Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vittua, rahat ei riitä mihinkään

Vierailija
31.08.2024 |

Ihan työssäkäyvä olen, vielä keskituloinen. Tuntuu että hinnat on nousseet huimasti viime vuoden aikana. Eilen katsoin suklaalevyä, 4€, ja totesin ettei ole varaa. Järjetöntä. Rahat hupenevat ihan silmissä. Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (710)

Vierailija
201/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli välttämättä ei saa edes työmarkkinatukea työttömänä, jos on sijoitusasunto ja pääomatuloja.

Vierailija
202/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en matkustaisi, jos olisi omistusasunto. Säästäisin rahat, kun toi irtisanomissuoja lähtee.

Ja kyllä se vaikuttaa monen työssäjaksamiseen, kun ei voi istua kahvitauolla enää 30 minuuttia ja saikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"tuet sitä tuet tätä.. työttömyyys.. tuet."

Nyt se pää sieltä perseestä pois ja alkakaa vihdoinkin huolehtimaan OMASTA toimeentulostanne ITSE.

Tämä. Mutta ei typerä suomalainen sellaista osaa, se on liian kova vaatimus monelle.

Vierailija
204/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energian päästömaksut menee suoraan hintoihin se on hyvä jokaisen puna-vihreän muistaa. Jokainen kuljetettu leipäpaketti maksaa lisää suhteessa korotetun energian hintaan

Vierailija
205/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa säästää tilille puskuri, jos haluaa pitää omistusasuntonsa, kun irtisanomissuoja lähtee.

Ei se tilillä mitään auta, se on syöty nopeasti. Se olisi jo aikapäiviä sitten pitänyt SIJOITTAA tuottavasti.

Ja sitten kun maailmantalous on sekaisin ja tarvitset niitä sijoittamiasi rahoja, on rahastojen arvo romahtanut. Saatat saada jopa vähemmän kuin olet sinne säästänyt, jos oikein huonosti käy.

sanoinkin sijoittaa tuottavasti. Ei kukaan käskenyt rahastoihin tunkea.  Minulla on jo nyt tilanne useiden omistusteni suhteen että olen saanut tuottoina riihikuivaa rahaa enemmän kuin olen rahaa sijoittanut. Eli vaikka nämä sijoitukset menettäisivät 100% nykyisestä arvostaan minä olen sijoituksesta saanut rahaa..

Vierailija
206/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli välttämättä ei saa edes työmarkkinatukea työttömänä, jos on sijoitusasunto ja pääomatuloja.

Itse kanssa luulin, että kaikki saisi työmarkkinatuen työttömänä, mutta ei saakaan.

Ansiosidonnaisen keräysaika pitenee 12 kuukauteen eikä sitä saa enää millään kaupan osa-aikatyöllä, kun lapsikorotukset poistettiin ja tulee porrastus.

Kaupan alalle ja palvelualalle on tulossa irtisanomisia syksyllä, mutta kai ne vuokralla asuvat.

Vierailija
207/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika kurjaa saada irtisanomislappu syksyllä kaupan alalla, kun ansiosidonnaista saa leikkausten jälkee 600 osa-aikatyöllä eikä omistusasuntoon saa enää tammikuussa asumistukea.

Vierailija
208/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Oma auto on Oma valinta. Ja hel vetin hyvä valinta onkin. :)     Jos mulla ei mihinkään muuhun varaa ole, niin oma auto pitää olla, aina. Ja niin on ollutkin.  vaikka tulot on  vain  2000€ -verot.   

Isossa ruokakaupassa olen töissä, meitä on noin 40 työntekijää..taitaa olla 3, jolla  ei ole omaa autoa, he tulevat pyörällä / julkisilla  töihin, kaikki muut omalla autolla.

Kaikissa kaupungeissa ei kulje linja-autoa enää klo 22.00, kun kauppa menee kiinni.

Juuri noin. Vähän jopa säälittävää aina kun klo 22 jälkee, marraskuussa ,   1  noista  kolmesta  autottomasta lähtee pyörällä töistä  kotiin , yli 7 kilometriä..  kyllä se oma auto va

Ei kannata sääliä pyörällä ajelijaa. Voi olla suunniteltu valinta, eikä välttämättä ole rahasta kiinni autottomuus. Itse ajan kesät talvet pyörällä. En koe järkeväksi laittaa auton kuluihin rahaa, että pääsisin töihin. Mielummin säästän nekin rahat tärkeään hankintaan, josta haaveilen.

Pyöräilystä saan myös liikuntaa, joten ei tarvitse miettiä maksullisia liikuntaharrastuksia.

Vierailija
209/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerilla nauretaan tyhmille suomalaisille, kun boikotoivat marabouta ja voidaan nyhtää suklaalevystä suuria summia.

Vierailija
210/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus 177:lle kun lainaa-toiminto lakkasi toimimasta:

Mielenosoitukset ja mellakat eivät koskaan missään ole saaneet muutosta aikaan. Ainakaan Suomessa. Lisäksi työkyvytön on yleensä aikalailla liikuntakyvytön joten mihinkään marsseille tai mellakoihin ei kykene. Voi vain keksiä keinoja selviytyä. Toistaiseksi olen keksinyt. Muutama ässä vielä hihassa.

Luultavasti suurin osa ei kuitenkaan ole mitään liikuntakyvyttömiä. Paljon on ihan sillä tavalla terveitä tekemään asioille jotain mutta mieluummin alistutaan ja antaudutaan. Sellainen on surkuteltava kansa nimeltään suomalaiset. Kyllä muissa maissa päättäjät tarkemmin joutuu miettimään asioita kun ne tietää, että siellä on muuten kansa kaduilla. Ei sitä miten ne vaikuttaa paikallisesti pysty mitenkään arvioimaan Suomesta käsin. Eikä kaikista mellakoista ja mielenosoituksista jotain asiaa vastaan edes uutisoida ulkomaista. Jokaisessa maassa on isojen juttujen lisäksi paikallisia ongelmia jotka saa aikaan kansannousuja.

Vierailija
211/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se pää sieltä perseestä pois ja alkakaa vihdoinkin huolehtimaan OMASTA toimeentulostanne ITSE.

Tämä. Mutta ei typerä suomalainen sellaista osaa, se on liian kova vaatimus monelle.

Kyllä työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työmarkkinatori sivuille.

Hus irtisanoo 1000. Kun jäät työttömäksi niin sinulle tulee omat sivut www.tyomarkkinatori.fi sivuille.

Vierailija
212/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei keskituloisena ole varaa suklaalevyyn, niin katse peiliin ja omia valintoja miettimään.

Vierailija
213/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työmarkkinatori sivuille.

Hus irtisanoo 1000. Kun jäät työttömäksi niin sinulle tulee omat sivut www.tyomarkkinatori.fi sivuille.

"Oma asiointi, henkilöasiakas" kohdasta menet omille sivuille.

Vierailija
214/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että täällä on noin paljon ihmisiä, jotka selkeästi laskevat elämänsä tukien varaan. Ja vaikka irtisanomissuojaa heikennettäisiin, niin ei työnantajat palkkaa ihmisiä jotta voisivat niitä irtisanoa.

Kun tekee työnsä hyvin ja pitää huolen että on tuottava yksilö työnantajalle, niin eihän se potki pois. Ja jos potkii tuottavan henkilön pois niin tyhmähän se on ja silloin hyvä itselle kun voi mennä paremmalle työnantajalle töihin.

Vierailija
215/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on vain yksi syy: verotus. Suomen mallisella progressiivisella verotuksella on vain yksi päämäärä ja se on pitää köyhät köyhinä. Eihän siihen tehdä edes inflaatiorjauksia. Se, mikä on jonkun mielestä hyvä palkka numeroissa nyt, oli sitä ehkä 20 vuotta sitten, mutta ei tänä päivänä. Inflaatio on vakio ja Suomen verotus maailman epäreiluin.

Ei ole verotus syynä hintojen nousulle.

Jos esim. kahvin sato on huono maissa joissa kahvia viljellään niin hinnat nousevat koko maailmassa kahville. Näin se on muissakin elintarvikkeissa. Myös energian ja polttoaineiden nousut vaikuttavat hintojen nousuun. Miksi ihmeessä tätä ei ymmärretä vaan syytätte kauppiaita ja hallitusta? Vähän enemmän tarttis globaalista tiirata asioita. 

Vierailija
216/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avaaja olisi fiksu ihminen, niin hän pienentäisi menojaan tulojaan vastaaviksi!

Vierailija
217/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että täällä on noin paljon ihmisiä, jotka selkeästi laskevat elämänsä tukien varaan. Ja vaikka irtisanomissuojaa heikennettäisiin, niin ei työnantajat palkkaa ihmisiä jotta voisivat niitä irtisanoa.

Kun tekee työnsä hyvin ja pitää huolen että on tuottava yksilö työnantajalle, niin eihän se potki pois. Ja jos potkii tuottavan henkilön pois niin tyhmähän se on ja silloin hyvä itselle kun voi mennä paremmalle työnantajalle töihin.

Hallitus leikkaa kuntaosuuksia.

Ja sotesta leikataan 500 miljoonaa ja valtion virastoilta leikataan ensi vuonna 400 miljoonaa eli 4000 lähtee.

Ei yrittäjiä kiinnosta maksaa sun äitiyslomia ja sairaan lapsen hoitopäiviä, jos on mahdollisuus irtisanoa ja ottaa tilalle lapseton, sama juttu, kun alat sairastelemaan 50-vuotiaana.

Älä ole sinisilmäinen.

Vierailija
218/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion 6 kuukautta vuorottelusijaisuutta haki 500.

Tervetuloa työttömäksi nyt kun irtisanomissuoja poistuu ja lisäksi tulee paikallinen sopiminen, että muut voi tarjoutua töihin alle tes-palkan sun tilalle.

Olenkin ollut fiksu enkä suunnitellut talouttani TUKIEN varaan. Pärjään mainiosti ilman tukiakin, kun olen varmistanut tuloni useasta lähteestä ja pitänyt elämisen kustannukset kurissa, enkä mennyt elintasoinflaatioon mukaan. Oma velaton 100 m2 asunto löytyy Espoosta, ja halpakuluinen uusi sähköauto löytyy. Kaikki perusmenoni pystyn maksamaan pääomatuloillani.

Good for you! Olisinpa itsekin osannut nuorena toimia noin. Parikymmentä vuotta olen säästänyt kyllä ja nekin vähän nyt tuottaa kun korot ei ole nollassa. Sijoittamaan uskaltauduin tänä vuonna, aivan liian myöhään mutta jotain euroja sieltäkin tulee. Eri kommentoija 

Vierailija
219/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen keskituloinen, ja voin halutessani ostaa 1000 kpl suklaalevyjä koska tahansa ilman että se juurikaan tuntuisi taloudessani. Olen siis ilmeisesti tehnyt jotakin varsin eri tavalla kuin ap.

Vierailija
220/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa kuntaosuuksia.

Ja sotesta leikataan 500 miljoonaa ja valtion virastoilta leikataan ensi vuonna 400 miljoonaa eli 4000 lähtee.

Ei yrittäjiä kiinnosta maksaa sun äitiyslomia ja sairaan lapsen hoitopäiviä, jos on mahdollisuus irtisanoa ja ottaa tilalle lapseton, sama juttu, kun alat sairastelemaan 50-vuotiaana.

Älä ole sinisilmäinen

kommentti pätee yhä. Onko saikuttaja mielestäsi tuottava työntekijä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan