Onko 4000 euroa vihkisormuksesta liian vähän?
Kommentit (84)
Mun mielestä 4000€ on ihan hullun paljon.
Mielummin laittaisin 1000€ sormukseen ja 3000€ unelmahäämatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia taloudellisia tilanteita. Joku voi laittaa 4000€ sormukseen ja 5000€ häämatkaan.
En haluaisi 4000€:n sormusta, saati kalliimpaa. Stressaisin jatkuvasti, että se katoaa tai hukkaan sen. En ole muutenkaan koruihmisiä, valitsen materian sijaan kokemuksia ja elämyksiä.
Minun silmissäni samalta näyttää 40€:n, 400€:n, 4000€:n ja 40000€:n sormus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia taloudellisia tilanteita. Joku voi laittaa 4000€ sormukseen ja 5000€ häämatkaan.
Totta. Jollain on varaa ostaa 40000€:n sormus, laittaa toiset 40000€ häämatkaan ja pari miljoonaa kivitaloon. Mutta nyt ei kai ollut siitä kyse. Vaikka minulla olisi rahaa tuo mainitsemasi 9000€, laittaisin silti vain 1000€ sormukseen ja loput matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksoi sormukset yhteensä noin 100€ ja yhdessä ollaan oltu jo 25v.aikoi aa kihla sormukset oli kalliimmat mutta ei sillä lopulta oo mitään väliä paljon maksaa
Onkohan kullan hinta laskenut viime vuosikymmeninä, jos satasella on saanut sormuksen. Me menimme kihloihin ja naimisiin 80-luvun alkupuolella, ja muistaakseni vihkisormuksen maksoivat 300 ja 350 mk, vihkisormus, jossa yksi pieni timantti 650mk. Hyvin on niillä pärjätty, vuosiin ei ole tullut sormuksia pidettyä kuin jossain juhlissa tms.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se estä laittamasta myös häämatkaan sen 3000 euroa, jos on varaa.
Mun kihlasormus maksoi 3200 euroa ja silti tehtiin vielä ihana häämatka. Vihkisormus maksoi 1000 euroa, kun halusin sen olevan hyvin kapea kihlasormuksen rinnalla.
Ollaan nyt erottu 20 vuoden jälkeen ja käytän tuota kihlasormusta oikeassa nimettömässä, kun se edelleen on niin kaunis sormus.
Vierailija kirjoitti:
Se on liikaa. Kelaa mikä menestys, jos hukkaat sen.
Kuinka usein hukkaat sormuksia? En ole eläissäni hukannut yhtään sormusta ja arkikäytössä on kallis sormus.
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi mistään sormuksesta tuhansia euroja, koska hukkaamisvaara on liian iso. Olen kyllä tarpeeksi sitoutunut avioliittooni ilman tonnien sormustakin.
Joiden sitoutumisaste vertautuu ainoastaan varallisuuteen. Jos varat loppuu, loppuu sitoutuminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla jenkeissä missä timanttiteollisuus mainoslobbasi onnistuneesti hölmömpien mieliin sääntöjä sormusten hinnoista, maksaa sen verran mikä hyvältä tuntuu.
Ja sama teollisuus myös kehitti koko ajatuksen, että naimisiin mennessä pitäisi yleensäkään ostaa sormus. Uskomatonta, miten hyvin onnistunut kampanja. Nykyään kaikki ostaa sormukset.
Vierailija kirjoitti:
Häämatka on hetkessä ohi, mutta sormus kestää pitempään.
Riippuu kaiketi sormuksesta, maksajan maksukyvystä sekä saajan mielipiteestä.
Mitä helkkarin väliä. Luuletko, että kukaan tietää paljonko se sormuksesi maksoi ellet sitä itse kerro. Naurettavaa rahan tuhlausta. Mun kihlasormus oli puoleen hintaan 400 e. Miehen sormus oli muutaman kympin kalliimpi. Itselleni kipuraja oli siinä 500 tietämissä.
Mitä järkeä siihen on niin paljon laittaa kun ero tulee kuitenkin parin vuoden kuluttua?
Sellainen max. 200 pitäisi riittää.
Mun sormus maksoi muistakaakseni vajaa 7000 euroa. Oli sellainen, kun halusin ja nyt lähes 20 v jälkeen edelleen miellyttää. Ja on ollut jokapäivä sormessa.
Riippuu ihan taloudellisesta asemasta ja omista prioriteeteista.
Minulla ei ole vihkisormusta. Kihlasormus joku hiukan alle 7000 euroa. Aidot timantit ovat suhteellisen kalliita tässä maassa ja oikeastaan kaikki muukin pienistä markkinoista ja veroista johtuen. Huomattavasti halvempi sormus olisi riittänyt tai voisin elää ilman sormusta ylipäänsä. Valitsin todella yksinkertaisen klassisen mallin.
En ole kiinnostunut minkäänlaisesta häähössötyksestä.
Vihkisormuksen jos joskus saan niin varmaan ulkomailla valitsen jo paremman hinta-laatusuhteeseen takia. En tiedä enkä osaa arvioida, mitä se maksaisi. Riippuu ihan siitä, köyttäisinkö sitä päivittäin kihlasormuksen kanssa vai tulisiko siitä kakkossormus juhlatilanteisiin
Jos sormud pitää maksaa tuhansia niin kyseessä ei ole rakkaussuhde vaan hyväksikäyttösuhde...
Koska olet ap aloituksesta päätellen USAssa, kannattaa kysyä paikallisilta palstoilta.
Ai, 4000 euron sormuksesta?! Miltä kusettajalta te oikein sormuksenne hankkinut, jos panttilainaamo maksoi siitä vain satasen? Tai siis 2,5%:ia ostohinnasta?!