Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanko oikeasti vika on minussa, jos ärsyynnyn jonkun ajaessa 60km/h 80 alueella?

Vierailija
30.08.2024 |

Taas, jälleen eilen se tapahtui. Joku pölkkypää körötteli 60km/h 80 alueella. Tai itseasiassa nopeus vaihteli 55-65 välillä.

Auto valuu pitkin tietä ja kyydissä olevat huitoo käsillään keskustellessaan. Toinen osoittelee johonkin. Välillä kuski tekee korjausliikkeitä, varmaan ohjaa jaloillaan ja rapistelee sylissään jotain karkkipussia tai kännykkää.

Sitten yht'äkkiä vilkku syttyykin "hei mennään tuonne!" tyylisesti.

Takana pitkät autoletkat ja nämä idiootit köröttelee kuin sunnuntaina. Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Onko vika todella minussa jos ärsyynnyn tällaisesta? Miten hiljaa tuolla muka sitten oikein saa ajaa, jos vika on minussa? Sopiiko sitten jos itse ajan jatkossa 30km/h? Ja sitten hoen että lähtekää ajoissa jos ärsyttää jne.

Esimerkiksi työkseen ajavat ihmiset eivät edes voi lähteä aikaisemmin. Pitää olla kello x määrätyssä paikassa ja kello y toisessa.

Miksi ajamisen pitää olla niin vaikeaa joillekkin? Eivätkö ihmiset osaa katsoa peileihin mitä takana tapahtuu? Eikö pitkät jonot takana häiritse?

Ja ei, en ole perässäroikkuja. Toisaalta eipä nämä tomppelit varmaan edes huomaisi vaikka ajaisinkin ihan puskurissa kiinni.

Kommentit (198)

Vierailija
161/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei reaktiota voi muuttaa, se tulee selkäytimestä ja riippuu mm. neurologisista tekijöistä, mutta sen ensireaktion jälkeen on tosiaan mahdollista valita oma suhtautuminen tilanteeseen (ellei ole paha autismi tms). Eli kaikki mielipaha sen ekan reaktion jälkeen on itseaiheutettua. -sivusta

Tajusin tässä juuri että minulla on Autismi voi ei.

Minulla oli juuri 3 vuotta Audismi.... ou nou! :(

Paranin siitä -ostin Bemarin tilalle.

Vaihdoit vaihteistovikaisen ruostevikaiseen? Yhteistä on moottori ja  sähköviat.

Aika velikulta 😂

Voi kulta pieni, Audissani ei ollut vaihteistossa yhtään vikaa sen kolmen vuoden aikana kun se minulla oli.

Ja juuri tehtaalta tullut BMW ei niin kauhean ruosteinen ole.

Olet sinä aika velikulta TIETOINESI. :)

Vierailija
162/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos kuski ei osaa tai uskalla ajaa muun liikenteen rytmissä, silloin on parasta jäädä kotiin. Useimmiten nämä hidastelijat ovat kännykkärunkkareita, jotka eivät voi päästää siitä kapulastaan irti edes autolla ajon ajaksi.

Kuules viime kerralla kun ajoin "liikenteen rytmissä" puhkesi rengas motorilla ja hyvä, ettei jäänyt takana tulevan rekan alle, ja siitä okisikin tullut isompi sotku. Nykyään ajan turvallisuus ensin, sori jos se sua haittaa

Kyllä haittaa jos joku ääliö ei aja liikenteen rytmissä.

Sori jos sua haittaa että pyyhkäisen ohi. :D

En välitä pätkääkään susta tai muista autoilijoista, pääasia, että vain ite pääsen turvallisesti perille. Jos on kiire tuonpuoleiseen, niin käyppä vetämässä liian kovat vauhdit liian tiukkaan mutkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joku idioottimagneetti takapuskurissa. Siihen liimaantuu herkästi toinen auto. 80 alueella ajan vakkarilla 85 kilsaa tunnissa. Idiootin ilmaantuessa peruutuspeiliin tipautan 5 kilsaa pois. Jos annetaan valomerkkejä että mennään liian lujaa niin saatan hidastaa edelleen. Jos takaatulija ei ole idiootti ja lähtee kauempaa ohitukseen niin väistän vähän oikealle että näkee minun huomanneen.

Eli nopeusmittarisi näyttää sen lähes 95 km/h jotta ajat oikeasti sen 85 km/h todellista nopeutta -eikö niin?

Vierailija
164/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos kuski ei osaa tai uskalla ajaa muun liikenteen rytmissä, silloin on parasta jäädä kotiin. Useimmiten nämä hidastelijat ovat kännykkärunkkareita, jotka eivät voi päästää siitä kapulastaan irti edes autolla ajon ajaksi.

Kuules viime kerralla kun ajoin "liikenteen rytmissä" puhkesi rengas motorilla ja hyvä, ettei jäänyt takana tulevan rekan alle, ja siitä okisikin tullut isompi sotku. Nykyään ajan turvallisuus ensin, sori jos se sua haittaa

Kyllä haittaa jos joku ääliö ei aja liikenteen rytmissä.

Sori jos sua haittaa että pyyhkäisen ohi. :D

En välitä pätkääkään susta tai muista autoilijoista, pääasia, että vain ite pääsen turvallisesti perille. Jos on kiire tuonpu

Sen uskon helposti ettet välitä paskaakaan muista tielläliikkujista. Kaltaisiasi imbesillejä Suomessa riittää.

Vierailija
165/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita ettei osaa tai uskalla ajaa, jos ei koko ajan aja ylintä sallittua nopeutta. Itse saatan joskus ajaa tarkoituksella hitaampaa eikä se ole kiellettyä. Sinulla taitaa olla koko ajan suorituspaineita kun olet ratin takana. Minä itse en näplää kännykkää ajaessani ja käytän handsfreetä. Pysy itse pois liikenteen seasta!

Vierailija
166/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ltä ja hänen hengenheimolaisiltaan (= hermoheikot takapuskurissa roikkujat) pitäisi ottaa korttti pois välittömästi.

Liikenteen sujuvuus ja turvallisuus paranisivat välittömästi.  

Vierailija
167/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen uskon helposti ettet välitä paskaakaan muista tielläliikkujista. Kaltaisiasi imbesillejä Suomessa riittää."

Ja syyksi voin sanoa, että en luota pätkääkään sun ruosteiseen kotteroon, kehnoihin ajotaitoihin taikka kykyyn huomioida kanssaliikkujat. Ilman sunkaltaisia tunareita, liikenne oiskin paljon turvallisempi paikka

Vierailija
168/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusjpiän näet peilistäsi. Toivottavasti tapat vain itsesi.

Vierailija
169/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeutta ajavat kalliilla autoillaan ovat kaikista hulluimpia liikenteessä. Niitä näkyy jatkuvasti. Auto on vain pelkkää peltiä mutta sen sisällä on ihminen, jonka voit tappaa ylimielisyytesi takia.

Vierailija
170/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sen uskon helposti ettet välitä paskaakaan muista tielläliikkujista. Kaltaisiasi imbesillejä Suomessa riittää."

Ja syyksi voin sanoa, että en luota pätkääkään sun ruosteiseen kotteroon, kehnoihin ajotaitoihin taikka kykyyn huomioida kanssaliikkujat. Ilman sunkaltaisia tunareita, liikenne oiskin paljon turvallisempi paikka

Olet oikeassa: se ettei välitä paskaakaan muista IHAN OIKEASTI lisää liikenneturvasllisuutta. Oi että mikä Ajatusten Tonava oikein olet. Respect!

Ja mitä analyysiisi minusta tulee niin huutonaurun paikka.

Vierailija
171/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa: se ettei välitä paskaakaan muista IHAN OIKEASTI lisää liikenneturvasllisuutta. Oi että mikä Ajatusten Tonava oikein olet. Respect!

Jep! Tykkäsit tai et, oot huono ja vaarallinen ajaja

Vierailija
172/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Tykkäsit tai et, oot huono ja vaarallinen ajaja

Huoh...

Vierailija
173/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikahan on ehdottomasti aloittajassa. Laittomuus "alinopeus" -tapauksissa riippuu kuuleman mukaan tapauksesta.

Lisäksi ärsyttää porukka joka sanoo "ajaa rajoitusten mukaan" kun kuitenkin tarkoittaa "ajaa suurinta sallittua". Sekin on rajoitusten mukaan ajamista jos nopeus on vaikkapa 99 km/h alueella jossa on 100 km/h suurin sallittu nopeus. Niin sanottua "alinopeutta" ei myöskään täten ole jollei ole merkkiä mikä kertoo pienimmän sallitun nopeuden. Ni.

Vierailija
174/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vikahan on ehdottomasti aloittajassa. Laittomuus "alinopeus" -tapauksissa riippuu kuuleman mukaan tapauksesta.

Lisäksi ärsyttää porukka joka sanoo "ajaa rajoitusten mukaan" kun kuitenkin tarkoittaa "ajaa suurinta sallittua". Sekin on rajoitusten mukaan ajamista jos nopeus on vaikkapa 99 km/h alueella jossa on 100 km/h suurin sallittu nopeus. Niin sanottua "alinopeutta" ei myöskään täten ole jollei ole merkkiä mikä kertoo pienimmän sallitun nopeuden. Ni.

Niin... se että oma nopeusmittasri näyttää sen 99 ei todellakaan tarkoita että todellinen nopeus olisi 99. Todennäköisesti silloin ajetaan jotain 90-93 km/h.

Eli jos haluat ajaa satasta niin silloin pitää olla about 110 mittarissa.

Mikä tässä voi olla niin vaikeeta?

Vierailija
175/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 80km/h on suurin sallittu nopeus 80 alueella. Ei ole väärin ajaa alle sen. 

Edessä ajavan auton nopeuden seilaulu ei haittaa mitään jos pitää riittävää turvaväliä edessä ajavaan. 

Mä oikeastiin pidän niitä ihmisiä tyhminä joita häiritsee jos jonkun auton nopeus seilaa koska he ajaa silloin liian lähellä sitä edessä ajavaa autoa.

Itse olen rento kuski enkä juurikaan suutu liikenteessä. Mä totean vaan että takapuskurissa roikkujat ja ylinopeutta ajavat pitäisi laittaa uudestaan autokouluun.

Jos ei tiedä edes mitä suurin sallittu nopeus kyltti tarkoittaa niin sitten ajokortti pitäisi ottaa ikuiseksi ajoiksi pois koska äly ei vaan silloin riitä autolla ajamiseen :D

Vierailija
176/198 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... se että oma nopeusmittasri näyttää sen 99 ei todellakaan tarkoita että todellinen nopeus olisi 99. Todennäköisesti silloin ajetaan jotain 90-93 km/h.

Missä mainitsin että että tilanne olisi nimenomaan se että olisi nimenomaan juuri auton mittarin mukaan 99? Siltikin olisi rajoituksen mukaan ajamista se.

Ja missä autossa tarttee 110 että on todellinen 100? Kaikissa mitä itse ajanut se on noin 5 mitä pitää olla ylitte.

Vierailija
177/198 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se 80km/h on suurin sallittu nopeus 80 alueella. Ei ole väärin ajaa alle sen. 

Edessä ajavan auton nopeuden seilaulu ei haittaa mitään jos pitää riittävää turvaväliä edessä ajavaan. 

Mä oikeastiin pidän niitä ihmisiä tyhminä joita häiritsee jos jonkun auton nopeus seilaa koska he ajaa silloin liian lähellä sitä edessä ajavaa autoa.

Itse olen rento kuski enkä juurikaan suutu liikenteessä. Mä totean vaan että takapuskurissa roikkujat ja ylinopeutta ajavat pitäisi laittaa uudestaan autokouluun.

Jos ei tiedä edes mitä suurin sallittu nopeus kyltti tarkoittaa niin sitten ajokortti pitäisi ottaa ikuiseksi ajoiksi pois koska äly ei vaan silloin riitä autolla ajamiseen :D

Minä taas ajan aina ylinopeutta ja nautin siitä häpeilemättä.

Kiire on hyvin harvoin syynä.

Koulujen tms kohdalla ajan tietty hyvin varovaisesti.

Vierailija
178/198 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä mainitsin että että tilanne olisi nimen

Missään et maininnut niin.

Todella moni vaan olettaa että se oman auton mittarin näyttämä on totta -vaikkei ole.

Itse esim ajan motarilla 140 km/h mittarin mukaan ja jotkut kauhistelvat moista "kaahausta". :D

Vierailija
179/198 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusseilaajat v*tuttaa! Kuinka vaikeaa on pitää tasainen nopeus vaikkei olisi vakionopeudensäädintä autossa? 80-alueella nopeus vaihtelee 70-90km/h välillä. 

Vierailija
180/198 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeusseilaajat v*tuttaa! Kuinka vaikeaa on pitää tasainen nopeus vaikkei olisi vakionopeudensäädintä autossa? 80-alueella nopeus vaihtelee 70-90km/h välillä. 

Ja osa sitten ajaa tasan sen 90 km/h vaikka rajoitus vaihtelee 80 ja 100 välillä.