Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitaa asuntokauppa olla todella jäissä - outo kokemus

Vierailija
28.08.2024 |

Päätin myydä taloni. Iso kasvukeskus ja hyväkuntoinen omakotitalo suositulla alueella. Aikani seurattuani markkinaa, löysin kaksi kiinnostavaa kohdetta lähistöltä ja laitoin viestit välittäjille. Pistin viestiin, että olen kiinnostunut kohteesta ja samalla haluaisin arvioituttaa oman taloni ja päästä myynnissä alkuun.

Ensimmäinen välittäjä kysyi heti paluuviestissä, että teenkö kohteesta käteistarjousta vai ei. Ei muuta. Ilmoitin, että en tee ja häntä ei kiinnostanut taloni myynti.

Toinen sai sentään sanottua, että kohdetta voi tulla katsomaan ja aikaehdotuskin tuli, mutta kun kysyin, että katsotaanko taloni arvio samalla kertaa, kun on aivan naapurissa, niin vastaus oli vain että tervetuloa näytölle. Ei siis kiinnostaa häntäkään myyminen.

Kumpikaan välittäjä ei tiedä taloni osoitetta tai muutakaan siitä.

Ei taida olla välittäjillä hinkua saada uusia kohteita myyntiin. Taidan odotella toista hetkeä myynnille.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös jännä kokemus. Soitin, että olen kiinnostunut eräästä talosta. Välittäjä sanoi, että 3 muutakin on. Yksi odottaa, että saa talonsa myytyä. Toinen odottaa, että pääsee pankkiin neuvottelemaan lainasta. Kolmas on kiinnostunut, mutta vähän empii vielä. Olisin ollut siis listalla neljäntenä. En tiennyt, että myynti on tuollaista! Onko se aina ollut? Luulin että saan talon itselleni, kun vaan maksan pyydetyn hinnan.

Vierailija
22/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä myymättömiä ok-taloja. Miksi ottaa lisää listoille kun kukaan ei tule edes katsomaan.

Kiva katsella muuttotappio alueen myyntihintoja. Vähän kiikarissa joku sopiva max 10 000 e talo. Ei ole mitään kiirettä voin odotella vuoden tai pari. Ei täällä hinnat nouse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurissa asunto myynnissä, mutta avoimia näyttöjä ei järjestetä. Miksi näin?

Vierailija
24/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös jännä kokemus. Soitin, että olen kiinnostunut eräästä talosta. Välittäjä sanoi, että 3 muutakin on. Yksi odottaa, että saa talonsa myytyä. Toinen odottaa, että pääsee pankkiin neuvottelemaan lainasta. Kolmas on kiinnostunut, mutta vähän empii vielä. Olisin ollut siis listalla neljäntenä. En tiennyt, että myynti on tuollaista! Onko se aina ollut? Luulin että saan talon itselleni, kun vaan maksan pyydetyn hinnan.

No todella outoa. Tuon talon myyjänä olisin huolissani välittäjän taidoista. 

Vierailija
25/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurissa asunto myynnissä, mutta avoimia näyttöjä ei järjestetä. Miksi näin?

Omakohtainen ja tutunkin kokemus: kaikkia välittäjiä ei kiinnosta. Laittavat kyllä ilmoitukset nettiin, mutta siinäpä se. Oikeastaan parempi yrittää myydä ilman välittäjää.

Vierailija
26/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne välittäjät joskus ovat. Jotkut viisaat myy ihan itse. 

Vierailija
27/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä myymättömiä ok-taloja. Miksi ottaa lisää listoille kun kukaan ei tule edes katsomaan.

Yli 20 vuotta vanha ok-talo ei mene kaupaksi, ellei ole arvokkaalla tontilla. Siksi eivät ota myyntiin vähänkään vanhempaa.

Vierailija
28/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotit siis, että välittäjä pudottaa hanskat siihen paikkaan ja lähtee katsomaan kämppääsi? Ei tullut mieleen, että hänellä voi olla muutakin tekemistä? 

Se on niiden ammatti?

Vierailija
29/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy itse ennemmin.

Vierailija
30/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakohtainen ja tutunkin kokemus: kaikkia välittäjiä ei kiinnosta. Laittavat kyllä ilmoitukset nettiin, mutta siinäpä se. Oikeastaan parempi yrittää myydä ilman välittäjää.

Tämän takia kannattaakin käydä ensin muutaman eri välittäjän näytöillä ja suorituksen perusteella arvioida, ottaako siitä välittäjän itselleen vai ei. Erot ovat valtavia.

Vierailija
31/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mullekin sanoi yksi että on hiiirveesti kiinnostuneita ettei hinnasta ainakaan keskustella ja että ehdollinen tarjouskin on. Nyt ollut puoli vuotta myynnissä.

Vierailija
32/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy itse ennemmin.

Kiinteistön tai vuokraoikeuden myynti on hankalampaa kuin osakkeen myynti. Siinä on tiukat muotovaatimukset ja on helpompaa ulkoistaa se välittäjälle. Sen lisäksi ihmiset jostain syystä ajattelevat, että välittäjä tuo kauppaan jotain turvallisuutta tai laatua, vaikka heillä ei ole juuri mitään vastuuta mistään.

Vierailija
33/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myyjistä kiinni, eivät halua turisteja katsomaan ja arvostelemaan sisustusta. Jos siis asunto vielä asuttu.

Vierailija
34/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sen oman myyntiin realsitisella hinnalla ja sitten teet sen käteistarjouksen kun on rahaa. Ongelma?

Vierailija
35/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanotaan että välittäjät vain turhaa nostavat asuntojen hintoja välikäsinä. Jokainen ilmoitus jonka välittäjä tekee maksaa kuitenkin tietyn summan/kk niin kauan kun se on esillä näissä nettipalveuissa. Välittäjille enemmän kuin yksityiselle myyjälle. Turha se on ottaa mitään listoilleen myyntiin kun tietää että kauppa ei käy, mutta kulut juoksee.

Myy itse röttelösi.

Vierailija
36/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alue on sivussa tai muuten "huono", välittäjät eivät halua kohdetta listoilleen. Yksikin kävi kerrostalokaksiossa arviointikäynnillä, muttei ikinä laittanut sähköpostiin lupaamaansa tarjousta. Toinen teki todella huonon tarjouksen. Käteen ei olisi jäänyt oikeastaan mitään, niin tämä totesi iloisesti hymyillen, ettei ainakaan jää velkaa. Onneksi löytyi parempi vaihtoehto noille ja asunto saatiin myytyä. Halvalla mutta saatiin edes säällinen hinta.

Vierailija
37/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 2009, kun kävimme katsomassa yhtä taloa, oli ko välittäjällä useampi okt yhtäaikaisesti myynnissä ja kaikkiin vain yksityisesittely. Sai rauhassa tutustua, kysellä ja katsoa paikkoja, ei ollut kokoajan 10 kyselijää välittäjän kimpussa.

Vierailija
38/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut 2 lappua vuoden aikana postilaatikossa jossa halutaan ostaa talo tältä alueelta että kyllä oikeassa paikassa olevalle on kysyntää

Vierailija
39/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnossa on arvotavaraa, niin avoimissa näytöissä on hankala valvoa koko porukkaa. Voi olla myös ihan myyntikikka karsia renkaanpotkijat pois ja keskittyä vain oikeisiin ostajiin.

Vierailija
40/90 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän markkina on  harvoin.                      UBD