IS: "V**un äḿḿä, sano se hinta" - myyjän kokemukset nuorista asiakkaista vetävät hiljaiseksi"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010647322.html
"Siiri on tehnyt asiakaspalvelutyötä jo useamman vuoden. Tällä hetkellä hän on töissä pääkaupunkiseudulla sijaitsevassa koruliikkeessä. Siiri kertoo, että nuoret ovat yksi vaikeimmista asiakasryhmistä.
Nuorten käytös on monin tavoin epäkunnioittavaa. Teinitytöt esimerkiksi pyörittelevät palvelutilanteessa silmiään, hihittelevät ja supattavat selän takana.
- Juuri viime viikolla eräät noin 15-vuotiaat leidit napsuttelivat minulle sormia ja sanoivat, että "tule tänne myyjä".
Siiri kertoo, ettei tapaus ole ainoaa laatuaan. Teinitytöt ovat ennenkin napsutelleet hänelle sormiaan, kun haluavat palvelua. Siiri kuvailee, että nuorten asiaton käytös on useimmiten juuri tätä. Omaa itsetuntoa rakennetaan asiakaspalvelijan kustannuksella.
- He tekevät kaikkea, mikä saa minut tuntemaan itseni huonommaksi. He yrittävät osoittaa, että minä olisin jotenkin alemmalla tasolla kuin he: minä olen palvelija ja minun täytyy mennä heidän luokseen ja miellyttää heitä.
Teini-ikäisiä tyttöjä vielä ikävämmin käyttäytyvät teini-ikäiset pojat. Siiri kertoo erään esimerkin kolmesta teinipojasta, joiden käytös karkotti muut asiakkaat liikkeestä ja sai Siirin pelkäämään.
Vanhin nuorista oli noin 16-vuotias, muut muutaman vuoden nuorempia. Nuoret alkoivat yhtä aikaa osoitella eri vitriinien tuotteita ja kysellä niiden hintaa. Siiri oli yksin työvuorossa ja yritti parhaansa mukaan vastata kysymyksiin. Nuoret työnsivät käsiään vitriinien sisään, vaikka Siiri yritti sanoa, ettei niin saa tehdä.
Sitten nuoret kertoivat, että olivat nähneet Instagramissa paksun hopeisen rannekorun ja haluavat samanlaisen. Siiri kysyi, kuinka paksu ja pitkä korun pitäisi olla.
- He vastasivat "v**un levee". Sanoin, että se on vähän epämääräinen kuvaus ja että jos koru pitää tilata tai teettää sepällä, hintaan vaikuttaa moni asia enkä osaa sanoa hintaa vielä.
Siiri kuvailee, että keskustelu kiihtyi tämän jälkeen "nollasta sataan". Vanhin poika alkoi huutaa Siirille ja vaati saada tietää hinnan. Siiri selitti, ettei voi vastata kysymykseen, koska hinta pitäisi kysyä sepältä.
- Hän otti lompakon taskusta ja alkoi heilutella naamani edessä satasen seteleitä. Hän sanoi: "V**un äḿḿä, sano nyt se hinta. Luuletko, että se on rahasta kiinni"."
Miten nuorten käytös on mennyt tuollaiseksi?
Piti vähän muutamien sanojen merkkejä muokata, jotta menee palstan filttereistä läpi.
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijana olen huomannut, että varsinkin ma m u t ovat tuollaisia. Ylimielisiä ja luulevat olevansa parempia.
Valitettava fakta on se, että monet "m a m ut" opettavat lapsilleen, että he ovat ylempiarvoisia kuin suomalaiset. Suomalaiset on valittu palvelemaan A l l a h in kansaa.
somalityttö kertoi youtubessa että somalit on rakentaneet suomen ja saavat sen myös tuhota.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijana olen huomannut, että varsinkin ma m u t ovat tuollaisia. Ylimielisiä ja luulevat olevansa parempia.
Sä missään töissä ole pervopersu. Sun penskat ne riehuu kaupoilla, joten laita ne järjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmat on epäkunnioittavia, vanhemmat taas nuuskii ja nuolee kaikkia vihanneksia hyllyjen väleissä ja tytöttelee myyjiä ja valittaa kaikista asioista ja niistä tuotteista, niin se elämän kiertokulku menee
Et sitten parempaa keksinyt. Nuolevat vihanneksia hyllyjen välissä. No ihan varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettava fakta on se, että monet "m a m ut" opettavat lapsilleen, että he ovat ylempiarvoisia kuin suomalaiset. Suomalaiset on valittu palvelemaan A l l a h in kansaa.
somalityttö kertoi youtubessa että somalit on rakentaneet suomen ja saavat sen myös tuhota.
oman maansahan ovat jo tuhonneet.
Pikku yalla yalla kakkiaisille ohjeet kuinka ilmaiseksi. Suomalainen maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs alaikäinen on saanut tukun satasia käteisenä laillisesti?
Nostamalla tililtä.
Voit tehdä vaikutuksen kavereihin ja muihin heiluttelemalla debitti-korttia tai puhelimen sovellusta?
Tunnen yhden äveriään tyypin ja hän ei todellakaan öykkäröi liikkeissä. Kun asettaa mustan amexin tiskiin niin rupeaa tapahtumaan .
Mitä alkaa tapahtumaan?
Veikkaanpa että alkaa palvelu paranemaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse saan taas nuorilta naismyyjiltä epäkohteliasta palvelua, ei tervehditä, ollaan tylyjä ja naama on norsunvitulla ikäänkuin kaupassa leijuisi paskan haju. Monet nuorista asiakaspalvelijoista ei osaa edes alkeellisia käytöstapoja. Olenkin lopettanut asioimisen noissa paikoissa ja siirtynyt muualle.
Minulla on valitettavasti sama kokemus. Ovat ynseitä ja epäkohteliaita. Joudun itse ikään kuin kannattelemaan tilannetta. Jos kysyn jotain, vastaavat siten kuin kysymys olisi tyhmä ja samalla tietysti minä. Vastaus saattaa olla no en tiedä, ei sitä lue tässä. Piste. Ei mitään auttamista, pohtimista, tai vaikka kollegalta kysymistä. Eikä sanota kiitos eikä pahoitella, jos on tehnyt virheen.
Ei todellakaan tee mieli asioida tuollaisissa paikoissa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tuo pikkutyttö oikein sanoo? :D
Painuisi takaisin sinne mistä on tullutkin.
https://youtube.com/shorts/I2maHBRpf4Q?si=nzA7K6vLJ_SJL_yh
Ei ihme että maa on mennyt tällöiseksi kun kuuntelee näitä mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä... Jostain laitoksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostamalla tililtä.
Voit tehdä vaikutuksen kavereihin ja muihin heiluttelemalla debitti-korttia tai puhelimen sovellusta?
Aika epäuskottavaa. Satasia ei saa nostettua kuin pankin tiskiltä. Se taas vaatii erillisen ja tarkan tilauksen, ja ylipäätänsä auki olevan konttorin löytämisen. Pankin tiskillä tarvitaan kuvallinen henkilöllisyystodistus, jota kaikilta nuorilta ei välttämättä edes löydy. Se taas pitää tilata erikseen poliisilta ajanvarauksineen.
Jaksaako joku tiktok-adhd-kirjainyhdistelmäveeti noin pitkäjänteistä ponnistelua? Tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt ihannoi Sanna Marinin glamouria ja bosslady käytöstä. Asiakaspalvelija on PALVELIJA!
Teineillä on ihan muut idolit kuin joku Sanna Marin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostamalla tililtä.
Aika epäuskottavaa. Satasia ei saa nostettua kuin pankin tiskiltä. Se taas vaatii erillisen ja tarkan tilauksen, ja ylipäätänsä auki olevan konttorin löytämisen. Pankin tiskillä tarvitaan kuvallinen henkilöllisyystodistus, jota kaikilta nuorilta ei välttämättä edes löydy. Se taas pitää tilata erikseen poliisilta ajanvarauksineen.
Jaksaako joku tiktok-adhd-kirjainyhdistelmäveeti noin pitkäjänteistä ponnistelua? Tuskinpa.
Joo varmaan jossain mäkikurjensuonperän Nordeassa. Ymmärrän. Kaupungeissa joissa on korkeakoulu tarvitsee mennä tiskille, sanoa paljonko haluaa ja se on siinä. Testattu.
35000kpl/syyskuu/2015 nevö foget! Kiitos Persut!