Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko suhde kestää miehen "5-kympin" villityksen?

Vierailija
30.08.2024 |

Miehen "5-kympin villitys"  ts. andropaussi. Onko teillä kokemuksia miten mies muuttuu toiseksi ihmiseksi?  Miten suhteenne kestää/kesti tuon ja/tai palautuiko mies ennalleen jossain vaiheessa?  Tuhoaako miehen andropaussi suhteen automaattisesti? Olisin kiitollinen, jos kertoisitte kokemuksistanne. Oma pitkäaikainen vakaa parisuhteeni, painii tämän ongelman kanssa.  Te miehet, jotka olette kokeneet ko. asian itsenne kohdalla, kertoisitteko oliko teille apua mistään uuden "murros-iän" tunnemyrskyssänne?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan mitä sanotaan, kuka sitä samaa naamaa jaksaa ikuisuuden katsoa, kerran täällä vain ollaan. Sama millä nimellä ilmiötä kutsuu.Itse olen vela ja sinkku, ei ole ollut tarvetta ostella harrikoita eikä käydä thaimaassa, kun saa tehdä koko ajan mitä itse haluaa. Puoliso ja lapset ovat jarru hyvinvoinnille.

M57

M55, kyllä jaksaa jos oikein valikoinut alunperin.

Vierailija
42/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidenkympin villityksestä ei selvitä, jos mies sattuu rakastumaan syvästi toiseen naiseen.

Silloin se on menoa.  Avioliitto kaatuu.

Riippuu miehestä. Ja liitosta. Ja elämänvaiheesta ja kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään "uuden murrosiän tunnemyrskyä". Ei edes 5-kympin kriisiä. Ei kannata uskoa kaikkea naistenlehtien hupatusta. Meillä ei ole mitään menopaussiin rinnastettavissa olevaa muutosta.

Testosteronin määrä toki vähenee, mutta se tapahtuu hitaasti hiipuen eikä yhtänä rysäyksenä. Ei sitä oikeastaan huomaa, paitsi että jossain kohtaa ikää sitä huomaa, ettei ajattele naisia ja seksiä kuten nuorena. Elämästä tulee paineettomampaa ja jotenkin kivempaa, kun ei stressaa mitä naiset ajattelevat. 

M55, minä kyllä ajattelen naisia ja seksi jatkuvasti, harmittaa vaan kun on jo tällainen vanha pieru.

Vierailija
44/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ex-mieheni täytti 50, niin alkoi kyllä huomattava alamäki. Maha kasvoi, paikat alkoivat kipuilla, valitti jatkuvasti ja ei enää seissyt entiseen tapaan. Hyvä jos kerran parissa viikossa touhuttiin. Sitten minä kyllästyin ja otin eron. Löysin ihanan ja kyvykkään 28v miehen, voin sanoa että oli yksi elämäni parhaista valinnoista. Joten vinkkinä muille naisille: ottakaa 20 vuotta nuorempi mies! 

Eikö tässä ketjussa ollut tarkoitus keskustella miesten keski-iän kriiseistä?

Vierailija
45/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi vaan ,niin saisin syyn erota ...Haluan nuoremman jolla seisoo ...🤣🤣🤣🤣🤣💪💪💪💪💪

Vierailija
46/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehesi on siis ap tehnyt ? Miten hän on muuttunut ? Kauheaa, onko tämä oikeesti joku ilmiö. Oma mieheni on 43. En todellakaan kestä jos hänelle tulee jokin villitys. 

Minun mieheni on 23. En kestä jos muuttuu 27 vuoden päästä 😭

Niin ei ole vielä teillä ajankohtainen huoli <3 

Vierailija
47/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehesi on siis ap tehnyt ? Miten hän on muuttunut ? Kauheaa, onko tämä oikeesti joku ilmiö. Oma mieheni on 43. En todellakaan kestä jos hänelle tulee jokin villitys. 

En minäkään meinaa kestää. Maailman kiltein, tunnollisin ja tasa-painoisin mies on muuttunut täysin erilaiseksi. On alkanut impulsiiviseksi ja tutustui selkäni takana naiseen jonka salasi pari kuukautta,  lähti avustamaan häntä logistisessa ongelmassa, ilmoitti siitä päivää ennen lähtöään ja palasi parin päivän päästä kotiin, ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sanoi että mitään ei tapahtunut hän vain halusi auttaa. On sanonut, ettei koe olevansa oma itsensä ja häntä ahdistaa tilanne, on siis vähintään yhtä sekaisin tilanteesta kuin minäkin. Sanoi tarvitsevansa yksinoloa selvittääkseen päätään, lähti sitten viikonlopuksi pois. En tiedä mitä uskoa. Tällaista ei ole ollut koskaan ennen.  Joten kyllä, uskoisin, että tämä on ihan oikesti biologinen ilmiö. Siksi toivoisinkin kuulevani onko keinoja jolla tämän saisi hallintaan, vai pitääkö oikeasti alkaa tehdä tilaa uudelle naiselle. ap.

Vierailija
48/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisi vaan ,niin saisin syyn erota ...Haluan nuoremman jolla seisoo ...🤣🤣🤣🤣🤣💪💪💪💪💪

Eikö miehellä seiso sinun seurassasi.

Lopeta jo nämä paskatrollit.

Vierailija
49/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan mitä sanotaan, kuka sitä samaa naamaa jaksaa ikuisuuden katsoa, kerran täällä vain ollaan. Sama millä nimellä ilmiötä kutsuu.Itse olen vela ja sinkku, ei ole ollut tarvetta ostella harrikoita eikä käydä thaimaassa, kun saa tehdä koko ajan mitä itse haluaa. Puoliso ja lapset ovat jarru hyvinvoinnille.

M57

Etkö oikeasti ole koskaan kohdannut sitä, jonka kanssa ihot ovat yhtä? Lähellä on vain ihana olla, vuodesta toiseen. Kyllä sitä jaksaa katsoa. Ja koskettaa. Ja valita monen muun tekemisen edelle ihan omasta vapaasta tahdosta.

Vierailija
50/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään "uuden murrosiän tunnemyrskyä". Ei edes 5-kympin kriisiä. Ei kannata uskoa kaikkea naistenlehtien hupatusta. Meillä ei ole mitään menopaussiin rinnastettavissa olevaa muutosta.

Testosteronin määrä toki vähenee, mutta se tapahtuu hitaasti hiipuen eikä yhtänä rysäyksenä. Ei sitä oikeastaan huomaa, paitsi että jossain kohtaa ikää sitä huomaa, ettei ajattele naisia ja seksiä kuten nuorena. Elämästä tulee paineettomampaa ja jotenkin kivempaa, kun ei stressaa mitä naiset ajattelevat. 

M55, minä kyllä ajattelen naisia ja seksi jatkuvasti, harmittaa vaan kun on jo tällainen vanha pieru.

Et ole vanha pieru. Mun mies on kohta 60 v ja kaikkea muuta. Ihana kumppani, sängyssä ja muuten.

Vierailija
51/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni löysi paljon nuoremman naisen viidenkympin korvilla. Olin sellaisessa uskossa, että meillä on kaikki hyvin, seesteiset eläkevuodet tuloillaan, lapsenlapsia, kivaa yhdessäoloa, toveruutta ilman se**iä, jne. Eräänä päivänä hän vain ilmoitti lähtevänsä. Yhteinen tuttu kertoi miehen kehuskelleen, että elää parhaillaan elämänsä parasta aikaa uuden naisensa kanssa. 

Miksei seksiä?

Halut katosivat vaihdevuosissa. Miehessä ei sinällään ollut mitään vikaa, ei vaan tehnyt enää mieli. 

Täytin itse juuri 50, vaimo jonkun verran nuorempi. Meillä ollut jo hetken aikaa juuri tuo tilanne, vaihdevuodet vieneet vaimon halut. Terapioita ja hormoneja ja ties mitä kokeiltu. Avoimesti puhutaan asioista, ilman riitelyä ja syyttelemistä. Vaimo väittää kivenkovaan että vika ei ole minussa. Olen tietysti epäillyt, mutta pakko kai se on uskoa jos niin väittää. Läheisyyttä ja rakkautta ja hellyyttä on päivittäin, mutta ei sen enempää.

Kuten sinunkin tapauksessa, voin rehellisesti sanoa että tähän asti asiat ovat olleet hyvin. Nyt alan kuitenkin huomaamaan että kiinnostus muuhun läheisyteen ja yhteiseen tekemiseen (siihen normaaliin hyvään, rakastavaan parisuhteeseen siis) alkaa hiipua. Enenevässä määrin haluaisin olla yksikseni, en samalla tavalla enää kaipaa vaimoa siihen vierelle. Yhteiset tekemiset alkavat tuntua väkinäiseltä suorittamiselta.

Jos tämä näin jatkuu, ja sitten yhtäkkiä elämään tupsahtaisikin uusi ihastus, voin hyvin nähdä että minulle kävisi juuri noin: joutuisin ilmoittamaan vaimolle että tiemme nyt erkanevat, ja oletan että se tulisi hänelle aikamoisena yllätyksenä.

Vierailija
52/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole havainnut mitään viidenkympin villitystä omassa tai muissakaan miehissä. Se mitä vanhenevissa miehissä huomaa on lähinnä väsymys ja vähän sellainen mielenkiinnon väheneminen kaikkeen.  Se on vähän harmillista, kun naisethan yleensä iän myötä on entistäkin aktiivisempia. 

Tietysti tulee ulkoinen vanheneminen, kremppoja, jossain vaiheessa erektio-ongelmia yms. ikääntymiseen kuuluvaa.

Vierailija
53/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun osa miehistä kertoo tällaista, että halut vähenee. Ja osa juuri päinvastaista. Samoin kuin vaihdevuosissa käy naisille. Onpa harmi, ettei sitä voi tietää etukäteen kummin käy .. ja päätyy sitten ihmisen kanssa pitkään liittoon, joka pahimmillaan kaatuu seksin puutteeseen. Itse olen henkisesti varautunut että jos omat halut vähenee mutta miehen ei, aion silti harrastaa seksiä, koska tiedän niin monta avioliittoa jotka ovat kaatuneet siihen ettei toinen osapuoli halua seksiä. Ja mä rakastan puolisoani , meidän yhteistä elämää, lapsia, lapsenlasta , koiria, harrastuksia , ihan kaikkea. En halua että se menee pilalle. 

Vierailija
54/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M57

Etkö oikeasti ole koskaan kohdannut sitä, jonka kanssa ihot ovat yhtä? Lähellä on vain ihana olla, vuodesta toiseen. Kyllä sitä jaksaa katsoa. Ja koskettaa. Ja valita monen muun tekemisen edelle ihan omasta vapaasta tahdosta.

Olen, moniakin, mutta kaikkiin olen lopulta kyllästynyt, ennemmin tai myöhemmin. Toki on poikkeuksiakin, mutta eiköhän ne kuitenkin vähemmistössä kaikista suhteista.

M57

Vierailija
55/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ex-mieheni täytti 50, niin alkoi kyllä huomattava alamäki. Maha kasvoi, paikat alkoivat kipuilla, valitti jatkuvasti ja ei enää seissyt entiseen tapaan. Hyvä jos kerran parissa viikossa touhuttiin. Sitten minä kyllästyin ja otin eron. Löysin ihanan ja kyvykkään 28v miehen, voin sanoa että oli yksi elämäni parhaista valinnoista. Joten vinkkinä muille naisille: ottakaa 20 vuotta nuorempi mies! 

Siellä oikein buuma hässimässä, hahah!

Vierailija
56/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni muuttui täysin lähemmäs viittäkymppiä. Osti harrikan, varasi vain itselleen lentoja thaimaahan, tuli laskuja kotiin asti strippiklubeilta, välillä suihkun lattialla oli tyhjiä olut tölkkejä ja puoliksi syötyjä makkaroita..... Päätin silloin että meidän pitää asua erillään niin kauan kunnes hän palaa ennalleen. No ei mennyt kuin pari kuukautta ja hän oli jo onnistunut hankkimaan jostain kolmekymppisen blondin bimbon silikoonirinnoilla varustettuna..... Että ei se rakkaus kaikkea kestä.

Mistä tiedät että blondi oli bimbo jos et häntä tunne? Silikonirinnat ei tee bimboa. Palaa ennalleen? Olisko se ollut hyvä jos hän ei ollut tyytyväinen omassa vanhassa roolissaan?

Pettäminen toki väärin, aina ensin ero.

57/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Usein miehille iskee (uudelleen) vauvakuume tuossa iässä.

Ei se miehille iske vaan sille nuoremmalle naiselle, johon mies vaihtaa.

Sen takia mies haluaa huomattavasti nuoremman naisen, jotta saisi lisää lapsia 

Vierailija
58/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viidenkympin villityksestä ei selvitä, jos mies sattuu rakastumaan syvästi toiseen naiseen.

Silloin se on menoa.  Avioliitto kaatuu.

Riippuu miehestä. Ja liitosta. Ja elämänvaiheesta ja kaikesta.

Mä kyllä tulen aika katkeraksi jos mun mies rakastuisi toiseen ja jättäisi mut viiden kympin villityksessä. Mieheni vuoksi tein valinnan etten saa omia lapsia ja se on ollut elämäni isoin uhraus. Täytyy vaan luottaa siihen, että rakkaus kestää. 

Vierailija
59/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään meinaa kestää. Maailman kiltein, tunnollisin ja tasa-painoisin mies on muuttunut täysin erilaiseksi. On alkanut impulsiiviseksi ja tutustui selkäni takana naiseen jonka salasi pari kuukautta,  lähti avustamaan häntä logistisessa ongelmassa, ilmoitti siitä päivää ennen lähtöään ja palasi parin päivän päästä kotiin, ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sanoi että mitään ei tapahtunut hän vain halusi auttaa. On sanonut, ettei koe olevansa oma itsensä ja häntä ahdistaa tilanne, on siis vähintään yhtä sekaisin tilanteesta kuin minäkin. Sanoi tarvitsevansa yksinoloa selvittääkseen päätään, lähti sitten viikonlopuksi pois. En tiedä mitä uskoa. Tälla

kyllä tää kuulostaa siltä että joku viritys siinä jo on. Itse antaisin tollasen "ahdistuneen" miehen mennä. 

Vierailija
60/107 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni löysi paljon nuoremman naisen viidenkympin korvilla. Olin sellaisessa uskossa, että meillä on kaikki hyvin, seesteiset eläkevuodet tuloillaan, lapsenlapsia, kivaa yhdessäoloa, toveruutta ilman se**iä, jne. Eräänä päivänä hän vain ilmoitti lähtevänsä. Yhteinen tuttu kertoi miehen kehuskelleen, että elää parhaillaan elämänsä parasta aikaa uuden naisensa kanssa. 

Miksei seksiä?

Varmaankin lahna sängyssä.