Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osallistu kotona mihinkään

Vierailija
28.08.2024 |

Ei kotitöihin, ei lasten kanssa olemiseen tai lasten asioihin, ei mihinkään. Jos en laita hänelle ruokaa, niin laittaa sitten kyllä itselleen ruokaa ja jos en pese hänen pyykkejä niin pesee kyllä sitten omat pyykkinsä. Mutta siinä se, muu jää minulle. Kulkee omia menojaan. Eli on ulkoistanut itsensä perheestä. Lasten mielestä isä on joku mies, joka asuu meillä. Kun olen kysellyt häneltä syytä tähän, niin sanoo, ettei tee mitään koska minulle ei kelpaa mikään. En kuitenkaan tätä ymmärrä, koska en ole koskaan valittanut työnsä jäljestä jos on joskus jotain kotitöitä tehnyt. Olen tästä täysin varma, en nimittäin ole mikään sellaisista asioista valittaja muutenkaan eikä minun standardit ole kovin korkeat muutenkaan. En myöskään ole valittanut siitä jos on joskus (sen pari kertaa elämässä) jotain lasten asioita hoitanut. Eli en tiedä mistä on keksinyt tuon, ettei minulle muka kelpaisi mikään, minusta se tuntuu ihan keksityltä tekisyyltä. Erohan tässä on tätä vauhtia tulossa. Haluaisin kuulla kokemuksia voiko tällaista saada vielä kuntoon ja jos ero tulee niin miten mies huolehtii lapsista eron jälkeen sitten.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä minun pitäsi tehdä, että voisin välttyäa vastaavalta kohtalolta?"

Katso että mies on tasapuolisesti mukana lapsiarjessa ensimmäisestä päivästä lähtien. Älä putoa siihen ansaan jossa äiti hoitaa lasta pääasiassa sen ensimmäisen vuoden aikana ja sitten se mies tulee vähän enemmän mukaan. Silloin mies on vain jo tottunut siihen että sinä hoidat.

Vauva siis miehelle syliin heti ja vaihtamaan vaippoja, kylvettämään, leikittämään, ulkoilemaan jne. Ja anna miehen oppia se oma tapansa olla isä.

Näin on meillä kolmen lapsen kokemuksella saatu aikaan mies ja isä joka hoitaan luontevasti ihan kaikkea, monet asiat paremmin kuin minä.

Ihan ok neuvoja, jotka toimii hyviin ja vastuullisiin miehiin. Mutta laiskoihin ja itsekkäisiin ei toimi. Kokemuksesta voin sanoa. Lapsi nimittäin kärsi liikaa siitä, että mies ei vain hoitanut niitä hänelle nimettyjä vastuita. Jätti vain yksinkertaisesti tekemättä. 

Ehkä näin. Itse valitsin hyvän ja vastuullisen miehen. Mikset sinä valinnut? Nämä ovat kuitenkin ominaisuuksia jotka tulevat esille jo ennenkuin lapsia hankitaan.

Vierailija
82/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eron saa hakemuksesta ja hakemuksen voi tehdä milloin tahansa. Huonon kumppanivalinnan - tai kumppanin muuttumisen hyvästä huonoksi äkkiarvaamatta ja yllättäen - ei tarvitse pilata sinun elämääsi yhtään sekuntia pidempään kuin sinä itse annat niin tapahtua.

Näin se on periaatteessa, ja jos olisin lapseton omisin ottanut eron jo kauan sitten. Mutta koska meillä on kaksi pientä lasta, niin asia ei ole noin mustanvalkoinen. Joudun miettimään eron seurauksia lapsille. En voi vain itsekkäästi erota, koska haluan erota. Joudun tekemään sen ratkaisun, joka on lapsille paras. Ainakin tähän mennessä se on ollut jatkaa tässä avioliitossa. Ap

No siinähän jatkat sitten. Kertomasi perusteella olen melko varma, että arviosi tilanteesta on väärä, mutta sehän ei

Ongelmia tulee eron jälkeen lasten asioiden hoitamisessa. Se on varmaa. Uskallatko jättää lapset hänelle? Ei se mies muutu paremmaksi isäksi eron jälkeen. Minkä ikäiset lapset ovat nyt? Jaksatko sietää miestä kunnes ovat aikuisia ja omillaan? Jos mies kuitenkin osallistuu elämisen kuluihin eikä ole rikollinen. Erossa sinun tulisi saada yksinhuoltajuus muuten olet pulassa. Mies tulee käyttämään kaikki keinot vaikeuttaa sinun elämääsi (yhtäkkiä ei voikaan ottaa lapsia viikonlopuksi ja sinä joudut perumaan työvuorot tai menot ym).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama. Ja myönnän, että olen kyllä joskus valittanutkin. Mies on mm. ostanut lapselle kolme numeroa liian pienet talvikengät 180 eurolla, "laittanut lapset nukkumaan" huutelemalla käskyjä sohvalta, siivonnut oksennukset jättämällä puolet siivoamatta... Siis tällaista tahallaan p**kasti hoitamista siinä toivossa että lakkaisin odottamasta että hän hoitaa mitään. Hän systemaattisesti esimerkiksi "hoitaa lapsia" antamalla heidän katsoa rajoituksetta youtubea telkkarista ja unohtaen antaa lapsille ruokaa, ja kun sitten tulen omalta menolta kotiin ja ihmettelen miksei iltapalaa ole syöty ja lapset sängyssä niin "sulle ei kelpaa mikään". Ei hirveästi huvita käydä esim. harrastuksessa, jos kotona odottaa nälkäiset, kiukkuiset, ylivirittyneet lapset joiden pitäisi olla jo nukkumassa. Siitä kärsitään minä ja ennen kaikkea lapset, mutta mies on uhri kun "aina valitan".

Vierailija
84/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso että mies on tasapuolisesti mukana lapsiarjessa ensimmäisestä päivästä lähtien. Älä putoa siihen ansaan jossa äiti hoitaa lasta pääasiassa sen ensimmäisen vuoden aikana ja sitten se mies tulee vähän enemmän mukaan. Silloin mies on vain jo tottunut siihen että sinä hoidat.

Vauva siis miehelle syliin heti ja vaihtamaan vaippoja, kylvettämään, leikittämään, ulkoilemaan jne. Ja anna miehen oppia se oma tapansa olla isä.

Näin on meillä kolmen lapsen kokemuksella saatu aikaan mies ja isä joka hoitaan luontevasti ihan kaikkea, monet asiat paremmin kuin minä.

Ihan ok neuvoja, jotka toimii hyviin ja vastuullisiin miehiin. Mutta laiskoihin ja itsekkäisiin ei toimi. Kokemuks

No eivät todellakaan tule 😄

Vierailija
85/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko teidän välit muuten hyvät? Onko teillä puhuttavaa ja läheinen yhteys? 

Eipä ne enää niin läheiset ole, kun olen niin pettynyt tähän tilanteeseen, varmaan katkeroitunutkin jo. Ja toisaalta mies kulkee omissa menoissaan ja on aika vähän töiden jälkeen kotona. Minä hoidan yksin lasten päiväkodit ja kaikki. En enää niin tunne halua jakaa omia asioitani hänelle. Olen kyllä kertonut eroajatuksistani joskus. Hän ei halua erota. Ap

Ei tietenkään hän halua erota. Haluaisitko itse erota jos voisit asua kodissasi kuin poikamies hotellissa täysihoidolla. Hänen erohaluillaan ei ole mitään tekemistä sen kanssa että hän välittäisi perheestään. Sinuna lopettaisin hänen palvelemisen. Anna hänen pestä itse vaatteensa ja tehdä ruokansa. Seksiäkään ei tarvitse tarjota, sen hän ilmiselvästi saa jostakin muualta "omista menoistaan". Aika hauska että vielä uskot että hän haluaisi eron jälkeen lasten huoltajuuden puoliksi. Ei varmasti haluaisi.

Vierailija
86/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen nainen ymmärtää olevansa seksiä varten.

Kommenttisi on täydellinen esimerkki siitä miksi te miehet itse tuhoatte parisuhteenne ja mahdollisuudet edes saada parisuhdetta. Lapselliset sovinistivitsit ja sen jälkeen uliseminen kun naiset eivät huoli teitä.

Vierailija
87/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tietenkin tuli. Sovittiin, että jos lapsia tehdään niin tasapuolisesti sitten myös hoidetaan. Ap"

Ja miten mies selittää täydellisen lipeämisensä tästä lupauksesta?

Sillä mitä jo aloituksessa kerroin, että minulle ei kelpaa mikään. Vaikka ei se ole totta. Hyvin kelpaisi kunhan vain tekisi. Ap

Oletko kysynyt esimerkkejä?

Vierailija
88/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko harkinneet perheneuvontaan tai pariterapiaa? Ehkä se selkiyttäisi tilannettanne. 

Vierailija
89/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei kannata roikkua palstalla valittamalla asiasta jos sille ei ole valmis tekemään mitään. Et ole valmis eroamaan, et ole valmis laittamaan miehellesi kovaa kovaa vastaan, et ole valmis hankkimaan minkäänlaista ulkopuolista apua tilanteeseen. Taidat olla sellaisia ihmisiä jotka haluavat olla marttyyreitä eikä heillä voisi ikinä olla tasapuolista ja tasa-arvoista suhdetta, koska sellaisessa suhteessa ei voi toteuttaa tarvettaan olla marttyyri. Sääliksi käy lapsiasi koska todennäköisesti siirrät saman marttyyriyden tyttärellesi ja naista halventavan asenteen pojallesi.

Vierailija
90/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei kannata roikkua palstalla valittamalla asiasta jos sille ei ole valmis tekemään mitään. Et ole valmis eroamaan, et ole valmis laittamaan miehellesi kovaa kovaa vastaan, et ole valmis hankkimaan minkäänlaista ulkopuolista apua tilanteeseen. Taidat olla sellaisia ihmisiä jotka haluavat olla marttyyreitä eikä heillä voisi ikinä olla tasapuolista ja tasa-arvoista suhdetta, koska sellaisessa suhteessa ei voi toteuttaa tarvettaan olla marttyyri. Sääliksi käy lapsiasi koska todennäköisesti siirrät saman marttyyriyden tyttärellesi ja naista halventavan asenteen pojallesi.

Eli teki ap niin tai näin niin hänessä on vika ja kaikki vastuu on hänen? Miehellä sensijaan ei ole lasten suhteen mitään vastuuta?

Vierailija
91/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama. Ja myönnän, että olen kyllä joskus valittanutkin. Mies on mm. ostanut lapselle kolme numeroa liian pienet talvikengät 180 eurolla, "laittanut lapset nukkumaan" huutelemalla käskyjä sohvalta, siivonnut oksennukset jättämällä puolet siivoamatta... Siis tällaista tahallaan p**kasti hoitamista siinä toivossa että lakkaisin odottamasta että hän hoitaa mitään. Hän systemaattisesti esimerkiksi "hoitaa lapsia" antamalla heidän katsoa rajoituksetta youtubea telkkarista ja unohtaen antaa lapsille ruokaa, ja kun sitten tulen omalta menolta kotiin ja ihmettelen miksei iltapalaa ole syöty ja lapset sängyssä niin "sulle ei kelpaa mikään". Ei hirveästi huvita käydä esim. harrastuksessa, jos kotona odottaa nälkäiset, kiukkuiset, ylivirittyneet lapset joiden pitäisi olla jo nukkumassa. Siitä kärsitään minä ja ennen kaikkea lapset, mutta mies on uhri kun "aina valitan".

Tuntuu olevan yleistä tämä avuttomaksi ja osaamattomaksi heittäytyminen sekä uhriutuminen siitä kun toinen "nalkuttaa". Sillä verukkeella voi sitten esittää marttyyria joka urhoollisesti yrittää parhaansa mutta mikään ei kelpaa. Lopulta voi sitten tämän varjolla lopettaa kaiken osallistumisen.

Vierailija
92/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tietenkään hän halua erota. Haluaisitko itse erota jos voisit asua kodissasi kuin poikamies hotellissa täysihoidolla. "

:D

Vierailija
93/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näin. Itse valitsin hyvän ja vastuullisen miehen. Mikset sinä valinnut? Nämä ovat kuitenkin ominaisuuksia jotka tulevat esille jo ennenkuin lapsia hankitaan.

Alapeukuista päätellen täällä on AP:n lisäksi muitakin naisia, joille miehen ominaisuudet tulivat yllätyksenä. Onko ne todellakin olleet yllätyksiä vain onko vain nähty se mitä on haluttu nähdä ja suljettu silmät kaikilta varoitusmerkeiltä. On haluttu parisuhdetta ja perhettä niin paljon että on kuviltu että se omissa menoissaan ja poikien illoissa juoksevasta tai kaiken vapaa-ajan pelaamiseen käyttävästä miehestä kuoriutuisi leppoisa, lasten kanssa leikkivä koti-isä. Tai jo yhdessäolon aikana kotitöistä ja ruuanlaitosta luisteleva tai valittava sottapytty ryhdistäytyisi ja alkaisi jakamaan lisääntyvät kotityöt tasan. Tokihan omia menojaan ja työtään tärkeimpänä pitävä itsekäs mies tai suunnitelmalliseen ja kurinalaiseen elämään kykenemätön mies pystyy yhtäkkiä lapsen saatuaan kantamaan vastuuta lapsistaan ja niiden tarpeista sillä epäitsekkyydellä ja suunnitelmallisuudella jota se vaatii.

Lisäksi jos mies onnistuukin peittämään kaikki huonot ominaisuutensa naiselta ennen lasten tekoa niin nainen on kuitenkin se joka valitsee jäädä suhteeseen joka ikinen päivä ja usein vielä tekee tämän sankarin kanssa useammankin lapsen.

Vierailija
94/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä hyvin, että nykyinen tilanne ei ole lapsille hyvä. En ollenkaan yritä väittää, että olisi. Mutta pelkään, että tilanne eron jälkeen olisi lapsille vielä huonompi. Koska en ymmärrä miten mies yhtäkkiä voisi alkaa olemaan hyvä ja aktiivinen isä, kun eihän hänellä ole juuri mitään kokemusta lapsista eikä hän edes tunne lapsiamme niin hyvin kuin isät yleensä lapsensa tuntee. Ap

Eli olet päättänyt jo etukäteen, miten tuleva ex- miehesi toimii lastenne kanssa. Vaikka vakuuttelet, että et ole niin tarkka siitä miten asiat tehdään, on aika kovaa sanoa, ettei puolisosi tunne lapsiaan niin hyvin kuin isät yleensä. Ehkäpä hän ottaisi vastuuta, kun saisi tehdä asiat omalla tavallaan.

Vierailija
95/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tee asiasta näkyvä. Soita anopille ja apelle ja kysy voisivatko selittää miehelle että lapsille pitää antaa ruokaa kun mies luulee että se on vain sinun keksintösi ja turhaan kiusaat miestä. Myös Facebook päivitys huumoristisesti kuinka mies ei ole tajunnut että lapsille pitää antaa ruokaa ja lapset ei mene itsekseen nukkumaan.

Tee riittävän näkyväksi asia. Lisäksi jatkossakin jätä lapset välillä miehen hoitoon. Tee vaikka paperiohjeet miten hoitaa. Ota niistä kuva. Kun tulet niin kuvaat miten mennyt. Jos eroatte niin mies ei saa väitettyä että pitää lapsia viikko/viikko tai jotain.

Vierailija
96/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulin yhdeltä eronneelta äidiltä mitä katui eniten. Tämä äiti oli sinnitellyt huonossa suhteessa lasten takia. Erosi kun kuopus meni kouluun. Isä manipuloi niin hyvin että sai lopulta lapset suurimmaksi osaksi itselleen. Vaikka aikaisemmin ei ollut lapsia hoitanutkaan.

Tuo äiti sanoi että olisi lasten takia pitänyt erota silloin kun lapset pieniä. Isä ei olisi halunnut lapsia kun vielä työläitä hoitaa. Lapset olisivat pelastuneet paljolta. Toki lapset olivat paljon äidillään sen jälkeen kun täyttivät 12 mutta monta vuotta meni paljolti ilman äitiä.

Vierailija
97/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulin yhdeltä eronneelta äidiltä mitä katui eniten. Tämä äiti oli sinnitellyt huonossa suhteessa lasten takia. Erosi kun kuopus meni kouluun. Isä manipuloi niin hyvin että sai lopulta lapset suurimmaksi osaksi itselleen. Vaikka aikaisemmin ei ollut lapsia hoitanutkaan.

Tuo äiti sanoi että olisi lasten takia pitänyt erota silloin kun lapset pieniä. Isä ei olisi halunnut lapsia kun vielä työläitä hoitaa. Lapset olisivat pelastuneet paljolta. Toki lapset olivat paljon äidillään sen jälkeen kun täyttivät 12 mutta monta vuotta meni paljolti ilman äitiä.

Vaikea uskoa tätä. Jos äidillä ei ole päihdeongelmaa tms, niin ei tuo kyllä oikein mahdollista ole.

Vierailija
98/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIES on susi! Vaatii aina sukunimioikeuden ja sitten kaksinaamainen paska luistaa kaikista omista velvollisuuksista. Miksi haukutte muita naisia susiksi, vaikka miehet ovat ahneita, kieroja paskoja?

Tämän takia en ole missään tekemisissä miesten kanssa.

Vierailija
99/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on h uijarimies. Nyt paljastui että todelisuudessa ei edes välitä sinusta tai lapsista. Aika paha! 

Vierailija
100/108 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta luulin, että olet varmaankin saanut minun entiseni.. vaan ei se voinutkaan olla, koska hän ei tehnyt tuonkaan vertaa, mitä kerroit. Istui sohvalla kaukosäädin kädessä ja alkoi kiireellä vaihdella kanavia, jos jotain muuta työtä ehdotin. Tai sitten hän ajeli bemarillaan tai kiillotteli sitä nukkuma-aikaan asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi