Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri on lihonut ménopaussin jälkeen vuodessa 10 kg

Vierailija
30.08.2024 |

Olin ihan järkyttynyt,  kun näin hänet. Onko noin rankka lihominen vaihdevuosien takia kovinkin yleistä?

Kommentit (293)

Vierailija
161/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olin ihan järkyttynyt,  kun näin hänet. Onko noin rankka lihominen vaihdevuosien takia kovinkin yleistä?"

10 kilon lihominen ei nyt niin paljoa näy, oikeasti.

Jos olet järkyttynyt tuttavasi painonnoususta ja näet huomattavan eron, niin hänen painonsa on noussut varmaankin 20 kiloa tai enemmän

Täytyy olla alkujaan aika läski, jos ei kymmenen kilon painonnousu muka näy... haloo! Jo 5 kiloa tuntuu ja myös näkyy. Itse rupean toimenpiteisiin jo parin ylimääräisen kilon kohdalla. En halua läskistyä, mikäli voin siihen itse vaikuttaa.

Entäs kun kaikki eivät ole samanlaisia? Sinulle ehkä on hirveän tärkeää, että olet laiha, mutta kaikille se ei ole. Sen takia muiden ihmisten lihomiset (tai laihtumiset) eivät mitenkään ole sinun asiasi.

Kyllä se vähän silmämunia särkee katsella lihavia kanssasisaria. Siihen lisäksi joutuu kuuntelemaan valitusta ja voivottelua kaiken maailman vaivoista, joista vähintään puolet katoaisivat, jos kyseiset leidit vähentäisivät syömisiään  puhumattakaan juomisista.

Vierailija
162/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutuista vaihrari-ikäisistä kaikki on enemmän tai vähemmän pyöristyneitä. Paitsi se yks, joka imee posket lommolla tupakkaa. Ja se toinen, joka valittaa ikäkriisiään tauotta, +70v.

Mielummin olen iloinen, tyytyväinen 'pyylevä' kuin kurttuinen tupakoitsija tai kriiseilijä🤔

Hyvää ruokaa, kohtuudella juomaa, herkkuja, liikuntaa...

N63

Joten sinä ja tuttusi viis veisaatte, mitä suuhunne laitatte :)

Kunhan sokeria riittää.

Luit rivien välistä  v ä ä r i n, sokerista ei kukaan maininnut! Hyvä ruoka voi olla terveellistä, herkut hedelmiä. Samoin syömällä kiloja kertyy, pitäis (olis pitäny) p

EN IHANNOI SOKERIA, TSIISUS, OOT IHAN PÖHKÖ🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olin ihan järkyttynyt,  kun näin hänet. Onko noin rankka lihominen vaihdevuosien takia kovinkin yleistä?"

Jos olet järkyttynyt tuttavasi painonnoususta ja näet huomattavan eron, niin hänen painonsa on noussut varmaankin 20 kiloa tai enemmän

Täytyy olla alkujaan aika läski, jos ei kymmenen kilon painonnousu muka näy... haloo! Jo 5 kiloa tuntuu ja myös näkyy. Itse rupean toimenpiteisiin jo parin ylimääräisen kilon kohdalla. En halua läskistyä, mikäli voin siihen itse vaikuttaa.

Entäs kun kaikki eivät ole samanlaisia? Sinulle ehkä on hirveän tärkeää, että olet laiha, mutta kaikille se ei ole. Sen takia muiden ihmisten lihomiset (tai laihtumiset) eivät mitenkään ole sinun asia

Mutta näistähän pitää olla vaan ihan hyshys ja kehua vaan kuinka läskimammatkin ovat niin kauniita ja hehkeitä.

Vierailija
164/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut menopaussin jälkeen 10 kg.

Vierailija
165/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laihtunut menopaussin jälkeen 10 kg.

Toivon myös salaa, että itsestä tulee semmoinen kauniisti kuivettunut laiha mummo eikä mikään läskitynnyri.

Vierailija
166/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nelikymppisenä paino pysyy hallinnassa sillä, että syö ja liikkuu samalla tavalla kuin ennen, mutta jos viisikymppisenä paino nousee hiljalleen hiipien, vaikka syö ja liikkuu samalla tavalla kuin ennen, niin eikös se silloin johdu juurikin vaihdevuosista? Ja tämä tosiaankin on ihan tutkittu juttu.

Vierailija
167/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siivonnut kuolinpesää ja katsonut vuosisadan alun valokuvia. Kyllä vain ne mammat ovat pyöreämpiä kuin muut. Ei ollut prosessoitua ruokaa eikä liikunnan puutetta silloin.

Juuri näin. Monet väittävät, ettei ennen ollut lihavia ihmisiä. Mummelit ovat aina olleet pyöreitä. Ei ehkä kaikki mutta moni.

Vierailija
168/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nelikymppisenä paino pysyy hallinnassa sillä, että syö ja liikkuu samalla tavalla kuin ennen, mutta jos viisikymppisenä paino nousee hiljalleen hiipien, vaikka syö ja liikkuu samalla tavalla kuin ennen, niin eikös se silloin johdu juurikin vaihdevuosista? Ja tämä tosiaankin on ihan tutkittu juttu.

Vaihtarien tullessa syömiset pitää muuttaa, ettei liho. Vaihtarit ei ole koskaan lihomisen syy, vaan väärä syöminen.

Onko ne tutkimukset samaa tavaraa kuin, että jäätelön syönti aiheuttaa hukkumista :)

Vierailija
169/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtarien tullessa syömiset pitää muuttaa, ettei liho. Vaihtarit ei ole koskaan lihomisen syy, vaan väärä syöminen.

Onko ne tutkimukset samaa tavaraa kuin, että jäätelön syönti aiheuttaa hukkumista :)

Tuon logiikan mukaan ei huku, ellei syö jäätelöä. 

Vaihtarit lihottaa samassa analogiassa, että hyvin vanhat vanhukset tekevät liikenneonnettomuuksia. Eivät he sen takia niitä tee, että ajaisivat liikaa tai väärällä autolla, vaan siksi, että näkökyvyssä  tapahtuu muutoksia. 

Vierailija
170/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaikki yli 60-vuotiaat ovat kadottaneet vyötärönsä, vaikka olisivat laihoja kuin kuivan kesän oravat. Tämä koskee niin naisia kuin miehiä.

Ihan kaikilla vyötärö katoo väärin syömällä. Ei liity ikään.

Liittyy ikään siinä mielessä, että laihoillakaan yli 60-vuotiailla ei ole enää vyötäröä. Kroppa on tasapaksu pötkylä. 

Höpö höpö...... minun mammalla ja äidillä oli kuolemaan asti hoikka vyötärö ja minulla on 65cm.

Ootko metrinlenkki?

Vierailija
171/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaikki yli 60-vuotiaat ovat kadottaneet vyötärönsä, vaikka olisivat laihoja kuin kuivan kesän oravat. Tämä koskee niin naisia kuin miehiä.

Liittyy ikään siinä mielessä, että laihoillakaan yli 60-vuotiailla ei ole enää vyötäröä. Kroppa on tasapaksu pötkylä. 

Höpö höpö...... minun mammalla ja äidillä oli kuolemaan asti hoikka vyötärö ja minulla on 65cm.

Ootko metrinlenkki?

Hänellä on todennäköisesti poikamainen vartalo. Ne geenit pitää laihana liki itsestään. 

Vierailija
172/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako geeneillä olla osuutta asiaan? Olin kesällä isän puolen sukujuhlissa ja mukana ei ollut yhtäkään ylipainoista, sukupuolesta tai iästä riippumatta. Äidin puolen suvussa on muutama ylipainoinen. Itse olen hoikka (59 v), mahdun samaan kotelomekkoon kuin 30 vuotta sitten, eli vyötärökin löytyy edelleen. Sisarukseni ovat myös hoikkia/normipainoisia ja kellään ei ole keskivartalopönäkkyyttä. Ovat minua vanhempia. 

Vai onko geenien sijaan kyse kotoa opitusta mallista, siitä miten syödään & liikutaan? 

Vierailija
173/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä painoa kertyy helposti kilo  per vuosi. Ei tartte edes mitenkään retuperällä olla et niin käy. Valitettavasti.

Vierailija
174/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo geenit on minuakin mietityttänyt. Puolison suvussa on valtavan obeeseja ihmisiä, siis sellaisia yli 150-kiloisia. Toinen hänen serkuista on tällainen ja toinen hoikka. Näillä on yhteensä 6 lasta, joista puolet on näitä kivitalon kokoisia ja puolet tavallisen kokoisia (ja nämä ovat siis sekoittuneet eri perheisiin). Tätä on vaikea selittää millään kotoa opitulla tavoilla. 

Vierailija
175/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä painoa kertyy helposti kilo  per vuosi. Ei tartte edes mitenkään retuperällä olla et niin käy. Valitettavasti.

Olet mitä ja kuinka paljon syöt.

Vierailija
176/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko metrinlenkki?

Hänellä on todennäköisesti poikamainen vartalo. Ne geenit pitää laihana liki itsestään. 

Mulla on sama vyötärö ja olen keskipituinen ja vartaloni on naisellinen tiimalasi. Toki tämä on vaatinut lukuisat tunnit rankkoja treenejä ja terveellisen ruokavalion. Mutta luonnostaankin minulla on pienempi vyötärö.

Vierailija
177/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet nyt jo ehtinyt olla "huolissasi" kaverista, ja kertonut hänelle tuon uutisen? Eihän hän muuten tiedä lihoneensa.

Vierailija
178/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 5 kiloa näkyy ja tuntuu mullakin. Omenavartalona 5 kiloa ylimääräistä myös nostaa vyötärönympärykseni heti riskilukemiin, eli yli 90 cm,  joten seurailen painoa vaa'asta. 

Vierailija
179/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täällä taas tykkäävät kehuskella hoikkuudellaan. Kovin itseriittoisilta kuulostavat. Miksi ovat ketjussa, kus aihe ei heitä kosketa? Pätemään piti taas päästä. 

Vierailija
180/293 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kg ei ole edes rankka lihominen. Samat xs-s vaatteet mahtuu 60 ja 70 kiloisena, itsellä näkyy jenkkakahvoina ja kasvojen pyöristymisenä mutta ei juuri muuten.

No, kyllähän tuo riippuu ihan vartalotyypistä. Itse olen välillä alle 60 kiloa ja S koko ei todellakaan mahdu mulle. Ellen halua näyttää makkaralta nakinkuoressa. Keskipituinen olen, pieniluinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi