Päätimme mieheni kanssa säästää ja olla ostamatta mitään turhaa,nyt vain kävi ilmi että olemme hiukan eri mieltä turhakkeista
Dödö on kuulemma ok,hiusväri ei. Kissan kuivaruoka on ok,herkkutikut ei. Jne jne. Kauppareissut nykyään yhtä riitelyä.
Kommentit (42)
No jos meinaa säästää, nikn sitten säästetään. Hiusväri on turhake ja kyllä se kissa elää sillä kuivamuonallakin.
Vierailija kirjoitti:
No jos meinaa säästää, nikn sitten säästetään. Hiusväri on turhake ja kyllä se kissa elää sillä kuivamuonallakin.
Halvin hiusväri on noin 2,90. En aio lopettaa hiusteni värjäämistä.
Ap
Erilliset rahat niin ei tarvitse riidellä. Kissanruoan ostaa se, joka kissan halusi. Asumiskulut ja perusruoka puoliksi.
Ruoka on turhaa, perjantaipullo ei.
Hiusväri ei ole turhake ja jos kissan ottaa, niin herkkutikut on sen kustannuksista pienin.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on turhaa, perjantaipullo ei.
Perjantaipullo on turha, jos sitä ei osta joka päivä...
Jos minä en saa hiusväriä niin mieskään ei saa tupakoitaan. Hemmetti. Tupakka-aski maksaa paljon enemmän kuin kissan lohitikut tai minun hiusvärini, mutta kun ilman tulee "pää kipeäksi" Rinnastaa sen elintarvikkeisiin.
Ap
Sitä sanaa ei kirjoiteta "turhamainen". Se kirjoitetaan "turhanainen".
Hiusväri tai herkkutikut eivät paljon kustanna. Autokaupoilla tulee herkästi valittua vähintään kymppitonnilla lisävarusteita. Lomamatkat maksavat järkyttävän paljon. Vene, asuntoauto, kesämökki, moottorikelkka, mönkijä jne. Kaikki vaativat huoltoa ja vakuutusmaksuja eli rahaa menee.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä en saa hiusväriä niin mieskään ei saa tupakoitaan. Hemmetti. Tupakka-aski maksaa paljon enemmän kuin kissan lohitikut tai minun hiusvärini, mutta kun ilman tulee "pää kipeäksi" Rinnastaa sen elintarvikkeisiin.
Ap
Miehiin toimii matematiikka. Lasket kolmen kuukauden hiusvärit, kolmen kuukauden tupakat ja kolmen kuukauden lohitikut.
Sitä paitsi ei kai miehen tupakat ole teidän yhteisessä budjetissa tai pienennä teidän yhteistä budjettia? Suosittelen, että hiusvärit ja tupakat hoidetaan henk koht rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kissa rinnastaa myös herkkutikut elintarvikkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehiin toimii matematiikka. Lasket kolmen kuukauden hiusvärit, kolmen kuukauden tupakat ja kolmen kuukauden lohitikut.
Sitä paitsi ei kai miehen tupakat ole teidän yhteisessä budjetissa tai pienennä teidän yhteistä budjettia? Suosittelen, että hiusvärit ja tupakat hoidetaan henk koht rahoilla.
Totta kai omilla rahoilla mutta miehen mukaan edes omilla rahoilla ei nyt pitäisi "tuhlailla" ja jos käyn yksin kaupassa,vaatii kuitin nähtäväksi. Aagh kun järki menee :( Ap
Vierailija kirjoitti:
Erilliset rahat niin ei tarvitse riidellä. Kissanruoan ostaa se, joka kissan halusi. Asumiskulut ja perusruoka puoliksi.
Ruokalasku puoliksi vain jos mies syö yhtä paljon kuin nainen. Ja yleensä miehet syö enemmän sekä kalliimmin (lihaa, lihaa, lihaa).
Kun olin naimisissa lasten isän kanssa niin meidän 5- henkisen perheen ruokalasku Prismaan oli vuodesta toiseen 850 eur/kk. Nyt kun on erottu niin minun ja kolmen lapsen ruokalasku vessapapruineen ja pesuaineineen on Lidliin 450 eur/kk. Eli ex söi yksin noin 400 eurolla kuussa. Ai että vituttaa, minähän sitä miestä ruokin. Se määrä mitä ex söi filettä, kaljaa ja konjakkia oli jotain käsittämätöntä. Ja jos ehdotin herralle makaronilaatikkoa niin huuto-raivo-riehunta oli taattu.
Erilliset rahat nopeasti! Olet siis tähän asti rahoittanut miehen tupakointia, wtf?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ihme, että joudutte säästämään. Tupakka on niin kallista nykyään, että ihmetellä täytyy kenen rahat siihen riittävät.
Jos tarkkoja ollaan niin kaikki muu on yhtä turhaa paitsi ne asiat mitä ihminen tarvii hengissä pysymiseen. Ne ei turhat asiat voi laskea yhden käden sormilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta kai omilla rahoilla mutta miehen mukaan edes omilla rahoilla ei nyt pitäisi "tuhlailla" ja jos käyn yksin kaupassa,vaatii kuitin nähtäväksi. Aagh kun järki menee :( Ap
Miksi suostut moiseen pöljäilyyn? Onko teille muutkin asiat yhtä hankalia hoitaa sovussa?
Vierailija kirjoitti:
Minä wn eläisi noin nuukan ihmisen kanssa. En siedä kontrollointia muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Omat rahat, ovat OMAT rahat. Mies rikkoo rajojasi ja jos ei lopeta, kun käsket, se on taloudellista väkivaltaa.
Selvät säännöt, mitä maksetaan yhdessä ja paljonko säästetään. Loput omista rahoista käytetään omiin juttuihin kuten tupakkaan ja hiusväriin eikä kytätä toisen kuitteja.
Hyvä tietää.