Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset käyttävät woltia ja foodoraa?

Vierailija
01.09.2024 |

imbesilllit?

Kommentit (319)

Vierailija
241/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut Woltilla:

- sushia

- kakkupaloja konditoriasta

- elektroniikkaa elektroniikkakaupasta

- kahvipaketin ja juustotarjottimelle erilaisia juustoja, keksejä

- särkylääkettä ja vitamiineja apteekista

- napolilaista pizzaa, jossa tuoretta tryffeliä

Vierailija
242/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen Stora Enso porukka. Ihmiset jotka eivät piittaa toiminnan laillisuudesta, yrityksen moraalista, eikä eettisistä toimintatavoista. 

Sama porukka joka tilaa jostain temusta. 

Kun heiltä kysyy, niin perustelu on, että "Ei yhden ihmisen ostokset mitään vaikuta, ja jos mä en tilaa niin joku muu tilaa kuitenkin". Eli ihan tällaisia passiivisia luusereita.

Mitä ihmeen epäeettistä on ruoan tilaamisessa kotiin?? 

Et ilmeisesti seuraa kuin somea, jos on tyystin mennyt ohi näiden wolt-foodora-firmojen epäeettiset ja (vähintäänkin) lain harmaalla reunalla olevat toimintatavat? 

Jos niistä tilaat, tuet niitä. 

Oletko kuullut kysynnän ja tarjonnan laista? Ei Suomessa s

Kiva perustelu moraalittomalle ja epäeettiselle toiminnalle. Varmaan tilaat myös Temusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset, kiireiset, perheelliset? Sellaiset jotka haluu olla työviikon jälkeen rauhassa kotona lasten kanssa saunan jälkeen eikä ajella keskustaan jonottelemaan ravintoloissa? Oon 3 lapsen vuoroviikko-äiti ja myös melkoisen vaativa ura tässä samalla niin lisää todellakin elämänlaatua tilata 2-3 krt viikossa ruokaa kotiin. 

Vierailija
244/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltit ja Foodorat ajaa ravintolat ja kuskit ahtaalle

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010631865.html

Vierailija
245/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä noita käyttänyt enkä tule käyttämään. Ne tuo ihan vıtusti lisää hintaa sille ruualle ja sitten odotella ja naputella sormia pöytään, että koskahan se ruoka saapuu jonkun kielitaidottoman ýöntimpan toimesta. No thanks.

Vierailija
246/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei nyt täältä saa ideaa auttaa surevaa kaveria jollain kaupassa juoksemisella ja pakastimen täyttämisellä, kun ihan vaan kuunteleminen on silloin tärkeää. Apua, miten pihalla jotkut oikein ovat.. 

Vierailija
247/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin surunvalittelukukkien sijaan valmista ruokaa ystävälleni kun hänen miehensä oli kuollut.

Minä tekisin muutamaa eri kotiruokaa, laittaisin pakasterasioihin ja täyttäisin niillä hänen pakastintaan. Sen lisäksi tietysti, että veisin parin päivän ruuat jääkaappiin. Katsoisin samalla, mitä jääkaappiin voisi ostaa ja kävisin hänen puolestaan kaupassa. 

Onneksi omat ystäväni olivat sen verran järkeviä, että ihan keskittyivät olemaan kanssani surun keskellä. Ruokaa saa kuitenkin ihan tilaamalla, mutta läsnäoloa ei. 

Oliko sulla montakin ystävää siellä paikalla koko ajan? Ja kenenkään ei tarvinnut mennä töihin tai huolehtia lapsistaan? Kauanko tätä kesti?

Vierailija
248/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon näyttää olevan ihmisiä, jotka kuvittelee, että jos joku käyttää näitä, niin hän käyttää niitä vähintään kerran tai kaksi päivässä ja syövät siis todella epäterveellisesti ja kuolevat nuorena. Ihan samaa ruokaa niistä voi tilata kuin ravintolastakin. Miksi ette vihaa ravintoloita samalla tavalla? 

Ja mitä tulee terveellisyyteen, niin suurin osa tilaa noista kerran kaksi kuukaudessa ruokaa. Ei ole mitään väliä, jos kerran kuukaudessa yksi ateria olisi joku pitsa. Me ollaan tilattu mm. sushis ja nepalilaista. Hyvää ja terveellistä ruokaa.

Taitaa koko ketjun kriitikot olla vain kateellisia täynnä, joilla ei ole rahaa koskaan mitään kotiin tilata!

Vierailija
249/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä noita käyttänyt enkä tule käyttämään. Ne tuo ihan vıtusti lisää hintaa sille ruualle ja sitten odotella ja naputella sormia pöytään, että koskahan se ruoka saapuu jonkun kielitaidottoman ýöntimpan toimesta. No thanks.

Siinähän voi tehdä esim. töitä ruokaa odotellessa. Ainoa oikeasti hukkaan kuluva aika on se, kun näpyttelee appilla tilauksen.

Vierailija
250/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan kaikenlaiset tilaavat, ihan normi hommaa tilata valmista ruokaa. 

Eikä ole. Ihan normi hommaa on valmistaa itse ruokansa.

Pizzaa ja kebua on haettu kymmeniä vuosia kotiin ja myös tuotu. Miten tämä wolt ja foodora nyt on eri. Muuta kuin että voi tilata vähän laajemmasta valikoimasta.

Menkää ojaan makaa ne jotka ette kestä muutosta. Tuleivaisuudessa kaiken saa kotiinkuljetuksella.

Ainiin älkää tilatko elektroniikkaa kotiin, käykää itse hakemassa!

Minä haen ruokani itse, samoin elektroniikan. Ja aion tehdä näin myös tulevaisuudessa. Sinä saat ihan rauhassa löhötä sohvalla ja woltata.

En ole tuo kelle vastasit, mutta hyvin kaukana sohvalla löhöäjästä. Teen kymmentuntista työpäivää päällikköhommissa teknologiafirmassa, töistä neljästi viikossa kuntosalille missä harrastan CrossFitiä, joogaa ja nyrkkeilyä, lisäksi lenkkeilen kerran viikossa. Hoikka ja hyvässä kunnossa fyysisesti ja henkisesti, tapaan ystäviä monenlaisissa aktiviteeteissa. Jos unohdin kauppareissulla jotain, wolttaan sen K-marketista - esim. viime viikolla misotahna ja talouspaperi. Kerran flunssassa hajosi bluetooth-kaiutin ja Wolt toi uuden alle tunnissa. Kun mulla oli nilkka murtunut, wolttasin suosikkiravintolasta parsarisottoa ja seuraavana päivänä Tom Yam -keittoa. Jännä ajatus, että wolt olisi vain sohvaperunoiden majoneesipitsan tilaamiseen. 

Vierailija
251/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin surunvalittelukukkien sijaan valmista ruokaa ystävälleni kun hänen miehensä oli kuollut.

Minä tekisin muutamaa eri kotiruokaa, laittaisin pakasterasioihin ja täyttäisin niillä hänen pakastintaan. Sen lisäksi tietysti, että veisin parin päivän ruuat jääkaappiin. Katsoisin samalla, mitä jääkaappiin voisi ostaa ja kävisin hänen puolestaan kaupassa. 

Onneksi omat ystäväni olivat sen verran järkeviä, että ihan keskittyivät olemaan kanssani surun keskellä. Ruokaa saa kuitenkin ihan tilaamalla, mutta läsnäoloa ei. 

Luulenpa, että minä haluaisin tuollaisessa tilanteessa paikalle yhden ihmisen kerrallaan ja varmastikin lähiomaisen ensisijaisesti. Toki olisi kiva, että ystäviäkin kävisi, mutta mitään porukkarinkiä en haluaisi paikalle istumaan ja wolttailemaan. 

Vierailija
252/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylityöt, sairastelu, reissutyö, yllätysvieraat, jne, kyllä näitä tilanteita tulee. 

Vierailija
253/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän voi tehdä esim. töitä ruokaa odotellessa. Ainoa oikeasti hukkaan kuluva aika on se, kun näpyttelee appilla tilauksen.

No minä en pysty tuomaan työpaikkaani ja tarvittavia laitteita kotiin odottelun ajaksi.

Vierailija
254/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aina joskus. Meillä on löysää rahaa ja olemme laiskoja. Foodoran kautta ruoka on kalliimpaa ja päälle tulee kuljetusmaksu. Toisaalta vaiva ajaa jonnekin 10min päähän, odotella 15-20min ja ajaa takaisin 10min ei huvita, joten maksan mieluusti ylimääräistä, ettei tarvitse lähteä mihinkään.

Vierailija
255/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla montakin ystävää siellä paikalla koko ajan? Ja kenenkään ei tarvinnut mennä töihin tai huolehtia lapsistaan? Kauanko tätä kesti?

Ymmärrätkö oikein lukemaasi? Sen aika, joka jokaisella oli tarjota, niin onneksi käyttivät sen läsnäoloon eikä johonkin kaupassa juoksemiseen tai ruoan pakastamiseen. Se kuuntelu tärkeintä oli itselle. Ruoat tosiaan tuli tilaamalla. 

Vierailija
256/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuleeko se ruoka edes vai menikö naapurille tai kauemmaksikin.

Jatkuvasti saa paikkakunnan puskaradiosta lukea näitä että kenelleköhän tuli mun ruuat tai kenenköhän jo jäähtyneet ruuat on tulleet mun ovelle. Ja marinaa siitä, että pitsa oli liiskaantunut kanteen ja puolet täytteistä kiinni siinä.  

Vierailija
257/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woltit ja Foodorat ajaa ravintolat ja kuskit ahtaalle

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010631865.html

Ja höpö höpö. Jos en tilaisi sitä paria kertaa kuussa ruokaa kotiin, niin hakisin kaupasta jotain valmisruokaa. Ravintolassa käydään viihtymässä, mutta ruokaa tilataan lähinnä kiireeseen. 

Vierailija
258/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis. Jäisit vapaalle omasta työstäsi, jättäisitkö perheesi ja matkustaisit 400km päähän tekemään tämän? Yöpyisit tietysti hotellissa, koska et ole ainoa ihminen joka ystävästäsi välittää, etkä toivottavasti menisi sinne ( päiväkausiksi, kuinka pitkän palkattoman loman sitten ottaisitkaan).

Myönnän olevani huonompi ystävä. Minä vain kuuntelin puhelimessa, sanoin että minulle saa soittaa mihin vuorokaudenaikaan vaan. Omasta kokemuksesta tiesin kysyä onko hän syönyt, ja kuultuani ettei , tilasin hänelle ruokaa.

Vierailija
259/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylityöt, sairastelu, reissutyö, yllätysvieraat, jne, kyllä näitä tilanteita tulee. 

Yllätysvieraille tilaat kebabit? Vau.

Vierailija
260/319 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patalaiskat ja saamattomat.

Itse en ole ikinä käyttänyt, enkä osaa kuvitella että ikinä käyttäisin.

Vielä jaksaa itse kävellä kauppaan tai pizzeriaan ja syödä siellä. 

En myöskään käsitä miksi jotkut hakevat pizzan pizzeriasta mukaan. Jos pizzaa haluaa se syödään siellä pizzeriassa, siksi siellä on pöydät ja tuolit, se on olennainen osa pizzan syöntiä että se syödään siellä. En ole ikinä ostanut pizzaa tai mitään muutakaan pikaruokalasta mukaan.

Täällä parhaassa pikaruokalassa on yksi minipöytä. Kyllä ne tilataan/haetaan kotiin ne ruoat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme