Kuinka paljot olet perinyt omaisuutta tai tulet perimään?
Kommentit (26)
Miljoonan!
Mutta vielä isompana perintönä pidän sitä että olet kotonani saanut tietyn sorttisen ajatustavan, joka todellakaan ei ole mikään junttien ajatusmaailma...
Joissakin perheissä sitä oppii parempia juttuja kuin eräissä toisissa.
En tiedä, perinkö mitään. Voi myös olla, että perin satoja tuhansia.
Isovanhemmilta 20 000 €, vanhemmilta kesämökin (arvo 60 000 €).
Reilu 400 000 euroa. Auttoi paljon työtöntä.
En ole perinyt yhtään enkä toivottavasti pitkään aikaan perikään.
Enkä yhtään tiedä mitä perin vai perinkö mitään. Vanhempani ovat aina olleet ihan hyvätuloisia, mutta eivät ole kulutuksessaan säästelleet ja eläneet periaatteella, ettei varallisuutta voi viedä mukanaan hautaan. Luulen, että iso omakotitalonsa ja kesämökkinsä ovat velattomia, mutten oikein näe, että olisivat muuten sijoituksilla tmv. kartuttaneet omaisuuttaan. Ja on minulla useampi sisaruskin, joten jää varmaan aika pieneksi. Ja parempi niin.
Yhteensä 38.000€, ja enempää ei ole tulossa.
En yhtään. Mun vanhemmilta jää vain tavarat, vaatteet jne. Ei ole omaisuutta. Velkaa saattaa olla.
En yhtään tähän mennessä. Olen keski-ikäinen. Yksi onneton talo onnettomasta paikasta tulee perintönä. Sen saa myytyä varmaan jollain onnettomalla summalla, jos kukaan edes ostaa. Joskus saattaa yhdeltä tulla myös rahaperintöä ehkä kymppitonnin verran. Kerää sitä, mutta ei ymmärrä nyt jakaa verottomana eläessään.
N. 350 000. Olen perinyt vanhempani ja siskoni.
Tähän mennessä noin 15 000€. Joskus tulevaisuudessa tulee reilummin, arvelisin että pari miljoonaa mutta toivottavasti siihen on vielä todella pitkä aika.
40k kaukaiselta sukulaiselta ja ehkä joskus vanhemmilta puolet rivarin arvosta. Voi olla, että he elää pitempään. Saivat minut myös hyvin nuorina.
Äitini luopui isänsä perinnöstä meidän lasten hyväksi. Äidin osuus oli n. 3 miljoonaa markkaa, joka siis jaettiin kolmelle lapselle.
Isovanhemmiltani perin noin 8000€, joista iso osa meni auton ostoon. Vanhemmiltani jäänee aikanaan purkukuntoinen "maatila", jonka rakennukset toimittavat varastojen virkaa ja okt, mutta nämä jaetaan sisarusten kesken jos ei testamentti muuta määrää. Eli eipä tässä muiden rahoilla (eikä nykyisellä työlläkään) rikastumaan pääse. Toivon vain, ettei aikanaan perittävä kuolinpesä olisi varaton ja velkainen.
600 000.mIhan tavisvanhemmat. Pari kämppää ytimessä. Lopetin välittömästi työt ja lähdin Thaikkuihin . 2.asunti vuokralle.
Tähän mennessä melko hyvin, iso yli 300 neliön talo n. 2 ha:n tontilla, peltoa ja metsää yhteensä sadoissa hehtaareissa laskettava pinta-ala. Todennäköisesti seuraavan 20 vuoden aikana, jos en itse kuole, perin vielä 1/3 vanhempieni omaisuudesta.
170000, enempää en odota, mutta jos mies tai lapsi kuolee ennen minua niin tämänhetkisen tilanteen mukaan tulee lisää.
Olen ilmoittanut vanhemmilleni, että voivat testamenttiin laittaa suoraan minun lapseni nimet, nimittäin itse aion luopua perintöoikeudestani. Eli haluan, että se menee lapsilleni. Ne tarvitsee niitä rahoja enemmän. Ei niitä paljon olisi tulossa 250 te asunto ja vanhempien säästöt. En tiedä yhtään, paljonko ne ovat, mutta ovat aina säästäväisesti eläneet.
Vielä en mitään. Vanhemmilla on rivari Helsingissä (noin 350k), mökki Savossa (100k) ja ehkä säästöjä 30k. Siinäpä ne....
0€ perinyt ja 0€ tulen perimään ellei äiti satu voittamaan lotossa..