Ihanko oikeasti vika on minussa, jos ärsyynnyn jonkun ajaessa 60km/h 80 alueella?
Taas, jälleen eilen se tapahtui. Joku pölkkypää körötteli 60km/h 80 alueella. Tai itseasiassa nopeus vaihteli 55-65 välillä.
Auto valuu pitkin tietä ja kyydissä olevat huitoo käsillään keskustellessaan. Toinen osoittelee johonkin. Välillä kuski tekee korjausliikkeitä, varmaan ohjaa jaloillaan ja rapistelee sylissään jotain karkkipussia tai kännykkää.
Sitten yht'äkkiä vilkku syttyykin "hei mennään tuonne!" tyylisesti.
Takana pitkät autoletkat ja nämä idiootit köröttelee kuin sunnuntaina. Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Onko vika todella minussa jos ärsyynnyn tällaisesta? Miten hiljaa tuolla muka sitten oikein saa ajaa, jos vika on minussa? Sopiiko sitten jos itse ajan jatkossa 30km/h? Ja sitten hoen että lähtekää ajoissa jos ärsyttää jne.
Esimerkiksi työkseen ajavat ihmiset eivät edes voi lähteä aikaisemmin. Pitää olla kello x määrätyssä paikassa ja kello y toisessa.
Miksi ajamisen pitää olla niin vaikeaa joillekkin? Eivätkö ihmiset osaa katsoa peileihin mitä takana tapahtuu? Eikö pitkät jonot takana häiritse?
Ja ei, en ole perässäroikkuja. Toisaalta eipä nämä tomppelit varmaan edes huomaisi vaikka ajaisinkin ihan puskurissa kiinni.
Kommentit (198)
Kaikille ratin takana raivoaville (rattiraivo on todellinen riski liikenteessä, ihan sama vaikka se aiheutuisi toisten törttöilystä) vinkki: kuvittele siihen toiseen autoon joku sinulle rakas ja tärkeä ihminen. Lapsesi, puolisosi, paras ystäväsi, tms.
Itselläni on tätä nykyä lehmän hermot ratin takana. Mikään ei saa mua hermostumaan, koska muistan tämän neuvon.
Minä ärsyynnyn kun joku ajaa ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vikahan on ehdottomasti aloittajassa. Laittomuus "alinopeus" -tapauksissa riippuu kuuleman mukaan tapauksesta.
Lisäksi ärsyttää porukka joka sanoo "ajaa rajoitusten mukaan" kun kuitenkin tarkoittaa "ajaa suurinta sallittua". Sekin on rajoitusten mukaan ajamista jos nopeus on vaikkapa 99 km/h alueella jossa on 100 km/h suurin sallittu nopeus. Niin sanottua "alinopeutta" ei myöskään täten ole jollei ole merkkiä mikä kertoo pienimmän sallitun nopeuden. Ni.
Niin... se että oma nopeusmittasri näyttää sen 99 ei todellakaan tarkoita että todellinen nopeus olisi 99. Todennäköisesti silloin ajetaan jotain 90-93 km/h.
Eli jos haluat ajaa satasta niin silloin pitää olla about 110 mittarissa.
Mikä tässä voi olla niin vaikeeta?
Vain sinun Mossessa on noin suuri mittarivirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää?
Lain rikkominen, idioottimainen ajotapa ja liikenteen vaarantaminen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää?
Kuule, voi se ylinopeuden ajaminen kiellettyä olla muttei se vahingoita ketään.
Rajoitukset on laitettu niin suurella varmuusmarginaalilla ja osa ihan suoraan vittuilun vuoksi että oikea nopeus on 20-30 km/h rajoitusta suurempi.
Ja ei siis kaupunkien keskustoissa tms. vaan maantiellä.
Rikon lakia ja nautin siitä -koita kestää! :)
Mikäli tosiaan ärsyynnyt noin pahasti meistä muista tienkäyttäjistä, lienee Sinun parempi luopua toistaiseksi autolla ajosta ja hakeutua jollekin hyvälle vihanhallintakurssille. Nopeusrajoitusmerkkihän osoittaa vain suurimman sallitun nopeuden ja hiljempaa saa todellakin ihan luvan kanssa ajaa. On myös havaittu, ettei se ensimmäinen hitaammin ajava autoilija ole aina se tien tulppa, vaan seuraavavana hänen perässään ajava, ohitustaidoton kuski. Yhdestä ajoneuvosta pääsee aika helposti ohi, mutta kaksi ajoneuvoa onkin jo pitempi jonomuodostelma, jota on vaikeampi ohittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää?
Rajoitukset on laitettu niin suurella varmuusmarginaalilla ja osa ihan suoraan vittuilun vuoksi että oikea nopeus on 20-30 km/h rajoitusta suurempi.
Just tälläisiltä idiooteilta pitäisi ottaa kortti pois ja antaa ajo-oikeus korkeintaan polkuautoon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ratin takana raivoaville (rattiraivo on todellinen riski liikenteessä, ihan sama vaikka se aiheutuisi toisten törttöilystä) vinkki: kuvittele siihen toiseen autoon joku sinulle rakas ja tärkeä ihminen. Lapsesi, puolisosi, paras ystäväsi, tms.
Itselläni on tätä nykyä lehmän hermot ratin takana. Mikään ei saa mua hermostumaan, koska muistan tämän neuvon.
Näin se juuri on. Siellä voi olla se oma eläkeikäinen isä tai oma puoliso joka on hieman arka liikenteessä kun tulee harvemmin ajettua.
Mutta tyypillinen kus pää ei tätä mieti vaan pitää liikennettä jonain omien turhautumisiensa purkukanavana.
Nykytekniikalla olisi helppo rakentaa jokaiseen autoon asennettava GPS sensori joka vertaisi ajoneuvon nopeutta ja tien nopeusrajoitusta.
Äänestän ensimmäistä puoluetta joka ilmoittaa kannattavansa tätä.
Kyllä. Sinussa on vikaa. Olet 100% vastuussa omista tunteistasi ja elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Nykytekniikalla olisi helppo rakentaa jokaiseen autoon asennettava GPS sensori joka vertaisi ajoneuvon nopeutta ja tien nopeusrajoitusta.
Heh! Yllättäen ottaisin tuollaisen turhakkeen pois toiminnasta saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää?
Just tälläisiltä idiooteilta pitäisi ottaa kortti pois ja antaa ajo-oikeus korkeintaan polkuautoon.
Noudata sinä typeriä sääntöjä ihan rauhassa. Minä en.
Ihan "paras" tilanne on, kun yhtäaikaisesti Tojopuntonissan junnaa edessä ja Bemaudis-benz hiillostaa takana kontissa kiinni. Joskus tuntuu siltä että olen tien päällä ainoa joka ajaa rajoituksen mukaan tai hitusen päälle, ja kaikki muut ovat köröttelijöitä tai kaahareita.
Parasta nuo on ohituskaista tiellä kun ensin vauhti 65kmh ja ohituskaistan alkaessa löytyy se kaasupoljin 110kmh ja ohituskaistan loputtua taas 65kmh..
Vierailija kirjoitti:
Ihon alle samantien. Kunnon lammas.
Vierailija kirjoitti:
Parasta nuo on ohituskaista tiellä kun ensin vauhti 65kmh ja ohituskaistan alkaessa löytyy se kaasupoljin 110kmh ja ohituskaistan loputtua taas 65kmh..
Siksi ohitankin nuo mieluummin ohituskaistojen ulkopuolella.
Ei vaan viitsi riskeerata ajokorttia, poliisikin tutkaa aina ohituskaistan loppupäässä jos harvoin paikalla on.
Alinopeutta ajavat aiheuttavat myös vaaratilanteita ollen tien tukkona ja aiheuttaen jonoja. Myönnän, että olen rattiraivoaja ja kiihdyn hulluna tiellä töpeksijöistä, suollan suustani kauheaa tekstiä, saatan painaa tööttiä ja joskus on voinut pikkasen kansainvälinen sormimerkkikin nousta.. Tämä onkin minun ainoa paheeni 😔🤫