Voiko suhde kestää miehen "5-kympin" villityksen?
Miehen "5-kympin villitys" ts. andropaussi. Onko teillä kokemuksia miten mies muuttuu toiseksi ihmiseksi? Miten suhteenne kestää/kesti tuon ja/tai palautuiko mies ennalleen jossain vaiheessa? Tuhoaako miehen andropaussi suhteen automaattisesti? Olisin kiitollinen, jos kertoisitte kokemuksistanne. Oma pitkäaikainen vakaa parisuhteeni, painii tämän ongelman kanssa. Te miehet, jotka olette kokeneet ko. asian itsenne kohdalla, kertoisitteko oliko teille apua mistään uuden "murros-iän" tunnemyrskyssänne?
Kommentit (107)
Toivottavasti vaihtaa sinut nuorempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vietin omat viiskymppiset Pattayalla parikymppisten tyttöjen kanssa, kuukausi Pattayalla, ei tullut ikäkriisiä.
Tämä pitäisi jokaiselle miehelle suoda, niin kotonakin jaksaisi paremmin tavallista arkea.
M55, en voi sanoa että olisi ollut tai olisi isompia ongelmia. Sain nuorempana mennä niin paljon kuin huvitti (ja menin myös) ja nelipyöräisiä leikkikaluja oli riittämiin, en koe menettäneeni mitään, jota nyt pitäisi kompensoida. Kroppa kyllä muuttunut kun en ole fyysisessä työssä, lihakset hupenee, onneksi ei ole "pallomahaa" ruokatapojen ja liikunnan takia. Ei se alakertakaan nuoruuden innolla enää toimi, mutta siihenkin löytyy onneksi apu jos halut kunnossa. Sen kyllä huomaan itsessäni, että typerät ihmiset ovat alkaneet ärsyttämään kunnolla, ja niitä nykyään riittää.
exäni haksahti n. 45v täysillä tietokonepeleihin, pelasi koko vapaa-aikansa aina aamuyöhön. Aiemmin pelannut satunnaisesti. Kolmisen vuotta jaksoin katsoa tätä showta lieveilmiöineen( ei peseytynyt riittävän usein, agressiivinen käytös etc) kunnes annoin periksi ja hain eroa. En tiedä oliko aikainen 50v villitys vai muuten joku oikku järjestelmässä. Sitä ennen oli yli 10v mennyt kuitenkin ns. suht hyvin. Tyyppi ei suostunut hakemaan apua ja vika oli minussa kun olin niin paska nainen. Toivottavasti hän voi nykyään loistavasti kun paska nainen ei sotke elämää enää, mä voin ainakin paremmin.
Mieheni löysi paljon nuoremman naisen viidenkympin korvilla. Olin sellaisessa uskossa, että meillä on kaikki hyvin, seesteiset eläkevuodet tuloillaan, lapsenlapsia, kivaa yhdessäoloa, toveruutta ilman se**iä, jne. Eräänä päivänä hän vain ilmoitti lähtevänsä. Yhteinen tuttu kertoi miehen kehuskelleen, että elää parhaillaan elämänsä parasta aikaa uuden naisensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni löysi paljon nuoremman naisen viidenkympin korvilla. Olin sellaisessa uskossa, että meillä on kaikki hyvin, seesteiset eläkevuodet tuloillaan, lapsenlapsia, kivaa yhdessäoloa, toveruutta ilman se**iä, jne. Eräänä päivänä hän vain ilmoitti lähtevänsä. Yhteinen tuttu kertoi miehen kehuskelleen, että elää parhaillaan elämänsä parasta aikaa uuden naisensa kanssa.
Miksei seksiä?
Ei ole mitään andropaussia. Miehen 5-kympin villitys tarkoittaa lähinnä moottoripyörän hankintaa. Jos ostat sellaisen itsekin, niin liittonne kestää hienosti.
M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi on siis ap tehnyt ? Miten hän on muuttunut ? Kauheaa, onko tämä oikeesti joku ilmiö. Oma mieheni on 43. En todellakaan kestä jos hänelle tulee jokin villitys.
Minun mieheni on 23. En kestä jos muuttuu 27 vuoden päästä 😭
Olet onnekas,sinulla vielä 27 vuotta aikaa sopeutua,pystyt kyllä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kun ex-mieheni täytti 50, niin alkoi kyllä huomattava alamäki. Maha kasvoi, paikat alkoivat kipuilla, valitti jatkuvasti ja ei enää seissyt entiseen tapaan. Hyvä jos kerran parissa viikossa touhuttiin. Sitten minä kyllästyin ja otin eron. Löysin ihanan ja kyvykkään 28v miehen, voin sanoa että oli yksi elämäni parhaista valinnoista. Joten vinkkinä muille naisille: ottakaa 20 vuotta nuorempi mies!
LOL, ihanko oikeasti kuvittelet että 30-v miehelle kelpaa joku 5-kymppiä lähentelevä nainen? Eivät vilkaise päinkään.
Christiiina kirjoitti:
Usein miehille iskee (uudelleen) vauvakuume tuossa iässä.
Ei se miehille iske vaan sille nuoremmalle naiselle, johon mies vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei seksiä?
Halut katosivat vaihdevuosissa. Miehessä ei sinällään ollut mitään vikaa, ei vaan tehnyt enää mieli.
Vierailija kirjoitti:
Miehetkin voimaantuu nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ex-mieheni täytti 50, niin alkoi kyllä huomattava alamäki. Maha kasvoi, paikat alkoivat kipuilla, valitti jatkuvasti ja ei enää seissyt entiseen tapaan. Hyvä jos kerran parissa viikossa touhuttiin. Sitten minä kyllästyin ja otin eron. Löysin ihanan ja kyvykkään 28v miehen, voin sanoa että oli yksi elämäni parhaista valinnoista. Joten vinkkinä muille naisille: ottakaa 20 vuotta nuorempi mies!
LOL, ihanko oikeasti kuvittelet että 30-v miehelle kelpaa joku 5-kymppiä lähentelevä nainen? Eivät vilkaise päinkään.
DemuAntille kelpasi
Sanotaan mitä sanotaan, kuka sitä samaa naamaa jaksaa ikuisuuden katsoa, kerran täällä vain ollaan. Sama millä nimellä ilmiötä kutsuu.Itse olen vela ja sinkku, ei ole ollut tarvetta ostella harrikoita eikä käydä thaimaassa, kun saa tehdä koko ajan mitä itse haluaa. Puoliso ja lapset ovat jarru hyvinvoinnille.
M57
Ei ollut mitään "uuden murrosiän tunnemyrskyä". Ei edes 5-kympin kriisiä. Ei kannata uskoa kaikkea naistenlehtien hupatusta. Meillä ei ole mitään menopaussiin rinnastettavissa olevaa muutosta.
Testosteronin määrä toki vähenee, mutta se tapahtuu hitaasti hiipuen eikä yhtänä rysäyksenä. Ei sitä oikeastaan huomaa, paitsi että jossain kohtaa ikää sitä huomaa, ettei ajattele naisia ja seksiä kuten nuorena. Elämästä tulee paineettomampaa ja jotenkin kivempaa, kun ei stressaa mitä naiset ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Usein miehille iskee (uudelleen) vauvakuume tuossa iässä.
Ei se miehille iske vaan sille nuoremmalle naiselle, johon mies vaihtaa.
Niin,nämä nuoremmat miehet nyt ovat mitä ovat,vanhassa vara parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DemuAntille kelpasi
Joo, mutta Antti nyt ei muutenkaan ihan täyspäisen vaikutelmaa anna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei seksiä?
Halut katosivat vaihdevuosissa. Miehessä ei sinällään ollut mitään vikaa, ei vaan tehnyt enää mieli.
Siinäpä se syy miehen lähtöön. Yksipuolinen päätös seksin lopettamisesta ei vaan toimi. Varmasti oli parempi ratkaisu molemmille.