Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reilukerhomeininkiä - eläkeläinen yli 10 000 sakkoon alimittaisista taimenista

Vierailija
28.08.2024 |

Ukkoparka ei tiennyt, että vain yli 50-senttisiä taimenia saa kalastaa. Poikansa kuvasti saaliit nettiin ja sitten olikin poliisi ovella. 

Suomessa kun saa rai*skauksista ja pahoinpitelyistä max. muutaman tonnin (tai satasen) sakot, niin aika hurjalta kuulostaa tämä kalajuttu. 

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin olen ollut vapaaehtoisena ennallistamassa näitä taimenpuroja mihin istutetaan. 

Tasan varmasti ties toi ukko mitä tekee ja olis ansainnut törkeästä luonnonsuojelurikoksesta 4v tuomion. 

Joka paikallislehdessä on vuosittain juttuja taimenen uhanalaisuudesta ja purojen ennallistamisesta ym. 

Tasan tarkkaan jokainen kalamies suomessa tietää kalojen alamitat. Kun maksaa kalaluvat, niin tulee kotiin lehti jossa ne kerrotaan. 

Jospa ukko ei ole ikinä ostanut kalalupiakaan🤣 Tai seuraa kalastuslehtiä, keskustele kenenkään kalastajan kanssa ja on asunut erakkona koko ikänsä, susien kasvattamana. Sitten menisi ehkä läpi väite, ettei tiennyt mikä on alamittainen kala. 

Erakko? Onhan tuo saanut aikaiseksi ainakin yhden yhtä pöljän jälkeläisen kuin itse on. Tuo on ollut ihan tarkoituksellista toimintaa yrittää täyttää pakastimet  lohikaloilla.

Vierailija
82/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta kateudesta kamalin on kalakateus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvausvaade on tavaran arvon mukaan. Jos pöllit ja romutat auton, varkaudesta tulee sakko. Mutta korvausvaade on hieman eri jos auto on viidensadan euron lintta / sadantonnin premiummenopeli.

Eli esimerkiksi ihmisen terveys ja hyvinvointi on vähemmän arvokas kuin joku kälyinen taimen? On sullakin kyllä prioriteetit kunnossa. 

Prioriteeteista voidaan olla monta mieltä. Mutta minä ainakin ymmärrän lukemani.

Vierailija
84/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pk-seudulta oleva nainen, silloin tällöin kalastan muutaman kerran kesässä huvikseni mökkijärvellä. Itselleni on selvää mitä tarkoittaa alamittainen kala ja rasvaevälliset. Jos jotain tekee, luulisi ottavan selvää tarkemmin säännöistä ellei nyt ihan tynnyrissä ole kasvanut. 

Vierailija
85/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. 

Vierailija
86/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla käy sääliksi! 900 euron eläke ja saatanalliset sakot, tuli kaloille hintaa. Ja miksi kuvia olisi laittanut nettiin, jos olisi tiennyt, että laitonta saalista? AP

Poika laittoi kuvat.

Vierailija
87/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähipiirissä paljon kalastajia ja ne on just vanhuksia, jotka viis veisaavat noista alamitoista. Eivät ymmärrä tai halua uskoa, mitä varten ne on asetettu. Nuoremmat sen sijaan mittaavat tosi tarkasti ja päästävät takaisin, jos ei ole tasan sallitun kokoinen.

Vierailija
88/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmana ei tiennyt......

Ja varmana tiesi. Kyllä kaikki kalastajat tietävät, että kaloilla on alamitat. Ja jos ei tiennyt, mitä ne on kalastamassaan vesistössä, niin ne pitää selvittää.

Vierailija
89/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole se, että pappa teki väärin - rikoshan tuo on - vaan se, että tällaisesta kohtalaisen mitättömästä rikoksesta annettu korvausvaade on täysin älytön. Karrikoden: jos suunnittelet Suomessa rikollisen uraa, kannattaa keskittyä pieksämään ja r*aiskaamaan kanssaihmisiä, kunhan jättää alimittaiset kalat rauhaan. 

Korvaukset ovat kovat rauskatessa ja pieksennässä. Pointti noissa eläinten hinnoissa on juuri se, että sillä on peloitevaikutjus. Alamittaisia ei saa ottaa, eikä joutsenta metsästää. Jos joutsenesta saisi satasen sakot ampuisin heti huomenna yhden. Kyllä niitä tuossa pellolla riittää. Mutta en uskalla kun menee aseet ja tuhansia rahaa.

Vierailija
90/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaapa pihistää Colosseumilla pieni eloton kivi ja sanokaa etten tiennyt. Halvalla pääsee taimenien kanssa.

Vierailija
91/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ukko on luultavasti varastanut tällä tavoin kaloja jo vuosikymmeniä. Olisi saanut saada ainakin vuoden linnaa, mokoma paska.

Vierailija
92/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taimenen uhanalaisluokitus on "elinvoimainen" joten turha itkeä jostakin korvaamattomasta tuhosta. Alkaa nämä taimen- ja raakkujutut tursuta korvista. Kyllä vesieläviä hyysätään mutta ihmishenki on tässä maassa täysin yhdentekevä. 

Niinpä noin,mummot ja papat hoivakodissa minimi määrällä hoitajia,eikö kukaan nosta äläkkää. Ainakaan viikkoja kestävää keskustelua. Mutta kalat ja raakut, toki tärkeitä nekin mutta rajansa kaikella .

Joka ikinen päivä on äläkä hoidon ala-arvoisuudesta. Joka ainoa ja ikinen päivä. Jos sulle ei riitä, niin älise itse äläkä läs sitä että joku voisi ja joku voisi. Ärsyttää tuollaiset saamattomat vätykset.

Vierailija
93/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkohan on pieni. Korvaussumma tulee ihan normaalisti tuhotun omaisuuden arvon mukaan. 

Jokohan oppii vai eikö vieläkään?

Vierailija
94/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala on kallista, mutta toimittajien jutut käy jo kunnon kalavaleesta... 

Vierailija
95/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kävi mustikassa ja ei tiennyt mikä siellä tiellä on nopeusrajoitus. Sai 4000 sakot. Tuli kalliit mustikat.

Nopeita mustikoita.

Vierailija
96/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän dramaattista verrata lapsen yliajoa muutaman sintin onkimiseen. Osoittaa että realiteettien taju on hämärtynyt.

Hinnan perusteella  tämä oli se vakavampi juttu!

Vierailija
97/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastuskalastaja ja nuo mitathan tietää kaikki. Kukaan kalastajatuttu ei ole noin tyhmä. Asiasta sakottivat.

Vierailija
98/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä oli vain laittaa kuvat nettiin.

Itse olen tuosta omasta puutarhasta napsinut aina omiksi tarpeiksi peuroja. Pääsääntöisesti naaraita ja vasoja jotka puutarhassa vierailevat syömässä omenoita.

Eipä se keneltäkään pois ole jos luonnon eläimiä syö nälkäänsä. Kukaan ei niitä edes osaisi kaivata,eivätkä kenenkään istuttamia tai kasvattamia ole.

Omasta puutarhasta voi hyödyntää kaiken syötävän, eikä siinä mitään väärää ole.

Tuo kalastus nyt tietysti on eriasia jos nyt toisen istuttamia menee ottamaan omin lupinensa. 

Vierailija
99/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmana ei tiennyt......

En ole koskaan kalastanut, millään muotoa mutta tuon asian tiedän minäkin. Asun vesistön lähellä jossa kieltotauluja, sinne on istutettu tuollaisia niin luulisi kokeneen harrastajan todellakin tietävän sen.

Vierailija
100/124 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakkohan on pieni. Korvaussumma tulee ihan normaalisti tuhotun omaisuuden arvon mukaan. 

Jokohan oppii vai eikö vieläkään?

On se sillä lailla pieni että yhden kalan arvo ei päätä huimaa. Saalis oli niin suuri että nyt omahyväisyys, ahneus ja röyhkeys tuli kalliiksi.