Millaiset ihmiset käyttävät woltia ja foodoraa?
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen Stora Enso porukka. Ihmiset jotka eivät piittaa toiminnan laillisuudesta, yrityksen moraalista, eikä eettisistä toimintatavoista.
Sama porukka joka tilaa jostain temusta.
Kun heiltä kysyy, niin perustelu on, että "Ei yhden ihmisen ostokset mitään vaikuta, ja jos mä en tilaa niin joku muu tilaa kuitenkin". Eli ihan tällaisia passiivisia luusereita.
Mitä ihmeen epäeettistä on ruoan tilaamisessa kotiin??
Et ilmeisesti seuraa kuin somea, jos on tyystin mennyt ohi näiden wolt-foodora-firmojen epäeettiset ja (vähintäänkin) lain harmaalla reunalla olevat toimintatavat?
Jos niistä tilaat, tuet niitä.
Oletko kuullut kysynnän ja tarjonnan laista? Ei Suomessa sentään orjia ole, joten perus alustatyö matalan osaamisen tekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympäristön kannalta on paljon parempi, että yksi kuski ajaa viidet ruoat asukkaille kuin että näistä jokainen ajaa erikseen ravintolalle.
Miksi pitäisi ajaa ravintolalle?
Samasta syystä kuin tilata kotiin. Laiskuudesta.
200m ravintolaan on liian pitkä matka kävellä lihavalle Wolttitilaajalle.
Ei kaikilla ole ravintolaa noin lähellä, meiltä matkaa lähimpään 10 km. (ei autoa)
Eli kevyt pyörälenkki. Tekee erittäin hyvää.
Tilaan foodorasta kebabbia tai sushia, mukava syödä samalla kuin katsoo animea. En jaksa kävellä kilometrin päähän hakemaan pitsaa.
M28
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin surunvalittelukukkien sijaan valmista ruokaa ystävälleni kun hänen miehensä oli kuollut.
Minä tekisin muutamaa eri kotiruokaa, laittaisin pakasterasioihin ja täyttäisin niillä hänen pakastintaan. Sen lisäksi tietysti, että veisin parin päivän ruuat jääkaappiin. Katsoisin samalla, mitä jääkaappiin voisi ostaa ja kävisin hänen puolestaan kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmin toimeentuleva väki, jota ei huvita käyttää vähää vapaa-aikaa hellan ääressä. Samat ihmiset käyttävät mm. siivouspalveluita. Tämä jostain syystä raivostuttaa heikommin toimeentulevia.
Eivät todellakaan käytä paitsi jos tarkoitat paremmin toimeentuleville näitä Nico Saarisia.
En tiedä kuka hän on, mutta ajattelin lähinnä akateemisissa töissä olevia pariskuntia. Miksi ihmeessä he haluaisivat käyttää viikonlopun mopin varressa, jos rahasta ei ole pulaa?
Vierailija kirjoitti:
Tilaan foodorasta kebabbia tai sushia, mukava syödä samalla kuin katsoo animea. En jaksa kävellä kilometrin päähän hakemaan pitsaa.
M28
Niin reipas nuori mies. Ohitusleikkausta odotellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin surunvalittelukukkien sijaan valmista ruokaa ystävälleni kun hänen miehensä oli kuollut.
Minä tekisin muutamaa eri kotiruokaa, laittaisin pakasterasioihin ja täyttäisin niillä hänen pakastintaan. Sen lisäksi tietysti, että veisin parin päivän ruuat jääkaappiin. Katsoisin samalla, mitä jääkaappiin voisi ostaa ja kävisin hänen puolestaan kaupassa.
Eiköhän aika moni enemmän arvosta ravintolaruokaa ja sitä, että olet läsnä ja tilaat kotiinkuljetuksella ne ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmin toimeentuleva väki, jota ei huvita käyttää vähää vapaa-aikaa hellan ääressä. Samat ihmiset käyttävät mm. siivouspalveluita. Tämä jostain syystä raivostuttaa heikommin toimeentulevia.
Eivät todellakaan käytä paitsi jos tarkoitat paremmin toimeentuleville näitä Nico Saarisia.
En tiedä kuka hän on, mutta ajattelin lähinnä akateemisissa töissä olevia pariskuntia. Miksi ihmeessä he haluaisivat käyttää viikonlopun mopin varressa, jos rahasta ei ole pulaa?
Me ollaan akateemisissa töissä, ja siivoamme ihan itse. Ei se koko viikonloppua vie, pari tuntia.
Niilläkin rahoilla voi tehdä jotain paljon kivempaa kuin istua perse homeessa saamassa kuulovaurion elokuvateatterissa.
Verottaja iski. Iso joukko ruokakuskeja pakeni ulkomaille. Osa kuskeista vaihtaa välillä maata (EU:ssa niin helppoa) ja kun verottaja alkaa kyselemään on taas aika vaihtaa maata
Itse tilaan niin ruokia kuin myös kauppatavaroita juuri siksi, että haluan työllistää. Samoin meillä käy ukrainalainen nainen siivoamassa ja toinen pihatöissä. Pieniä rahoja minulle, mutta tärkeitä heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iljettävä moraalipatsastelija, mielikuvitushötökkä ja valehtelija. Häppee toki.
Vierailija kirjoitti:
M28
Sama. Ei tästä vauvapalstasta voi olla erossa niin kauan että menisi ulos kävelemään. Eikä sitä jaksakkaan.
Wolt Pitsa/Kebu on Pop.
Laiskat kotiin ruokitut niitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
M28
Just tuommoiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omat ystäväni olivat sen verran järkeviä, että ihan keskittyivät olemaan kanssani surun keskellä. Ruokaa saa kuitenkin ihan tilaamalla, mutta läsnäoloa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aika moni enemmän arvosta ravintolaruokaa ja sitä, että olet läsnä ja tilaat kotiinkuljetuksella ne ruuat.
Enpä usko, että mun ystäväpiirissä arvostetaan näiden paskafirmojen käyttöä. Ovat katsos tiedostavia ihmisiä.
Enkä myöskään usko, että sureva haluaa minun päivystävän paikalla koko ajan. Konkreettinen apu sen sijaan on usein tarpeen, ja varsinkin jos on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iljettävä moraalipatsastelija, mielikuvitushötökkä ja valehtelija. Häppee toki.
Minun jääkaappin ei mennä kurkistelemaan eikä pakastinta täyttelemään, vaikka minulla olisi millainen suru ja sairaus. Äkkilähdön saisit meiltä väkivaltaisine ideoinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että mun ystäväpiirissä arvostetaan näiden paskafirmojen käyttöä. Ovat katsos tiedostavia ihmisiä.
Enkä myöskään usko, että sureva haluaa minun päivystävän paikalla koko a
No todellakin se läsnäolo on tärkeää eikä mikään kaupassa juokseminen, minkä voi helposti hoitaa tilaamalla.
Wolt ja Foodora edustavat kaikkea negatiivista: halpa m muuttajia myötävaikuttamassa väestön vaihtoon, paljon roskaa, suuri ekologinen jalanjälki, kotona syöminen sen sijaan että nauttisi palveluista ravintolassa. Tilasin muutaman kerran, mutta lopetin käyttämisen, kun tajusin miten eettisesti ja ekologisesti kestämättömällä pohjalla niiden liiketoiminta on.