Mies ei osallistu kotona mihinkään
Ei kotitöihin, ei lasten kanssa olemiseen tai lasten asioihin, ei mihinkään. Jos en laita hänelle ruokaa, niin laittaa sitten kyllä itselleen ruokaa ja jos en pese hänen pyykkejä niin pesee kyllä sitten omat pyykkinsä. Mutta siinä se, muu jää minulle. Kulkee omia menojaan. Eli on ulkoistanut itsensä perheestä. Lasten mielestä isä on joku mies, joka asuu meillä. Kun olen kysellyt häneltä syytä tähän, niin sanoo, ettei tee mitään koska minulle ei kelpaa mikään. En kuitenkaan tätä ymmärrä, koska en ole koskaan valittanut työnsä jäljestä jos on joskus jotain kotitöitä tehnyt. Olen tästä täysin varma, en nimittäin ole mikään sellaisista asioista valittaja muutenkaan eikä minun standardit ole kovin korkeat muutenkaan. En myöskään ole valittanut siitä jos on joskus (sen pari kertaa elämässä) jotain lasten asioita hoitanut. Eli en tiedä mistä on keksinyt tuon, ettei minulle muka kelpaisi mikään, minusta se tuntuu ihan keksityltä tekisyyltä. Erohan tässä on tätä vauhtia tulossa. Haluaisin kuulla kokemuksia voiko tällaista saada vielä kuntoon ja jos ero tulee niin miten mies huolehtii lapsista eron jälkeen sitten.
Kommentit (108)
Ehdota Pelastakaa edes äidit ry:lle miesten kuntouttavan kotityön toimintaryhmää ja passita miehesi sinne. On ulkoruokinnassa kunnes osallistuu.
Meillä kans vaimo nalkutti etten tee mitään. Vein tässä ihan vasta pari vuotta sitten roskapussin. Siitä on kaverin kuvaama video todisteena. Vaimolla ei ole yhtään todisteita roskapussien viemisestä Niin että aivan turha valittaa. Pientä iltapalaa voisi alkaa laittamaan. Taasko sille pitää sanoa minun ruokkimisesta?
Kysy mieheltä mistä on keksinyt, ettei hänen kättensä jälki kotitöissä kelpaa? Onko malli lapsuuden kodista vai edellisestä suhteesta? Kehota miestä reippaasti tarttumaan huomaamiinsa kotitöihin ettei kaikki kaadu sinulle.
Ja olet hänen kanssaan miksi? Voi olla, että pääsisit helpommalla kun asuisit pelkästään lasten kanssa.
Kannattaa ottaa ongelmat ajoissa puheeksi ja pysyä keskustelun aikana mahdollisimman asiallisena. Ottaa puheeksi myös mahdollinen ero ja eron jälkeen lasten suhteen toimiminen. Tämä voi jopa saada miehen skarppaamaan, jos hän edelleen haluaa olla kanssasi. Ja jos ei, mies on odotellut, että otat hänen puolestaan eron puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama. Ja myönnän, että olen kyllä joskus valittanutkin. Mies on mm. ostanut lapselle kolme numeroa liian pienet talvikengät 180 eurolla, "laittanut lapset nukkumaan" huutelemalla käskyjä sohvalta, siivonnut oksennukset jättämällä puolet siivoamatta... Siis tällaista tahallaan p**kasti hoitamista siinä toivossa että lakkaisin odottamasta että hän hoitaa mitään. Hän systemaattisesti esimerkiksi "hoitaa lapsia" antamalla heidän katsoa rajoituksetta youtubea telkkarista ja unohtaen antaa lapsille ruokaa, ja kun sitten tulen omalta menolta kotiin ja ihmettelen miksei iltapalaa ole syöty ja lapset sängyssä niin "sulle ei kelpaa mikään". Ei hirveästi huvita käydä esim. harrastuksessa, jos kotona odottaa nälkäiset, kiukkuiset, ylivirittyneet lapset joiden pitäisi olla jo nukkumassa. Siitä kärsitään minä ja ennen kaikkea lapset, mutta mies on uhri kun "aina valitan".
Olen järkyttynyt. Miksi ihmeessä miehet toimivat näin ja naiset sietävät tällaista?
Se on naisen eli palvelijan tehtävä tehdä kotityöt ja hoitaa lapset. Jos nainen ei tee niin, niin sitä pitää vedellä turpiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko teidän välit muuten hyvät? Onko teillä puhuttavaa ja läheinen yhteys?
Eipä ne enää niin läheiset ole, kun olen niin pettynyt tähän tilanteeseen, varmaan katkeroitunutkin jo. Ja toisaalta mies kulkee omissa menoissaan ja on aika vähän töiden jälkeen kotona. Minä hoidan yksin lasten päiväkodit ja kaikki. En enää niin tunne halua jakaa omia asioitani hänelle. Olen kyllä kertonut eroajatuksistani joskus. Hän ei halua erota. Ap
Kulkee omissa menoissaan.. Onko tullut mieleen, että saattaa olla jopa toinen kuvioissa? Tuli vain mieleeni, voihan olla, ettei muuten vaan halua ottaa osaan perhearkeen. Huono tietysti sekin.
Ap, laita hakemus menemään johonkin tuettuun hyvinvointilomaan itsellesi! Kun perustelet hyvin, saatat päästä viideksi päiväksi/ viikoksi täysihoitoon. Mies hoitaa sillä aikaa kodin että lapset. Sanot että nyt on sellainen paikka, ettet ilman lepotaukoa jaksa.