Millaiset ihmiset käyttävät woltia ja foodoraa?
Kommentit (319)
Kipeänä ollessaan kaverini kerran yritti mankua, että olisin käynyt hänelle kaupassa. En todellakaan suostunut lähteä viiden kilsan päästä ajamaan, kun tilaamalla maksaa sen pari euroa kuljetus. Neuvoin käyttämään tuota Wolt kauppaa, mutta jotenkin vaikeaa se hänelle oli. Varsinkin sairaana on ihan ykkösjuttu, että saa kauppakassit kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenikään tilata ruokaa kotiin muuta kuin joskus satunnaisesti lähi pizzeriasta. Osaan tehdä ruokaa ja jaksan kävellä lähikauppaan. Uusavuttomuus kukoistaa. En yhtään ihmettele että niin moni nuori aikuinen on ylipainoinen kun ei jaksa käydä edes kaupassa.
Minäkin osaan siivota, mutta mieluummin istun teatterissa, kun sillä välin ahkerat siivousfirmat tytöt pistävät paikat kuntoon. Miksi käyttäisin aikaa tylsiin asioihin, kun joku toinen voi tehdä ne puolestani?
Woltit. Skuutit. Sähköavusteiset polkupyörät. Kaupassa käynti.
Jää enemmän aikaa räplätä Tiktokkia..
Ai miksi suomessa ollaan lihavia. En osaa sanoa...
Tilaan Woltilla K-kaupasta ruokatarvikkeita noin kaksi kertaa kuukaudessa. Olen kahdeksaakymppiä lähestyvä, en terveyssyistä voi kävellä kauppamatkaa kauppakassien kanssa, jos taas menen taksilla kauppaan, se tulee hyvin kalliiksi. Joskus tilaan myös Citymarketista tai Prismasta kotiinkuljetuksella, mutta silloin on odotettava tavaroita pari päivää ja kuljetus on paljon kalliimpi kuin Woltilla. Netissä voi katsoa tuotteiden kilohinnat kaikessa rauhassa ja laskea etukäteen kustannukset sekä tarkistaa tuoteselostukset. Olen hyvin kiitollinen ja tyytyväinen mahdollisuudesta tilata ruokatavarat kotiin. Joskus tilaan Woltilla myös jostakin ravintolasta kiinalaista, intialaista tai thaimaalaista syystä tai toisesta tai vaihtelun vuoksi. Ihan hyviä ruokia ovat olleet.
Olen hyvin hämmästynyt siitä, että ruokaostokseni katsotaan joidenkin muiden ihmisten asioiksi, omilla rahoillanihan minä ostan. Olen korkeasti koulutettu, maailmaa nähnyt, koetan puolestani olla hyppimättä kenenkään silmille. En ole mitenkään erityisen varakas, mutta itse tiedän varojeni käytön, naapureiden tai vauvalaisten ei kannata huolestua.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen Stora Enso porukka. Ihmiset jotka eivät piittaa toiminnan laillisuudesta, yrityksen moraalista, eikä eettisistä toimintatavoista.
Sama porukka joka tilaa jostain temusta.
Kun heiltä kysyy, niin perustelu on, että "Ei yhden ihmisen ostokset mitään vaikuta, ja jos mä en tilaa niin joku muu tilaa kuitenkin". Eli ihan tällaisia passiivisia luusereita.
Mitä ihmeen epäeettistä on ruoan tilaamisessa kotiin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmin toimeentuleva väki, jota ei huvita käyttää vähää vapaa-aikaa hellan ääressä. Samat ihmiset käyttävät mm. siivouspalveluita. Tämä jostain syystä raivostuttaa heikommin toimeentulevia.
Höpö höpö...... en ikinä tilaisi mitään mättöä. Teen itse kunnollista ruokaa. Siivouspalveluja käytän.
Foodorasta ja woltista saa muutakin kuin mättöä.
Ai ne siivoaa myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenikään tilata ruokaa kotiin muuta kuin joskus satunnaisesti lähi pizzeriasta. Osaan tehdä ruokaa ja jaksan kävellä lähikauppaan. Uusavuttomuus kukoistaa. En yhtään ihmettele että niin moni nuori aikuinen on ylipainoinen kun ei jaksa käydä edes kaupassa.
Minäkin osaan siivota, mutta mieluummin istun teatterissa, kun sillä välin ahkerat siivousfirmat tytöt pistävät paikat kuntoon. Miksi käyttäisin aikaa tylsiin asioihin, kun joku toinen voi tehdä ne puolestani?
Tämä! Todellakin mieluummin työllistän ihmisiä ja itse käytän aikani johonkin itselleni mieluisaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tulee, jos jatkuvasti tilailee.
Joillakin on varaa ja tartteeko sitä ihan jatkuvasti tilailla?
Juu on kyllä varaa riistää kuskeja eikä ne ravintolatkaan näistä verenimijä-kuljetusfirmoista tykkää mutta ilmankaan eivät pärjää kun asiakkaat ei enää jaksa edes perseeltään nousta ruokaa hakeakseen.
Jos ravintolalle olisi kannattavampaa järjestää asia toisin, niin se järjestäisi.
Mutta kun asiakkaat ovat kuin lampaita, ei kelpaa kuin woltit ja foodorat.
Mikä ihmeen pakkomielle sulla noista on tullut, rauhoitu.
Minä tilasin surunvalittelukukkien sijaan valmista ruokaa ystävälleni kun hänen miehensä oli kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret keskustassa asuvat. Omat n. 25-v kaverini kaikki tilaavat silloin tällöin ruokaa kotiin esim. leffailtoina. Ollaan jopa tilattu kavereiden kanssa yhdessä ruokaa, kun on oltu jonkun luona.
"Nuoret".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympäristön kannalta on paljon parempi, että yksi kuski ajaa viidet ruoat asukkaille kuin että näistä jokainen ajaa erikseen ravintolalle.
Miksi pitäisi ajaa ravintolalle?
Samasta syystä kuin tilata kotiin. Laiskuudesta.
200m ravintolaan on liian pitkä matka kävellä lihavalle Wolttitilaajalle.
Ei kaikilla ole ravintolaa noin lähellä, meiltä matkaa lähimpään 10 km. (ei autoa)
Vierailija kirjoitti:
Tällainen Stora Enso porukka. Ihmiset jotka eivät piittaa toiminnan laillisuudesta, yrityksen moraalista, eikä eettisistä toimintatavoista.
Kun heiltä kysyy, niin perustelu on, että "Ei yhden ihmisen ostokset mitään vaikuta, ja jos mä en tilaa niin joku muu tilaa kuitenkin". Eli ihan tällaisia passiivisia luusereita.
Ei ole kiellettyä tilata mistä haluaa ja mitä haluaa, se ei kuulu sulle pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla työllistää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti seuraa kuin somea, jos on tyystin mennyt ohi näiden wolt-foodora-firmojen epäeettiset ja (vähintäänkin) lain harmaalla reunalla olevat toimintatavat?
Jos niistä tilaat, tuet niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kipeänä ollessaan kaverini kerran yritti mankua, että olisin käynyt hänelle kaupassa. En todellakaan suostunut lähteä viiden kilsan päästä ajamaan, kun tilaamalla maksaa sen pari euroa kuljetus. Neuvoin käyttämään tuota Wolt kauppaa, mutta jotenkin vaikeaa se hänelle oli. Varsinkin sairaana on ihan ykkösjuttu, että saa kauppakassit kotiin.
Lienet entinen kaveri jo.
Näitä matalan kynnyksen työpaikkoja tarvitaan vielä enemmän. Joku 10 vuotta työttömänä ollut Reiska on työteholtaan lähellä nollaa, joten juuri tuon tyyppiset helpot työt lisäisi elämänhallintaa. Siksi käytän aina silloin tällöin Wolttia ja vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin surunvalittelukukkien sijaan valmista ruokaa ystävälleni kun hänen miehensä oli kuollut.
No kiva, kylläpä näitkin vaivaa ystäväsi eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti seuraa kuin somea, jos on tyystin mennyt ohi näiden wolt-foodora-firmojen epäeettiset ja (vähintäänkin) lain harmaalla reunalla olevat toimintatavat?
Jos niistä tilaat, tuet niitä.
Höpönlöpö. Ay-liikkeen propaganda on näemmä mennyt sinulle myös läpi.
Vierailija kirjoitti:
Paremmin toimeentuleva väki, jota ei huvita käyttää vähää vapaa-aikaa hellan ääressä. Samat ihmiset käyttävät mm. siivouspalveluita. Tämä jostain syystä raivostuttaa heikommin toimeentulevia.
Eivät todellakaan käytä paitsi jos tarkoitat paremmin toimeentuleville näitä Nico Saarisia.
Ei tulisi mieleenkään tilata kotiin ruokaa, mutta silti tilaat sitä epäterveellisintä pitsaa?!