Miten saa respan sirdaludiin lihassärkyyn?
Salitreeni auttaa joskus mutta ei aina, olisi kiva jos saisi tuon sirdaludin lisäksi.
Kommentit (29)
Lääkärikäynnin yhteydessä reseptejä kirjoitetaan.
Ei se ole kipulääke, vaan relaksantti.
Minä en ymmärtänyt aloituksesta mitään. Onko Sirdaludi töissä minkä hotellin respassa? Miksi häntä tarvii särkyneille lihaksille?
Sirdaludd on hyvin rentouttava lääke. Sain sitä joskus kun niska-hartia seutu oli tosi kireä. Lääke vaikutti kyllä myös psyykeen ainakin ensimmäisenä päivänä. Toimistossamme oli aika nihkeä miespuolinen esimies ja Sirdaludd vei mun käyttäytymiseni niin estottoman kiusanhaluiseksi että suunnittelin työkavereitteni kauhuksi että meen pussaamaan sitä isoa mörköä. No en sitten mennyt. Ja toisena päivänä lääkkeen psyykeen vaikutus lieveni. Vaan toista kertaa en sitä lääkettä huolinut.
En tiedä. Minulla on pahat lihasjumit ja en saanut. Joskus vuosia sitten oli käytössä, mutta resepti on vanhentunut aikaa sitten. Sain vain fysioterapian numeron. Toki se on se mikä pitemmällä tähtäimellä auttaa, mutta sirdalud olisi ollut alkuun hyvä. Minulla on siis jatkuvaa lihasjännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärtänyt aloituksesta mitään. Onko Sirdaludi töissä minkä hotellin respassa? Miksi häntä tarvii särkyneille lihaksille?
Jos nyt tosissasi kysyt, niin tässä respa= resepti ja sirdalud on lääke, lihasrelaksantti. En ole minäkään ennen kuullut reseptistä käytettävän respa- nimeä, mutta päättelin.
Minä olen ottanut ihan käsikauppatavarana myytävää allergialääkettä. Rentouttaa kroppaa edes vähän, vaikka ilman venytyksiä/liikuntaa jumit ei poistukaan.
Norflex ajaa saman asian. On pitkävaikutteinen ja ei väsytä samalla tavalla, kuin Sirda.
Sirdalud laskee ensi alkuun aavistuksen verenpainetta, saattaa siis aiheuttaa hetken huimausta. Muita sivuvaikutuksia en ole huomannut. Kolmio lienee pakkauksessaan tuon takia, kosken pidä lääkettä sinänsä mitenkään väärinkäyttökelpoisenakaan. Lihasjumien takia olen itsekin saanut eikä niitä minusta ole koskaan lääkärillä pihistelty? Pyydät vaan suoraan lääkäriltä reseptiä koska olet kuullut jotta se saattaisi auttaa jumeihin.
Eipä kummoisesti auta särkyihin. Huono lääke.
Kymppimillinen Diabam on parempi! 😊
Käyttäjä42056 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt tosissasi kysyt, niin tässä respa= resepti ja sirdalud on lääke, lihasrelaksantti. En ole minäkään ennen kuullut reseptistä käytettävän respa- nimeä, mutta päättelin.
Miksei voi puhua asioista niitten oikeilla nimillä, miksi pitää lukijan päätellä mitä kirjoittaja tarkoittaa? Resepti, ressuksi joskus sanottu. Ei respa.
Särkyyn voit ottaa reseptivapaita kipulääkkeitä kuten parasetamolia tai ibuprofeenia. Lihaskireyttä ja kramppeja voi ehkäistä lihashuollolla kuten käymällä hierojalla ja opettelemalla muitakin itsehoitolajeja kuin vain kuntosaliharjoittelun.
Reseptilääkityksen saa lääkärin arvion perusteella vastaanotolla. Kysymyksenasettelusi tosiaan kiinnittää hiukan huomiota "respoineen" - eli että oletko aivan vakavissasi, vai mitä tarkoitat.
Lyhentäjälyllerö vauhdissa, respalla on jo oma merkityksensä, tässä annettu väärä merkitys.
Reipasta ei saa Sirdaludia Suomessa. Joissain huippuhotelleissa kaikki järjestyy, muta kallista.
Vierailija kirjoitti:
Reipasta ei saa Sirdaludia Suomessa. Joissain huippuhotelleissa kaikki järjestyy, muta kallista.
Reipasta xD (damn autocorrect)
Vierailija kirjoitti:
Lääkärikäynnin yhteydessä reseptejä kirjoitetaan.
Ei kaikille mihin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se särkyyn auta, vaan kramppeihin, esim. noidannuoleen. Särkylääkkeet on erikseen.
Relaksoi lihasjännityksen eli auttaa. Mulla norflex käytössä.
Ei se särkyyn auta, vaan kramppeihin, esim. noidannuoleen. Särkylääkkeet on erikseen.