Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vittua, rahat ei riitä mihinkään

Vierailija
31.08.2024 |

Ihan työssäkäyvä olen, vielä keskituloinen. Tuntuu että hinnat on nousseet huimasti viime vuoden aikana. Eilen katsoin suklaalevyä, 4€, ja totesin ettei ole varaa. Järjetöntä. Rahat hupenevat ihan silmissä. Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (710)

Vierailija
161/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaat jotain 3 tonnia brutto kk ja jäät paitsi 4 euron hankintaa. Just 

3 tonnia miinus verot  ja muut maksut 2100e, edes siedettävän asunnon vuokra Helsingissä minimi 1300e, se on 800e, siitä vaikka auton lyhennys 300/kk ja se on 500e ja ollaan jo pienemmässä summassa, mitä toimeentulotuki vaatii ihmiselle jäävän joka kuukausi rahaa käyttöön.

Ei tuossa auta enää vetää 2 suklaalevyä päivässä ja siihen vielä aski tupakkaa päälle, siitä tulee 20e per päivä eli 600e/kk ja käy kuten Suomelle, velka kasvaa joka kuukausi, ilman että on sijoituksia, investointeja tai omaisuutta.

ps tästä laskennastahan puuttui vielä LAPSET, harrastukset, RUOKA, vesi, sähkö, puhelin, netti, hygienia&terveyskulut, vaattet ja laitteet ja paljon muuta

Vierailija
162/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Oma auto on Oma valinta. Ja hel vetin hyvä valinta onkin. :)     Jos mulla ei mihinkään muuhun varaa ole, niin oma auto pitää olla, aina. Ja niin on ollutkin.  vaikka tulot on  vain  2000€ -verot.   

Isossa ruokakaupassa olen töissä, meitä on noin 40 työntekijää..taitaa olla 3, jolla  ei ole omaa autoa, he tulevat pyörällä / julkisilla  töihin, kaikki muut omalla autolla.

Kaikissa kaupungeissa ei kulje linja-autoa enää klo 22.00, kun kauppa menee kiinni.

Juuri noin. Vähän jopa säälittävää aina kun klo 22 jälkee, marraskuussa ,   1  noista  kolmesta  autottomasta lähtee pyörällä töistä  kotiin , yli 7 kilometriä..  kyllä se oma auto va

Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä, koska työtunteja ei saa enempää.

Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa puolet eli sinkulta 150 ja 3 lapsen vanhemmalta puolet+lapsikorotukset eli 390 kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman työssäkäyvänä sinkkuna. 

Vierailija
164/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kuukausitulot 600€. Hyvin olisi varaa ostaa 4€ suklaalevy joka kuukausi. En vaan osta, etsin hyllystä halvimpia suklaapatukoita 4 kpl ja maksan 2€ samasta määrästä (200g) suklaata. Elämä on valintoja ja taloustaitoja.

Tulot 600€. ?  Miten voi olla ?  Eli sossu maksaa kokonaan vuokrasi, ja sähkösi jne. Ja 600€ saat lisäksi elämiseen, jotain  tukia ? Ja  vain sen lasket kuujausituloksi ?  What!!??      Jos on noin, niin kuinka pahasti ollaan silloin syrjäydytty yhteiskunnasta ?  

Kelan sairauspäiväraha on 604€/ kk. En koe itseäni syrjäytyneeksi, vain työhaluiseksi työkyvyttömäksi. Oma asunto, asumiskuluihin menee noin 60% tulosta. Sisältäen siis vedet ja sähköt sekä kaksi vakuutusta (koti ja

Halvalla pystyt asumaan, se on hyvä, zemppiä

Vierailija
165/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole jännä ja inflaatio on jossain prosentin paikkeilla tällä hetkellä, mutta hinnat vaan nousee, kun meidän ahneet kauppiaat pääsi riistämisen makuun oikein kunnolla viimeisen parin vuoden aikana. Yllättäen lähes pysähtynyt inflaatiokehitys ei sitten näykään enää hinnoissa. 

Tämä.

Tsekatkaa huviksenne kotikaupunkienne isojen markettien omistajien tulokehitystä viime vuosilta.

Ja tarkkailkaapa että mitkä hinnat nousee eniten, ne on ne halvimmat kun kuvittelevat ettei niissä jotain täysin perusteetonta satojen prosenttien korotusta huomata.

Vierailija
166/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei saa toimeentulotukea, kun myös puolison pieni palkka lasketaan mukaan tai sitten asuu omistusasunnossa ja asuntolainaa ei lasketa menoksi.

Ulosottovirasto on sitä varten, että se myy asunnon, jos ei rahat riitä laskuihin.

Hallitus heikentää irtisanomissuojaa kaikilla suomalaisilla.

Vierailija
167/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mitä voi harkita jos asumisen kustannukset ovat kovan tuntuiset, niin voi asua kimppakämpässä/yhteisöllisesti jonkun kaverin tai ystävän/ystävien kanssa. Itse olen saanut asumismenot 250e/kk ja kun tuntee kenen kanssa asuu, ei ongelmaa ole. Ehkä kaksi lapsiperhettäkin voisi yhdistää voimansa? Oma huone ei liene joka lapselle välttämätön, minullakaan ei ollut. Jos rahaa haluaa säästää, etsin aina ratkaisuja - kaikkea ei voi saada. Vielä kun etsii asumisen ja harrastukset työpaikan läheltä, on autoton elämä mahdollista, mahdollisesti. 

Kaupasta voi vähentää kuluja ainakin kun lopettaa: alkoholi, tupakka, turhat leivänpäälliset, siirtyy monissa asioissa kasvisruokiin, jättää karamellit yms. himot hyllylle, limpparit- ja kuplavedet ja yksittäispakatut rahkat/yms. Muutenkin asioita voi syödä ilman hirveää määrää höysteitä. 

Vierailija
168/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin eilen vuositulojani 25 aloituksessa mainitulla suklaalevyllä. Miksi te valittajat ette itse toimi näin. Eli nyt saan vajaan puolen vuoden ajan viikottaisen suklaalevyni ilman lisäponnisteluja halutessani.

Vierailija
169/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ehkä kuulu tänne keskituloisten ketjuun kun olen lähihoitaja, mutta mullakin on pitkä työmatka, ja joudun työssäni kotihoidossa ajamaan välit asiakkaille omalla autollani. Ei ole mitään järkeä muuttaa, kun lapset ovat juurtuneet ympäristöönsä, puolisolla on kilometrin työmatka ja tukiverkot on täällä. Eli auto on välttämätön.

Saat työmatkavähennykset verotuksessa. 

Miten se mihinkään tässä liittyy? 

tulot kasvaa verotuksen kautta hieman

yli puolet suomalaisista ei vähennä mitään verotuksessa

vaikka joka kk jäis satasia enemmän kätöseen

Vierailija
170/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kamalinta on olla työssäkäyvä köyhä. Mitään tukia et saa yhtään mistään, sen sijaan palkkapäivänä maksat laskut ja mietit, olisiko varaa mennä hammaslääkäriin vai tarvitseeko lapsi jo uudet syyskengät. Pakko pitää autoa että pääsee töihin. En edes haaveile enää kampaajalla käynnistä tai uusista vaatteista, talvitakin vetskari on rikki kolmatta talvea. Töissä syön omia eväitä ja kotona kasviskeittoa ja lisään vasta lasten osuuteen jauhelihan. Lomalla tehdään metsäretkiä kun naapurin lastensuojeluperhe reissasi Lintsille ja saa ilmaiseksi lapsille uimahallirannekkeet ja kotiin siivouspalvelua ja tukihenkilöitä viemään lapsia ulos leikkimään.

Tee sitten lasu lapsistasi, jos noin nyppii. Olet varmasti aika uupunut.

Vierailija
171/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hintoja oli nyt jo nostettu.

Vaateliikkeet, sisustusliikkeet, parturit ja ravintolat menevät konkurssiin, niitä vähennetään ostoksia, kun raha menee ruokakauppaan.

Vierailija
172/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kuukausitulot 600€. Hyvin olisi varaa ostaa 4€ suklaalevy joka kuukausi. En vaan osta, etsin hyllystä halvimpia suklaapatukoita 4 kpl ja maksan 2€ samasta määrästä (200g) suklaata. Elämä on valintoja ja taloustaitoja.

Tulot 600€. ?  Miten voi olla ?  Eli sossu maksaa kokonaan vuokrasi, ja sähkösi jne. Ja 600€ saat lisäksi elämiseen, jotain  tukia ? Ja  vain sen lasket kuujausituloksi ?  What!!??      Jos on noin, niin kuinka pahasti ollaan silloin syrjäydytty yhteiskunnasta ?  

Kelan sairauspäiväraha on 604€/ kk. En koe itseäni syrjäytyneeksi, vain työhaluiseksi työkyvyttömäksi. Oma asunto, asumiskuluihin menee noin 60% tulosta. Sisältäen si

Kiitos, kyllä minä pärjään.

Vierailija
173/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja missä säästätte?

Etsin halvimman version kustakin tuotteesta ja/tai ostan harvemmin. Mistään ei käytännössä tarvitse luopua mutta ostaa harvemmin. Ei ole autoa eikä kalliita harrastuksia, en matkusta ulkomailla, kotimaassa vain kahdesti vuodessa. Ostan alennuksista vaatteet etukäteen, en vasta sitten kun on heti tarve. Asunto oma, seuraan pörssisähköä, käytän vettä harkiten. Teen viikoksi yleensä ruoat kerralla. Jne.

Hitto mitä ankeilua.

Vierailija
174/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei saa toimeentulotukea, kun myös puolison pieni palkka lasketaan mukaan tai sitten asuu omistusasunnossa ja asuntolainaa ei lasketa menoksi.

Ulosottovirasto on sitä varten, että se myy asunnon, jos ei rahat riitä laskuihin.

Edelleen löytyy ihmisiä jotka luulevat, että työttömyyskorvauksella voi maksaa asuntolainaa ja sossusta hakea lasten ruokiin rahaa ja kelasta toimeentulotukea.

No, ei se noin mene vaan ulosottovirasto vie ensin sen asunnon.

Vierailija
175/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on elämä tollasta jatkuvaa kituuttamista miksette harkitse elämän lopetusta? Se on helppoa ja rahaa ei sen jälkeen enää tarvita. En itsekään täällä enää olis jos ei olis enää elämisen arvoista elämää johtuu se sitten ainaisesta rahattomuudesta, hallituksen leikkauspäätöksistä tai mistä tahansa. Vai onko tämäkin sitä suomalaista idijotismia että, alistutte ja antaudutte tilanteeseenne?

Alistumista olisi just elämänsä päättäminen. Rakkaudesta omaisia kohtaan ei tehdä mitään noin typerän itsekästä. Minä olen jo keski- ikäinen ja kaikki ihmiset eivät saa elää näinkään pitkään. Lähden sitten kun kroppa sanoo sopimuksen irti. En minä kituuta, joka päivä saan ruokaa syödäkseni ja laskuni maksettua.

Älkää sitten valittako tilannettanne jos tilanne ei ole vielä se että, päättäisitte elämänne. Ei sillä ole mitään tekemistä tuon kanssa vaan se tehdään jos elämän jatkaminen ei kannata. Todellisuudessa kaikki hallituksien päätökset joiden seurauksena kansa ei lähde kadulle mielenosoittamaan tai mellakoimaan = kansa hyväksyy tehdyt päätökset.  Viestistäsi jää vaikutelma että, vinkuminen hallituksen tämän nykyisen tai edellisten päätöksistä on turhaa itkemistä. Vaihtoehdot on teille jo monen mm. ulkosuomalaisen toimesta kerrottu. Ne on mielenosoittamaan,mellakoimaan tai sitten se elämänsä lopettaminen. Tollanen vinkuminen jossain palstoilla on typerää jos mitään asioille tai niiden vastustamiselle oikeasti ei ole tehty. Nytkin ollut monta viikkoa vastustaa hyvässä kesäilmassa mielenosoituksin vaikka alv-nousua ja muita heikennyksiä mutta typerä kansa käyttää aikansa mieluummin netissä itkemiseen ja se ei taas muuta mitään.

Vierailija
176/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mitä voi harkita jos asumisen kustannukset ovat kovan tuntuiset, niin voi asua kimppakämpässä/yhteisöllisesti jonkun kaverin tai ystävän/ystävien kanssa. Itse olen saanut asumismenot 250e/kk ja kun tuntee kenen kanssa asuu, ei ongelmaa ole. Ehkä kaksi lapsiperhettäkin voisi yhdistää voimansa? Oma huone ei liene joka lapselle välttämätön, minullakaan ei ollut. Jos rahaa haluaa säästää, etsin aina ratkaisuja - kaikkea ei voi saada. Vielä kun etsii asumisen ja harrastukset työpaikan läheltä, on autoton elämä mahdollista, mahdollisesti. 

Kaupasta voi vähentää kuluja ainakin kun lopettaa: alkoholi, tupakka, turhat leivänpäälliset, siirtyy monissa asioissa kasvisruokiin, jättää karamellit yms. himot hyllylle, limpparit- ja kuplavedet ja yksittäispakatut rahkat/yms. Muutenkin asioita voi syödä ilman hirveää määrää höysteitä. 

Minä elän samalla kuukausikustannuksella yksin kolmiossa. 

Vierailija
177/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen löytyy ihmisiä jotka luulevat, että työttömyyskorvauksella voi maksaa asuntolainaa ja sossusta hakea lasten ruokiin rahaa ja kelasta toimeentulotukea.

No, ei se noin mene vaan ulosottovirasto vie ensin sen asunnon.

Jos asia olisi noin niin kaikki asuisivat omistusasunnossa.

Valitettavasti vain vuokralla asuvalla perheellä on oikeus kaikkiin tukiin, siksi se on turvallinen asumismuoto.

Vierailija
178/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poistaa myös ikäsidonnaisuudet työttömyystuista syksyllä.

Todella moni menettää omistusasuntonsa.

Vierailija
179/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä varmaan haetaan lähinnä vertaistukea omaan elämäntilanteeseen.

Sinulle jankuttaja, mene takaisin sinne ylilaudalle.

Vierailija
180/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja missä säästätte?

Etsin halvimman version kustakin tuotteesta ja/tai ostan harvemmin. Mistään ei käytännössä tarvitse luopua mutta ostaa harvemmin. Ei ole autoa eikä kalliita harrastuksia, en matkusta ulkomailla, kotimaassa vain kahdesti vuodessa. Ostan alennuksista vaatteet etukäteen, en vasta sitten kun on heti tarve. Asunto oma, seuraan pörssisähköä, käytän vettä harkiten. Teen viikoksi yleensä ruoat kerralla. Jne.

Hitto mitä ankeilua.

Ainoa mikä tuossa on ankeaa on se ettei pääse matkustamaan. Syön monipuolisesti, kolme kertaa päivässä, harrastuksia on paljon. Paljon saa elämässä halvalla kun viitsii etsiä. Ei ole ankeaa, ihan täyttä elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän