuudessa kuin asuntovelka omistusasunto tykkääjät.

Minulle riittää pienempi palkka. Olen tottunut jo, että viikonloppuna ollaan vain kotona eikä matkustella.

Minulle riittää sellanen 40 euron vaateraha kuukaudessa ja itse tehty ruoka joten palkan ei tarvitse olla kovin iso.

Hiukset leikkaan itse ja laitan nutturalle.

Vierailija
294/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä leikkaus politiilkasta on tehty yliopisto tutkimus mikä on tosi hyvä ja tarkka, eli kyse ei ole siitä etteikö tiedettäisi että kurittaminen ei motivoi vaan tämä kurittaminen on tarkoituksellista.

https://erepo.uef.fi/bitstream/handle/123456789/32137/urn_nbn_fi_uef-20…

Vierailija
295/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osa on mennyt postinjakajaksi tai siivoojaksi, mutta sitten on mielenterveysongelmaiset, jotka eivät suostu tekemään töitä. Mutta ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää työstäkieltäytyjiä.

Ei noihin niin vaan mennä. Oma auto oltava. Hyvä kunto.

Vierailija
296/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää sellanen 40 euron vaateraha kuukaudessa ja itse tehty ruoka joten palkan ei tarvitse olla kovin iso.

Hiukset leikkaan itse ja laitan nut

1200 netto olisi jo luxusta jos tarjoutuisi toimistotyöhön esim. julkiselle. 

Kun tulee paikallinen sopiminen voimaan niin pitää soitella päälliköille, että pääsisikö pienemmällä palkalla töihin.

Vierailija
297/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se ihan suoraviivaisesti noin mene. Jotkut oikeasti ottavat vastuun tilanteestaan. 

Eräs ystäväni juuri eilen puhui, että laati juuri työhakemusta pariin osa-aikatyöhön, jotta saa rahaa, kun tuet kohta vähenevät/loppuvat.

Luuletko että muut jotka ovat leikkaus listalla niin ei yritä ottaa vastuuta omasta taloudestaan, kyllähän niitä hakemuksia saa laatiaja lähetellä mutta jos ei töitä heru niin minkäs teet? no onneksi meiltä leikataan niin motivoi paremmin hakemaan töitä, vai häh.

Vierailija
298/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hallitus aloitti lukemalla madonluvut koko kansalle ei kukaan uskaltanut enää kuluttaa.

Seuraavan kerran talous lähtee nousuun vasta kun hallitus vaihtuu, tai jos vienti lähtee vetämään (ja ei Venäjälle).

Sanoisin että tällä hallituksella ei alusta alkaen ole ollut mitään toivoakaan talouden elpymisestä. 

Vierailija
299/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

El Salvadorissa murhattiin v.2015 103 ihmistä 100 000 kohti mikä oli latinalaisen amerikan synkin luku. Sen jälkeen maassa otettiin käyttöön laki jonka mukaan poliisi sai laittaa vankilaan kenet tahansa ilman juristeriaa.

Vankilassa on nyt 80 000 ihmistä ja murhia tapahtuu 2,4 per 100 000 ihmistä mikä on lainalaisen Amerikan alhaisin luku ja Suomen tasoa (n.2/100 000).

Kyllä vankila auttaa.

Jep, työttömät vankilaan jos ei työt ala maistumaan!

Vierailija
300/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todella naiivi, jos kuvittelet, että elämässä asiat menevät aina niin kuin kuvittelet. Realismi ei ole negatiivisuutta!

En ole yhtään naivi, tiedän hyvin mitä ihmisen elämässä voi tapahtua. Minua ei vain työpaikan menetys pelota yhtään. Yritys jossa työskentelen ei ole suhdanneherkällä alalla ja sillä menee hyvin. Olen tiimini yksi avainpelaajista eikä työnantajalla ole mitään tarvetta korvata minua. TES palkkaa en ole koskaan saanut vaan aina enemmän, joten työnantajani olisivat aina voineet korvata minut halvemmalla jos olisivat halunneet. Kun olen vaihtanut työpaikkaa ovat vanhat työnantajat aina yrittäneet saada minut jäämään tarjoamalla vielä enemmän palkkaa. Koulutukseni on alalta jossa työpaikkoja on paljon, joten palkkojen polkijat jäisivät ilman työntekijöitä.

Minua ei pelota myöskään siksi että olen aina varautunut myös siihen pahaan päivään. Asun velattomassa asunnossa ja minulla on säästöjä. Myös mieheni tienaa hyvin. Pysyvä työkyvyttömyyskään ei minua sillan alle ajaisi.